• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: Porsche 911’s van verschillende generaties

Auteur: ricardo, gepost 28 maart 2012 om 11:06 – 29 Reacties

" title=

Twee generaties van Porsche uit de categorie ‘extraspeciaal’ op een Neerlands parkeerplaatsje: de 996 GT2 Clubsport naast een oranje 997 GT3. Zo zien we ze niet elke dag.

Om met de met de meest ervaren Porsche te beginnen: de 996 GT2 (hier in Clubsport-uitvoering) trekt 462 pk’s uit zijn 3.6-liter boxermotor. Dit bespoilerde en verlaagde scheurijzer spreekt nog steeds haalt een topsnelheid van 319 km/u, en dat is een fractie meer dan de turboloze 997 GT3 RS die ernaast staat, maar die moet het ook met minder vermogen (415 pk) stellen.

Het furieuze turbogeweld van de 996 of de rauwe donder die je bij een GT3 RS krijgt? Moeilijke keuze? Spotter @porsche911turbo2 kwam ze tegen en maakte DEZE PLAAJTES. Dus kiest u maar.

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Hoe ziet jouw droom Porsche 911 GT3 eruit?
  • Video: zo vet klinkt een Porsche 911 GT3 met ipe uitlaat
  • Gespot - RWB Porsche 911 is belachelijk breed

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 996, 997, combo, gt2, gt3-rs, Porsche

Vorig bericht: « Dit is de BMW M135i als vijfdeurs
Volgend bericht: Jeep Wrangler Apache met 6.4 liter HEMI V8 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rudy zegt

    28 maart 2012 om 11:09

    Autos zijn van 2 broers. Een GT3RS is toch wel erg lekker!

    Login om te reageren
  2. resulutionNL zegt

    28 maart 2012 om 11:09

    Doe mij die Porsche maar!

    Login om te reageren
  3. kaasboerin zegt

    28 maart 2012 om 11:09

    Lijkt op een meeting. Doe mij de turboloze GT3 RS maar, dat is fun ten top!

    Login om te reageren
  4. DennisS65B40 zegt

    28 maart 2012 om 11:11

    Voor mij de GT2 Clubsport… Maar wat is die bestickering aan de achterkant lelijk gedaan bij de typeaanduiding!! Effentjes een 3 jarige een gat laten knippen in de striping?!

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      28 maart 2012 om 11:14

      @audir8v10: Het lijkt wel met een stift gedaan idd. Fail.

      Login om te reageren
  5. BJ zegt

    28 maart 2012 om 11:12

    997 boven lelijke 996 anytime. Beide geïmporteerd en tegelijk op kenteken gezet waarschijnlijk gezien de bijna gelijke kentekens.

    Login om te reageren
  6. C70_99 zegt

    28 maart 2012 om 11:26

    Saampjes geïmporteerd denk ik zomaar (zie kentekens).

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      28 maart 2012 om 12:05

      @C70_99: grote kans inderdaad ;)

      Login om te reageren
  7. rrvliet zegt

    28 maart 2012 om 11:33

    GT3 all the way. Vind die spiegeleieren aan de voorkant van de 996 maar niks.

    “Dit bespoilerde en verlaagde scheurijzer -spreekt nog steeds- haalt een topsnelheid van 319 km/u,” <— Ik snap die zin niet helemaal.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      28 maart 2012 om 12:21

      @rrvliet:

      idd, alleen al vanwege die koplampen zou ik nooit dit type 911 kopen.

      Als ik mag kiezen: doe maar die donkergrijze links op de foto. Dat oranje is leuk voor een Porsche of andere auto uit de jaren ’70, moderne Porsches zie ik het liefste in wat meer subtiele, donkere kleuren.

      Login om te reageren
    • akrapovic zegt

      28 maart 2012 om 12:32

      @rrvliet: haha precies, de 996 is verpest door de koplampen

      Login om te reageren
  8. deedrieen zegt

    28 maart 2012 om 11:36

    Kentekens zijn ook bijna het zelfde, leuk detail :)

    Login om te reageren
  9. pexiges zegt

    28 maart 2012 om 11:40

    GT3 RS natuurlijk. betere sound, atmosferisch, nieuwer, mooiere kleur alles

    Login om te reageren
  10. midasracer zegt

    28 maart 2012 om 11:41

    Die GT3 natuurlijk, staat precies zo 1/18 in mijn vitrine te glimmen. Een absolute droomauto. Ik kots op turbo. Ik ga noooooit meer een auto met turbo kopen. Ik fiets nog liever.

