• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes BlueZERO E-CELL PLUS, lekker elektrisch

Auteur: robbie, gepost 2 september 2009 om 13:19 – 39 Reacties

Mercedes BlueZERO E-CELL PLUS concept
Mercedes komt in Frankfurt op de proppen met de reeds aangekondigde E-CELL PLUS variant van de BlueZERO Concept. De looks zijn niet echt een verrassing, want in Detroit zagen we al F-CELL (waterstof) met dezelfde looks. De techniek is wel interessant, want deze (bijna) productierijpe conceptcar is voor zien van eenzelfde soort systeem als de Chevrolet Volt.

Dat betekent dus dat dit een zogenaamde EREV (Extended Range Electric Vehicle) is. Wat dat precies is? In principe is het een elektrische auto die 100 km kan rijden op zijn lithium-ion batterijen met een capaciteit van 17.50 kWh, zijn de batterijen leeg en is er geen stopcontact in de buurt? Geen probleem! De E-CELL PLUS is namelijk ook voorzien van een 1.0 3-cilinder turbo ‘range extender’, deze motor drijft niet de wielen aan, maar laadt (tijdens het rijden) de batterijen weer op. Dankzij deze techniek kan je 600 kilometer rijden op 1 tank.

U wil prestaties weten? Het vermogen van deze auto is 136 pk/320 Nm en de topsnelheid ligt op 150 km/u. En het sprintje van 0 naar 100 moet onder de 11 seconden lukken.

Het design van deze auto grijpt terug naar de Bionic conceptcar en is trouwens een voorproefje op de volgende generatie B-Klasse die we op korte termijn kunnen verwachten.

Mercedes BlueZERO E-CELL PLUS techniek

Mercedes BlueZERO trio

Ook interessant!

  • Video: Wouter stelt Mercedes EQS aan je voor
    Video: Wouter stelt Mercedes EQS aan je voor
  • Monceau Automobiles - Mercedes SLC
    Monceau Automobiles - Mercedes SLC
  • Mercedes zegt vaarwel tegen de verbrandingsmotor
  • Mercedes EQS productieversie
    Gelekt: de Mercedes EQS in al zijn glorie!

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, e-cell, Elektrisch, Hybride, iaa-2009, Mercedes, plug-in

Vorig bericht: « Ginetta komt met kleinere, lichte G40
Volgend bericht: Gespot: Supercars! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Headhunterz zegt

    2 september 2009 om 13:20

    ziet er goed uit, mercedes is de laatste tijd sowieso goed bezig ;)

    Login om te reageren
  2. BloodSeaker zegt

    2 september 2009 om 13:22

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  3. BloodSeaker zegt

    2 september 2009 om 13:22

    Ontopic: Wat een gedrocht van een wagen zeg. En dan zeggen ze dat BMW lelijke wagens maakt :|

    Login om te reageren
  4. BloodSeaker zegt

    2 september 2009 om 13:25

    Irritant dat niet editeren zeg

    Weet er iemand de inhoud van de tank. Want 600km op 1 tank, waarvan 100km eigenlijk puur op een opgeladen batterij zou kunnen, geeft 500km per tank extra.
    Hopelijk is dat een klein tankje, anders verbruikt ie bijna zoveel als men vectra :D

    Login om te reageren
  5. VermyK zegt

    2 september 2009 om 13:28

    Aliens zijn geland!!allee wie steekt hier weer als eerste de milieuvriendelijke speech af? DUH

    Login om te reageren
  6. GOD zegt

    2 september 2009 om 13:29

    bah bah wat een immens gedrocht.

    Login om te reageren
  7. Mr. V8 zegt

    2 september 2009 om 13:29

    Productierijp? Ik mag toch hopen dat ze dit gedrocht niet in productie gaan nemen!

    Login om te reageren
  8. ivanadrive zegt

    2 september 2009 om 13:30

    De achterkant doet mij aan de toekomstige A1 van Audi denken.

    Login om te reageren
  9. ddr zegt

    2 september 2009 om 13:33

    ziet er goed uit

    kan wel eens een succes worden
    ik zou zeggen Meester Benz, doe zo verder !!!
    kan het enkel toejuichen

    Login om te reageren
  10. Texhnolith zegt

    2 september 2009 om 13:45

    Waarom moet ik ineens aan die mazda concepts denken?
    Maar dan duits en lelijk.

    Login om te reageren
  11. sven2 zegt

    2 september 2009 om 13:51

    de gril op de neus heeft wat weg van de 300 SLR Grullwig

    Login om te reageren
  12. JP zegt

    2 september 2009 om 13:59

    Zeer goed uitgedacht concept.
    Alle voordelen van elektrisch, zonder de restricties (bereik).
    Wordt wel een succes.

    Waarschijnlijk nog eenvoudig te onderhouden ook zonder alle mechanische overbrengingen.

    Login om te reageren
  13. Adriaan Baviaan zegt

    2 september 2009 om 13:59

    Voorkant ziet er nogal raar uit, beetje een potvis. Achterkant en interieur kan ermee door.

    Login om te reageren
  14. bbs zegt

    2 september 2009 om 14:01

    wat een lelijke auto waar is mercedes mee bezig zeg…

    Login om te reageren
  15. micheloo0 zegt

    2 september 2009 om 14:08

    Gepikte achterlichten van de audi q5 :p

    Login om te reageren
  16. Windhoos zegt

    2 september 2009 om 14:12

    @ micheloo0,

    Ik zie hier nou niet bepaald een overeenkomst met een Q5. Mooi staaltje techniek trouwens, maar de looks zijn totaal Mercedes onwaardig………..

