• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

G-Power BMW M550d Touring pakt een wereldrecord

Auteur: Author, gepost 28 maart 2015 om 14:20 – 56 Reacties

Afbeelding G-Power BMW M550d Touring pakt een wereldrecordAfbeelding G-Power BMW M550d Touring pakt een wereldrecordAfbeelding G-Power BMW M550d Touring pakt een wereldrecordAfbeelding G-Power BMW M550d Touring pakt een wereldrecordAfbeelding G-Power BMW M550d Touring pakt een wereldrecordAfbeelding G-Power BMW M550d Touring pakt een wereldrecord

G-Power BMW M550d Touring
Wat deze station zo bijzonder maakt?

Z’n imposante topsnelheid van 271,4 km/u. Volgens G-Power is deze M550d daarmee ook meteen de snelste BMW dieselstation ter wereld. Of dat ook echt zo is weten we niet, maar we geloven de Duitsers op hun blauwe ogen. Deze top wordt mogelijk gemaakt door een vermogen van 435 pk (+54 pk tov standaard) en een koppel van 850 Nm (+110 Nm).

Om de levensduur van het blok niet drastisch in te perken, wordt het maximum vermogen alleen bereikt als de verschillende vloeistoffen de juiste temperatuur hebben bereikt. Zo mogelijk wordt het vermogen ook weer wat geknepen op het moment dat de olie te heet wordt. Ook reageert de D-Tronik 5 module op de rijomstandigheden. Bij veel verkeer functioneert de diesel als het standaard blok, pas bij heftig beulen komt de magic van G-Power eruit.

G-Power M550d vermogensuitdraai

Met alle moois onder de kap gaat de G-Power M550d in 4,5 tellen van 0-100 km/u, de top ligt zoals gezegd boven de 270 km/u. Dit is trouwens niet de eerste keer dat de tuner een record claimt. Het overzicht van al hun recordbrekende BMW’s vind je hieronder.

– G-Power rijdt recordsnelheid in de M5 Hurricane RS
– G-Power BMW M6 Hurricane CS goed voor 370 km/u
– G-Power Hurricane RR rijdt nieuw record: 372 km/u
– G-POWER M5 op LPG: 333 km/u
– G-Power breekt record met BMW M3, tikt 337 km/u aan

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
    Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • G-Power GX6M bombardeert je netvlies
  • BMW: M3 Touring was origineel niet de bedoeling

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, Diesel, g-power, m550d, record, station, touring, tuning

Vorig bericht: « Vandaag de A2/A27 op? Stop aub niet voor rouwstoet MH17
Volgend bericht: Video: gruwelijke crash op Nürburgring, in elk geval 1 dode »

Lees Interacties

Reacties

  1. philipf zegt

    28 maart 2015 om 14:23

    Da’s rap!

    Login om te reageren
    • isobmw zegt

      28 maart 2015 om 19:11

      @philipf: ik vind dat niet rap voor een auto met zoveel vermogen en de f10 heeft ook nog 8 traps bak, mijn standaard 530d e60 lci haalt 250 begrensd met maar 235 pk 500 nm, dan verwacht je toch dat een ‘getunede’ 550d wel 300 haalt

      Login om te reageren
      • Lohran zegt

        29 maart 2015 om 01:23

        @isobmw: Voor hogere topsnelheden heb je exponentieel meer vermogen nodig.
        En topsnelheid boeit verder niet zoveel, het gaat om de acceleratie.

        Login om te reageren
      • TDI-goeroe zegt

        29 maart 2015 om 09:58

        @isobmw: kan ook met de versnellingsbakverhoudingen te maken hebben, de hoogste versnelling is wellicht te kort om een hogere top te halen.

        Login om te reageren
  2. mercedesclk350 zegt

    28 maart 2015 om 14:28

    Voor een diesel, ja. Maar wie koopt er nou een diesel powerstation als ie weet dat een benzine sneller zou kunnen?

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      28 maart 2015 om 14:31

      @mercedesclk350: Buiten het feit dat het een bmw is vindt ik power diesel stations toch echt gaaf hoor!

      Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      28 maart 2015 om 14:32

      @mercedesclk350: een berg aan pk’s zonder de bijkomende brandstofkosten. En bergen aan koppel onderin natuurlijk.

      Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      28 maart 2015 om 14:32

      @mercedesclk350: In Duitsland is dat een stukje voordeliger rijden over de grotere afstanden en ze hebben daar die achterlijk hoge BPM niet…

      Login om te reageren
    • Lohran zegt

      28 maart 2015 om 14:55

      @mercedesclk350: 4,5s op de 100 is ook voor een benzine ERG snel. En inderdaad, zonder de enorme benzinekosten. Brute station, zou ‘m zo willen!

      Login om te reageren
    • reistje zegt

      28 maart 2015 om 15:14

      @mercedesclk350: Ik denk dat je het niet zozeer als M5 concurrent moet zien.

      Login om te reageren
    • KEV9 zegt

      28 maart 2015 om 15:27

      @mercedesclk350: benzine misschien iets sneller maar dan zeker veel onzuiniger en veel meer herrie..

      Login om te reageren
      • nasty zegt

        28 maart 2015 om 18:56

        @Soulmaster: herrie? Nog niet zolang geleden klonk elke dieselmotor als een traktor bij stilstand. Er is nog steeds geen diesel op de markt met ietwat fatsoenlijk geluid, vergelijkbaar met benzinevarianten

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      28 maart 2015 om 16:12

      @mercedesclk350: Omdat je dan niet elke 400km moet tanken. Wel zo prettig op lange ritten.

      Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        28 maart 2015 om 16:20

        @dutchdriftking: Ja je koopt zo’n auto voor lange ritten natuurlijk.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          28 maart 2015 om 16:51

          @mercedesclk350:
          Natuurlijk, voor een boodschappenautootje is hij een beetje onhandig he..

          Login om te reageren
        • bohica zegt

          28 maart 2015 om 17:53

          @mercedesclk350: ik ken meerdere mensen die er tussen de 8000 en 10.000 per maand meerijden

          Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          29 maart 2015 om 12:56

          @mercedesclk350: jups, anders koop je namelijk gewoon een M5

          Login om te reageren
    • bofkont zegt

      28 maart 2015 om 18:01

      @mercedesclk350: In de praktijk is een M550d praktisch net zo snel als een F10 M5.
      Weet niet of je ooit een dikke power diesel hebt gereden, maar je schrikt je echt dood hoe rap die dingen zijn.

      Mijn broer heeft een gechipte E90 330d 260pk 600nm, moet echt zwaar geschut komen om dat bij te benen, zeker in de tussensprintjes.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        28 maart 2015 om 18:37

        @bofkont: klopt. Mijn vader heeft een A4 3.0 TDI met ABT Power Plus pakket (ook 600nm). Wat mij vooral opviel was hoe snel je meters pakt op de snelweg. Je rijdt achter in inhalende vrachtauto, een 997.1 Carrera zit in je kont, je geeft gas en je loopt zo 30-50 meter weg (daarna gelijk op). Tot een 911 Turbo kun je een sportauto het heel lastig maken in zo’n powerdiesel!

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          28 maart 2015 om 18:44

          @gtwillem: inderdaad :)

          Login om te reageren
        • Lohran zegt

          29 maart 2015 om 01:26

          @gtwillem: Ik zeg niet dat de A4 niet snel is, maar het is niet te vergelijken als je voor iemand rijdt. Diegene er achter weet niet wanneer die er voor vol op het gas gaat en trapt dus altijd later op het gas.

          Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        28 maart 2015 om 20:07

        @bofkont: Maar dan heb je het over de tussensprintjes. Zo’n M5 is niet slechts een 5-serie met een dik motorblok. Zodra er bochtenwerk aan te pas komt, laat een M5 een M550d toch achter zich. Tevens zorgt een M5 voor een andere beleving.
        Maar ik ben het ook zeker met je eens. Het is bizar hoe snel die dieselkanonnen tegenwoordig zijn. Ik ben eens met een Touareg V10 naar Spanje gereden. Zelfs na 1300 km vervelen die tussensprintjes niet.

        Login om te reageren
        • bofkont zegt

          28 maart 2015 om 20:46

          @berlinetta: uiteraard is een f10 M5 sneller en scherper, maar in het dagelijkse leven rechtuit op de snelweg doen ze niets voor elkaar onder.

