• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Video: gruwelijke crash op Nürburgring, in elk geval 1 dode

Auteur: Author, gepost 28 maart 2015 om 15:30 – 70 Reacties

Gruwelijke crash op de Nürburgring, in elk geval 1 dode


Tijdens een VLN-race sloeg het noodlot toe.

Een ongeluk zit op de Nürburgring altijd in een klein hoekje. De baan is niet alleen snel en bochtig maar heeft ook bijzonder korte uitloopstroken en grindbakken. Als het dus misgaat, gaat het ook goed mis.

In deze race was het de Brit Jann Mardenborough die met z’n Nissan GT-R het publiek in vloog. Mardenborough raakte zelf gelukkig niet gewond, maar helaas is er wel een toeschouwer overleden aan de gevolgen van de crash. Vier anderen raakten zwaargewond.

De race is afgelast en de politie heeft het circuit afgesloten. Onderstaande video bevat geen heel expliciete beelden, kijken nog steeds op eigen risico.

Ook interessant!

  • Video: een onaangename verrassing
    Video: een onaangename verrassing
  • Video: soms zit alles tegen
  • een uitstekende uitwijkmanoeuvre
    Video: een uitstekende uitwijkmanoeuvre
  • Video: iets te hard achteruit rijden
    Video: iets te hard achteruit rijden

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, gt-r, Nissan, nurburgring, Racing, Video

Vorig bericht: « G-Power BMW M550d Touring pakt een wereldrecord
Volgend bericht: Testwagen BMW ramt politie-Sprinter in Stuttgart »

Lees Interacties

Reacties

  1. gieltj zegt

    28 maart 2015 om 15:35

    Holy crap..

    Login om te reageren
  2. philipf zegt

    28 maart 2015 om 15:37

    Sterkte voor de nabestaanden!

    Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      28 maart 2015 om 16:36

      @philipf: thanks man

      Login om te reageren
      • oktaan zegt

        28 maart 2015 om 16:50

        @991gt3rs: hahaha

        Login om te reageren
      • philipf zegt

        28 maart 2015 om 17:27

        @991gt3rs: geen probleem man!

        Login om te reageren
    • parker zegt

      30 maart 2015 om 12:42

      @philipf: Nabestaanden sterkte toewensen op een nieuwsblog is een pseudo-altruïstische profilering. Het doel is niet de (überhaupt niet meelezende) familie troost te bieden maar louter zichzelf positief te presenteren..

      Login om te reageren
  3. damrakker zegt

    28 maart 2015 om 15:38

    Flugplatz, now you know why

    Login om te reageren
  4. rolov zegt

    28 maart 2015 om 15:41

    Zo das lekker. Sta je te kijken Is het gelijk de laatste keer in je leven.

    Login om te reageren
  5. KEV9 zegt

    28 maart 2015 om 15:41

    :( wat een klap :(

    Login om te reageren
  6. mrrallycross zegt

    28 maart 2015 om 15:42

    Ik heb altijd geleerd, ga nooit in zo een deel van de bocht zitten. Probeer bij voorbaat niet in de buitenbocht te gaan zitten. Rip mede motorsport fan!

    Login om te reageren
    • screamgt zegt

      28 maart 2015 om 15:45

      @mrrallycross: Inderdaad. Ik vind dat ze het ook moeten verbieden om toeschouwers aan de buitenkant van een te plaatsen. Ookal heb je een grindbak en een groot hek ervoor, er kan altijd iets doorheen schieten.

      Login om te reageren
    • reistje zegt

      28 maart 2015 om 16:05

      @mrrallycross: Bij rally’s ben ik het daar zeker mee eens. Maar buitenbochten zijn ook een van de mooiste plekken om te kijken. Op circuits vind ik dat dit moet kunnen, natuurlijk de nurburgring is “speciaal” met zijn korte run off’s.

      Ik denk dat dit gewoon een freak-accident is wat je bijna niet had kunnen voorkomen. Je kan er niet zoveel tegen doen als een auto half over de vangrail vliegt.

      Login om te reageren
  7. scottishcarspotter2000 zegt

    28 maart 2015 om 15:46

    Verschrikkelijk. Sterkte aan nabestaanden en coureur

    Login om te reageren
  8. RobinM zegt

    28 maart 2015 om 15:49

    Dit is dus het gevolg van de vlakke bodemplaten… Eenmaal lucht onder de auto resulteert in vliegles :O

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      28 maart 2015 om 18:38

      @RobinM: wat?

