Hamilton en Verstappen zetten toon in tweede vrije training

Auteur: , 13 Reacties

Het wordt weer een bikkelhard gevecht dit weekend.

Hamilton en Verstappen zetten toon in tweede vrije training

Wanneer er op een stratencircuit wordt geracet, dan kan de wedstrijd op zondag nogal eens tegenvallen door de beperkte inhaalmogelijkheden. Gelukkig staan de trainingen en kwalificaties wel garant voor spektakel. Zo ook in Singapore. Net als vorig jaar maken Lewis Hamilton en Max Verstappen tijdens de sessies in aanloop naar de Grand Prix de dienst uit.

Waar Max Verstappen in de eerste vrije training de beste van het stel was, was het in de tweede sessie ‘one-lap hero’ Lewis Hamilton die de koppositie wist te grijpen. Onder de felle lichten van het circuit van Singapore kwam de Mercedes-coureur, die vanmiddag nog een geldboete kreeg voor een te lage brandstoftemperatuur, als beste uit de bus. Hamilton reed een tijd van 1:38.773. Hiermee was hij ongeveer twee tienden sneller dan Max Verstappen, met wie hij vorig jaar op dit circuit in een hevige kwalificatiestrijd verwikkeld was. Het belooft ook dit weekend weer een interessante boel te worden.

De nieuwe teamgenoot van Max Verstappen, Alexander Albon, kende een minder succesvolle training. In bocht 10 schoot hij rechtdoor de bandenstapel in, om vervolgens zijn voorvleugel daar ook achter te laten. Albon kwam uiteindelijk tot een vijfde positie, op ruim een seconde van Hamilton. Charles Leclerc hield hij wel achter zich. De Monegask was de enige coureur van de drie top teams die niet onder de 1:40 wist te komen.

In de tweede vrije training zien we weinig verandering op de tijdenlijsten. Zo wordt de rest van de top tien wederom opgemaakt door de auto’s van McLaren, Nico Hulkenberg en een Toro Rosso. Daniel Ricciardo moet wederom het onderspit delven ten opzichte van zijn meer ervaren teamgenoot. Zelfs met zijn flitsende nieuwe helm komt de Australiër niet aan de tijden van de Hulk.

Racing Point, Alfa Romeo en Haas lijken vooralsnog niet de kop van het middenveld te kunnen bereiken. Williams is uiteraard weer de hekkensluiter, al is George Russell wel weer duidelijk sneller dan Robert Kubica.

Hieronder bekijk je de volledige uitslag.
1. Lewis Hamilton – 1:38.773
2. Max Verstappen – 1:38.957
3. Sebastian Vettel – 1:39.591
4. Valtteri Bottas – 1:39.894
5. Alexander Albon – 1:39.943
6. Charles Leclerc – 1:40.018
7. Carlos Sainz – 1:40.145
8. Nico Hulkenberg – 1:40.324
9. Lando Norris – 1:40.361
10. Pierre Gasly – 1:40.637
11. Daniil Kvyat – 1:40.713
12. Daniel Ricciardo – 1:40.811
13. Sergio Perez – 1:40.875
14. Antonio Giovinazzi – 1:41.128
15. Lance Stroll – 1:41.128
16. Kimi Räikkönen – 1:41.232
17. Romain Grosjean – 1:41.392
18. George Russell – 1:41.445
19. Kevin Magnussen – 1:41.564
20. Robert Kubica – 1:42.177



13 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Ziet er allemaal weer goed uit!
Een geldboete voor een te lage brandstof temperatuur… Man , het moet niet gekker worden. Straks een boete omdat ze een velletje teveel wcpapier op de pot gebruikt hebben.
@jarnobakker: zeg dan niks.. als je geen enkel idee hebt waarom ze daar op letten.
@brave: waarom is dat dan?
@brammetjedeb: omdat koudere brandstof compacter is, waardoor je er meer kunt inspuiten, waardoor je dus een vermogensvoordeel kunt krijgen.
Brandstoftemperatuur mag niet meer dan 11 graden lager zijn dan de omgevingstemperatuur.
@ghengiskhan: vooral betere koeling en meer vermogen!
@ghengiskhan: mijn eerste reactie was ook wat een onzin maar dit klinkt logisch. Dankjewel voor de uitleg
@ghengiskhan: Bijna… brandstof wordt gemeten in gewicht en niet in volume. Het gaat om het proces na het inspuiten… koude brandstof betekend een kouder mengsel en daardoor meer vermogen.
En koelere brandstof geeft minder warmte af, waardoor het ontstekingstijdstip verlaagd kan worden, wat zorgt voor een efficiëntere verbranding en meer koppel
@fapfap: daarom bewaar ik mijn bier in de koelkast!
Is die wijsvinger van Hamilton nou gefotoshopt?? Ziet er akelig uit zo…
Nog geen 2 tiende langzamer op harde ipv medium bandjes. Kon weleens een leuke Q worden :)
@twentsediesel: op de harde band was de tijd van Max een seconde of 5-6 langzamer. Van de rest ook overigens

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).