• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gestolen auto vaak niet opgespoord door tekort politie

Auteur: CasperH, gepost 10 april 2012 om 08:06 – 61 Reacties

Politie


Vaak wordt een gestolen auto niet terug gevonden omdat deze doorgaans pas na dagen als gestolen wordt aangeduid in de politiecomputers. Reden: vaak kan niet direct aangifte worden gedaan en online je gestolen auto rapporteren kan niet. En dat terwijl de eerste twaalf uur vaak cruciaal zijn voor het terugvinden van gestolen auto’s.

De Nederlandse politie kijkt naar nieuwe opsporings- en aangiftemethoden om autodieven beter te kunnen bestrijden. Nog dit jaar moeten als het aan de stichting AVc (Aanpak Voertuigcriminaliteit), LIV (Landelijk Informatiecentrum Voertuigcriminaliteit) en VBV (Vermiste voertuigregister) ligt een aantal nieuwe methoden worden ingevoerd om meer gestolen auto’s bij hun rechtmatige eigenaren terug te brengen. Reden: het aantal gestolen voertuigen neemt niet keihard toe maar daalt ook niet echt hard meer sinds 2008. Elk jaar worden er ongeveer 11 á 12.000 auto’s van hun rechtmatige eigenaar af geholpen.

Één van de belangrijkste zaken is het mogelijk maken van online aangifte van een gestolen auto. Uit onderzoek is gebleken dat als een auto niet binnen 12 uur wordt teruggevonden, de pakkans enorm slinkt. En dat terwijl het op dit vaak dagen duurt voordat een gestolen auto in de systemen van de politie zit. Reden: niet genoeg mensen die je aangifte op het politiebureau kunnen opnemen en omdat het een zwaar delict betreft is het niet mogelijk online je aangifte in te dienen. Men wil naast het mogelijk maken van online aangifte van je gestolen waggie ook andere methoden gaan gebruiken om de opsporing te versnellen. Een sleutelrol in deze nieuwe opsporing is weggelegd voor het internet, waar speciale zoekteams online verkoopsites moeten gaan afstruinen bijvoorbeeld. Logisch. Internet werkt.

De nieuwe maatregelen moeten nog dit jaar in werking treden. Lijkt me handig inderdaad, waarom er geen strakkere deadline op staat is ons op de redactie volstrekt onduidelijk. En van ons mogen de straffen ook omhoog, wat is volgens jullie een gepaste straf voor autodieven?

Ook interessant!

  • Video: politie haalt zonder drama gestolen auto van de weg
    Video: politie haalt zonder drama gestolen auto van de weg
  • Video: Politie beukt gestolen auto in de sloot
    Video: Politie beukt gestolen auto in de sloot
  • Video: Politie haalt 2 gestolen auto's van de weg bij achtervolging
    Video: Politie haalt 2 gestolen auto's van de weg bij achtervolging
  • Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig
    Video: Politie Aalsmeer achtervolgt gestolen voertuig

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Porsche 911 Cabrio is jouw sportwagen voor 2026 #test
  • lezersvraag autoverhaal
    Wat te doen bij aquaplaning, gladheid en sneeuw (met praktische tips)
  • Video: een spookrijder met volle overtuiging
  • Even voorstellen: ons nieuwe Foto van de Maand-jurylid
FacebookTweetPinLinkedIn

diefstal, politie

Vorig bericht: « Rijden met drie lekke banden? Moet kunnen!
Volgend bericht: Scion FR-S gaat topless: dit is de Speedster »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    10 april 2012 om 08:25

    Handjes afkappen,of ben ik nou weer te grof?

    Login om te reageren
    • the-budel-guy zegt

      10 april 2012 om 08:27

      @norge: je hebt groot gelijk.

      Login om te reageren
    • kraakensmaak zegt

      10 april 2012 om 08:29

      @norge: je was me net voor, lijkt mij inderdaad een redelijke straf. Van andermans spullen hoor je gewoon met je poten af te blijven. Binnen 12 uur zitten die bakken allang in Polen waar ze vervolgens lekker gaan vijlen op chassis nummers en met een spuitbus in de weer gaan.

