• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gespot: puntgave Mercedes C32 AMG

Auteur: sir_smokalot, gepost 1 december 2014 om 11:15 – 35 Reacties

Mercedes C32 AMG


Deze mooie ingetogen Benz-zeldzaamheid is de definitie van een sleeper.

In 2002 presenteerde Mercedes-Benz’ powerdivisie met de C32 de opvolger van de C43 AMG. Het was een tijd waarin je nog aan het nummer kon zien hoeveel motorinhoud er onder de kap lag, omdat paarse broeken destijds nog niet doodsbenauwd waren klanten te verliezen als ze ondanks krimpende motorvolumes niet (in)consequent omhoog gingen met de nummering.

En zo kon het dat de C43 (met 302 pk sterke 4.3 liter V-8) uit eind jaren ’90 een opvolger kreeg in de W203-serie die C32 heette, die een 3,2-liter V6 met supercharger onder de kap had. Het standaardvermogen steeg van 218 pk naar een bizar lekkere 354 pk, terwijl het maximumkoppel met 450 Nm ook niet mis was. Dit alles werd redelijk bescheiden verpakt, dus als je er één tegenkomt moet je goed kijken.

Het getrainde oog van sjoerd95 had dit exemplaar in Delft gelukkig in de smiezen. Hij komt uit de tijd dat de Kompressor nog regeerde bij Benz, en AMG nog geen 40.000 auto’s per jaar afzette. Dit gaat geheid een klassiekertje worden. Check de foto’s op autojunk!

Update: en wat te denken van deze C43 met E55 W210 blok?

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Nieuwe G-klasse 4x4² gaat los in de sneeuw [video]

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, c32, Gespot, Mercedes

Vorig bericht: « Lil’ Wayne doet dochter BMW en Ferrari 599 GTO cadeau
Volgend bericht: Ook Frankrijk gaat de dieselauto slopen »

Lees Interacties

Reacties

  1. gtwillem zegt

    1 december 2014 om 11:18

    Blijft een schitterende auto, lekker onopvallend ook. In de tijd dat er nog geen matwraps en slecht passende velgen onder gemonteers werden.

    Kwam later als C55 AMG (met 360pk/510Nm) en was er ook als C30 CDI AMG met 231pk en 540nm. En dan kon je die ook nog krijgen als Sportcoupe. Leuke auto’s.

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      1 december 2014 om 20:03

      @gtwillem: heb eind vorig jaar nog een C30 CDI AMG Kombi gespot. Echt een geweldig mooie wagen was dat. Geen idee of ie nog in Amsterdam staat.

      OT: Erg puike exemplaar. Geniet altijd van je spots @sjoerd95!

      Login om te reageren
  2. schellekens006 zegt

    1 december 2014 om 11:18

    Een 420cdi is nog meer een sleeper met chip 850nm gaat nergens meer ovee

    Login om te reageren
    • 123bat zegt

      1 december 2014 om 11:25

      @schellekens006: Een C420 CDI bestaat niet. Een E of S420CDI dan weer wel.

      OT: Een prachtige wagen, lekker ingetogen maar toch een paar details zodat de echte kenners ‘m spotten! (+1 voor @sjoerd95). Voor de niet-kenners die denken dat het een C180 met AMG badge is, onderscheidt hij zich wel bij een snel stoplichtsprintje…

      Login om te reageren
      • schellekens006 zegt

        1 december 2014 om 15:22

        @123bat: staat toch geen C bij ik bedoelde de E 420 cdi :-)

        Login om te reageren
        • 123bat zegt

          1 december 2014 om 15:34

          @schellekens006: Dat was me niet duidelijk. Dan heb ik niks gezegd ;-)

          Login om te reageren
          • 3246cm252kw zegt

            3 december 2014 om 12:12

            @123bat: Naja dit stuk gaat over een C niet over een E of S dus geef jou gelijk. En anders is een 65 AMG, Brabus 800.000, nog wel meer sleper etc etc onzin toch….

            Login om te reageren
  3. granlusso zegt

    1 december 2014 om 11:19

    Prachtig exemplaar, jammer dat de meeste van dit soort auto´s ten prooi vallen aan mensen die, tja, anderen altijd kunnen laten slagen voor hun theorie-examen…

    Login om te reageren
  4. imdoctorbob zegt

    1 december 2014 om 11:22

    Staat er bij mij een in de straat, zonder type aanduiding en dan valt het echt helemaal niet op,, hier staat het nog redelijk groot op de achterkant. Het is eigenlijk gewoon een mooie auto, maar ik blijf er toch wel het “taxi” gevoel bij hebben.

    Login om te reageren
  5. Design_Driven zegt

    1 december 2014 om 11:32

    Wat mij meteen opviel waren de achterlichten van de S-classe. Volgens mij zijn de achterlichten nooit zo geleverd op de C-classe en zijn dit aftermarket neppers maar ik kan me vergissen.

    MB kenners kom er maar in!

    Verder erg net exemplaar al kon het te heet gewassen S-classe design me nooit echt bekoren.

    Login om te reageren
    • roberto zegt

      1 december 2014 om 11:38

      @sketcher: Klopt zijn van een S-klasse, goed gezien!

