Deze mooie ingetogen Benz-zeldzaamheid is de definitie van een sleeper.
In 2002 presenteerde Mercedes-Benz’ powerdivisie met de C32 de opvolger van de C43 AMG. Het was een tijd waarin je nog aan het nummer kon zien hoeveel motorinhoud er onder de kap lag, omdat paarse broeken destijds nog niet doodsbenauwd waren klanten te verliezen als ze ondanks krimpende motorvolumes niet (in)consequent omhoog gingen met de nummering.
En zo kon het dat de C43 (met 302 pk sterke 4.3 liter V-8) uit eind jaren ’90 een opvolger kreeg in de W203-serie die C32 heette, die een 3,2-liter V6 met supercharger onder de kap had. Het standaardvermogen steeg van 218 pk naar een bizar lekkere 354 pk, terwijl het maximumkoppel met 450 Nm ook niet mis was. Dit alles werd redelijk bescheiden verpakt, dus als je er één tegenkomt moet je goed kijken.
Het getrainde oog van sjoerd95 had dit exemplaar in Delft gelukkig in de smiezen. Hij komt uit de tijd dat de Kompressor nog regeerde bij Benz, en AMG nog geen 40.000 auto’s per jaar afzette. Dit gaat geheid een klassiekertje worden. Check de foto’s op autojunk!
Update: en wat te denken van deze C43 met E55 W210 blok?
35 reacties
Kwam later als C55 AMG (met 360pk/510Nm) en was er ook als C30 CDI AMG met 231pk en 540nm. En dan kon je die ook nog krijgen als Sportcoupe. Leuke auto’s.
OT: Erg puike exemplaar. Geniet altijd van je spots @sjoerd95!
OT: Een prachtige wagen, lekker ingetogen maar toch een paar details zodat de echte kenners ‘m spotten! (+1 voor @sjoerd95). Voor de niet-kenners die denken dat het een C180 met AMG badge is, onderscheidt hij zich wel bij een snel stoplichtsprintje…
MB kenners kom er maar in!
Verder erg net exemplaar al kon het te heet gewassen S-classe design me nooit echt bekoren.
Of zijn ze wel uitwisselbaar?
Gaaf bakkie hoor.
Helaas heeft deze generatie C nog wel steeds last van het roestmonster.
Zag er laatst een met lek gestoken banden en een groene mos-laag, echt zonde van z’n auto.