• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hamilton: “enorm verschil tussen testweek en VT1 en 2”

Auteur: Author, gepost 24 maart 2017 om 12:53 – 30 Reacties


De vice-kampioen van 2016 geeft de concurrentie iets om over na te denken.

Volgens Lewis Hamilton is de auto tussen de wintertests en het eerste Grand Prix-weekend enorm verbeterd. Tijdens de pre-season tests in Barcelona was het nog Ferrari dat de allersnelste tijd neerzette, maar na de eerste twee vrije trainingen in Australië lijkt het erop dat Mercedes ook dit jaar z’n zaakjes weer het beste voor elkaar heeft.

Hamilton reed tijdens de eerste trainingen meer dan een halve seconde voor de rest van het veld uit, zelfs kersverse teamgenoot Valtteri Bottas kwam er niet aan te pas. Volgens de Brit waren de eerste trainingen dan ook een grote opluchting voor heel het team, omdat Mercedes na de testweken in Barca geen idee had waar het ten opzichte van de concurrentie zou staan. Sure…

Ondertussen geeft Bottas aan dat het gat tussen hem en Hamilton behoorlijk groot is, maar de Fin maakt zich vooralsnog geen zorgen. Hij gunt zichzelf de tijd om z’n eigen leertraject te volgen en is er zeker van dat hij morgen tijdens de derde vrije training en de kwalificatie stappen zal maken. (via: Autosport.com)

Terugkomend op de opluchting van Hamilton: denken jullie dat LH44 oprecht dolblij is met de pace, of heeft Mercedes in de winter verstoppertje gespeeld? Ik neig naar optie 2.

Ook interessant!

  • boegeroep
    Video: Tactische meesterzet van Mercedes en Hamilton
  • Mercedes wilde geweldige vent Valtteri Bottas eigenlijk niet
  • Hamilton nog steeds over de zeik op Mercedes
    Hamilton nog steeds over de zeik op Mercedes
  • Mercedes: "Geweldige vent Bottas was beetje ondeugend"

Nieuwste artikelen

  • AM Rina is moderne Italiaanse klassieker met V8 en klik klak schakelpook
  • Deze BMW X7 is speciaal bedoeld voor de Yakuza
  • Files irritant? Elektrische privé aircraft carrier van XPeng komt eraan!
  • BREEK: Brandstof kost volgend jaar 300 Dollar per liter (ja, echt waar)
FacebookTweetPinLinkedIn

australie, Formule 1, Lewis Hamilton, Mercedes, Racing, Valtteri Bottas

Vorig bericht: « Hoe bendes de verzekeraar stelselmatig oplichten
Volgend bericht: Recht lullen wat krom is: deze verkoper snapt het! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dagg zegt

    24 maart 2017 om 13:01

    Merc reed op ultra softs en de ‘rest’ op super softs, dat kan het ‘verschil’ verklaren.

    Login om te reageren
    • Dagg zegt

      24 maart 2017 om 13:04

      @dagg: of was dat alleen in de eerste vrije training. Ik ben het even kwijt..

      Login om te reageren
      • Erik zegt

        24 maart 2017 om 14:13

        @Dagg: alleen in de eerste vrije training. In de tweede reed iedereen op ultrasoft

        Login om te reageren
  2. harrie zegt

    24 maart 2017 om 13:09

    Dat Mercedes morgen soeverein op 1 en 2 staat verbaast toch niemand? Die hadden nog zoveel over en ongebruikte updates vorig jaar.
    Verbaast me meer dat RB al zo dicht op Ferrari zit. Dat gloednieuwe Renault naaimachientje lijkt in de basis dus prima in orde te zijn, met nog een hoop ontwikkelingsruimte.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      24 maart 2017 om 13:19

      @harrie: Dat Hamilton op 1 staat, verbaast niemand. Over Bottas ben ik nog niet zo zeker.

      Login om te reageren
      • harrie zegt

        24 maart 2017 om 13:29

        @berlinetta: Ja hij lijkt het tempo nog niet helemaal bij te kunnen benen. Aan zijn waggie ligt het in ieder geval niet.

