• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hamann brengt BMW M3 naar hogere sferen

Auteur: Dennis, gepost 24 januari 2008 om 14:00 – 45 Reacties

BMW M3 Hamann


Tuner Hamann richt zich niet specifiek op één merk en is van vele markten thuis, maar het gaat nu even over de BMW M3 die naar flink hogere sferen wordt gebracht, ongeveer zo hoog als 320 km/u!

We zagen Hamann eerder een zware V10 in de 3-serie coupé lepelen, maar dat is helemaal niet nodig, want wanneer je de M3 op de juiste plaatsen kietelt, zul je zien dat een top van 320 km/u helemaal geen probleem hoeft te zijn. Dan doe ik het natuurlijk een stuk simpeler overkomen dan het in werkelijkheid is.

Voor de ingreep werd het motormanagement aangepast, de begrenzer verwijderd, het uitlaatsysteem op verschillende punten vervangen, de auto verlaagd met nieuwe veren en werden er aangepaste remmen gemonteerd. Origineel heeft de M3 420 pk en 400 Nm koppel, maar na de aanpassing is dit toegenomen tot 455 pk en 448 Nm koppel. Geen toename om stijl van achterover te slaan, maar het geeft aan dat de M3 standaard door de begrenzer al behoorlijk in een keurslijf wordt gehouden.

Voor de looks en een stukje extra aerodynamica kreeg de voorbumper een spoiler, de achterbumper een diffuser en werd er een dak- en kofferbakspoiler gemonteerd. Als toetje dikke 19 of 20 inch velgen. Tot slot zijn voor het interieur zijn verschillende styling accessoires verkrijgbaar.

BMW M3 Hamann

BMW M3 Hamann

BMW M3 Hamann

BMW M3 Hamann

BMW M3 Hamann

BMW M3 Hamann

BMW M3 Hamann

BMW M3 Hamann

Met dank aan Wiebe voor de tip!

Ook interessant!

  • Hamann M3
    Is deze Hamann M3 nu gewoon geslaagd dik geworden?
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, hamann, M3, tuning

Vorig bericht: « Vijfdeurs Mini Cooper kloon: Lifan 3-series
Volgend bericht: Meer info: Gemballa Avalanche GTR600 Roadster »

Lees Interacties

Reacties

  1. Stephan zegt

    24 januari 2008 om 14:04

    Uit 55pk 50km per uur meer. Volgens mij kan je zonder brenger ook al wel de 300 aantikken. (zoals het artikel zegt) Voorkant ziet er ook best goed uit, achter iets te veel spoilers.

    Login om te reageren
  2. Fruitcake zegt

    24 januari 2008 om 14:04

    Die raamspoiler mogen ze houden :lol:

    Login om te reageren
  3. Jos zegt

    24 januari 2008 om 14:05

    Heerlijke Sjonniebak! Zo lelijk, dat het ook wel weer kick is

    Login om te reageren
  4. SJOERD zegt

    24 januari 2008 om 14:06

    Als je dan toch voor zwart gaat, maak de grill, de achterlichten en de uitlaten dan ook zwart.

    Voor de rest wel redelijk gestyled, zeker in vergelijking met wat Hamann normaal presteert..

    Login om te reageren
  5. RenJie zegt

    24 januari 2008 om 14:06

    Wel aardig en allemaal, maar die tupperware adds hoeven niet van mij. Normaal is de M3 goed genoeg! Zonder die begrenzer kan de M3 ook wel 300 aantikken idd.

    Login om te reageren
  6. FabianVTR16V zegt

    24 januari 2008 om 14:10

    Zou persoonlijk alleen voor het technische gedeelte gaan.
    De styling vindt ik maar niks :?

    Login om te reageren
  7. Steve11NL zegt

    24 januari 2008 om 14:11

    Snel is ie zeker….en net als andere tupperware bakken doen ze 1 ding nog veel sneller als de standaard auto:

    AFSCHRIJVEN!

    Login om te reageren
  8. Matthijs zegt

    24 januari 2008 om 14:16

    Dump die achterspoilers en ik koop hem….Nice ride:D

    Login om te reageren
  9. binkie zegt

    24 januari 2008 om 14:17

    Oerlelijke bak die erg hard gaat?
    Tja, dat is op zich beter dan andersom :P

    Login om te reageren
  10. Jelamo zegt

    24 januari 2008 om 14:19

    verneukt!!!!!!!!!!!!

    doe mij maar een standaard onbegrenste m3

    Login om te reageren
  11. majinstar zegt

    24 januari 2008 om 14:23

    Zo deze bak is echt killer dope. !!!!!!!!!!!!!!!

