Grote terugroepactie voor de nieuwe Prius (ook in NL)

Auteur: , 28 Reacties

Een mogelijk technisch probleem bij de vierde generatie Prius.

Toyota Motor Corporation heeft een wereldwijde terugroepactie in het leven geroepen. Zo’n 340.000 Priussen (wij mogen Priussen zeggen) zijn betrokken bij het mogelijke defect. Eigenaren krijgen het verzoek om een bezoekje te brengen aan de dealer. Het zou gaan om een probleem met de parkeerrem.

Eigenaren met een Prius die geproduceerd zijn tussen augustus 2015 en oktober 2016 kunnen een brief op de deurmat verwachten. Het gaat om 210.000 auto’s in Japan en 94.000 auto’s in Noord-Amerika. De restcijfers zijn afkomstig uit Europa, Australië en andere delen van de wereld waar de hybride wordt verkocht.

Toyota spreekt over een preventieve maatregel. Er hebben zich dan ook nog geen ongelukken voorgedaan. Toyota Nederland zegt tegenover Autoblog dat er in ons land 985 exemplaren worden teruggeroepen.



28 reacties

Top, laat ze het hok terugroepen en niet meer de straat op sturen. Alhoewel, dit brengt wel wat afwisseling in het wagenpark…
@escudo: nee, goed idee. Laat deze mensen maar een IS-F kopen of zo. Hebben ze het zelfde merk, ook afwisseling voor ons, maar ook gelijk wat belasting. Kan de koning ook weer een nieuwe boot kopen oid.
@gregorius: ja, want een Lexus IS-F (welke niet meer te krijgen is nieuw overigens) en de Toyota’s hier in de showroom delen echt wel veel onderdelen… Hetzelfde merk dus…
@ronin1130: Niet zo moeilijk doen. Mensen die een prius kochten moeten ook niet al te moeilijk hebben gedaan…
@gregorius: dat weet ik nog zo niet… Je kan ze niet verwijten geen gedurfde keuze gemaakt te hebben. In dezelfde showroom staan ook conventionelere modellen met dezelfde techniek.
@ronin1130: :) Van die stelletjes met die bloemetjes motieven dragen. Beide hetzelfde kapsel hebben en dan elk jaar naar de wilde brillen dagen gaan bij Hans Anders en zo’n vette moderne houten marketing bril kopen. Erg hip enzo.
Anyway, elke prius die verdwijnt en waar een IS-F voor terug komnt… daar wordt de wereld leuker van!
En ze mogen ook best een RC-F kopen. Vind ik ook goed.

Anyway,
@Escudo: toegegeven: om mooie auto’s te krijgen, heb je ook lelijke nodig voor het contrast. Het is al met als bij vrouwen. :)
@brave: Exact!
Aarde bedankt BMW i3, ofwel lelijkste hok ooit.
Toen hij uitkwam dacht ik ‘het zal wel wennen zijn’.
Ik had het verkeerd.
@harrie: kortom; 985 versies teveel in ons Nederlandje…
1 Prius, 2 priussy.. maar hoe dan ook vind ik het op foto een slechte doorontwikkeling van de insight en in het echt gewoon een vrij lelijk ding. Ik hoopte op een definitieve terugroepactie als bij de Samsung note 7
Om welk model gaat het dan? Ik kan me niet voorstellen dat er al zoveel van het getoonde nieuwe model rondrijden en deze werd ook nog niet verkocht in augustus 2015
Als ze dan toch met preventieve maatregelen bezig zijn laten ze dan gelijk wat aan het plaatwerk doen voordat ik een oogaandoening krijg.
Hmm, ook Toyota is niet meer wat het geweest is. De laatste jaren net even te vaak dit soort berichten.
@dutchdriftking: nochtans scoren de merken van de Toyota-groep nog steeds erg hoog in de betrouwbaarheidsstatistieken. En na het grotendeels geënsceneerde en beschamende schouwspel in de VS (met hun nationale auto-industrie in grote crisis op dat moment) nemen de Japanners geen enkel risico meer. En kondigen ze (in tegenstelling tot véél andere automerken die het stiekem bij een onderhoudsbeurt ‘oplossen’) hun terugroepingen in de media aan, die deze ook gretig overneemt. Het is mij in de papieren krant al dikwijls opgevallen dat de artikels hieromtrent voor Toyota of andere Japanse merken significant in grootte verschillen met diegene die Europese merken betreffen…
Maar als merk zelfs terugroepacties doen voor modellen die 10-15 jaar oud zijn ondertussen, daar neem ik mijn hoed voor af! En het aura van betrouwbaarheid is nog steeds erg gefundeerd tot op de dag van vandaag, tot spijt van wie het benijd.
@dutchdriftking: klopt enigszins maar die roepen ze iig terug, dit itt VAG. Die laat iedereen lekker rondkachelen met veel te lange distributiekettingen.
@asmulders: qua coulance kunnen ze bij vag idd er nog wel wat van opsteken.
@dutchdriftking: het is maar net hoe je het bekijkt.. Toyota is er tenminste eerlijk over.. Zo zijn er ook merken die het dan stiekem doen en vervolgens pretenderen erg betrouwbaar te zijn.. Ik zal geen namen noemen, maar het is een groot merk wat het afgelopen jaar als minder schoon bekend staat.. of beter gezegd:
weniger sauber
@henkhekje: De betrouwbaarheid van alle merken zijn achteruit gegaan, niet alleen Toyota. Alleen op Toyota is het makkelijker bashen want ze zijn het grootst. Easy target :). Alle auto’s zijn gewoon slecht… veel te veel techniek erin waar wij en dealers ook niet om mee kunnen gaan. Het is gewoon jammer, de tijd dat auto’s gemaakt werden voor een bepaalde groep mensen, is niet meer. Nee nu is het motto: ”een auto voor iedereen!” Dus…
Ik had al verwacht dat de batterij zou kunnen ontploffen.
Als het iets electrisch is laptop er aanhangen en is het zo opgelost..
@pinut187: als een “monteur” een auto maakt met de laptop is het geen echte monteur maar een ict-er
Yes! Haal ze van de weg! Alsjeblieft steek ze in de fik!
Ik verwacht iets van ”fixeren vloermat met tie-wraps aan bestuurdersstoel”
Toyota heeft in NL ongeveer 600 4e gen. Priussen verkocht maar “Toyota Nederland zegt tegenover Autoblog dat er in ons land 985 exemplaren worden teruggeroepen.” Wie?
Toch een klein technisch defectje erin geslopen, het overkomt de besten. Wordt wel snel opgelost zo te horen.

Overigens heb ik de nieuwe Prius al meerdere malen zien staan of zien rijden, en stiekem vind ik ’t wel een gaaf dingetje. Verre van mooi, dat wel, maar opvallend is ie zeker en dat kan ik wel waarderen. Het Nissan Juke-syndroom zal ik het maar noemen.
@ej20g: je verwoordt precies mijn gedachten!
Kijk zo hoort het gelijk terug roepen en repareren. Bij vag laten ze je stikken! rs rem probleem.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).