      Login om te reageren
      • FlighTom zegt

        28 maart 2015 om 19:52

        @boomhauwer: Is dat na dit voorbeeld nog niet duidelijk?

        Login om te reageren
      • jpoers zegt

        28 maart 2015 om 20:33

        @boomhauwer: vraag maar aan Mark Webber en Peter Dumbreck in hun CLK GTR.

        Login om te reageren
  9. Bas Fransen zegt

    28 maart 2015 om 15:51

    Tering…!

    Login om te reageren
  10. Ram-G-maN zegt

    28 maart 2015 om 15:51

    In Gran Turismo 6 krijg je je auto daar niet backflippend airborne, realiteit is helaas anders.
    Ik kan alleen maar hopen dat de zwaargewonden het overleven en dat het bij één dode blijft.
    Jann Mardenborough is een supertalent, nu hopen dat de beste jongen niet dermate getraumatiseerd raakt dat hij zijn racecarrière vaarwel zegt.

    Login om te reageren
  11. lfagtr35r zegt

    28 maart 2015 om 15:53

    Sterkte aan familie en nabestaanden en het is extra zuur en jammer dat het gebeurde in een Nissan GT-R.

    Login om te reageren
    • amgc63 zegt

      28 maart 2015 om 15:58

      @lfagtr35r: hoezo maakt dat het extra zuur en jammer?

      Login om te reageren
    • bakbanaan zegt

      28 maart 2015 om 16:08

      @lfagtr35r: wat ben jij voor kl**tzak dat je het gaat hebben over de auto…

      Login om te reageren
      • redbeams zegt

        28 maart 2015 om 16:19

        @bakbanaan: Begrijpend lezen is niet je sterkste kant he…als je de zin goed leest dan zie je letterlijk dat de auto op de 2e plaats komt.

        Login om te reageren
        • Arnoud zegt

          28 maart 2015 om 16:34

          @redbeams:
          De auto komt pas op de allerlaatste plaats. Die boeit nu totaal niet. Allereerst slachtoffers, dan gewonden, dan de coureur en omstanders, vervolgens een hele poos niets en dan pas de materiële schade.

          Login om te reageren
          • redbeams zegt

            29 maart 2015 om 23:06

            @Original_Arnoud: Heb het over hoe het letterlijk in de zin staat…in dit geval is 2e plaats dus de laatste plaats.

            Login om te reageren
        • raym zegt

          28 maart 2015 om 19:58

          @redbeams: auto is totaal on belangrijk. Dat hij het er überhaupt al over heeft zegt al genoeg over die persoon

          Login om te reageren
          • redbeams zegt

            29 maart 2015 om 23:11

            @raym: Dan denk je dus ook hetzelfde over de auteur van dit artikel want daar staat de auto ook in omschreven ;)

            Login om te reageren
      • lfagtr35r zegt

        28 maart 2015 om 17:49

        @bakbanaan: Chill denk aan je hartslag, ga eens naar buiten voor frisse lucht zodat je hersenen ook zuurstof krijgen. Je hebt duidelijk teveel in die bak gezeten waardoor je banaan is aangebrand ;)

        Login om te reageren
    • sydney zegt

      28 maart 2015 om 16:18

      @lfagtr35r: Ben jij wel goed bij je hoofd,zijn het de puberale hormonen die je doen raaskallen of heb je nooit een rood kinderfietsje gehad toen je klein was? Maakt eigenlijk niet uit, het is in iedergeval tijd voor een praatje met een psychiater.

      Login om te reageren
      • 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

        28 maart 2015 om 17:19

        @sydney: Is dit je eerste dag op het intetnet of zo? Het is vreaelijk voor de coureur en toeschouwers, maar ook zonde van de Nissan. Waarom moet hij dan naar een psychiater?
        Hij heeft gezegd dat hij het erg vindt voor de nabestaanden, jij niet! Dus ga zelf alstublieft naar de shrink.

        Login om te reageren
      • sr20det zegt

        28 maart 2015 om 17:56

        @sydney: naja om nou meteen iemand naar een psychiater te sturen omdat iemand het zonde vindt omdat er een GT-R is gesneuveld is ook niet helemaal juist.. Misschien is het wel zn droom om er een te bezitten en is ie gewoon van deze auto..