    Geweldig :D

    Login om te reageren
  12. Kees-Jan zegt

    24 januari 2008 om 14:25

    320 km/h best hard sloop die kofferbakspoiler er maar af voor de rest wel gaaf

    Login om te reageren
  13. F430Rijder zegt

    24 januari 2008 om 14:28

    Wil ik een M3 dan koop ik een standaard M3.
    Wil ik een opgevoerde 3 Serie dan koop ik een Alpina B3
    Wil ik op een Sjonnie lijken, dan koop ik een 316i Coupe met 3ton op de teller.
    Wil ik 300+ dan koop ik Porsche GT2

    Ik zie werkelijk niet hoezo iemand deze auto zou willen, tenzij je van kermis tot kermis gaat met de draaiemolen.

    Login om te reageren
  14. Rudy zegt

    24 januari 2008 om 14:38

    Die zwarte velgen en spoiler zijn lelijk, maar voor de rest vind ik hem best oke (in tegenstelling tot een hoop getunde bmw’s die gewoon verkracht zijn).

    Login om te reageren
  15. Oly zegt

    24 januari 2008 om 14:40

    stephan volgens mij is 420+55 geen 455.

    hele vette bak maar ik denk toch dat ik voor de v10 zo gaan. gewoon net ff wat meer he.

    Login om te reageren
  16. Lp640 zegt

    24 januari 2008 om 14:46

    @ stephan, 455pk – 420pk = 55pk?

    En volgens mij gaatie zonder die spoilers nog ietsje harder zelfs,
    dus nog een reden om ze deraf te halen… :)

    Login om te reageren
  17. Furby C-Rules zegt

    24 januari 2008 om 14:47

    Van de zijkant lijkt het wel een gepimpte subaru!

    Login om te reageren
  18. Ralph zegt

    24 januari 2008 om 14:52

    klein foutje in de titel:

    Hamann brengt de M3 naar lelijkere sferen…

    Login om te reageren
  19. Hamann Motorsport Belgium zegt

    24 januari 2008 om 15:13

    In Belgie verkoop ie lekker!!!

    Login om te reageren
  20. Ejay zegt

    24 januari 2008 om 15:15

    Leuk, geen turbo’s of ander van dat soort flauwekul erop, maar gewoon moto aanpassen. Plastic en velgen lekker thuislaten en ik zou hem wel willen.

    Login om te reageren
  21. Yuri zegt

    24 januari 2008 om 15:39

    Andere velgen en kofferbakspoiler eraf en ik zou hem zo meenemen :)

    Login om te reageren
  22. Ron zegt

    24 januari 2008 om 15:41

    Dat kansloze tupperware mogen ze van mij donker opbergen, de M3 is mooi zoals die origineel wordt afgeleverd. Begrenzing verwijderen is al zat, die 50 pk extra heb je imho nergens voor nodig.

    Login om te reageren
  23. pipo zegt

    24 januari 2008 om 17:14

    hamann gaat voor velen hier een beetje te ver in het uiterlijk van de wagens die ze bouwen, maar ik kan het wel smaken! Er is een groot verschil tussen ‘sjonnie’ tuning (citroën saxo 1.1 met meer spoilers dan cc) en motorsport tuning (hamann dus), dat laatste kan echt geen kwaad volgens mij, zou er al bijna BMW fan van worden, bijna…

    Login om te reageren
  24. Jurvie zegt

    24 januari 2008 om 17:29

    hij lijkt wel erg veel op de 335i Coupe die ook van Hamann is, alleen is deze met een M3 logo en een andere heerlijke motor…

    Login om te reageren
  25. Dick zegt

    24 januari 2008 om 17:31

    Fantttaaassssstische spoilers achterop!!!

    Login om te reageren
  26. 997 Turbo zegt

    24 januari 2008 om 17:34

    Werkelijk afzichtelijk wat Hamann er van bakt.
    Je kunt je M3 ook gewoon in Nederland naar de Tunert brengen…. Kunnen ze ‘m ook aardig kietelen en blijft al die afgrijselijke Tupperware je bespaard.
    Welke Koos-Smakeloos durft die troep op een M3 te zetten?? Doe mij de standaardversie maar, zonder al die Playmobile spoilers.

    Login om te reageren
  27. Polman zegt

    24 januari 2008 om 17:52

    Heb altijd al van Hamann gehouden, en het gaat zo blijven zie ik Ö

    Login om te reageren
  28. MurcieBoy zegt

    24 januari 2008 om 17:54

    hamann gefeliciteerd met het verneuken van de zoveelste auto mijn wensen aan jullie is: STOP FUCKING UP RIDES!!!

    Login om te reageren
  29. Robbut zegt

    24 januari 2008 om 18:12

    Tja het is naar mijn mening een Big Mexican Women geworden…
    ik zag vrijdag no geen nieuwe zilvere M3.. die was VET! deze… niet!

    Login om te reageren
  30. M5 lover zegt

    24 januari 2008 om 18:42

    hogere sferen en een lager niveau, zonde van de auto!

