• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Grijp je kans! Ferrari 250 GTO te koop

Auteur: robbie, gepost 4 februari 2010 om 11:58 – 44 Reacties

Ferrari 250 GTO 4675 GT 1963


Heb je altijd al je eigen Ferrari 250 GTO willen hebben? Dan kan je nu eindelijk je slag slaan! De Japanse eigenaar van deze bijzondere 250 GTO uit 1963 heeft besloten om zijn auto te verkopen via een zogenaamde private treaty verkoop bij RM Auctions. De verwachte opbrengst zal zo’n $16 tot $20 miljoen bedragen.

Van de Ferrari 250 GTO zijn slechts 36 exemplaren gebouwd en dit exemplaar is misschien nog wel iets specialer dan een ‘normale’ 250 GTO. Toen deze auto (met chassisnummer 4675 GT) op 23 mei 1963 de Ferrari fabriek verliet was hij gespoten in de kleur Rosso Cina en voorzien van de 250 GTO body die we allemaal kennen (3 halfronde gaten in de neus).

Echter na een crash in de Tour de France Auto (1963) besloot de toenmalige eigenaar om in december 1963 een zogenaamde Series II GTO body te laten monteren door Ferrari. Dit bodywork doet qua looks enigszins denken aan de (middenmotor) 250 Le Mans.

De huidige Japanse eigenaar (Yoshiho Matsuda) van deze 250 GTO had ooit maar liefst 4 exemplaren, de afgelopen paar jaar heeft hij er al 3 verkocht en nu moet ook dit laatste exemplaar zijn collectie verlaten.

De complete historie van deze auto kan je vinden op barchetta.cc en een prachtige serie foto’s vind je anamera.com.

En tot slot een lekkere video van deze bijzondere auto, klik!

Ferrari 250 GTO 1963 video

PS: Als de auto daadwerkelijk wordt verkocht zou dit zomaar een van de duurste Ferrari’s ooit kunnen worden.

Ook interessant!

  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

250, Ferrari, gto, Klassiekers, record

Vorig bericht: « Autogames: maandoverzicht januari 2010
Volgend bericht: Afscheidscadeau: Ford Focus RS Clubsport »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gnermo zegt

    4 februari 2010 om 12:00

    Kredietcrisis komt hard aan bij Japanse zakenman..

    Login om te reageren
  2. Bosnia_love zegt

    4 februari 2010 om 12:06

    Ik vind dat ding echt geen 16 miljoen waard, hoor. Moet jee eens bedenken wat je met 16 miljoen kan doen man. Ik weet het al: geef mij die 16 miljoen maar. ;)

    Login om te reageren
  3. G.P.h zegt

    4 februari 2010 om 12:09

    Volgens mij heeft deze meneer deze auto op een veiling gekocht! Hij heeft er zo hoorde ik een aantal jaren geleden zo’n 25 miljoen dollar voor betaald! Nooit geweten dat het een auto was met een speciale body! Mooi ding!

    Login om te reageren
  4. waverider zegt

    4 februari 2010 om 12:11

    hehe kopietje van de alfa sz
    lol..

    Login om te reageren
  5. waverider zegt

    4 februari 2010 om 12:11

    giulietta sz om duidelijk te zijn.

    Login om te reageren
  6. Antoon zegt

    4 februari 2010 om 12:15

    Ik vind het origineel toch echt een stuk mooier. De verhoudingen zijn bij deze versie net even zoek.

    @ Bosnia love En ik maar denken dat hier auto-enthousiasten komen…..

    Login om te reageren
  7. de Sjonnies zegt

    4 februari 2010 om 12:23

    Och, de 250 GTO die steevast op classic Le Mans gewoon op straat rondrijdt en die van een schat hemeltje rijke Brit is, trakteert een ieder op het geweldige geluid van de 12 cilinder.
    Alsof er een bommenwerper uit de tweede wereld oorlog overvliegt.
    Wie niet van de Ferrari 250 GTO houdt, heeft gewoon geen smaak !

    Login om te reageren
  8. Lennaert zegt

    4 februari 2010 om 12:29

    Wat een geweldig ding!!! maar ik denk dat 16 miljoen wel een beetje overschat is, het is niet de originele body die erop zit dat die gekke japanner dat er voor over heeft betekend niet dat die dat ook waard is

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    4 februari 2010 om 12:30

    Mooi, zo’n cleane neus. Heeft wel wat, misschien wel mooier dan die gaten.

