
Op de marketingafdeling van Hyundai weten ze als geen ander hoe ze de markt moeten bedienen en bewerken. In de Verenigde Staten werd de marketing van Hyundai door de lezers van het reclamevakblad Advertising Age uitgeroepen tot de beste van het jaar. De Koreaanse autobouwer wint het daarmee met met afstand van giganten als WalMart, McDonald’s, Lego en Amazon.
Hyundai wist razendsnel in te spelen op de crisis. Een nieuwe Hyundai mocht zonder boete worden ingeleverd wanneer de koper of leaser binnen twaalf maanden werkloos zou raken. De angst hiervoor weerhield veel mensen ervan een nieuwe auto aan te schaffen. Ook de ontwikkeling van de brandstofprijs maakte potentiële kopers onzeker en terughoudend. Daarop speelde Hyundai goed in door de brandstofprijs een jaar lang te bevriezen op 1,49 dollar per gallon (momenteel 2,7 dollar per gallon). Bovendien was de grote Genesis sedan een betaalbaar alternatief voor de veelal duurdere concurrentie.
Al deze inspanningen hebben hun vruchten afgeworpen. In de eerste tien maanden van dit jaar steeg het Amerikaanse marktaandeel van Hyundai ten opzichte van vorig jaar van 3,1 naar 4,3 procent. Zelfs toen onlangs de sloopregeling afliep, stegen de verkopen van Hyundai met 27 procent, terwijl de gehele markt een daling van 22 procent liet zien. (via: automotive news)





Leuk voor ze.
Dat had ik nou niet echt van ze verwacht.
Toen ik snel keek dacht ik dat er een sklasse op de foto stond!
@DD: toen ik jouw post las dacht ik dat er een vergelijkingsmongool actief was.
@Bobby_Orlando: Toen ik jouw post las dacht ik : wat een onaangenaam mens.
@qaa: en je hebt nog gelijk ook.
Knap!
Die Koreanen weten donders goed hoe dat moet idd…
Net als de Japanners jaren geleden…
zeker knap, maar hier merk ik niet veel van hyundai.
De Genesis is een prachtbak, maar de hele i10, i20, i44592045793254 en ga zo maar door, is uitmelkerij van een serie hele lelijke gedrochten.
Genesis wordt zeker niet veel verkocht in NL maar Hyundai and KIA (daughter van Hyundai) hebben wel vele SUV’s op NL wegen.
LOL @Boddy you made my day (kan niet stoppen met laughen LOL)
Btw ik weet niet of Genesis wel in NL is.
Op times square hebben ze ook een geweldige genesis reclame :) zie je dat ding driften en dan eronder:
But officer, “I always drive fast when i hear opera”
“I have muscle spasms in my right leg”
“I was trying to activate the flux capacitor” etc etc..
Die Genesis sedan ziet er gewoon goed uit. In de states een indrukwekkende prijs-kwaliteit verhouding. Ze doen precies wat Toyota deed met de ls400 in 1989.
@DavidZ: bedoel je niet lexus ipv toyota ?? ;)
Nop, jammer genoeg wordt de Genesis niet in europa verkocht :(
Ik dacht HuH, weer een advertorial.
on topic: goed klaargespeeld van onze koreander.
Hyundai is al tijden goed bezig in de VS .. gewoon goede kwaliteit auto’s die zo’n 25% minder kosten dan een vergelijkbare concurrent.
@Bobby_Orlando: Toen ik jouw post las dacht ik : wat een onaangenaam mens.
@Rouge: Je hebt nog gelijk ook.
@Bobby_Orlando: Toen ik jouw post las dacht ik: wat een onaangenaam mens aka kopieermongool
@BYD2018: Toen ik jou post las dacht ik: Quote hij nu de verkeerde?
Ik ben binnen het tijdsbestek van 20 comments nog nooit zo in de war geweest.
@bozewolf: dringend hulp zoeken
Dan de vraag, wordt er geen verlies gemaakt?
noujah laat nu net de commecials van Hyundai tering saai zijn en zeer amateur/goedkoop achtig gemaakt. Alhoewel de auto ook niet veel beter zijn .
@Bobby
Oh man that BYD2018 is niet deze echte BYD2018 :)
OT: nou weet ik pas dat Genesis niet in Europa te koop is, bedankt.