G-Power BMW M550d Touring pakt een wereldrecord

Auteur: , 56 Reacties

Wat deze station zo bijzonder maakt?

Z’n imposante topsnelheid van 271,4 km/u. Volgens G-Power is deze M550d daarmee ook meteen de snelste BMW dieselstation ter wereld. Of dat ook echt zo is weten we niet, maar we geloven de Duitsers op hun blauwe ogen. Deze top wordt mogelijk gemaakt door een vermogen van 435 pk (+54 pk tov standaard) en een koppel van 850 Nm (+110 Nm).

Om de levensduur van het blok niet drastisch in te perken, wordt het maximum vermogen alleen bereikt als de verschillende vloeistoffen de juiste temperatuur hebben bereikt. Zo mogelijk wordt het vermogen ook weer wat geknepen op het moment dat de olie te heet wordt. Ook reageert de D-Tronik 5 module op de rijomstandigheden. Bij veel verkeer functioneert de diesel als het standaard blok, pas bij heftig beulen komt de magic van G-Power eruit.

G-Power M550d vermogensuitdraai

Met alle moois onder de kap gaat de G-Power M550d in 4,5 tellen van 0-100 km/u, de top ligt zoals gezegd boven de 270 km/u. Dit is trouwens niet de eerste keer dat de tuner een record claimt. Het overzicht van al hun recordbrekende BMW’s vind je hieronder.

G-Power rijdt recordsnelheid in de M5 Hurricane RS
G-Power BMW M6 Hurricane CS goed voor 370 km/u
G-Power Hurricane RR rijdt nieuw record: 372 km/u
G-POWER M5 op LPG: 333 km/u
G-Power breekt record met BMW M3, tikt 337 km/u aan



56 reacties

Da’s rap!
@philipf: ik vind dat niet rap voor een auto met zoveel vermogen en de f10 heeft ook nog 8 traps bak, mijn standaard 530d e60 lci haalt 250 begrensd met maar 235 pk 500 nm, dan verwacht je toch dat een ‘getunede’ 550d wel 300 haalt
@isobmw: Voor hogere topsnelheden heb je exponentieel meer vermogen nodig.
En topsnelheid boeit verder niet zoveel, het gaat om de acceleratie.
@isobmw: kan ook met de versnellingsbakverhoudingen te maken hebben, de hoogste versnelling is wellicht te kort om een hogere top te halen.
Voor een diesel, ja. Maar wie koopt er nou een diesel powerstation als ie weet dat een benzine sneller zou kunnen?
@mercedesclk350: Buiten het feit dat het een bmw is vindt ik power diesel stations toch echt gaaf hoor!
@mercedesclk350: een berg aan pk’s zonder de bijkomende brandstofkosten. En bergen aan koppel onderin natuurlijk.
@mercedesclk350: In Duitsland is dat een stukje voordeliger rijden over de grotere afstanden en ze hebben daar die achterlijk hoge BPM niet…
@mercedesclk350: 4,5s op de 100 is ook voor een benzine ERG snel. En inderdaad, zonder de enorme benzinekosten. Brute station, zou ‘m zo willen!
@mercedesclk350: Ik denk dat je het niet zozeer als M5 concurrent moet zien.
@mercedesclk350: benzine misschien iets sneller maar dan zeker veel onzuiniger en veel meer herrie..
@Soulmaster: herrie? Nog niet zolang geleden klonk elke dieselmotor als een traktor bij stilstand. Er is nog steeds geen diesel op de markt met ietwat fatsoenlijk geluid, vergelijkbaar met benzinevarianten
@mercedesclk350: Omdat je dan niet elke 400km moet tanken. Wel zo prettig op lange ritten.
@dutchdriftking: Ja je koopt zo’n auto voor lange ritten natuurlijk.
@mercedesclk350:
Natuurlijk, voor een boodschappenautootje is hij een beetje onhandig he..
@mercedesclk350: ik ken meerdere mensen die er tussen de 8000 en 10.000 per maand meerijden
@mercedesclk350: jups, anders koop je namelijk gewoon een M5
@mercedesclk350: In de praktijk is een M550d praktisch net zo snel als een F10 M5.
Weet niet of je ooit een dikke power diesel hebt gereden, maar je schrikt je echt dood hoe rap die dingen zijn.