    Login om te reageren
  10. fubar zegt

    4 februari 2010 om 12:31

    nou sjonnie doe mij maar lekker een miura sv

    Login om te reageren
    • de Sjonnies zegt

      4 februari 2010 om 12:40

      @fubar:
      Tuurlijk mag dat en het getuigt alleen van goede smaak :D

      Login om te reageren
  11. fubar zegt

    4 februari 2010 om 12:32

    of een aston martin zagato db4

    Login om te reageren
  12. integralechubasco zegt

    4 februari 2010 om 12:43

    dit is geen 250 gto maar een 250 gto/64…

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      4 februari 2010 om 13:59

      @integralechubasco: heb je de moeite genomen om het artikel te lezen? Dit is wel degelijk een 250 GTO (uit 1963), alleen is er eind 1963 de body van een 64 opgezet.

      Login om te reageren
  13. John zegt

    4 februari 2010 om 12:44

    16 miljoen voor deze wagen… Doet mij denken aan de tulpenbubbel tulpomanie, tulpenwoede, tulpengekte, bollengekte of bollenrazernij.. Je weet wel wat ik bedoel..

    Login om te reageren
  14. autoblogger zegt

    4 februari 2010 om 12:49

    Dit is een Ferrari om trots op te zijn, kun je van de huidige modellenlijn niet zeggen.

    Login om te reageren
  15. integralechubasco zegt

    4 februari 2010 om 12:54

    @bosnia_love
    De waarde zegt niks over de auto, maar zegt alles over wat een ander er voor over heeft. Er zijn mensen die een 3000 euro kostende spoilerkit op een x6 een goed besteed bedrag vinden. Er zijn mensen die 10.000.000 voor een ferrari een goed besteed bedrag vinden. Enig verschil tussen de spoilerset en de ferrari is dat over 10 jaar de spoilerkit op de vuilnishoop belandt maar de ferrari 1.000.000 meer oplevert. tel uit je winst bosnia_love… :)

    Login om te reageren
    • Merry zegt

      4 februari 2010 om 13:08

      @integralechubasco:
      Ik geloof dat deze sushi maker er een paar jaar geleden meer van 25 miljoen voor betaald heeft, dus het is nog maar afwachten of hij winst maakt ;)

      Maar 16 to 20 miljoen, allejezus wat een boel centen ik hou ook van auto’s maar dat gaat me toch echt te ver.
      Daar kan je ook 20 jaar lang een stoeltje in de IRL mee betalen of jaren lang in de GT3 rijden of nog meer jaar in een rally cup.
      Ik geloof dat ik daar dan me geld uit zou geven, maarja ieder zijn ding.

      Login om te reageren
  16. waverider zegt

    4 februari 2010 om 13:05

    Uiteraard bedoelde ik deze, 250 is gewoon een schaamteloze kopie
    http://automodelli.eu/images/1965_AlfaRomeo_GiuliaTZ2b.jpg

    Login om te reageren
  17. waverider zegt

    4 februari 2010 om 13:08

    oeps, blijkt andersom te zijn.

    Login om te reageren
  18. Camaro zegt

    4 februari 2010 om 13:26

    Schaal 1;18

    Login om te reageren
  19. de Sjonnies zegt

    4 februari 2010 om 13:29

    `Mr Matsuda runs the family business of renting offices and office spaces in Tokyo `
    Heeft em dus niet van zijn laatste centjes gekocht, nam de 250GTO mee naar Pabble Beach, zal ongetwijfeld ook een helicopter, zeewaardig jacht en meer van dat soort spul bezitten, naast een prive collectie die als museum te bezoeken is.
    Geen armlastig iemand dus.

    Login om te reageren
  20. Brammer zegt

    4 februari 2010 om 13:29

    @Merry: Als hij er aantal jaar geleden 25miljoen voor heeft betaald waarom is het dan niet de duurste Ferrari ooit ? (http://www.autoblog.nl/archive/2009/05/18/duurste-ferrari-ooit-is-een-250-testa-rossa)

    Login om te reageren
  21. waverider zegt

    4 februari 2010 om 13:43

    @Brammer
    25 miljoen yen?

    Login om te reageren
  22. RALM zegt

    4 februari 2010 om 14:03

    Doe mij toch maar die mét gaten in de voorkant, als ik dan zoveel geld in een auto pomp wil op zijn minst een 99% origineel exemplaar en niet een schadeauto met een veredelde bodykit.

    Login om te reageren
    • Markus zegt

      4 februari 2010 om 14:29

      @RALM: lol, well said.