      Login om te reageren
    • W115 zegt

      10 april 2012 om 11:31

      @norge: gewoon goed verzekeren en niet in een golf rijden.

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      10 april 2012 om 15:03

      @norge:

      Nee helemaal niet. Geef ik je groot gelijk in.

      Login om te reageren
  2. the-budel-guy zegt

    10 april 2012 om 08:28

    En daarom hebben al onze auto’s een tracking systeem.

    Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      10 april 2012 om 08:31

      @the-budel-guy:
      Ja, en daarom zet de moderne autodief een moderne auto gelijk in een stalen zeecontainer om dat GPS signaal te blokkeren.

      Login om te reageren
      • zdev zegt

        10 april 2012 om 10:19

        @Original_Arnoud: Ja en voor net iets meer dan honderd euro scoor je online een GPS jammer:

        http://www.thesignaljammer.com/products/GPS-Jammer.html

        Die GPS volgsystemen zijn waardeloos helaas…

        Login om te reageren
  3. midasracer zegt

    10 april 2012 om 08:41

    Weer douane bij de grenzen zetten en 90% van de diefstallen zal verdwijnen.

    Login om te reageren
    • nelly0183 zegt

      10 april 2012 om 12:32

      @midasracer: ooit wel eens bij de Zwitserse grens gestaan? Dat is in een rij staan en dat staat er zo’n veel te gladde Italiaan met een slap handje te gebaren dat je door kan, heeft dat wel nut?

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        10 april 2012 om 12:37

        @nelly0183: Ik weet het niet maar voor zover ik gezien heb staan ze met grote zwarte laarzen en M16’s, met van die legergroene 4×4’s.

        Login om te reageren
  4. ferrariaron zegt

    10 april 2012 om 08:44

    VBV = Vermiste voertuigregister (waar komt die B vandaan?) WTF

    Login om te reageren
    • jasperverweij zegt

      10 april 2012 om 09:07

      @ferrariaron: VBV = Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit

      Login om te reageren
      • ferrariaron zegt

        10 april 2012 om 16:17

        @jasperverweij: ah vandaar, thnx XD

        Login om te reageren
  5. griffendahl zegt

    10 april 2012 om 08:53

    Je zou toch zeggen dat met een spoedcursusje erbij we op het moment genoeg WW’ers hebben die capabel genoeg zijn om een aangifte op te nemen. Twee vliegen in 1 klap…

    Login om te reageren
  6. raphael zegt

    10 april 2012 om 08:55

    Hoezo nou weer langere gevangenisstraffen? Zo een onzin altijd. Als er iets gebeurt roept iedereen, ‘snel, langere gevangenisstraffen’. Lost geen bal op, heeft geen afschrikkende werking meer, kost ons meer geld en zal een gevangene niet sneller op het rechte pad brengen.

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      10 april 2012 om 09:15

      @raphael: en waar zie jij wie vragen om langere gevangenisstraffen? Je kan ook doorslaan in azijnpissen hè?

      Login om te reageren
      • raphael zegt

        10 april 2012 om 09:20

        @CasperH: “En van ons mogen de straffen ook omhoog…”
        staat toch echt in je artikel

        Login om te reageren
        • CasperH zegt

          10 april 2012 om 09:24

          @raphael: en waarom zouden dat gevangenisstraffen moeten zijn? Ik vind de suggestie van norge vele malen beter.

          Login om te reageren
          • raphael zegt

            10 april 2012 om 09:58

            @CasperH: Ja waarom niet meteen de doodstraf eh?

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              10 april 2012 om 10:01

              @raphael: Ik denk dat als de ‘hand-afhak’ regel écht wordt ingevoerd, dat er bijna nooit meer gejat gaat worden, ongeacht de pakkans…… Slim toch? Kost geen reet, en handen gaan er toch amper afgehakt worden.