        Login om te reageren
        • sr20det zegt

          28 maart 2015 om 17:57

          @sr20det: gewoon *fan* van

          Login om te reageren
      • lfagtr35r zegt

        28 maart 2015 om 18:04

        @sydney: Wat valt er niet te begrijpen aan een zin dat nota bene iets langer is dan een regel. Ik raad jou inclusief de mensen die het niet begrijpen, teruggaan naar de schoolbanken voor een cursus Nederlands.
        Begrijpend lezen is duidelijk niet je sterkste vak heb ik gemerkt ;)

        Als je het niet begrijpt, geen punt ik wil het best voor je uitleggen. Trek geen overhaaste conclusies want zo kom je gewoon erg dom over ;)

        Login om te reageren
        • sebasjuhh zegt

          28 maart 2015 om 19:31

          @lfagtr35r: krijg eigenlijk best wel een migraine van je schrijfstijl.

          Login om te reageren
          • caferacer zegt

            28 maart 2015 om 19:37

            @sebasjuhh: Zaterdagavond, tijd voor een pilsje! Proost!

            Login om te reageren
        • ettie zegt

          28 maart 2015 om 20:53

          @lfagtr35r: ga jij dan lekker naast @sydney zitten. Eerst je eigen reactie nalezen voordat je over een ander zijn taalbeheersing gaat zeuren.

          Login om te reageren
          • lfagtr35r zegt

            28 maart 2015 om 23:41

            @ettie: Nope ik hoef niets terug te lezen, want ik sta 100% achter mijn reactie. Niks mis mee, mijn mening en als je hem niet begrijpt is dat mijn zorg niet.

            Login om te reageren
            • ettie zegt

              29 maart 2015 om 09:49

              @lfagtr35r: hahahaha, ik doelde op je reactie waar je hem op zijn begrijpend lezen duidt. Begrijpend lezen is dus ook niet jouw sterkste punt…

              Login om te reageren
              • lfagtr35r zegt

                29 maart 2015 om 11:31

                @ettie: Daar heb ik het ook over, ik sta er achter want ik ziet geen spelfouten. Maar volgens mij snap jij het (nog) steeds niet he. Ik heb het nergens over spelfouten trouwens, hij begrijpt mijn tekst niet en jij ook niet.

                Maar ik stop hier, wat je verder doet moet je zelf weten ;)

              • ettie zegt

                29 maart 2015 om 12:09

                @lfagtr35r: ik snap je zeer zeker wel. Je vindt het erg dat er een dode is gevallen en dat je het extra erg vindt omdat het een gtr betrof. Maar daar heb ik het niet over: ‘Wat valt er niet te begrijpen aan een zin dat nota bene iets langer is dan een regel.’ Zin die.
                ‘Ik raad jou inclusief de mensen die het niet begrijpen, teruggaan naar de schoolbanken voor een cursus Nederlands.’ Aanraden is het werkwoord waar is ‘aan’ gebleven dan?
                Je moet dus niet zeiken over de taalbeheersing van iemand anders als je het zelf ook niet onder controle hebt.

              • lfagtr35r zegt

                29 maart 2015 om 12:37

                @ettie: Ik probeer het uit te leggen zonder arrogant over te komen, want als volwassenen moeten we normaal kunnen communiceren.
                Ik zeg nergens of beweer nergens dat ik de taal volledig beheers, ik raad hem een cursus aan, omdat sydney mij niet begreep. Als iemand het aan mij zou vragen wil ik het wel uitleggen, hij moet geen overhaaste conclusies trekken. Tuurlijk is het heel erg wat er is gebeurt.

                Om een lange zin kort te houden, ook ik sta open voor kritiek. Tuurlijk maak ik ook fouten en zal dat proberen tot het minimum te beperken.

              • marc94 zegt

                29 maart 2015 om 14:06

                @ettie: begrijpend lezen betekend dat je na het lezen van een tekst kunt uitleggen wat er nou eigenlijk stond. Niet of je nou lul of lol schrijft. Just sayin…

              • lfagtr35r zegt

                29 maart 2015 om 14:15

                @marc94: Thanks beter had ik het niet kunnen verwoorden, maar er zijn gelukkig mensen die het dus wel snappen ;)

              • ettie zegt

                29 maart 2015 om 14:23

                @marc94: dat meen je niet?