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        1 december 2014 om 11:44

        @roberto: Ik had ff een snelle google gedaan en begreep daaruit dat ze niet uitwisselbaar zijn en dat dit aftermarket lichten zijn (waar kennelijk de LED’s van kapot gaan gebaseerd op de vele discussies)

        Of zijn ze wel uitwisselbaar?

        Login om te reageren
        • reggie-boy_rood zegt

          1 december 2014 om 13:03

          @sketcher: ’s achterlichten zijn inderdaad anders

          Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      1 december 2014 om 11:52

      @sketcher: klopt. Zijn aftermarket lampen. Ik zou altijd kiezen voor origineel, maar ik moet zeggen dat het erg meevalt (niet donkergetint of Leksusj loek.)

      Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      1 december 2014 om 13:01

      @sketcher: klopt

      Login om te reageren
    • rogerj zegt

      1 december 2014 om 14:16

      @sketcher: Klopt. Deze achterlichten zijn niet origineel… jammer

      Login om te reageren
  6. Mercbenz zegt

    1 december 2014 om 11:32

    Puntgaaf, maar wel met “I wanna be an S-class” achterlichten

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      1 december 2014 om 11:56

      @Mercbenz: Past dus prima bij de rest van het “I wanna be an S-class design” Ik heb nooit gesnapt waarom elk model in de MB line-up een eigen identiteit mag hebben en de C-classe niet. Huidige is ook weer een look a like, in tegenstelling tot het model tussen de bovenstaande en de huidige, raaaaar.

      Login om te reageren
  7. norge zegt

    1 december 2014 om 11:36

    Goh, ik hoef een keer niet naar autojunk om het stukje te lezen..
    Gaaf bakkie hoor.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      1 december 2014 om 11:50

      @norge: inderdaad. Dat vind ik het leuke aan AB: zij komen met een leuke auto van een mede AB spotter, en daar gaan we dan oeverloos over discussieren (ik moet het hier doen want mijn familie trekt het niet ;-))

      Login om te reageren
  8. bofkont zegt

    1 december 2014 om 11:46

    Brute wagen, in rechte lijn echt ontaard snel.
    Helaas heeft deze generatie C nog wel steeds last van het roestmonster.

    Login om te reageren
  9. gash zegt

    1 december 2014 om 12:27

    Een 6-cilinder AMG…..heb dan liever zijn voorganger, een puntgave (roestvrije…) C43.

    Login om te reageren
    • schellekens006 zegt

      1 december 2014 om 15:24

      @gash: nee die roesten niet klopt !

      Login om te reageren
  10. mazdarx zegt

    1 december 2014 om 12:55

    Als “sleeper” betekent dat je er van in slaap valt dan is dat bij deze gelukt.

    Login om te reageren
  11. leugenaar zegt

    1 december 2014 om 13:04

    Hey joh, dat is mijn auto..

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      3 december 2014 om 12:14

      @leugenaar: je doet je naam weer eer aan :-)

      Login om te reageren
  12. scottishcarspotter2000 zegt

    1 december 2014 om 13:07

    Die uitlaat… Tja.. Gewoon 4 glimmers graag, t is n AMG

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      3 december 2014 om 12:13

      @scottishcarspotter2000: ja vond ik ook jammer op de 32AMG maar wel lekker snikkie

      Login om te reageren
  13. kilum zegt

    1 december 2014 om 14:09

    Er staat er 1 als estate bij mij in de straat. Leuke bak maar zou er nooit mijn eigen verdiende geld aan uit geven.

    Login om te reageren
  14. jeroen92 zegt

    1 december 2014 om 15:16

    Voor mij is dit echt een droomauto. Toen ik net mijn rijbewijs had mocht ik dagelijks in een C180 Compressor rijden, wat ik al geweldig vond.

    Login om te reageren
  15. swaffelaer zegt

    1 december 2014 om 18:00

    Tof ding. Alleen jammer dat er geen V8 inzit. Al heeft die minder vermogen, een achtcilinder in een kleine auto is gewoon geniaal. Daarom hou ik ook nog steeds van de tweede en derde generatie Audi S4.

    Login om te reageren
  16. n42b18 zegt

    1 december 2014 om 18:04

    Opzicht een mooie auto voor die leeftijd.
    Zag er laatst een met lek gestoken banden en een groene mos-laag, echt zonde van z’n auto.

    Login om te reageren
  17. Pordon zegt

    1 december 2014 om 19:11

    Schitterend, alleen jammer van die aftermarket achterlichten. Ik ben momenteel aan het kijken naar een mooie C200 kompressor uit 2006. De gebruikskosten voor een C32 of C55 AMG zijn mij toch net iets te hoog.

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      3 december 2014 om 12:10

      @pordon: verschil tussen een 4 of 6 pitter is nihil is mijn ervaring. Verbruik ligt wel een stukje hoger bij een onrustige tot wel zware voet.

      Login om te reageren
  18. 3246cm252kw zegt

    3 december 2014 om 12:05

    Ha deze auto schijnt toch zo slecht te zijn? De 32 AMG? Ps deze heeft aftermarkt achterlichten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North