          Login om te reageren
  3. blaze3027 zegt

    28 maart 2015 om 14:29

    Leukste clip van g powerplay blijft toch met die m5 tegen die porsche rs
    Lachen man

    Login om te reageren
    • g40freak zegt

      29 maart 2015 om 01:50

      @blaze3027: ja, zo lekker spontaan en niet gespeeld, bedoel je

      Login om te reageren
  4. Michiel1 zegt

    28 maart 2015 om 14:29

    had eerlijk gezegd wel een hogere top verwacht…
    standaard blok haalt ook wel 250+ km/h lijkt me?

    Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      28 maart 2015 om 14:30

      @Michiel1: makkelijk, maar daarna loop je tegen de begrenzer aan.

      Login om te reageren
    • borro4 zegt

      28 maart 2015 om 14:31

      @michiel1: die van ons haalt 267 als die niet afgesteld is. En daarmee bedoel ik mijn vaders m550d.

      Login om te reageren
      • boenderaar zegt

        28 maart 2015 om 14:36

        @borro4: Echt vet man, jouw vaders m550d.

        Login om te reageren
        • borro4 zegt

          28 maart 2015 om 14:44

          @boenderaar: ja zelf heb ik hem niet nee. Kan je jaloers gaan lopen praten.

          Login om te reageren
          • boenderaar zegt

            28 maart 2015 om 15:00

            @borro4: Is het gelijk jaloers wanneer ik zeg dat je vaders m550d vet is? Daarnaast had ik waarschijnlijk hetzelfde gezegd wanneer je inmiddels al meerdere malen een reactie zou hebben geplaatst waarin je zou zeggen dat je vader een roze ford ka heeft.

            Login om te reageren
            • 888natan zegt

              28 maart 2015 om 15:39

              @boenderaar: met een sarcastische ondertoon klink je inderdaad jaloers.

              Login om te reageren
              • boenderaar zegt

                28 maart 2015 om 16:15

                @888natan: dat is je eigen interpretatie aangezien het een getypte reactie is. Jaloers ben ik in ieder geval niet. Sterker nog, ik vind het juist tof dat er mensen zijn die met alle belastingen en kosten nog kiezen voor zo’n wagen. Waarom ik de reactie plaatste is omdat ik nu al meerdere malen een reactie van Pietertje ben tegengekomen waarin hij het nodig vindt te benadrukken dat zijn vader een m550d rijdt. Ik vind het gewoon lachwekkend en zelfs een beetje kinderlijk eigenlijk.

          • gtwillem zegt

            28 maart 2015 om 18:34

            @borro4: laat je niet gek maken. Ik vind het wel interressant om praktijkervaringen te horen! Zeker met een relatief zeldzame auto als de M550d.

            Login om te reageren
        • mercedesclk350 zegt

          28 maart 2015 om 16:21

          @boenderaar: Echt vet man, jouw vaders Passat.

          Login om te reageren
          • 888natan zegt

            28 maart 2015 om 18:24

            @mercedesclk350: NET niet grappig genoeg.

            Login om te reageren
            • mercedesclk350 zegt

              28 maart 2015 om 18:43

              @888natan: Ik match het niveau van de humor hier, sorry.

              Login om te reageren
      • marikoelolo zegt

        28 maart 2015 om 17:47

        @borro4: Hej! Mijn vader heeft ook een m550d. Misschien kunnen we af en toe samen gaan rijden. Heb je al een rijbewijs? Waar kom je vandaan?

        Login om te reageren
  5. knipperlichtje zegt

    28 maart 2015 om 14:29

    Heb een getunede M550d gezien op Youtube, die had ongeveer 10 pk minder dan deze, maar liep ook al 270+ op de teller. Dus dit record is best plausibel, maar niet wereldschokkend. Is het controleren van vloeistoftemperaturen trouwens niet standaard in de ingeladen software van een respectabele tuner?

