• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Golf VI als eerste aangepakt door Abt

Auteur: Dennis, gepost 25 november 2008 om 21:40 – 40 Reacties

Volkswagen Golf VI door Abt


We kregen vandaag een mailtje met de vraag of de nieuwe Volkswagen Golf al is aangepakt door de diverse tuners. Vaak staan die nog voordat het model uit is te trappelen om aan de slag te gaan. Dat klopt, maar gek genoeg worden we nog niet overspoeld met ladingen tupperware voor de nieuwe Golf.

Toevallig vanavond een dampend vers persbericht van Abt in de mailbox. Bescheiden en subtiel waren niet de eerste twee woorden die bij me opkwamen toen ik deze creatie zag, maar desondanks vind ik de aanpassingen net niet over het randje. De voorbumper kreeg een flinke make-over en aan de achterkant vinden we dubbele gestapelde uitlaten en een dikke diffuser. Veruit het mooiste vind de strakke velgen die verkrijgbaar zijn in maatje 18 of zelfs 19 inch.

Abt beperkt zich niet enkel tot de cosmetische aspecten, want de voet wil ook wat. Het 1,4 liter TSI blok met standaard 122 pk, kan naar wens worden opgeschroefd tot 160 of zelf 200 pk. Voor het 200 pk sterke 2,0 liter TSI blok van Volkswagen heeft Abt een upgrade naar 240 pk klaarliggen.

Abt presenteert de Abt Golf VI eind deze maand in Essen.

Volkswagen Golf VI door Abt

Volkswagen Golf VI door Abt

Volkswagen Golf VI door Abt

Volkswagen Golf VI door Abt

“If you wish to experience value for money in the compact class, you won’t be able to ignore the new Golf VI”, gushes Hans-Jürgen Abt. The managing director of the world’s biggest customiser of vehicles in the Volkswagen Group is very taken by the new version of the Wolfsburg “evergreen”: “The new Golf is an outstanding basis for our designers and technicians – and they’ve already succeeded in creating five awe-inspiring predecessor series.” For the ABT Golf VI, the Kempten company developed a sporty visual package perfectly geared to ABT’s increases in performance and vehicle components.

„Our Golf shows that driving fun and ecological points of view do not exclude each other,” said Hans-Jürgen Abt, and highlighted the 1.4 TSI, which is available in two stages of expansion: the standard 122 HP (90 kW) become 160 PS (118 kW), and the more powerful version produces a proud 200 HP (147 kW) for the road instead of only 160 HP (118 kW). The “little” direct injection engine therefore produces almost as much as the next bigger series aggregate, the 2.0 TSI, but uses less fuel. “The magic word here is “downsizing”, Hans-Jürgen Abt explained. However, for extremely power-starved fans the Allgäu company is also offering a power package for the 2.0 FSI: 210 HP (154 kW) will then become 240 PS (176 kW). The economically sensible alternative for regular drivers is the 2.0 TDI, which ABT Sportsline has given a powerful 170 HP/125 kW (standard: 140 HP/103 kW). In order for the power to be perfectly put into practice, ABT springs or the sporty ABT threaded suspension are recommended. ABT braking systems and ABT sports braking systems provide performance-related deceleration.

But a real ABT does not just have to drive racily, but also look like it. For the Golf VI the designers developed a body kit that gives the hit model a dynamic and at the same time elegant look: front grill and apron make the car look more present, while the sidebars also make the ground look closer than it is. At the back, the rear spoiler and rear apron attachment, in which the slanted 4-pipe exhaust is integrated, become the central elements. 18 or 19-inch AR and BR rims round off the appearance. Of course, the elegant wheels are also available in combination with the matching sport tyres. One thing is certain: with the new ABT components, the Golf VI rolls stylishly into the spotlight. The newbie is a real highlight, because this is the sixth time that the ABT’s have produced a Volkswagen for individualists.

Ook interessant!

  • ABT Golf R
    ABT Golf R is een absoluut bommetje
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

abt, essen-2008, golf, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Porsche koopt een Tesla Roadster voor studiedoeleinden
Volgend bericht: Diamanten autosleutel voor je Lambo »

Lees Interacties

Reacties

  1. FiXeR zegt

    25 november 2008 om 21:55

    Die velgen zijn erg slecht gephotoshopped zeg. De uitlaten totaal zijn erg fout en de gril lijkt wel een Golf 4. Erg zonde dat als je dit durft te doen met je golf.

    Login om te reageren
  2. Stef_4 zegt

    25 november 2008 om 21:57

    een uitlaat aan iedere zijde was genoeg geweest..
    maarja het blijft natuurlijk tuning he

    Login om te reageren
  3. Niels zegt

    25 november 2008 om 21:59

    BMW: Angel eyes
    Audi: Led day-light ofzoiets
    Lexus: stapel uitlaat

    ach.. het zal wel de trend zijn he… :P maar bij mij slaat het toch niet echt in.