              Login om te reageren
            • Arnoud zegt

              10 april 2012 om 10:06

              @raphael:
              We kunnen ze ook onder curatele stellen. Al het inkomen in beslag nemen, schade terug laten betalen en nadien nog een poosje laten zien hoe je met het loon dat ze normaliter hebben ook rond kunnen komen. Als je de uitgaven een beetje in de hand hebt hou je best iets over aan het eind van de maand om wat leuks van te doen. Dan is stelen helemaal niet nodig. Je moet gewoon realistisch blijven in wat je je kan veroorloven. En dat ook accepteren. Zo niet, dan moet je de consequenties maar accepteren.

              Login om te reageren
              • kaasboerin zegt

                10 april 2012 om 10:11

                @Original_Arnoud: Wat een stront zeg……… Dus als je vind dat je weinig overhoudt aan het einde vd maand is stelen prima??? Gewoon aanpassen en werken, we willen allemaal dat het geld uit de lucht komt vallen en daar niks voor hoeven te doen. Zat werk hier, bovendien.. Ga je toch lekker het leger des heils in. Het is hier vrijwel onmogelijk dakloos te worden.

              • Arnoud zegt

                10 april 2012 om 10:15

                @kaasboerin:
                Goed lezen. Ik vind dat stelen in geen enkel geval prima is. Maar dat als je kiest voor stelen je de consequenties dan ook maar moet accepteren als je gepakt wordt.

              • raphael zegt

                10 april 2012 om 10:26

                @Original_Arnoud: Het ‘grote’ probleem is dat een gevangenisstraf in 99% van de gevallen niet werkt. Of die nu 1 jaar is of 30 jaar. Tig onderzoeken hebben al uitgewezen dat er veel betere manieren zijn om mensen uit de criminaliteit te halen dan ze in een gevangenis te stoppen. Maar ja, vind maar eens een politicus die zoiets hardop durft te zeggen, want als het om gevangenisstraffen gaat kan hier het ‘volk’ niet hoog genoeg zijn.

              • kaasboerin zegt

                10 april 2012 om 10:34

                @raphael: Ik denk dat het grote probleem eerder is dat 1. De straffen te laag zijn en 2. de pakkans hier laag is. Om 2 op te lossen zou je meer toezicht en meer rechten aan de agenten moeten geven, aangezien dat in een land als NL bijna ondenkbaar is zou je eerder naar 1 moeten kijken. Als jij gewoon zodanig zware consequenties oplegt als diegene gepakt wordt.. Wie durft er dan nog het risico te lopen? Afleren die handel.

              • Arnoud zegt

                10 april 2012 om 10:42

                @raphael:
                Nou, ik vind het wel een goed idee om criminelen een wachttijd te geven binnen 4 muren voordat ze aan de beurt zijn om te leren hoe ze een fatsoenlijk leven op kunnen bouwen. Dus ik ben allerminst voorstander van het sluiten van gevangenissen. Ik ben wel van mening dat gevangenisstraf alléén niet genoeg is.

              • raphael zegt

                10 april 2012 om 12:57

                @Original_Arnoud: Natuurlijk moeten gevangenissen niet dicht. Maar er zijn andere manieren die veel effectiever zijn dan enkel een hoge gevangenisstraf.
                En hogere straffen, dan ga je naar het Singapore-model, waar water drinken in het openbaar vervoer bestraft wordt met 500 euro boete. Iets op straat gooien 1500 euro boete. Diefstal al gauw levenslang in de gevangenis en moord -> doodstraf. Tsjah ik denk niet dat we dat moeten willen, past ook niet bij Nederland. Werkt overigens prima in Singapore hoor..

            • Hupke zegt

              10 april 2012 om 15:07

              @raphael:

              Heeft iets te maken met proporties (een auto en een leven zijn zo een klein beetje niet met elkander te vergelijken), waardoor die vrij ineffectief is.
              Een hand afhaken is dan wel net zo definitief als de doodstraf maar het is toch meer in proportie. Daarbij zou ik dat alleen doen als ik de dief op heterdaad betrap.

              Login om te reageren
  7. TDI-goeroe zegt

    10 april 2012 om 09:33

    zolang ze vast zitten, stelen ze niks. Maar inderdaad, ik ga toch voor de oplossing van Norge.