Mijn broer heeft een gechipte E90 330d 260pk 600nm, moet echt zwaar geschut komen om dat bij te benen, zeker in de tussensprintjes.
@bofkont: klopt. Mijn vader heeft een A4 3.0 TDI met ABT Power Plus pakket (ook 600nm). Wat mij vooral opviel was hoe snel je meters pakt op de snelweg. Je rijdt achter in inhalende vrachtauto, een 997.1 Carrera zit in je kont, je geeft gas en je loopt zo 30-50 meter weg (daarna gelijk op). Tot een 911 Turbo kun je een sportauto het heel lastig maken in zo’n powerdiesel!
@gtwillem: inderdaad :)
@gtwillem: Ik zeg niet dat de A4 niet snel is, maar het is niet te vergelijken als je voor iemand rijdt. Diegene er achter weet niet wanneer die er voor vol op het gas gaat en trapt dus altijd later op het gas.
@bofkont: Maar dan heb je het over de tussensprintjes. Zo’n M5 is niet slechts een 5-serie met een dik motorblok. Zodra er bochtenwerk aan te pas komt, laat een M5 een M550d toch achter zich. Tevens zorgt een M5 voor een andere beleving.
Maar ik ben het ook zeker met je eens. Het is bizar hoe snel die dieselkanonnen tegenwoordig zijn. Ik ben eens met een Touareg V10 naar Spanje gereden. Zelfs na 1300 km vervelen die tussensprintjes niet.
@berlinetta: uiteraard is een f10 M5 sneller en scherper, maar in het dagelijkse leven rechtuit op de snelweg doen ze niets voor elkaar onder.
Leukste clip van g powerplay blijft toch met die m5 tegen die porsche rs
Lachen man
@blaze3027: ja, zo lekker spontaan en niet gespeeld, bedoel je
had eerlijk gezegd wel een hogere top verwacht…
standaard blok haalt ook wel 250+ km/h lijkt me?
@Michiel1: makkelijk, maar daarna loop je tegen de begrenzer aan.
@michiel1: die van ons haalt 267 als die niet afgesteld is. En daarmee bedoel ik mijn vaders m550d.
@borro4: Echt vet man, jouw vaders m550d.
@boenderaar: ja zelf heb ik hem niet nee. Kan je jaloers gaan lopen praten.
@borro4: Is het gelijk jaloers wanneer ik zeg dat je vaders m550d vet is? Daarnaast had ik waarschijnlijk hetzelfde gezegd wanneer je inmiddels al meerdere malen een reactie zou hebben geplaatst waarin je zou zeggen dat je vader een roze ford ka heeft.
@boenderaar: met een sarcastische ondertoon klink je inderdaad jaloers.
@888natan: dat is je eigen interpretatie aangezien het een getypte reactie is. Jaloers ben ik in ieder geval niet. Sterker nog, ik vind het juist tof dat er mensen zijn die met alle belastingen en kosten nog kiezen voor zo’n wagen. Waarom ik de reactie plaatste is omdat ik nu al meerdere malen een reactie van Pietertje ben tegengekomen waarin hij het nodig vindt te benadrukken dat zijn vader een m550d rijdt. Ik vind het gewoon lachwekkend en zelfs een beetje kinderlijk eigenlijk.
@borro4: laat je niet gek maken. Ik vind het wel interressant om praktijkervaringen te horen! Zeker met een relatief zeldzame auto als de M550d.