  12. stephane8200 zegt

    28 maart 2015 om 15:55

    Vreselijk ongeluk. Sterkte aan de nabestaanden en gewonden. Ik snap alleen niet dat Schulze en Nismo de aerodynamica van die auto niet aangepast hebben. Vorig jaar vloog dat ding ook al met de voorkant zo omhoog bij de 24u. Met een vlakke onderkant en de wind onder de auto krijg je dit dan. Dit was niet nodig geweest…

    Login om te reageren
  13. goodolddays zegt

    28 maart 2015 om 15:57

    Treurig…

    Login om te reageren
  14. gerjanm zegt

    28 maart 2015 om 16:05

    Vreselijk…..

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    28 maart 2015 om 16:10

    Lijkt me verschrikkelijk om mee te moeten leven als coureur!

    Login om te reageren
  16. gash zegt

    28 maart 2015 om 16:23

    Wat een vijandige reacties. Ik bespeur hier een hoop Prius rijders. Waren de voetbalwedstrijden voor de f-jes soms afgelast?

    Login om te reageren
  17. peugeotgek zegt

    28 maart 2015 om 16:36

    Ben net terug van de nordschleife, heb hier staan kijken met de kwalificatie ’s morgens vroeg.
    Daarna voor de race naar schwedenkreuz/aremberg doorgewandeld.

    Als je dit dan leest schrik je je toch te pleuris. Wat als.
    Eigenlijk komen hier alle GT3 auto’s met de voorkant van de grond, soms met 4 wielen zelfs. Waarom het nu zo vreselijk mis ging is nog niet duidelijk.
    Natuurlijk ook een samenloop van omstandigheden, als de auto verder naar achter was gevallen en toen de bandenstapel had geraakt was er niets aan de hand geweest.
    Nu wordt hij als het ware gekatapulteerd ddor de klap op de banden stapel.

    Nu ben ik benieuwd wat ze eraan gaan doen om dit in de toekomst te voorkomen.

    Sterkte aan de nabestaandenden, slachtoffers en de coureur die dit de rest van leven blijft meedragen.

    Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      29 maart 2015 om 06:54

      @peugeotgek:
      Ik zou er helemaal niets aan doen. Dit kan je gewoon beschouwen als een ‘freak-accident’. Hoe hard dat ook lijkt/klinkt. Zolang er geraced wordt zullen vergelijkbare dingen blijven gebeuren. En altijd op een net iets andere manier dan de vorige keer. Als je ‘freak-accidents’ wilt uitbannen moet je racen uitbannen.

      Login om te reageren
  18. justins60 zegt

    28 maart 2015 om 16:49

    Godverdomme ik kan me niet eens voorstellen hoe mardenborough zich nu zou voelen sterkte aan allen!

    Login om te reageren
  19. boy474 zegt

    28 maart 2015 om 16:58

    Sterkte aan de nabestaanden gewenst

    Login om te reageren
  20. Fruitcake zegt

    28 maart 2015 om 17:02

    Hier beelden van na de crash: https://youtu.be/HgRHgH555Qg

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    28 maart 2015 om 17:21

    Ik denk dat hij niet of te weinig remde over dat bultje.. Je moet daar iets remmen, maar wie weet een probleem met de remmen? Hij heeft daar nog een behoorlijk tempo…

    Triest, en ja autosport blijft tricky business.

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      28 maart 2015 om 21:58

      @w0o0dy: ga jij als je aan het racen ben dat ene bultje in een circuit onthouden van 21 km?

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        28 maart 2015 om 22:11

        @gwnbmw:
        Van een professionele coureur mag je toch verwachten dat hij een van ’s werelds beroemste bultjes een beetje in zijn hoofd heeft zitten, of is dat teveel gevraagd.?

        Ik kan me trouwens nog een soortgelijke klap herinneren op dat punt. Dat was echter in de F2, dus al heel wat jaartjes geleden.

        Login om te reageren
      • rolov zegt

        29 maart 2015 om 01:36

        @gwnbmw: ja dat onthou je. Die jongens kunnen dat circuit dromen. Elke bocht elke hobbel. Maar na verloop van tijd wordt je slordig en dan breekt de groene hel je op. Heel triest. Maar de ring maakt zijn naam weer waar. Alleen ditmaal voor een toeschouwer.

