
We gaan het weekend in met de gloednieuwe Porsche 911 GT3. Nou ja, virtueel dan. Haal ook jouw 911 GT3 door de configurator.
Sommige merken hebben wél begrepen hoe een fatsoenlijke configurator moet werken. Porsche behoort tot die merken. De 911 GT3 is sinds zijn aankondiging al te configureren, maar misschien heb jij die moeite nog niet genomen. Het is een aanrader, want alles werkt lekker makkelijk. Helaas ben ik niet in de gelegenheid om die order door te geven aan de lokale dealer. Dromen is gelukkig gratis.
De prijs voor een 510 pk sterke 911 GT3 begin bij 236.200 euro. Maar we hebben het over Porsche en dan is ‘begint bij’ ook echt het begin. Je kunt zoals altijd losgaan met opties. De uiteindelijke prijs valt vaak flink hoger uit. Het is bijna een sport om zo’n duur mogelijk exemplaar samen te stellen.
Extreem veel vrijheid heb je niet met de Porsche 911 GT3 configurator. Er is bijvoorbeeld slechts één velg design te kiezen. Het is dan wel weer mogelijk om deze in een ander kleurtje te bestellen. In mijn geval ben ik gegaan voor een GT3 in de kleur Gentiaanblauw met ‘neodyme’ zijdeglans velgen. Het blauwe thema speel ik door in het interieur met bijpassende details. Op de deur de letters ‘Porsche’, een optie van dik 400 euro.
Met nog wat opties tikken zat ik alweer op een bedrag dik boven de 255.000 euro. Zelf samenstellen in de tijd van de baas doe je in de Porsche 911 GT3 configurator.
Zonder spoiler
Inderdaad. Nu met die corona mag je nergens komen, behalve op begrafenissen e.d. Daar kan je toch niet met zo’n megaspoiler arriveren.
Dan heb je wel een handige koffietafel.
@berlinetta: en cake past er ook goed op.
@berlinetta: is wel makkelijk 1,5 meter afstand houden. Aan iedere kant 1 persoon😂
@ghini: Dan gewone 911 halen en geen gt3
@ghini: zonder opf filter!
Prachtige auto en idd fijne configurator…😜👌
Indisch Rot, met de extra legale brandblusser en twee kinderzitjes. Omdat het lekker absurd is.
Voor dat geld ga ik toch een paar stappen hoger. Ferrari
Inderdaad waarom een porsche als je ook een Roma voor dat geld hebt.
@piedlourd: Duurt nog effe voor die Purosangue er is.
Gadver!!!!
Ga je mond spoelen gij,… en rap een beetje!
Ik bedoel natuurlijk hoger in de markt, meer prestige en minder afschrijving. Ferrari
@piedlourd: meer m’n as-tu vu en MEER afschrijving bedoel je toch?
Met handbak.
Ik zou even wachten op het TP-pakketje. Ik kan toch nooit met maximale uit deze auto halen. Dan vind ik dat ik ook voor schut rij met zo’n vleugel achterop.
@berlinetta: Goed punt, aangezien alle modellen steeds meer pks krijgen is een gt3 miss sowieso wel overkill. Maar er zijn zoveel versies dat ik niet meer weet wat de opbouw is.
Persoonlijk lijkt me de 911 GTS de fijnste 911 die er is. Maar nu die ook een turbo heeft, vind ik de GT3 toch ook wel weer wat aantrekkelijker.
@berlinetta: we wachten nog op de gt3 touring!
@berlinetta: Daarom een Cayman GT4 van de vorige generatie. Heeft weliswaar een spoiler maar minder vermogen en minder prestaties. Lijkt mij ook een leukere auto. Kleiner, compacter, lichter en middenmotor.
Eens, lijkt me ook een heerlijke auto. Meer dan snel genoeg. Bovendien vind ik hem ook echt veel mooier dan de 911. Altijd al gevonden overigens.
En hoewel de GT4 ook een spoiler heeft, vind ik dat daarbij wel weer staan. De GT modellen van de 911 worden me te overdreven. De GT4 ziet er nog lekker racy uit zonder meteen overdreven te zijn. Beetje zoals de vorige GT3 ook nog was.
Neem dan een Alpine en tune die een beetje op als je dat nodig vindt.
Weegt driehonderd kilo miner en dat merk je
Ook niet verkeerd, maar in mijn ogen wel wat minder mooi dan een GT4. Daarnaast ook een NA zescilinder vs een viercilinder turbo. De GT4 heeft toch echt wel een veel lekkerder blok.
Helaas zoals elke andere 911
Die van mij ziet er uit als een 992 versie van de Carrera 4 GTS in Portimao Na’Vi Blue met de laatste Titaniumlegering velgen van TechArt, PCCB schijven en Milltek uitlaatsysteem. Voor de lage toeren momenten doe ik er ook een Burmester audio systeem bij.
Ik wacht nog even op de RS.
De mijne komt uit op 265k. Heb ik echt nog wel het nodige niet aangevinkt.
Als iemand anders hem nou eens precies zo zou configureren en hem een aantal jaar voor me inrijdt, dan koop ik hem dan (als de bitcoin verder gestegen is) van hem over.
@PanameraGTS: voorlopig is de bitcoin 10K gezakt in een paar dagen. Je kunt beter naar het casino gaan.
@mwti: Het woord voorlopig in je zin zegt alles :)
Met MR-pakket!
267.612 euro. Phytongreen met Aurum velgen en Aurum Motorsport decoratieset. En uiteraard wat extra’s, al geloof ik dat als ik de mogelijkheid zou hebben om zo’n bedrag uit te geven voor een GTS zou gaan.
Voor de meesten inzenders hierboven, denk zo een 99.99 %, een fantastisch schaalmodel 1/18 :-)
Ik zal wel een 1/24 kopen.
Sweet dreams boys :-)
Wat een geile combi dit
Waarom een auto configureren die je toch niet kunt betalen? Ik heb dat nooit begrepen….
Kolere. Wat is dat ding lomp van achteren.
Super dik hoor, maar 911 turbo zou ik meer waarderen.
@Reaver: Hier ook, ondanks dat ik de GT3 wel erg mooi vind.
Maar als daily lijkt de turbo me vele malen fijner.
Een gele graag.
Blijft zeker wat hebben. Stond gisteren naast een 991.2 gt3rs lizard green. Bruut om te zien maar voor het straatbeeld en dagelijkse praktijk toch iets too much! Laatst in 992 Turbo S gereden. Ongekend maar meerprijs ten opzichte van meer performance en looks wordt mi wel minder interessant. Dan liever een TP of GTS. Ach luxe problemen als dit je keuzes zijn…
@eselkaa: de GTS is misschien wel de beste 911. Ik heb een 4 GTS Cabrio 2018 (991.2) en denk soms wel aan iets heftigers maar weet dat dat ook z’n nadelen heeft.
@mwti: zelfde hier 991.2. Voldoet aan zo veel. Hunkering naar meer is steeds minder