      Login om te reageren
  23. integralechubasco zegt

    4 februari 2010 om 14:12

    @merry
    In de jaren 70′ waren 2e hands 250 series ferrari’s onder de 5000 gulden geen uitzondering.
    dan schrik je toch wel een hoedje als je ziet wat voor bedragen ze er nu voor vragen. Begin jaren ’80 waren dino 206/246’s ook voor een habbekrats te koop. Heeft niet zoveel met het vermeende speculatief gedrag te maken van de heer Matsuda, wat waarschijnlijk door je verzonnen is. ;)

    Login om te reageren
  24. integralechubasco zegt

    4 februari 2010 om 14:15

    @robbie
    er staat nergens in je artikel gto/64… (’64 ofwel het jaar van de makeover) officieel heet het ding gto/64. maak er geen punt van als je fout zit. ;)

    Login om te reageren
  25. rikus zegt

    4 februari 2010 om 14:45

    Blijft tog een boel centjes.. ach aan de andere kant, je rijd belastingvrij..

    zou het niet overhebben voor dit omgebouwde ding..

    Login om te reageren
  26. Vincenzo zegt

    4 februari 2010 om 15:05

    ja man, deze Ferrari is echt lelijk…geef mij maar een spijker hahaha…NOT.

    Login om te reageren
  27. VeniVidiVici zegt

    4 februari 2010 om 15:17

    Als er 3 stoere halfronde gaten in de neus hadden gezeten dan had ik er nog eens over nagedacht :P maar nu mag een ander hem lekker kopen. Alleen die Japanner moet gewoon op zwart zaad zitten anders ga je zo’n auto écht niet weg doen!

    Login om te reageren
  28. Ben zegt

    4 februari 2010 om 15:58

    Meneer Matsuda heeft liever Porsches, dat is nou eenmaal zijn favoriete merk. En omdat hij het meneer Junichiro Hiramatsu (nog zo’n armlastige Japanner en mega Ferrari freak) niet gunde heeft hij destijds deze GTO gekocht. Dus zal deze misschien wel in Japan blijven.

    Login om te reageren
  29. rider zegt

    4 februari 2010 om 16:07

    kredietcrisis, heeft zeker geld nodig? had deze beste man wel een hele bijzondere colletie bijzondere auto’s.

    Login om te reageren
  30. BmwMPower zegt

    4 februari 2010 om 16:44

    Aan de prijzige kant, maar dan heb je ook wat natuurlijk.
    Ik ben van mening dat je voor die (minimaal!) 16 miljoen zat andere leuke Ferrari’s kunt kopen.
    Ik noem een 360 CS, Enzo, F40 GT, 288 GTO EVO!
    Stiekem toch wel porno hoor, zo’n 250 GTO.

    Login om te reageren
  31. TheIceman2009 zegt

    4 februari 2010 om 18:40

    is dit niet gewoon een replica? hij ziet er niet als een 250 GTO uit.

    Login om te reageren
  32. PeugeotGTI zegt

    4 februari 2010 om 18:45

    Pfft die 16 miljoen mag je houden.
    Doe mij de 250 GTO met originele body uit 1963 maar.
    Ik ga wel in een tentje ernaast wonen ofzo
    Gewoon een beetje kijken en af en toe rijden
    Of misschien alleen maar in rijden
    *droom*

    Login om te reageren
  33. lincoln zegt

    4 februari 2010 om 19:09

    wel de meest amerikaanste Ferrari ooit ..

    Login om te reageren
  34. ed zegt

    4 februari 2010 om 19:26

    @lincoln : zie er ook corvette C3 lijnen in

    Login om te reageren
  35. Guust Flater zegt

    4 februari 2010 om 21:49

    Dan heeft een C3 Ferrari-lijnen, aangezien die pas in ’69 verscheen.

    Login om te reageren
  36. ed zegt

    5 februari 2010 om 00:35

    @guust helemaal mee eens

    Login om te reageren
  37. Ruben00 zegt

    5 februari 2010 om 07:32

    Zonde van de oude body, vond die vele malen mooier dan die er daarna op gezet is.

    Login om te reageren
  38. Bas zegt

    5 februari 2010 om 14:34

    Komende vanuit zuid-Frankrijk ben ik er wel eens eentje zo tegen gekomen….met 160 over de peage.
    Wat een verschijning…en wat ben je dan eigenlijk een enorme held als je gewoon met je $16 tot $20 miljoen kostende Ferrari gewoon even over de snelweg aan het knallen bent.
    Zeker iemand geweest die eigenaren van Burgatti Veyrons voor: arme sloeber, wilde uitmaken.

    :)

    Login om te reageren
  39. Cantago zegt

    8 februari 2010 om 22:09

    Serieus te duur, hoe dan ook!

    Login om te reageren
  40. Svensson zegt

    13 mei 2010 om 17:23

    Onlangs gekocht door de Britse radio DJ Chris Evans.

    http://www.evo.co.uk/news/evonews/251881/chris_evans_buys_a_250_gto.html

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North