    Login om te reageren
  8. birdboy zegt

    10 april 2012 om 09:36

    Wat een compleet gel*l van het KLPD om wederom de indruk te geven dat zij met de diefstal van jouw voertuig bezig zijn.

    Heb er helaas ervaring mee, in de praktijk boeit het ze geen ene f*ck. Toen mijn motor gejat was, hadden ze ‘belangrijkere’ dingen die prioriteit hadden. Toen vertelde ik ze dat er CAMERA BEELDEN waren van de diefstal (gedeelde garage onder het flat gebouw). 2 maanden later hadden ze die NIET opgevraagd bij de huismeester.

    Minder met die flitskastjes aan de gang graag, en meer echt politie werk. Zoals burgers hun rechtmatige eigendom terug vinden.

    Login om te reageren
    • nitroman zegt

      10 april 2012 om 09:40

      @birdboy: damn.. Welk politiebureau was dat dan?

      Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      10 april 2012 om 09:44

      @birdboy:
      Gestolen auto’s is al helemaal geen taak van het KLPD. Het KLPD houdt zich bezig met verkeerstoezicht. Wat jij bedoelt is gewoon de landelijke politie.

      En over die camera beelden, er moet wel toestemming zijn van de officier van justitie om die te mogen gebruiken. Er staan namelijk niet alleen de dieven op maar ook burgers die niets met de zaak te maken hebben. Het justitiëel apparaat in Nederland werkt iets minder simpel dan de gewone burger denkt.

      Login om te reageren
      • birdboy zegt

        10 april 2012 om 21:12

        @Original_Arnoud: Aha. Maar uiteindelijk is de gewone burger daar de dupe van, en heeft de dief er alleen maar voordeel aan. Kromme regel als je het mij vraagt.

        Login om te reageren
  9. kaasboerin zegt

    10 april 2012 om 09:59

    Maak de politieopleidingen/functies aantrekkelijker, het grote deel kapt al met de opleiding zodra ze erachter komen dat zij enkel leren te schrijven in plaats van te schieten.

    Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      10 april 2012 om 10:13

      @kaasboerin:
      Met schieten maak je die opleiding niet op een verantwoorde manier populairder. Wel door ze er van doordrongen te maken wat hun bevoegdheden zijn en wanneer ze die mogen gebruiken. Het was laatst in het nieuws dat veel agenten er niet van op de hoogte zijn hoe vaak ze hun bevoegdheden mogen gebruiken. Ze hebben vaak veel meer bevoegdheden dan ze denken. Maar doordat er een gebrek is aan politieke steun voor de agent, haakt de agent al heel vroeg af uit vrees voor een intern onderzoek en disciplinaire maatregelen.
      Ook moeten ze verschillende onderdelen veel serieuzer aan gaan pakken. Zoals rijvaardigheidstraining. Nu bestaat dat uit hooguit 3 dagen in 4 jaar tijd! Daar leer je dus helemaal niets. Dat moet 3 uur per week zijn. Dan leer je wat een wagen kan en niet kan. Wat een goede positie op de weg is en hoe je verkeerssituaties moet inschatten en kan uitbuiten. En zo zijn er meer dingen die ver onder de maat zijn bij de politie opleidingen.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      10 april 2012 om 10:23

      @kaasboerin:
      Maak van de Politieman weer een Politieman
      – Geen matjes in de nek
      – Geen oorbellen
      – Grote zwarte motorlaarzen zodat je een goeie trap onder je achterste kunt krijgen en dan geen gehoor geven ‘aan mishandeling’als je die trap hebt gekregen.

      Nu wordt er nodeloos geluld over respect.
      Respect hebben we niet nodig, maar ontzag.

      Neem een voorbeeld aan de Franse Gendarmerie.
      Daar maak je echt de kachel niet mee aan!

