• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Goed nieuws? Geen mini-SUV voor Porsche

Auteur: ricardo, gepost 22 maart 2010 om 15:18 – 27 Reacties

Porsche Cayenne

Nee, geen mini-Cayenne voor Porsche. Eén SUV is meer dan voldoende. Ze hebben geen zin om aan de stoelpoten van het Cayenne-succes te zagen. Niet zo heel gek, aangezien ongeveer de helft van alle verkochte Porsches een P.C. Hooft accessoire is.

Bijna een maand geleden onthuld: de nieuwe Porsche Cayenne (en zo herken je ‘m). Dat deed de vraag rijzen bij Autocar of er -net als bij Audi- een Q5-achtig broertje van de Cayenne op komst is. Antwoord van Porsche: nee!

Audi heeft met de Q5 een gewilde SUV neergezet. Zo gewild zelfs dat de Q5 volgens geruchten klanten wegkaapt bij zijn lelijkere grote broer: de Audi Q7. Marge-technisch erg ongunstig en daar heeft Porsche absoluut geen zin in, zeggen ze. Of het waar is, dat is een tweede. Want ooit riep men daar dat hybrides geen optie waren voor sportauto’s. En zie daar: een GT3R Hybrid. Ook dieselen was vroeger nog uit den boze bij Porsche. Tadaa! Wij moeten het eerst nog zien…


Ook interessant!

  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, Porsche, SUV

Vorig bericht: « Toyota krijgt een “Vice President of Recalls”
Volgend bericht: Rijtest & video: BMW 760Li »

Lees Interacties

Reacties

  1. Kuukske zegt

    22 maart 2010 om 15:22

    Als je een Porsche koopt koop je ook een fatsoenlijke Porsche. Ik snap het wel.

    Login om te reageren
  2. Ruben00 zegt

    22 maart 2010 om 15:25

    Ben zaterdag nog op de p.c hooft geweest, de ene cayenne na de andere =.

    Login om te reageren
  3. GTR zegt

    22 maart 2010 om 15:26

    moet nog steeds wennen aan de achterkant! niet echt porsche achtig, maar toch mooi op 1 of andere manier…

    Login om te reageren
  4. rwd zegt

    22 maart 2010 om 15:30

    Helaas hebben ze wel de velgen van de Q7 bij deze Cayenne bedacht :-(

    Login om te reageren
  5. Laue zegt

    22 maart 2010 om 15:32

    heb nooit de klasse indeling begrepen. waarom is de q7 er als v12 TDI, en komt de cayenne niet verder als de V6 TDI?

    Tourag v6/v8
    Q7 v8/v10
    cayenne v10/v12
    zo zou het logisch zijn.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      22 maart 2010 om 15:38

      @Laue: mee eens

      Login om te reageren
    • John zegt

      22 maart 2010 om 15:39

      @Laue: iets met spijker en kop..

      Login om te reageren
  6. Jokkebrok zegt

    22 maart 2010 om 15:38

    Goed zo, houd je waardigheid hoog! ik bedoel een Porsche is een Porsche en niet een klein stadsautootje!

    Login om te reageren
    • Kyanite zegt

      22 maart 2010 om 19:22

      @Jokkebrok
      “Goed zo, houd je waardigheid hoog! ik bedoel een Porsche is een Porsche en niet een klein stadsautootje!” Je vergeet te melden dat Porsche ook geen SUV is…
      .
      Lamborghini maakte tenminste een echte off-roader met de LM002. Met die dingen wat Porsche (net als BMW, Mercedes, VW, Ford, Nissan en al die andere) maakt kom je nog niet fatsoenlijk over een zandpad heen.

      Login om te reageren
  7. Mr. V8 zegt

    22 maart 2010 om 15:39

    @ Laue, ik denk dat dat met doelgroepen en bepaald soort klanten te maken heeft en het type rijder van een model.

    Login om te reageren
  8. Lazy zegt

    22 maart 2010 om 15:47

    Die nieuwe Cayenne lijkt langs de achterkant op de Hyundai Santa Fe. Beter goed gejat dan slecht gekopieerd :-)

    Login om te reageren
  9. De Fiets zegt

    22 maart 2010 om 15:47

    Waarom geen 3 cylinder met elektrisch motortje.