        Login om te reageren
  22. ricksmits zegt

    28 maart 2015 om 17:25

    Op verschillende facebook draadjes word gesproken dat de te betreuren dode een 8 jarig jongetje zou zijn..

    Login om te reageren
  23. celica89 zegt

    28 maart 2015 om 17:26

    Ik rij zelf ook vaak op de nurburgring en heb zelf ook het nodige mee gemaakt. Rij zelf ook met een underbody en de nodige aerodynamica om de auto goed stabiel en gebalanceerd te houden. Maar kan iemand überhaupt uitleggen hoe het kan dat de GTR de neus zodanig omhoog kan krijgen dat ie zoveel lucht onder de auto krijgt met dit als resultaat. Ik ben er na de beelden serieus van geschrokken.

    Sterkte voor de nabestaanden en hopelijk herstellen de gewonden spoedig.

    Login om te reageren
    • stephane8200 zegt

      28 maart 2015 om 18:55

      @celica89: een Elise heeft een volledig vlakke bodem en die heeft hier geen last van op de Ring weet ik uit ervaring. Daar zou ik me geen zorgen over maken, ook omdat je wel heel, heel hard moet rijden om er last van te krijgen. Mijn stelling voor deze auto is slechte aerodynamica met te veel downforce achter. Zoek maar eens op GTR Flugplatz op Google. Dan zie je foto’s van deze auto bijna op zijn achterwielen.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        28 maart 2015 om 22:49

        @stephane8200: de GT-R heeft van zichzelf vrij veel gewicht op de vooras.. En dus minder behoeft aan doenforce voor… Wellicht werkt die combi dus extra slecht als je meer downforce gaat toevoegen… Achter komt er downforce bij en bij horizontaal rijden gaat het goed… Bij een plotselinge “drop” zoals hier komt de voorkant iets van de grond als je te hard gaat of niet remt… Wellicht dat ie daarom op de achterwielen stijgert..

        Login om te reageren
        • stephane8200 zegt

          29 maart 2015 om 01:05

          @w0o0dy: Eens. En dan ook nog het verlies van venturi-effect wat door splitter, vlakke bodem en diffuser bewerkstelligd wordt. In plaats van onderdruk krijg je dan overdruk. Maar ik ben geen expert, dus als iemand echt verstand ervan heeft corrigeer me gerust.

          Login om te reageren
  24. carspotter3000 zegt

    28 maart 2015 om 17:50

    Verbaast me nog dat die niet door Red Bull is gesponsord…..

    Login om te reageren
    • Fruitcake zegt

      28 maart 2015 om 18:06

      @carspotter3000:
      Too soon

      Login om te reageren
  25. bennyyy zegt

    28 maart 2015 om 18:13

    Daar zit je dan met je goede gedrag, in je vrije weekend als motorsport liefhebber… Brr heel erg naar. Zou ook die kant op gaan…

    Login om te reageren
  26. biohazardracer zegt

    28 maart 2015 om 19:07

    I believe i can…………….crash. Die coureur zal zich nog wel even een tijdje naar voelen, sterkte voor hem en de nabestaanden.

    Login om te reageren
  27. gwnbmw zegt

    28 maart 2015 om 21:54

    ik kijk meestal geen filmpjes waar dode bij vallen, kan ik egt niet tegen. maar sterkte voor de nabestaande.

    Login om te reageren
  28. w0o0dy zegt

    28 maart 2015 om 22:54

    Ik heb nog eens stop motion gekeken en de auto lijkt al op het hoogste punt met de lampen boven de vangrail uit te komen… Iets eerder dan ik dacht. Mogelijk een andere oorzaak. Door het gras gegaan ivm de langzamere auto erachter en de splitter voor afgebroken oid?

    Login om te reageren
  29. corjan_meijer zegt

    31 maart 2015 om 17:52

    Ik was in Het Dorint Hotel ( naast het Circuit Nürburgring) voor vergadering van de Deutsche Alpine und Renault Clubs. Ik als 2e Voorzitter van Renault Oldie Club Viersen e.V. had een clublid als monteur bij een Toyota Team aldaar en zo kregen wij het bericht door. wij zagen de Heli over komen en hebben misschien die GT3 racewagen wel voorbij zien komen vanuit het Dorint Hotel. Ik wens de nabestaande heel veel sterkte en de zwaar gewonde mensen heel veel beterschap en goed herstel. Rest komt wel weer goed

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North