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        10 april 2012 om 10:29

        @desjonnies: Het was al zo toen ik nog op school zat joh.. 8 jaar terug.. Toen ik net op de middelbare school kwam, die leraren moeten dan autoriteit uitstralen en de boel onder controle kunnen houden. Als de leraar er iemand uit wilde sturen was het “racisme” of “haat”.. De leraar zegt nog sorry ook. Daar gaat het dus al fout. Zelfde met agenten zo, er is opzich niets mis met de agenten, maar eerder met de rechten die ze hebben en het beleid. Als je als agent zijnde alleen al met je hand in de buurt komt van je pistool krijg je al allerlei beschuldigingen naar je hoofd toe gegooid. Aan de andere kant inderdaad, als zo’n kerel – die even oud is als ik – mij moet vertellen wat veiligheid inhoudt.. Sorry hoor maar daar voel ik me niet echt veilig bij, die gasten stralen 0 autoriteit uit, vooral als ze beginnen te praten, om te janken.

        Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    10 april 2012 om 10:16

    Ze hebben in Nijmegen mijn auto opengebroken en leeggetrokken tijdens het stappen. Ik kom om 04:00 uit de club en zie dat mijn auto leeggehaald is. Ik rijd naar het Politiebureau om aangifte te doen, maar daar hadden de 2 dienstdoende agenten geen tijd voor. Vervolgens heb ik 1,5 uur in de wachtkamer gezeten (OM 04:00 s’ochtends) voordat ik aangifte kon doen. Toen ik hier wat van zei (omdat ik ook nog langs de glaszetter moest)moest ik niet zeuren en kwamen ze zo bij me. Dat schoot me in het verkeerde keelgat en heb dus ff een grote bek opgezet. Uiteindelijk was 1 van de agenten zover om een aangifte af te nemen. Toen ik na 3 wkn nog steeds niks gehoord had van Politie ben ik maar is gaan bellen. Bleek dat ze mijn aangifte helemaal niet hadden ingevoerd. Hierdoor moest ik ruim 3 wkn na het feit NOG een keer aangifte doen in Nijmegen (65km van mijn woonplaats) Ik zal jullie het dondergesprek met Politie besparen maar heb dus nooit meer wat terugggezien van mijn spullen. Wel excuses gehad van de Korpschef Gelderland Midden en die agenten hebben een reprimande gehad. Zelfde verhaal met mijn BMW, ding wordt opengebroken en dankzij de startonderbreker niet meegenomen. Wel zijn letterlijk ALLE sloten kapot en is er flink aan de auto gerommeld, ook zijn ze in de auto geweest dus ik dacht nou lekker veel sporen. Ik bel Politie en breng ze op de hoogte. Nee meneer daar kunnen we niks mee, u kunt gewoon met de auto naar het politiebureau komen om aangifte te doen. Rijd ik gvd naar het politiebureau om daar te horen te krijgen dat ik dus NIET MET DE AUTO HAD MOETEN KOMEN IVM SPOREN. Ik leg de beste man uit dat ik dit gedaan heb op advies van Politie. Zijn Antwoord: Nou dat is niet zo slim van die agent. EN BEDANKT HE PLATTE PET!!!!! Ik ben zo link geworden dat ik halverwege mijn aangifte het politiebureau ben uitgezet. POLITIE DOET GEEN FUCK ALS HET GEEEN GELD OPLEVERT. Heb het meegemaakt met Fietsen, Scooters, een gat in mijn kop (dr in geslagen met een tuinstoel) etc. Nog nooit ene fuck aan die lui gehad, ook als je ze echt een keer nodig hebt.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      10 april 2012 om 10:23

      @E34M5Touring: Mijn buren hun huis werden meerdere avonden per week bekogeld met takken en stenen door hangjongeren. Op een gegeven moment werd dat inbreken.. Kom je ’s nachts thuis, bel je de politie “geen tijd voor”.. Zeg je hoezo geen tijd? “zijn de inbrekers er nog?” ‘nee… die zijn net weg’.. “Oke dan kunnen we niks doen..” Later werd het zelfs een waarschuwing, of we even konden stoppen met bellen voor nutteloze zaken.. Ongelofelijk toch. Maar wel elke week een brief van het CJIB.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        10 april 2012 om 10:41

        @kaasboerin: Heeft een maat van me ook gehad. Daar is in korte tijd 4x ingebroken. Zij kregen te horen dat ze niet zovaak moesten bellen want dat was nergens voor nodig. En ook dat verhaal van ze zijn al weg dus we kunnen niks meer.

        Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      10 april 2012 om 10:28

      @E34M5Touring:

      Och, ik kreeg ooit de opmerking over me heen toen ik aangifte ging doen van een gestolen auto radio :

      ” Wie koopt er dan ook zo’n dure radio voor zijn wagen ”

      Ik heb de man -gelukkig- alleen maar aangekeken met een blik van verbijstering.

      Wees blij dat je ’s nachts niet ontwaakt met een doorgesneden keel. Er is bij ons in en rond het dorp en twee andere dorpen wel 1.5 politiewagen actief.
      Dus tel je zegeningen en wees blij als je iedere morgen wakker wordt en je huis niet leeggeroofd is en jij er vermoord in ligt.
      Zo zie ik de wereld tegenwoordig.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        10 april 2012 om 10:33

        @desjonnies: Dat probleem hebben wij ook, er rijd hier 1 politie auto s’avonds in een gebied van heb ik jou daar. Het frustreert gewoon enorm wanneer een Agent geen tijd heeft voor je. Fakking BULLSHIT, daar zit je voor Bromsnor

        Login om te reageren
    • raphael zegt

      10 april 2012 om 10:32

      @E34M5Touring: Kan ik me helemaal niet in vinden. Ik heb een keer de politie gebelt omdat ik gerommel in de tuin hoorde. Waren er binnen 10 minuten en ondanks dat er niets was bleven ze de rest van de avond het gebied in de gaten houden. Ligt maar net aan waar je woont denk ik.
      Fietsen die vroeger in studententijd zijn gestolen zijn wel een brug te ver voor politie, daar hoor je nooit meer wat van.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        10 april 2012 om 10:39

        @raphael: Good for you. Ik heb er meermaals mee te maken gehad. Ik heb tijdens koninginnendag een tuinstoel tegen mijn kop gehad omdat de groep waarmee ik was te luidruchtig was volgens een dronken voorbijganger. Toen ik zei: Gast doe is rustig het is feest. Trok hij de stoel onder me vandaan en sloeg me er twee keer mee voor mijn kop. Ik had een glip van 18 hechtingen in mijn hoofd en ben afgevoerd. Volgende dag aangifte gedaan, want ik had de naam van die gast en zijn woonplaats en getuigen. Politie is er heen geweest,hij zegt ikheb het niet gedaan en daarmee was het voor Politie afgedaan. Mijn moeder, die echt de vreedzaamheid zelf is, heeft die lui totaal verrot gescholden. En ik kreeg nog even de boodschap mee dat ik niet voor eigen rechter mocht spelen.

        Login om te reageren
        • rrvliet zegt

          11 april 2012 om 12:31

          @E34M5Touring: Pfff, wat ruk om dit te lezen zeg, dan raak je je vertrouwen wel kwijt. Ben blij dat ik net zoals @raphael kan zeggen dat ik goede ervaringen heb met de agenten in deze regio.

          Als we een biertje voor de deur drinken dan komen ze even buurten of het wel rustig gaat en een praatje maken, sociaal vriendelijk en casual. Als we midden in de nacht op het industrieterrein staan te ouwehoeren gebeurt precies ’tzelfde, ff de kentekens noteren (Mocht er later op de avond hommeles zijn) en gewoon gezellig kletsen.

          Een maat van me belde me om 1u ’s nachts dat er mensen rond z’n huis rommelden, was binnen 5 minuten in z’n achtertuin. Nog geen 3 minuten later schrok ik me helemaal het leplazarus van een agent die me vroeg wat ik daar aan het uitspoken was. Daarna is hij met z’n collega even een rondje door de wijk gaan doen en naar binnen gekomen om m’n maat gerust te stellen. Ben blij dat wij zulke agenten hier hebben :)

          Login om te reageren
  11. TDI-goeroe zegt

    10 april 2012 om 10:23

    ze zijn er inderdaad vooral als je ze niét nodig hebt.