    Login om te reageren
    • kevinh zegt

      28 maart 2012 om 12:06

      @midasracer: Ben toch benieuwd naar jou beredenering hiervan. Ik heb sinds kort een 1.8t passat uit 2003 en ik wil eigenlijk niks anders meer dan een turboblok. Voor dagelijks verkeer is zo’n laag toerenturbo echt ideaal..

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        28 maart 2012 om 15:20

        @kevinh: Turbo’s zijn een kwetsbaar deel van de motor, zorgen voor veel hitte onder de motorkap en zijn dodelijk voor een mooi uitlaatgeluid. Ongetwijfeld handig voor diesels, maar als ik drukvulling zou willen, geef ikzelf de voorkeur aan een compressor. Want geen turbolag, geen hitte (behalve dan door de adiabatische compressie, maar niet door de uitlaatgassen) en er bestaat nog steeds de mogelijkheid tot een mooie brom in de uitlaat. Met name de lage tonen worden door een turbo geabsorbeerd en die maken het geluid van een auto nu net zo mooi “warm”. Ik ben bezig mijn autoblok van turbo naar N/A om te bouwen en ik verwacht alleen maar verbeteringen daardoor.

        Login om te reageren
        • jeffreym3 zegt

          28 maart 2012 om 16:32

          @midasracer: Jij hebt een auto met turbo voor ’00 gehad?
          Niet te vergelijken met moderne turbo’s. En een mooi geluidje creëer je met een goed uitlaatsysteem.. Tenzij je een diesel hebt.

          Login om te reageren
          • midasracer zegt

            28 maart 2012 om 21:09

            @jeffreym3: Ja zeg maar het jaar 0, nog met een oliegekoeld lager. Tegenwoordig hebben ze een watergekoeld lager en vaak ook nog met naloop. Maar vwb geluid blijft het lastig. Kijk maar naar de nieuwe M5, daar laten ze zelfs de lage tonen via imitatiemotorgeluid over de speakers gaan! En de Pagani Huyyaaria is het beste voorbeeld van hoe een turbo een mooi geluid vermoordt. Laatst was hier een filmpje over alle Pagani’s en hun motorgeluid. Zeer illustratief.

            Login om te reageren
  11. Carreza zegt

    28 maart 2012 om 11:50

    Doe mij de 996 maar. Gaat al meer richting klassieker.

    Login om te reageren
  12. reistje zegt

    28 maart 2012 om 11:52

    GT3 zekerste weten, beter geluid, beter uiterlijk, betere kleur.
    Liever iets minder pk met een turboloze motor, dan iets meer met een turbo.

    Verder staat er nog een andere Porsche naast volgens mij ? Wel iets ouder maar toch.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      28 maart 2012 om 13:30

      @reistje:
      Een 993 staat ernaast, nog de mooiste van allemaal. Zijn dus drie opeenvolgende generaties 911 op een rij, 993, 996 en 997…

      Login om te reageren
      • cazzo993 zegt

        28 maart 2012 om 21:30

        @StijnB: Die donker grijze is een 997 (turbo?)
        Maar inderdaad, die waterkokers das nix, een echte 911 is luchtgekoeld!

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          5 april 2012 om 14:47

          @cazzo993:
          Ja, maar bedoelde die zwarte aan de andere kant (993).

          Login om te reageren
  13. 2SLOW4ME zegt

    28 maart 2012 om 12:19

    Heb deze zaterdag ook gespot op een porsche meet in Den Dolder. Stonden naast een hele boel transe axles ook een paar elfjes.

    Login om te reageren
  14. conny zegt

    28 maart 2012 om 12:59

    Geef mij de linkse maar :)

    Login om te reageren
  15. bonkers zegt

    28 maart 2012 om 13:11

    Das wel nice, zet die linker (vergeet altijd welke 911 versie welke is) in irder geval, de 997

    Login om te reageren
  16. syliaca zegt

    28 maart 2012 om 13:17

    Ik neem ze beide gewoon.

    Login om te reageren
  17. vale46 zegt

    29 maart 2012 om 18:51

    GT3 RS!

    Login om te reageren
  18. tinusbalpol zegt

    30 maart 2012 om 07:41

    Ach, ze staan dan ook voor de deur van de Porsche dealer in Beek ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North