    Login om te reageren
  10. Woem zegt

    22 maart 2010 om 15:52

    Wat een lelijke achterlichten zeg… nog lelijker dan die op de nieuwe s-max kan er echt niet aan wennen…

    Login om te reageren
  11. paulusrx7 zegt

    22 maart 2010 om 15:55

    zo moeilijk moet het niet zijn voor ze! gemakkelijk nieuwe modellen ontwerpen kunnen ze bij porsche wel…

    Login om te reageren
  12. Timmie zegt

    22 maart 2010 om 16:14

    Wederom zeggen ze nee. Dat is echter van de verste verte niet meer te vertrouwen. Het zijn niet de mensen bij Porsche die beslissen of er iets nieuws komt, maar de consument. Onmacht voor Porsche (en anderen)

    Login om te reageren
  13. Jan Rap zegt

    22 maart 2010 om 16:37

    Ik zat er laatst nog eens over na te denken nadat ik er een paar zag rijden, maar die Cayenne is toch wel echt krankzinnig lelijk.
    Als zo’n ding op een gegeven moment zo populair is als nu, en het is een Porsche, ben je bijna geneigd te gaan denken dat het toch wel een mooi ding is, maar niets is minder waar. De achterlichten, de voorlichten, de hele voorkant, belachelijk eigenlijk.
    De nieuwe achterlichten zijn nog wel enigszins een vooruitgang, maar verder?

    Login om te reageren
  14. T16 zegt

    22 maart 2010 om 16:53

    Een licht gewicht SUV van circa 1700 kg leeg met een potente motor en een sportief onderstel zou een welkome aanvulling zijn. Honderd kilo minder dan de Q5 en een paar pk extra moet niet zo moeilijk zijn. De Cayenne weegt nu minimaal 2100 kg en dat loopt afhankelijk van motorisering en belading op naar de 3 ton. Dat kan je met de beste wil niet meer sportief noemen maar is gewoonweg lomp.

    Login om te reageren
  15. Freude_am_Fahren zegt

    22 maart 2010 om 17:08

    inderdaad goed nieuws!

    Login om te reageren
  16. bierbuikje zegt

    22 maart 2010 om 17:38

    Wat blijft die nieuwe cayenne lelijk,,,
    Misluk zo’n kont eerst op de panemera plakken ze hem daarna ook nog op cayenne

    Login om te reageren
  17. lambo4all zegt

    22 maart 2010 om 17:43

    Porsche zou zijn imago veel schade aan doen als ze met een mini suv aankomen, dan lijken ze wel suzuki, ze moeten gewoon veel 911’s blijven maken af en toe een cayenne en heeel af en toe een panamera!

    Login om te reageren
  18. Esprit_de_Flandre zegt

    22 maart 2010 om 17:57

    Een mini-Cayenne zou idd klanten van de Cayenne wegnemen, maar ook nieuwe klanten aantrekken die gewoon geen geld hebben voor een Cayenne. Uiteindelijk zou het ze toch meer geld opbrengen, dus binnen de 5 jaar zal ie er zijn, wat ze ook zeggen. En, waarom niet, ter zelfde tijd een mini-Panamera.

    Login om te reageren
  19. spaak zegt

    22 maart 2010 om 18:08

    Sinds de komst van de Q5 is de verkoop van Audi suvs in Nederland meer dan verdubbeld, ondanks de crisis, CO2-shit en anti-suv stemming. Dat wil Porsche ook wel. Of VAG nog meer suvs in het assortiment wil die elkaar beconcurreren is een tweede.

    Login om te reageren
  20. geitebreier zegt

    22 maart 2010 om 18:23

    pfiew :P gelukkig stappen ze niet nog verder van hun oorspronkelijke sportwagen ‘roots’ af.

    Login om te reageren
  21. Esprit_de_Flandre zegt

    22 maart 2010 om 20:41

    @Kyanite: Lambo maakte al eerder off-roaders dan sportkarren, maar dat weet iedereen wel al. En de LM002 was dan ook voor het leger, het moest dan ook wel een echte zijn.

    Login om te reageren
  22. PeugeotGTI zegt

    22 maart 2010 om 20:49

    Dat is absoluut goed nieuws!
    Het quasi-sjieke Haren zit vol met die lelijke tractors.
    Ik zit in elk geval niet te wachten op een nieuwe lelijke SUV van een merk dat sportwagens bouwt.
    Als Porsche geld kon verdienen met Transporters met een chipje en een “sport”-onderstel zouden het doen volgens mij.

    Login om te reageren
  23. Cantago zegt

    23 maart 2010 om 13:23

    Wed maar dat die midi-SUV er wel komt! Alleen nu hoop ik dat hij een stukje lager en mooier wordt dan de Cayenne;)

    Login om te reageren
  24. Dimglor zegt

    23 maart 2010 om 21:23

    Ik begin de Cayenne al mooier te vinden..
    Op deze foto ziet ie er nog redelijk uit…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North