    Login om te reageren
  12. zdev zegt

    10 april 2012 om 10:25

    Ach ja de politie en hun prioriteiten…
    1) Vergaderen
    2) Administratie
    3) Flitsen
    4) Brave burgers lastig vallen

    Boeven vangen en burgers helpen komen in dit rijtje inderdaad niet voor.

    Login om te reageren
    • eddythedriver zegt

      10 april 2012 om 19:04

      @zdev: inderdaad: Gestolen auto vaak niet opgespoord, te hard rijdende auto vaak wel!

      Login om te reageren
  13. james125 zegt

    10 april 2012 om 10:45

    Ze zijn te deuk bezig omtrent bekeuren op bellen, parkeren en te hard rijden, maar de echte boeven laten ze lopen!

    Login om te reageren
  14. mbevo zegt

    10 april 2012 om 11:03

    Het zijn klaplopers,die deel uitmaken van de gehele poppenkast

    Login om te reageren
  15. desjonnies zegt

    10 april 2012 om 11:04

    Nederland anno 2012 :

    http://www.youtube.com/watch?v=xktTotHFDRc

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      10 april 2012 om 19:28

      @desjonnies: LOL! Tuurlijk in Zaandam.. Hoe kon ’t ook anders . Dat shellgebouw is overigens 5 minuutjes lopen van mijn kantoor, sja, je ziet hoe makkelijk het allemaal gaat.. Gelukkig hebben we nog instellingen als PowNed.

      Login om te reageren
  16. bempi zegt

    10 april 2012 om 11:36

    Vreemde berichtgeving ? Meestal als je aangifte doet ivm diefstal, dan wordt dat altijd digitaal in de computer opgenomen. Of dat nou om inbraken gaat of gestolen goederen.
    Maar goed ik spreek dan ook namens Amsterdam. Ik weet verder niet hoe dat zit met andere posten in andere omgevingen.

    Login om te reageren
  17. desoper zegt

    10 april 2012 om 12:49

    Wordt eens tijd om bonussen uit te keren aan agenten die veel criminelen oppakken en misdagen oplossen.

    Heeft iedereen baat bij. De stakingen kunnen dan stoppen, agenten beter betaald en gemotiveerd, burgers beter geholpen en dus meer respect voor de politie.

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      10 april 2012 om 12:50

      @desoper: misdagen = misdaden

      Login om te reageren
  18. ThomasBol zegt

    10 april 2012 om 13:23

    Vriend van mij heeft afgelopen week zijn gestolen auto terug gekregen van de politie. Af fijn, mooi dus. Guess what, worden een nacht later de wielen van het wagentje ontvreemd hahaha. Bad luck Brian?

    Login om te reageren
  19. meneersander zegt

    10 april 2012 om 18:57

    Liever flitsen dan auto’s opsporen.

    Login om te reageren
  20. realhustler zegt

    10 april 2012 om 19:37

    Een man die boven een winkel woonde hoorde ’s avonds geluid beneden. Hij ging voorzichtig kijken en zag hoe er ingebroken werd. Hij belde de politie, echter die gaven aan dat er auto’s in de buurt waren, dat ze zo snel mogelijk zouden komen, maar dat het wel een half uur kon duren.
    De man hing op, pakte zijn mobiel, en belde opnieuw. Alleen nu meldde hij dat er inbrekers waren, dat hij er een dood geschoten had en de andere gewond was. De politie was in 5 minuten ter plaatse met 6 auto’s en tien agenten. De inbrekers werden ingerekend. Toen de agenten vroegen waarom hij loog over het schieten gaf de man aan, jullie liegen toch ook over dat jullie niet in de buurt waren?

    Login om te reageren
  21. marcopolo zegt

    10 april 2012 om 21:20

    camera’s boven alle grenzen.

    Login om te reageren
  22. wilson zegt

    11 april 2012 om 11:03

    Ze zijn te druk bezig met verkeersboetes uitdelen. Vuile kakkerlakken

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North