• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Golf V GTI door Hofele

Auteur: Dennis, gepost 13 april 2008 om 20:32 – 22 Reacties

Golf V GTI Hofele


De Volkswagen Golf V draait al mee sinds 2004 en ondertussen wordt druk gewerkt aan de 6e generatie. Hofele is dus niet bepaald haantje de voorste met hun aanpassingen, maar we zien tuners ook geregeld aanpassingen doen aan oude modellen, dus we zullen het ze niet kwalijk nemen.

Om te beginnen heeft Hofele het aangezicht van de Golf onder handen genomen door de voorspoiler te voorzien van twee forse luchtopeningen. Ook de aangepaste sideskirts werden voorzien van luchthappers. Dit zijn vooral cosmetische wijzigingen die de GTI een agressievere look moeten geven.

Eveneens voor het uiterlijk, maar tegelijkertijd voor een stukje extra vermogen, zorgt de nieuwe uitlaat. Vier dikke stalen pijpen werden keurig verwerkt in de gewijzigde achterpartij. Dit samen met een aantal aanpassingen in het motormanagment, zorgen ervoor het agressievere voorkomen blijft rijmen met de prestaties van de GTI. Helaas is alleen nog niet duidelijk op hoeveel vermogenswinst we mogen rekenen. Uiteraard ontbreekt het lichtmetaal niet, want Hofele heeft gekozen voor maar liefst maatje 19 inch. Je kunt je afvragen of dat in de praktijk erg prettig rijdt, want je houdt in de wielkassen nauwelijks ruimte over voor hobbeltjes in de weg.

De uitlaat is enkel geschikt voor de Golf GTI, maar de overige aanpassingen kunnen op ieder Golf V model worden geschroefd (bron: hofele).

Golf V GTI Hofele

Ook interessant!

  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
  • Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
    Wat zou deze Volkswagen Golf GTI Mk1 moeten opleveren?
  • Volkswagen presenteert: een getunede Golf GTI
  • Video: Golf GTI kopt een Range Rover

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, gti, hofele, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Gewoon omdat het kan: 8-wielige Isuzu pick-up met V8
Volgend bericht: Alfa 159 Gta mule video »

Lees Interacties

Reacties

  1. schnitzerken zegt

    13 april 2008 om 20:34

    Mooi gedaan

    Login om te reageren
  2. Ruud zegt

    13 april 2008 om 20:34

    die achterbanden zijn breed! verder niet niet echt de juiste proporties:S al is die achterkant wel echt dik!

    Login om te reageren
  3. jdm zegt

    13 april 2008 om 20:34

    het blijft een golf!

    Login om te reageren
  4. floryn zegt

    13 april 2008 om 20:36

    Als je m in het zwart besteld is ie denk ik een stuk decenter. Verder is het eigenlijk best netjes gedaan.

    Ik vraag me echter altijd af waarom iemand dit nou wil…? Waarom niet een beetje sleutelen aan ophanging, CPU, lager onafgeveerd of aan de motor.

    van plastic ga je niet echt sneller

    Login om te reageren
  5. Jip zegt

    13 april 2008 om 20:37

    de voorkant is echt lelijk met die twee lucht happers maar de achterkant is wel goed gelukt.

    Login om te reageren
  6. RenJie zegt

    13 april 2008 om 20:37

    velgen mochten wel een maatje kleiner :)

    @jdm

    so what, het is toch ook geen duur model of iets anders…?

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    13 april 2008 om 20:39

    Volgens maakt dit hele nare geluiden als er een bocht mee omgaat, van banden die een strijd op leven en dood voeren met de wielkassen. Als je een kombaan in je de achtertuin hebt is dat natuurlijk geen probleem…

    Login om te reageren
  8. jorden zegt

    13 april 2008 om 20:46

    Best wel mooie achterkant, ik denk dat het er in het zwart wel nog beter uitziet!

    Login om te reageren
  9. Bi|| zegt

    13 april 2008 om 21:08

    Ik vind de voorkant opzich wel geslaagd, alleen vind ik de koplampen van de Golf V een flop. Dat vind ik het vern**keratieve van de hele voorkant. Achterkant is nice indeed.

    @RenJie

    Golf is wel een duur model, voor het geval je het niet wist. De instappers van een golf zijn bijna net zo duur als de nieuwe Honda Civic Type R!

    Login om te reageren
  10. Machoman zegt

    13 april 2008 om 21:26

    achterkant vind ik wel mooi, voorkant is niet zo geslaagd

    Login om te reageren
  11. RenJie zegt

    13 april 2008 om 21:28

    @Bi||

    zo bedoel ik het niet. Ik zal maar weer eens de GT-R als voorbeeld noemen; voorbeeldige wagen, “maar het blijft toch een Nissan.” in dat opzicht bedoel ik het.

    Login om te reageren
  12. rene zegt

    13 april 2008 om 21:28

    Shit die achterkant is strak echt super mooi alleen voorbumper vind ik iets minder en velgen mocht wel ff een maatje kleiner maar voor de rest super gaaf ding

    Login om te reageren
  13. Ejay zegt

    13 april 2008 om 22:40

    Zij daar iemand Clio Sport V6 Luchthappers aan de zijkant? Staat best goed deze bodykit. Uitlaat is teveel van het goede, 4 uitlaten op een Golf is over de top, maar dat is het enige commentaar.

    Login om te reageren
  14. jdm zegt

    13 april 2008 om 22:41

    Achterkant is juist het lelijkst, lelijk tupperware!

    Login om te reageren
  15. appieflappie zegt

    13 april 2008 om 23:37

    Dat krijg je als je de volkswagen w12 wilt nadoen….. CRAP

    Login om te reageren
  16. yannick zegt

    13 april 2008 om 23:50

    ik ben tegen nutteloze luchthappers

    Login om te reageren
  17. dekster zegt

    14 april 2008 om 00:31

    Er rijden al veel van deze creaties rond, ieder zelfrespecterende johny heeft zo’n spoilerpacket aan z’n johnygolf hangen…

    Login om te reageren
  18. jdm zegt

    14 april 2008 om 10:16

    elke johnny koopt een Golf, veel zetten er ook tupperware op

    Login om te reageren
  19. ngear zegt

    14 april 2008 om 14:26

    welke mafkees koopt trouwens zulke shit voor onder z’n auto?
    Ik ga m’n nieuwe auto mooi niet laten verbouwen, dan raak je hem nooit meer kwijt(of misschien juist wel vanwege prof tuning) maarja.

    Login om te reageren
  20. Remon zegt

    14 april 2008 om 20:14

    @jdm:

    het blijft een domme opmerking!

    Login om te reageren
  21. Jeff_Edison zegt

    14 april 2008 om 23:19

    Gemenge gevoelens..!!
    Dikke bak, alleen moestiej 2 cm boven de grond hangen ofzo, en ECHT dikke
    velgen hebben..!!
    Zo in deze 4×4 stand vind ik t niet echt WOUW..!!

    Wat betreft die luchthapper aan de zijkant..!!
    Nouw.. Van mij hoeftet niet hoor..
    En die achterkant..!! Tjah..!! Zien ze er nou niet allemaal hetzelfde uit..?

    Login om te reageren
  22. Markus zegt

    15 april 2008 om 22:14

    @ jdm: wat rij jij dan?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North