• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ginetta komt met kleinere, lichte G40

Auteur: robbie, gepost 2 september 2009 om 12:09 – 19 Reacties

Ginetta G40 schets


De kleine Britse bouwer van sportauto’s en racewagens, Ginetta, heeft bekend gemaakt dat ze in januari 2010 de kleine G40 op de markt willen brengen. Dit model moet onder de G50 op de markt komen.

Ginetta streeft er naar om de G40 slechts 850 kilo te laten wegen. Onder de motorkap vinden we een 1.8 liter grote viercilinder die afkomstig is van Zetec. De G40 is in eerste instantie ontworpen om mee te racen, zoals in het Ginetta Junior Championship, maar moet ook gebruikt kunnen worden op de openbare weg. Volgens Ginetta is de rolkooi maar liefst 50 keer sterker dan de eisen die de FIA stelt.

In januari zal de productie van start gaan en Ginetta wil in eerste instantie 26 exemplaren bouwen. De prijs is £24.950. Of er ook een elektrische variant komt, zoals bij de G50, is nog niet bekend. (via: ginettacars.com)

Ginetta G40 schets

Featuring an 1800CC sealed Zetec engine and a proposed weight of 850kg, the G40 will not only serve to elevate the current Junior series with a fresh, modern look but will also be eligible for entry into a variety of competitive racing categories – whilst addressing a vast array of safety issues. Key features of the G40 include:

· Safety cage 50 times stronger than minimum 2009 FIA homologation regulations
· Front and rear crash zones
· Updated side impact bars
· Increased occupant safety and visibility
· Adjustable interfaces to maximise comfort
· Comfortable dual occupancy

Almost two years since it launched the highly successful G50, Ginetta will produce an initial batch of twenty six G40’s in January 2010 with pricing set at £24,950.

Ook interessant!

  • Video: Je bestelde eten komt iets later
    Video: Je bestelde eten komt iets later
  • Video: hoe komt die Renault Twingo daar terecht?
  • Video: Jeep loopt lichte rolschade op
  • Video: Range Rover Sport met winterbanden komt helling NIET op

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

ginetta, Lichtgewicht, Racing

Vorig bericht: « Wil jij een Alfa Romeo MiTo spijkerbroek?
Volgend bericht: Mercedes BlueZERO E-CELL PLUS, lekker elektrisch »

Lees Interacties

Reacties

  1. autofan zegt

    2 september 2009 om 12:15

    Ben niet zo onder de indruk….

    Login om te reageren
  2. Klassiekerrally zegt

    2 september 2009 om 12:21

    Ik ben alvast aan het sparen. Dit wordt een auto die enorm veel plezier biedt voor je geld.

    Login om te reageren
  3. Sven zegt

    2 september 2009 om 12:22

    Zetec is geen merk maar een motoren serie van Ford…..

    Login om te reageren
  4. Headhunterz zegt

    2 september 2009 om 12:22

    kleiner en lichter? deze word dan 50 kilo zwaarder dan de G50, dus er klopt iets niet?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      2 september 2009 om 12:30

      @Headhunterz: volgens mij weer een G50 GT4 1.000 kilo:
      http://www.ginettacars.com/pdfs/Ginetta_G50_GT4.pdf

      @rikkon: dat is natuurlijk onzin! Het gaat er maar om hoe je de verbindingen maakt, als je dat slim doet krijg je een sterke constructie die ook nog eens licht is.

      Login om te reageren
  5. rikkon zegt

    2 september 2009 om 12:24

    Wanneer je rolkooi 50x sterker is dan nodig istie gewoon veel te zwaar…
    Eerder een kwestie van lomp ontwerp of dommigheid dan iets om je over op de borst te slaan.

    Login om te reageren
  6. Klassiekerrally zegt

    2 september 2009 om 12:33

    @ rikkon: uhuh… en daardoor weegt de auto ook slechts 850 kilo? ;)
    Ik denk inderdaad dat ze heel slim bezig geweest zijn.

    Login om te reageren
  7. Headhunterz zegt

    2 september 2009 om 12:37

    oh wacht eens ff, er staat in de titel kleiner en LICHT, niet lichtER, sorry :oops:

    Login om te reageren
  8. Klassiekerrally zegt

    2 september 2009 om 12:42

    @ Headhunterz: maar hij is wel degelijk lichter. Een G50 in GT4 spec weegt 100 kilo meer dan de G40. Van de straatversie wordt geen gewicht opgegeven. Misschien omdat dat afhankelijk is van de gekozen accessoires?

    Login om te reageren
  9. Jeroen zegt

    2 september 2009 om 12:49

    @Rikkon, t is toch altijd mooi als je een beetje bescherming hebt? Als t kan, waarom niet?

    Login om te reageren
  10. Vincegail zegt

    2 september 2009 om 13:04

    Zetec? Of Zytek?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      2 september 2009 om 13:37

      @Vincegail: in het persbericht van Ginetta staat toch duidelijk Zetec…

      Login om te reageren
      • Vincegail zegt

        2 september 2009 om 13:46

        @robbie:
        Dan is het dus een Mondeo motor. Beetje jammer. Zytek had leuker geweest. En ook niet helemaal onmogelijk omdat Zytek eigendom van Ginetta is, of Ginetta van Zytek. Maar inderdaad, er staat Zetec. :-(

        Login om te reageren
  11. the_rabbit zegt

    2 september 2009 om 13:12

    Heej, ginetta komt met een z4 kloon!

    Login om te reageren
  12. Ralph zegt

    2 september 2009 om 21:18

    Kijk dit is pas downsizen!!!

    Ginetta snapt het tenminste…

    O.Z. Superleggera’ eronder en trappen maar met de Ford Zetec motor. Cheap, light buy two! : )

    Login om te reageren
  13. slappehap zegt

    3 september 2009 om 02:20

    Volgens de FIA-regels moet een rolkooi (o.a.) een verticale belasting kunnen verdragen van 7,5 maal het [autogewicht + 150 kg], uitgedrukt in DaN (decanewton), hetgeen neerkomt op een verticale belasting van meer dan 7500 kg.
    Vijftig keer de FIA-norm gaat voor de Ginetta richting de vierhonderdduizend kilo. Als je je volgens de FIA-regels moet behelpen met stalen buisjes van 2,5 mm wanddikte hebben Robbie en Wim nog iets uit te leggen aan Rikkon, en anders wel aan mij.

    Geweldig leuk autootje, alleen jammer van de verouderde Zetec die al jaren terug is vervangen door een Duratec 1600, 35 kg lichter en meer vermogen.

    Login om te reageren
  14. Klassiekerrally zegt

    3 september 2009 om 07:52

    @ slappehap: In dat geval moet ik mijn reactie inderdaad herzien.
    Ik denk -op basis van jouw reactie- nog steeds dat ze slim geweest zijn (het blijft knap om een auto te maken van 850 kg die toch veilig is), maar dat ze de cijfers moeten herzien.

    Login om te reageren
  15. PloegR zegt

    3 september 2009 om 14:42

    Leuke GT!

    Ik zou er alleen een Ford Sigma 1.6 met turbo erin willen.

    Met zo’n 170pk en 850pk moet dat een hele leuke auto zijn om overdag te beesten (hillclimbs en track days) en om ’s avonds de partner mee op te halen…

    Login om te reageren
  16. Klassiekerrally zegt

    19 januari 2010 om 21:17

    Meer nieuws: http://www.klassiekerrally.nl/ginetta-onthult-de-g40-birmingham/

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North