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    25 november 2008 om 22:04

    Het ziet eruit als een te grondig aangepakte Polo van een generatie terug (6N2)… :?

    Login om te reageren
  5. jorgen Schmidt zegt

    25 november 2008 om 22:05

    Oeh…, mocht ik mijn eigen een nieuwe GOLF VI bezitten en hem aanranden met een bodykit dan zou dit wel de heel cru zijn :P

    Login om te reageren
  6. Ralph zegt

    25 november 2008 om 22:08

    Die diffuser is een beetje over de top…
    4 uitlaten? Zit hier een V8 onder motorkap!

    Idd. een hoog tuninggehalte voor der Abt, wat ik niet een tuninghuis vindt.

    Wellicht zijn de ‘laag’ met de remschijf en caliper vergeten aan te zetten in Photoshop.

    Login om te reageren
  7. Wat_een_gezeik zegt

    25 november 2008 om 22:08

    @ FiXeR

    Hier is niets aan geshopt hoor, is ABT style ;)

    niet mijn shit zo opties getuned, prestaties hou ik dan wel weer van!!!

    Login om te reageren
  8. Bas zegt

    25 november 2008 om 22:16

    lelijke klappers zeg.

    Login om te reageren
  9. savipe zegt

    25 november 2008 om 22:18

    ‘k vind hem standaard mooier

    Login om te reageren
  10. smeck zegt

    25 november 2008 om 22:21

    al geef je een golf een abt badge, een berg tupperware en wel 240 hele pk’s =…het blijft een golf

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    25 november 2008 om 22:24

    Geniaal. Niks andere achterbumper kopen, gewoon een diffuser aan de bestaande bumper plakken. De aanplakdiffuser, nu bij Halfords.

    Login om te reageren
  12. phil zegt

    25 november 2008 om 22:27

    klein foutje denk ik:
    De opgrade van de 122pk versie van de 1.4 TSI heeft inderdaad 160 pk.
    Maar de upgrade naar 200 pk is alleen voor de 1.4 TSI met standaard al 160 pk

    Login om te reageren
  13. mckroket zegt

    25 november 2008 om 22:40

    haha pas na het lezen van de reacties miste ik de remmen pas :P

    en dan nog zon tjappie daarna nog durven zeggen dat er niks aan geshopt is.. hahaha

    Login om te reageren
  14. Waxweazel zegt

    25 november 2008 om 22:40

    Tja, een Golf heeft zoiezo al geen stijl en dit is nog wansmakelijker

    Login om te reageren
  15. mckroket zegt

    25 november 2008 om 22:40

    of was dat een grapje?

    Login om te reageren
  16. Birger zegt

    25 november 2008 om 22:43

    remmen is een fout die veel gemaakt wordt. eerste fotos van Alfa 8C hadden hetzelfde syndroom

    Login om te reageren
  17. joop zegt

    25 november 2008 om 23:04

    Nou is hij nog LELIJKER!!!!
    Wat een sch..tauto

    Login om te reageren
  18. jdm zegt

    25 november 2008 om 23:25

    smeck schrijft,

    25 November 2008 om 22:21
    al geef je een golf een abt badge, een berg tupperware en wel 240 hele pk’s =…het blijft een [i]golf[/i] [b]volkswagen[/b]

    Login om te reageren
  19. jdm zegt

    25 november 2008 om 23:26

    oh fail :’)

    smeck schrijft,

    25 November 2008 om 22:21
    al geef je een golf een abt badge, een berg tupperware en wel 240 hele pk’s =…het blijft een golf volkswagen

    Login om te reageren
  20. Timmeeeeeh zegt

    25 november 2008 om 23:40

    Aangepakt of AangepLakt?

    Login om te reageren
  21. jaja zegt

    26 november 2008 om 00:29

    @ Ralph

    de golf 5 ABT had ook 4 uitlaten maar die waren veel mooier gewoon naast elkaar, alleen zonde dat het geluid er niet veel mooier door word.

    Login om te reageren
  22. Remon zegt

    26 november 2008 om 01:19

    Zoals phil al zegt:

    het lijkt me vreemd dat de 1.4 TSI met 122pk naar 200 pk kan worden opgeschroefd terwijl er uit de 2.0 TFSI 40 pk valt te halen..
    Lijkt me ook niet echt goed voor de levensduur van de 1.4 als het tunen alleen een chipkuur behelst..

    Hier een stukje uit een kloppend persbericht van Abt:

    „Our Golf shows that driving fun and ecological points of view do not exclude each other,” said Hans-Jürgen Abt, and highlighted the 1.4 TSI, which is available in two stages of expansion: the standard 122 HP (90 kW) become 160 PS (118 kW), and the more powerful version produces a proud 200 HP (147 kW) for the road instead of only 160 HP (118 kW).