    Login om te reageren
  31. Dennis zegt

    24 januari 2008 om 19:23

    ik vind wel dat Hamann wel eens een andere omgeving moet zoeken om hun foto’s te trekken, elke keer die muur van hun fabriek is echt afgezaagd.

    Login om te reageren
  32. Mustiii zegt

    24 januari 2008 om 19:27

    wat ene vette bak

    alleen de dakspoiler verneukt de beoel een beetj

    Login om te reageren
  33. w0o0dy zegt

    24 januari 2008 om 20:12

    @All (die roepen “haal de spoiler er maar af…”): Zonder die achterruitspoiler en de kofferbakspoiler haalt de auto waarschijnlijk die topsnelheid bij lange na niet…. De normale m3 haalt zonder begrenzer volgens BMW 293km/u. Voor iedere km/u meer moet er flink wat vermogen bij of de luchtweerstand moet beter worden. Dat levert meer op dan een paar pk’s dus die spoilers zijn hard nodig (en de auto is idd nog lelijker dan de gewone m3)

    Login om te reageren
  34. Floris zegt

    24 januari 2008 om 20:19

    @Woody, zeker die spoiler op de kofferbak zorgt alleen maar voor extra neerwaartse druk. De auto zal er eerder langzamer van worden als je kijkt naar de topsnelheid.

    Login om te reageren
  35. w0o0dy zegt

    24 januari 2008 om 20:41

    @Floris: dat denk ik niet…. die spoilers zijn namelijk laag en bijna vlak (dus geen hellingshoek) geplaatst. Die spoiler zorgt ervoor dat de lucht juist minder gaat wervelen. Als lucht over de auto stroomt dan ontstaan achter het dak en achter de achterkant gebieden met lage luchtdruk en daar ontstaan dan een soort draaikolken die aan de achterkant van de auto trekken…. Dit soort spoilers geleid de lucht naar iets verder achter de auto… als de lucht dan gaat draaien is dat verder van de achterkant van de auto vandaan en is de “trekkracht” lager…
    Het zou kunnen dat de kofferbak spoiler helpt “lift” tegen te gaan, maar echte downforce is dat niet.

    Login om te reageren
  36. CSL zegt

    24 januari 2008 om 21:14

    Wel een dikke M3 hoor. Alles behalve die velgen mogen eraf.
    Vooral die spoilers die de topsnelheid alleen maar omlaag brengen mogen eraf.
    Gewoon goed verlagen, gewicht reduceren en een CSL kofferbak erop ;)

    Login om te reageren
  37. Jorden zegt

    24 januari 2008 om 21:23

    Ze komen bij BMW toch ook niet uit een ei! dus die spoeilers zijn nergens voor nodig! laat maar thuis dus! :) verlagen en opvoeren is natuurlijk wel altijd leuk!

    Login om te reageren
  38. Roadronner zegt

    24 januari 2008 om 21:25

    Die velgen ook altijd, zóóó vreselijk pauperig, recht uit een achterstandswijk gehaald zo lijkt het.

    Login om te reageren
  39. Rick dos zegt

    24 januari 2008 om 23:24

    Vind ik dit een stuk mooier.

    Login om te reageren
  40. Pannekoek zegt

    24 januari 2008 om 23:30

    Rick dos is een sjonnie, Rick dos is een sjonnie.. :D :o

    Login om te reageren
  41. Rick dos zegt

    24 januari 2008 om 23:36

    Who?!

    Me?! ;)

    Login om te reageren
  42. zevenberge zegt

    24 januari 2008 om 23:38

    een sjonnie????

    nou laat mij er maar een zijn dan want als dit niet mooi is wat dan wel die gare escort die je rijd?

    Login om te reageren
  43. Pannekoek zegt

    24 januari 2008 om 23:43

    Yeah, you!

    @ zevenberge

    Aan jouw naam en jouw schrijftaal kon ik al zien dat jij een sjonnie was, en dan geef je het zelf ook nog een toe.. :D Sjonnie^2 :lol:

    Nog even je vraag beantwoorden..

    Dus als mijn fiets escort heet, is ie mooi.. ?! Dan heet ie vanaf nu: Escort!

    Login om te reageren
  44. indolicious1980 zegt

    25 januari 2008 om 07:50

    Inderdaad zonder achterspoiler zou ik hem kopen. Maar beter hoor 455 pk dan 420.
    Ben wel benieuwd hoe snel de standaard sprintjes naar de 100 en 200 gaan. Maar hij maakt gehakt van de C63 en dat is BMW aan zn stand verplicht

    Login om te reageren
  45. wilco faber zegt

    25 januari 2008 om 14:58

    Ja, dit is denk ik zoals de M3 qua vermogen had moeten zijn. Ik denk dat deze M3 door Hamann beter tot zn recht komt qua vermogen, want de standaard M3 is eigelijk niet voldoende om de tegenstand te verpletteren mijns inziens. Daarvoor is de concurrentie te sterk inmiddels, die 455 pk had em die overmacht WEL gegeven.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North