    Login om te reageren
    • ricksmits zegt

      28 maart 2015 om 15:14

      @knipperlichtje: jup.. daarom word ik altijd zo moe van die kneusjes die een auto hebben laten chippen waarbij de turbodruk gewoon dik is opgeschroefd.. hok rijd voor geen meter maar heeft wel 14 pk meer! Dus die tuner is de allerbeste want bij een “slechte dure” tuner krijg je dus die 14 pk minder

      Login om te reageren
  6. bmwpowerm5 zegt

    28 maart 2015 om 14:46

    de top valt een beetje tegen heb een tijdje een e60 535d gehad met een Mosselman chip die liep ook iets op de 270kmh

    Login om te reageren
    • KEV9 zegt

      28 maart 2015 om 15:28

      @bmwpowerm5: A8 TDI Abt

      http://i.imgur.com/wpbstr7.jpg

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        28 maart 2015 om 18:39

        @Soulmaster: 4.2 TDI! Het is natuurlijk wel lekker om dat extra beetje slagvolume te hebben. Zeker op hoge snelheid.

        Login om te reageren
      • bmwpowerm5 zegt

        28 maart 2015 om 19:00

        @Soulmaster: er is altijd baas boven baas

        Login om te reageren
      • TDI-goeroe zegt

        29 maart 2015 om 10:00

        @Soulmaster: schitterend en amper 3000 toeren, wat een beest!

        Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    28 maart 2015 om 14:53

    En dat is dan 0,2 sec sneller naar de 100? Had meer verwacht, ook van de topsnelheid.

    Dat systeem dat de levensduur verlengt vind ik dan wel weer mooi.

    Login om te reageren
  8. toniominestrone zegt

    28 maart 2015 om 15:06

    Fraai, vind hem alleen niet mooi op z’n wielen staan.

    Login om te reageren
  9. mrrallycross zegt

    28 maart 2015 om 15:40

    Goed en slim dat ze hem begrenzen als hij koud is.

    Login om te reageren
  10. phaeton zegt

    28 maart 2015 om 17:03

    +20? Een m550d zonder begrenzer moet dat toch ook kunnen halen zeg

    Login om te reageren
  11. gtwillem zegt

    28 maart 2015 om 17:05

    Ik weet dat een diesel een totaal andere vermogenskromme heeft in vergelijking met een benzinemotor, maar ik vind 273 niet echt bijzonder snel voor een auto met 435pk. Een E39 M5 deed al bijna 300 met een zesbak, een S8 4.2 haalde met 360pk 285 km/h icm die oude vijfrapstiptronic, dus ik had 435pk met een moderne achttraps automaat iets hoger ingeschaald qua topsnelheid.

    Andere optie: 550i, Schnitzer LPG conversie en chip: 500pk, 300km/h en goedkope brandstof.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      28 maart 2015 om 17:31

      @gtwillem: ik wilde het in eerste instantie niet zeggen, maar ik vind de topsnelheid ook aan de lage kant. Geen idee wat de overbrengingsverhoudingen zijn, misschien dat het daardoor komt. Maar als je ziet wat de door jou genoemde auto’s doen, moet deze M550d toch harder kunnen.

      Ik moest gelijk aan gechipte Volvo 850 T-5’s denken, die lopen ook 270+ km/h op de gps. Die gedachte komt dan vooral omdat ik er momenteel over nadenk om over te stappen vanaf mijn 850 20V, maar dat terzijde.;)

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        29 maart 2015 om 09:23

        @ej20g: gewoon doen, die t5’s rijden bakken fijner dan de 20v’s ;’)

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      28 maart 2015 om 20:10

      @gtwillem: Die 550i is een lekkere optie zeg. Het liefst nog zonder M-pakket en mooi donkerblauw met cognackleurig leer. Dan heb je een prachtig chique wagen met een beest van een motor. Veel beter wordt het niet.

      Login om te reageren
  12. schellekens006 zegt

    28 maart 2015 om 17:59

    W211 de E 420 cdi is wel een 8 pitter maar man oh man wat gaat dat er vandoor met een alleen een chipje. En geen hond die het ziet, enorme sleeper.

    Login om te reageren
  13. 730ld zegt

    29 maart 2015 om 13:36

    Wel jammer van die lelijke Kermis velgen. Heb je een dikke M550d, verknal je je auto weer. Laat zo’n auto origineel. Nu komt er ander volk op af.

    Login om te reageren
  14. TimD zegt

    29 maart 2015 om 15:46

    Diesel is super, ik kon in 2008 mijn vader in zijn 535D gechipt niet bij houden! Ik had toen een E46 M3!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North