@boenderaar: Echt vet man, jouw vaders Passat.
@mercedesclk350: NET niet grappig genoeg.
@888natan: Ik match het niveau van de humor hier, sorry.
@borro4: Hej! Mijn vader heeft ook een m550d. Misschien kunnen we af en toe samen gaan rijden. Heb je al een rijbewijs? Waar kom je vandaan?
Heb een getunede M550d gezien op Youtube, die had ongeveer 10 pk minder dan deze, maar liep ook al 270+ op de teller. Dus dit record is best plausibel, maar niet wereldschokkend. Is het controleren van vloeistoftemperaturen trouwens niet standaard in de ingeladen software van een respectabele tuner?
@knipperlichtje: jup.. daarom word ik altijd zo moe van die kneusjes die een auto hebben laten chippen waarbij de turbodruk gewoon dik is opgeschroefd.. hok rijd voor geen meter maar heeft wel 14 pk meer! Dus die tuner is de allerbeste want bij een “slechte dure” tuner krijg je dus die 14 pk minder
de top valt een beetje tegen heb een tijdje een e60 535d gehad met een Mosselman chip die liep ook iets op de 270kmh
@bmwpowerm5: A8 TDI Abt

http://i.imgur.com/wpbstr7.jpg
@Soulmaster: 4.2 TDI! Het is natuurlijk wel lekker om dat extra beetje slagvolume te hebben. Zeker op hoge snelheid.
@Soulmaster: er is altijd baas boven baas
@Soulmaster: schitterend en amper 3000 toeren, wat een beest!
En dat is dan 0,2 sec sneller naar de 100? Had meer verwacht, ook van de topsnelheid.

Dat systeem dat de levensduur verlengt vind ik dan wel weer mooi.
Fraai, vind hem alleen niet mooi op z’n wielen staan.
Goed en slim dat ze hem begrenzen als hij koud is.
+20? Een m550d zonder begrenzer moet dat toch ook kunnen halen zeg
Ik weet dat een diesel een totaal andere vermogenskromme heeft in vergelijking met een benzinemotor, maar ik vind 273 niet echt bijzonder snel voor een auto met 435pk. Een E39 M5 deed al bijna 300 met een zesbak, een S8 4.2 haalde met 360pk 285 km/h icm die oude vijfrapstiptronic, dus ik had 435pk met een moderne achttraps automaat iets hoger ingeschaald qua topsnelheid.

Andere optie: 550i, Schnitzer LPG conversie en chip: 500pk, 300km/h en goedkope brandstof.
@gtwillem: ik wilde het in eerste instantie niet zeggen, maar ik vind de topsnelheid ook aan de lage kant. Geen idee wat de overbrengingsverhoudingen zijn, misschien dat het daardoor komt. Maar als je ziet wat de door jou genoemde auto’s doen, moet deze M550d toch harder kunnen.

Ik moest gelijk aan gechipte Volvo 850 T-5’s denken, die lopen ook 270+ km/h op de gps. Die gedachte komt dan vooral omdat ik er momenteel over nadenk om over te stappen vanaf mijn 850 20V, maar dat terzijde.;)
@ej20g: gewoon doen, die t5’s rijden bakken fijner dan de 20v’s ;’)
@gtwillem: Die 550i is een lekkere optie zeg. Het liefst nog zonder M-pakket en mooi donkerblauw met cognackleurig leer. Dan heb je een prachtig chique wagen met een beest van een motor. Veel beter wordt het niet.
W211 de E 420 cdi is wel een 8 pitter maar man oh man wat gaat dat er vandoor met een alleen een chipje. En geen hond die het ziet, enorme sleeper.
Wel jammer van die lelijke Kermis velgen. Heb je een dikke M550d, verknal je je auto weer. Laat zo’n auto origineel. Nu komt er ander volk op af.
Diesel is super, ik kon in 2008 mijn vader in zijn 535D gechipt niet bij houden! Ik had toen een E46 M3!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).