    Login om te reageren
  17. C6_R zegt

    2 september 2009 om 14:17

    Leuk hoor een Volt van Mercedes! Mag voor MB wel hopen dat ze nog een beetje gaan schaven aan het ontwerp, want dat is nu, hoe zeg ik dat vriendelijk, Gadverdarriejakkiebah!

    Login om te reageren
  18. Prinz Pilz zegt

    2 september 2009 om 14:18

    Wat een oerlelijk apparaat. Ik kan met niet voorstellen dat mensen dit mooi vinden als er geen Mercedesster opzit.

    Login om te reageren
  19. Paragon zegt

    2 september 2009 om 14:20

    Overal van die ‘moeilijke’ en vergezochte kniklijnen. Veel te druk!

    Login om te reageren
  20. Ramshoek zegt

    2 september 2009 om 14:23

    Fuel cell !
    Daar hoor je de laatste tijd helemaal niets meer van !

    Wordt er nog wel gewerkt aan fuelcell technologie? Is deze onwikkeling niet gewoon ingehaald door die van de batterijen?

    Login om te reageren
    • Autogek zegt

      2 september 2009 om 14:30

      @Ramshoek: fuelcell komt wel, maar dat gaat toch 15 à 20 jaar nog duren. Electrisch is dus de tussen oplossing!

      Login om te reageren
  21. Autogek zegt

    2 september 2009 om 14:28

    Denk niet dat hij er zo uit komt te zien. Ben benieuwd wanneer hij echt komt en wat hij dan gaat kosten. De techniek is natuurlijk prachtig. Maar wat wordt het verbruik als je hem nooit oplaad?

    Login om te reageren
  22. wf zegt

    2 september 2009 om 14:29

    Waarom hebben ze een raam naast het achterwiel? Aerodynamica zeker? Maar het is wel lelijk!

    Login om te reageren
  23. CSL zegt

    2 september 2009 om 16:24

    Leuke BMW achterlichten !!

    Login om te reageren
  24. Windhoos zegt

    2 september 2009 om 16:35

    BMW achterlichten? Ik zie het niet……

    Login om te reageren
  25. Mootjuh03 zegt

    2 september 2009 om 16:44

    misvormde A-klasse op elektriciteit

    Login om te reageren
  26. Gieltje zegt

    2 september 2009 om 17:08

    Wat lelijk. @CSl Ik moest bij de acherlichten juist ff aan de A1 Sportback concept denken, alleen zijn die toch ff anders.

    Login om te reageren
  27. 120i2002tii zegt

    2 september 2009 om 17:08

    x1 kleur
    BMW zet weer de toon

    Login om te reageren
  28. Esprit_de_Flandre zegt

    2 september 2009 om 17:52

    De vorm van de achterklep is afgekeken van de Hyundai Nuvis, ofwel de Audi Q7. De voor- en zijkant lijken van een Mazda-concept gestolen, maar dan lelijker. Dit vreet toch wel aan hun premiumstatus.

    Mercedes is eigenlijk nog nooit goed geweest in concepts. Meestal zijn ze vrij lelijk. Gelukkig wordt er niet veel overgenomen in productiemodellen.

    Login om te reageren
  29. nert zegt

    2 september 2009 om 18:08

    waar slaat dit op ? iedere keer als ze een elektrische / hybride auto ontwerpen moet er perse een glazen kofferklep in :S

    Is dat wettelijk verplicht ofzo als je accu’s bij hebt, of willen ze gewoon allemaal met de prius geassocieerd worden omdat die de eerste was.

    Login om te reageren
  30. Windhoos zegt

    2 september 2009 om 18:31

    En weer een vergelijkings leeghoofd. Lelijk is dit ding zeker, maar dat ding heeft verder niets met de Nuvis of de Q7 Esprit_de_Flandre…..

    Login om te reageren
  31. MattCurlew zegt

    2 september 2009 om 18:48

    Ik vind die laag geplaatste grille en koplampen niks, de lijnen aan de zijkanten too much en idd hoog Mazda concept gehalte van achter met Q7 invloeden… hopelijk wordt het productiemodel wat meer ingetogen en in de stijl van andere Mercedessen

    Login om te reageren
  32. tom zegt

    2 september 2009 om 18:53

    waarom zijn milieu vriendelijke wagens (meestal!) lelijk ?

    Login om te reageren
  33. W115 zegt

    2 september 2009 om 20:15

    Teveel niet-Mercedes lijnen aan de zijkant

    Login om te reageren
  34. sandertjuuh zegt

    2 september 2009 om 20:26

    ik vind 2 lijnen op die aut mooi. verder niks

    Login om te reageren
  35. BmwMPower zegt

    3 september 2009 om 00:18

    De Prius is echt een pareltje!

    Login om te reageren
  36. Windhoos zegt

    3 september 2009 om 11:21

    @BmwPower,

    IMHO alleen wat techniek betreft. Het uiterlijk dient ernstig bijgeschaafd te worden….

    Login om te reageren
  37. MattCurlew zegt

    3 september 2009 om 18:15

    Dat is al gebeurd. Het is nu een dynamisch en volwassen uitziende auto geworden. Alleen de achterlampen van de Prisu mogen wel anders..

    Mensen vinden de Prius niks omdat het hip is om te zeggen dat het niks is maar met de Prius III is niks mis mee!

    Login om te reageren
  38. Windhoos zegt

    3 september 2009 om 20:22

    Meningen kunnen verschillen. Ze mogen er van mij best wel een wat meer sportief uitziende uitziende auto van maken

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North