    The “little” direct injection engine therefore produces almost as much as the next bigger series aggregate, the 2.0 TSI, but uses less fuel. “The magic word here is “downsizing”, Hans-Jürgen Abt explained. However, for extremely power-starved fans the Allgäu company is also offering a power package for the 2.0 FSI: 210 HP (154 kW) will then become 240 PS (176 kW). The economically sensible alternative for regular drivers is the 2.0 TDI, which ABT Sportsline has given a powerful 170 HP/125 kW (standard: 140 HP/103 kW). In order for the power to be perfectly put into practice, ABT springs or the sporty ABT threaded suspension are recommended. ABT braking systems and ABT sports braking systems provide performance-related deceleration.

    Mvg,

    Remon

    Login om te reageren
  23. Rene zegt

    26 november 2008 om 07:21

    Ja wat zal ik der van zeggen. ik ben nog niet helemaal weg van de nieuwe golf.

    Login om te reageren
  24. Roderick zegt

    26 november 2008 om 08:24

    Leuke velgjes, lelijke uitlaat-partij en waar zijn de parkeersensoren?!

    Login om te reageren
  25. geens zegt

    26 november 2008 om 08:35

    het zijn 100% gephotoshopte fotos, de achterlichten kloppen helemaal niet, de hoek is anders waar bumper en c stijl elkaar raken… heel lelijk anders, ik vrees dat lexus en ferrari een trend aan het zetten zijn met die uitlaten…

    Login om te reageren
  26. Greg zegt

    26 november 2008 om 08:48

    De achterkant van deze Abt Golf VI lijkt mij meer een computer impressie dan een werkelijk getunede Golf VI. In werkelijkheid ziet de Golf VI er namelijk anders uit.

    Kijk maar goed naar de achterlamen….

    Login om te reageren
  27. Greg zegt

    26 november 2008 om 08:52

    En nu de Abt Golf VI:

    Ik weet dus niet waar Abt mee bezig is. Behalve dat ze hier een impressie tonen ipv de werkelijke auto, lijkt hun tuning zowiezo nergens op.

    Ze kunnen zich beter zich beperken tot chiptuning If you ask me.

    Login om te reageren
  28. Greg zegt

    26 november 2008 om 09:12

    Ow… Geens was mij al voor ;-)

    Login om te reageren
  29. Tonny Rillman zegt

    26 november 2008 om 09:18

    Ik vind het geen slechte”makeover”. En over smaak valt niet te twisten. Maar inderdaad…. de 4 uitlaten is ietwat overdone! Wel een extra reden om volgende week naar de motorshow in Essen te gaan. Ik hoop alleen dat er niet te veel merken wegblijven gezien de tegenvallende verkoop cijfers veroorzaakt door de recessie. Er kon wal eens gesneden wordn in de marketing kosten.

    Login om te reageren
  30. Laurens zegt

    26 november 2008 om 10:00

    Alles van een Golf V zal toch ook wel op een VI passen ;-)

    Misschien zijn de tuners niet enthousiast omdat dit model maar een paar jaar mee zal gaan?

    Login om te reageren
  31. Beem bim bop zegt

    26 november 2008 om 10:34

    Erg lachen zo’n berg plastiek met halfordsuitlaten. Als ik straks de prijs hoor lig ik helemaal onder tafel!

    Login om te reageren
  32. arnold zegt

    26 november 2008 om 10:50

    wow dat is de lelijkste golf die ik ooit gezien heb
    echt gewoon niet mooi en citrofiel heeft wel gelijk vooral die voorkant lijkt op een polo

    Login om te reageren
  33. mwa zegt

    26 november 2008 om 10:52

    De vormgeving van de achterkant en die uitlaten doen me eerder denken aan een Spyker dan aan de Lexus, al wordt dat stapelen veel gekopieerd.

    Login om te reageren
  34. Guido zegt

    26 november 2008 om 11:41

    sjonniewagen!

    Login om te reageren
  35. Rob zegt

    26 november 2008 om 13:03

    Hahahahhahahahahahah wat een stel prutsers zeg!!!

    Lijkt wel zoon Russisch/pools/dubai’se tuning hahahahhaha

    Wel voorlul!

    Login om te reageren
  36. fructis zegt

    26 november 2008 om 13:38

    @mwa
    waar ziet ge dan bij uw spyker die stapelknalpijpen????

    Login om te reageren
  37. denny zegt

    26 november 2008 om 14:03

    ja, zullen we maar gewoon met z’n allen geen vw golf-jes meer kopen.

    Login om te reageren
  38. Tim zegt

    26 november 2008 om 16:08

    Ghehe, van 200 PK naar 240 PK.
    Komt me erg bekend voor.

    Dit gebeurd namelijk ook met de Golf V 240 Limited Edition.
    Exact hetzelfde, ofwel erg voorspelbaar.

    Login om te reageren
  39. MATSS zegt

    26 november 2008 om 19:51

    die diffusor zat toch ook op de scirocco???

    Login om te reageren
  40. citrofreak zegt

    26 november 2008 om 20:20

    ik vind deze veel mooier dan de echte

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North