• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lamborghini Murciélago LP640 Coupé en Roadster

Auteur: appeltje, gepost 3 juni 2011 om 19:00 – 12 Reacties

Lamborghini Murcielago roadster - Foto: Jim Appelmelk


Door veel op spotsites te kijken kun je je al voorbereiden op het spotten van de meest choquerende auto’s, aangezien zeker de Köningsalle in Düsseldorf een plaats is waar vaak dezelfde auto’s rijden. Een auto die er de laatste maanden veel te zien was, was een knaloranje Murciélago LP640 Roadster, een niet veel geziene combinatie. Het eerste dat we deden voor we de Köningsallee op reden was kijken of hij er stond.

De Murciélago Roadster is een lage auto. Met 1 meter 13 hoogte zul je de auto in het geheel niet zien wanneer er een Panamera a 1 meter 42 tussen staat. Vanaf het begin van de dag hadden we echter iets om naar te kijken als er niets anders leuks te doen was. Dat was er echter wel, zoals woensdag al te zien was.

De Murciélago begon zijn leven als L147, en werd vlak na een uitbarsting van de Etna vulkaan aan de pers gepresenteerd op Sicilië. Van 2001 tot en met 2006 werd de eerste versie gebouwd. Het was de directe opvolger van de Diablo, inmiddels was de V12 gegroeid tot 6,2 liter, goed voor 580 pk, te verdelen over alle wielen. De auto was er óók als Roadster, een zeldzame variant. Later, in de loop van 2006, werd de auto opgevolgd door een vernieuwde versie met 6,5 liter achterin en een maximum vermogen van 632 pk. De Murciélago, die al gauw een speeltje van rijke oliesjeiks was geworden, werd al gauw vervangen door de LP640.

Lamborghini Murcielago LP640 - Foto: Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago LP640 - Foto: Jim Appelmelk

Wit is een redelijk gangbare tint, oranje is wat mij betreft een stuk leuker en bovendien zeldzamer. De productie is nu gestopt, in totaal werden er maar liefst 4.099 exemplaren gebouwd. De meeste hiervan zijn dichte 6.2’s en dichte LP640’s, Roadsters zijn ongeveer 4 keer zo zeldzaam. De serie werd afgesloten met de LP670, een gelimiteerde oplage van 350 stuks.

Lamborghini Murcielago LP640 roadster - Foto: Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago LP640 roadster - Foto: Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago LP640 roadster - Foto: Jim Appelmelk
Lamborghini Murcielago LP640 roadster - Foto: Jim Appelmelk

Inmiddels is de Aventador in productie genomen, maar omdat er al ongeveer duizend bestellingen zijn binnengekomen moet je anderhalf jaar wachten voor je zelf aan de beurt bent.

Ook interessant!

  • Koop deze Lamborghini Murciélago Roadster op Marktplaats
  • Murcielago steelt de show in garage Groningen
    Murcielago steelt de show in garage Groningen
  • Gespot - Bloedgave Lamborghini Miura, gewoon in Nederland
  • Gespot: de duurste Lamborghini Huracán van Nederland

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

dusseldorf, Gespot, Lamborghini, lp640, murcielago, oranje, wit

Vorig bericht: « Maken of kraken? BMW M3 in Atacama geel
Volgend bericht: Eibach en Giacuzzo maken je Dacia Duster dikker »

Lees Interacties

Reacties

  1. alfa159TI zegt

    3 juni 2011 om 19:08

    en de lp650-4 roadster dan?

    Login om te reageren
  2. Yeelen zegt

    3 juni 2011 om 19:10

    Strakke foto’s van de Roadster, appeltje! De kleur komt er mooi op uit :D

    Login om te reageren
  3. xilver zegt

    3 juni 2011 om 19:11

    Roadsters zijn zeldzamer maar zo veel mooier, zeker in dat kleur! De voorlaatste foto doet me heel hard denken aan de Reventon Roadster!

    @Appeltje: Heb je deze ooit al gespot?

    Login om te reageren
  4. bomber888 zegt

    3 juni 2011 om 20:01

    ben ik de enige die de murciélago lp640 mooier vind dan de aventador?

    Login om te reageren
    • Jesper zegt

      3 juni 2011 om 20:10

      @bomber888: Ja en nee, de eerste Murci’s hebben een klassieke rustige schoonheid, waar de Aventador vanaf begin af aan best wel druk is. Latere Murci’s kan ik al minder waarderen – al is deze Roadster wel dik :)

      Login om te reageren
  5. seyed92 zegt

    3 juni 2011 om 20:40

    Ik vind het zwaar jammer dat zo een schoonheid weg gaat!:( mijn lievelings lambo!

    Login om te reageren
  6. vale46 zegt

    3 juni 2011 om 20:40

    “The Murcièlago is the a mother of all cars!”

    Ik heb die zin ooit eens in een artikel gelezen en hij zal mij altijd bij blijven :)

    Login om te reageren
  7. tvrspeedsix zegt

    3 juni 2011 om 21:12

    Die “candy”orange kleur is en blijft de geilste kleur available.

    *Die Supra van The fast and the furious is toch ook in die officiele lambo orange gespoten.

    Login om te reageren
  8. Dimglor zegt

    4 juni 2011 om 09:12

    Blijft toch zo’n fantastisch apparaat die Murcielago…..
    Een begin van een nieuw Lambo tijdperk… Was een heel belangrijke auto….

    Login om te reageren
  9. Megakix zegt

    4 juni 2011 om 14:17

    De enige auto ter wereld die je MOET kopen als ‘schreeuwlelijk’ ! :lol:

    Login om te reageren
  10. lambo4all zegt

    4 juni 2011 om 18:16

    @appeltje: kan ik de 1e foto (murc met deuren open) als wallpaper krijgen? 1280-1024
    alvast bedankt

    Login om te reageren
  11. lambo4all zegt

    4 juni 2011 om 18:17

    ed murcielago (en dan vooral de lp640) zal voor mij altijd een van mijn favoriete supercars blijven! elke keer als er weer eentje gespot wordt kijk ik altijd alle foto’s en verbaas me elke keer hoe mooi hij eigenlijk is!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North