        Login om te reageren
      • str8six zegt

        24 maart 2017 om 13:38

        @berlinetta: geef Valteri nog wat tijd. Ik denk dat hij een betere coureur is dan d’n Nico.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          24 maart 2017 om 15:16

          @str8six: Dat zeker. Ik gun hem alle tijd. Het is een zeer goede coureur, maar hij behoort nog niet tot de absolute top wat mij betreft. Hij heeft het echter wel in zich om dat te bereiken.

          Login om te reageren
          • str8six zegt

            24 maart 2017 om 17:21

            @berlinetta: eens! Hij moet zich nog bewijzen maar als ik hem vergelijk met de tweede rijder van afgelopen jaren denk ik dat hij zich in potentie beter met Hamilton kan meten. Daarnaast vind ik het wel een sympathieke gozer, rustig, vriendelijk maar op momenten enorm snel. Hopelijk kan hij in dit seizoen een vaste plek bij de Silber Pfeilen afdwingen.

            Login om te reageren
  3. harrie zegt

    24 maart 2017 om 13:13

    We weten trouwens nog niks over brandstofverbruik van de verschillende motoren/auto’s, en met de toegenomen weerstand+downforce zou dat wel eens beslissend kunnen gaan worden in de race.
    Wellicht dat RB daarom zo’n extreem cleane auto heeft.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      24 maart 2017 om 13:20

      @harrie: Zou kunnen. Aan de andere kant moet RB het juist hebben van de aerodynamica. Zou zonde zijn als ze daar niet in investeren omwille van een gunstiger brandstofverbruik.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        24 maart 2017 om 13:40

        @berlinetta: Het zou zomaar kunnen dat de Red Bull aerodynamisch net zo sterk is als de Mercedes. Newey zei bij de introductie van de AM RB 001 Valkyrie al dat hij niet zo houdt van opstaande randjes en vleugeltjes en juist daarom zoveel mogelijk downforce via de onderkant van de auto heeft proberen te generen. Ik sluit niet uit dat hij een vergelijkbare aanpak heeft gekozen bij de RB13.
        Het zou ook wel vreemd zijn als het aero-pakket van Red Bull niet sterk zou zijn. Het hele reglement is gebaseerd op een voorstel dat uit de koker van Newey en de zijnen komt. Als er één team juist voordeel zou moeten hebben zijn zij het wel.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          24 maart 2017 om 15:20

          @Edge: Weet jij wat dat voor een voorstel is? Ben er wel benieuwd naar.

          Login om te reageren
      • saikol zegt

        24 maart 2017 om 14:55

        @berlinetta: downforce creeeren met vleugeltjes geeft veel drag en dus meer brandstofverbruik. Door aan de onderkant door de hoge rake van de redbull downforce te creeeren genereer je minder drag en zou je dus de hele wedstrijd harder moeten kunnen pushen. Het kan dus zo zijn dat over een rondje gezien de mercedes en ferrari sneller zijn maar dat redbull de pace in de wedstrijd beter heeft omdat zij langer kunnen pushen

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          24 maart 2017 om 15:19

          @saikol: Dat is waar. Heb even niet gedacht aan die mogelijkheid.

          Login om te reageren
  4. kilum zegt

    24 maart 2017 om 13:21

    Tot na Q3 weten we nog niets. Max had gezegd dat de auto nog overal zou veranderen. En dat hebben we vandaag (vannacht) nog niet gezien. Dus misschien speelt Red Bull ook deze VT nog verstoppertje en gaan we het morgen allemaal echt zien. Maar zolang er nog geen Q3 is gereden kun je niets zeggen.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      24 maart 2017 om 14:52

      @kilum: blijf dromen, maar MB staat gewoon weer vooraan. De Mercedes motor is de beste van het veld en de aerodynamica van de anderen kan dat gat niet dichten

      Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    24 maart 2017 om 13:22

    De trainingen zeggen nog niet zoveel vind ik, al geven ze een indicatie. Morgen zal blijken hoe het er echt voor staat. Het enige dat zeker is, is dat McLaren meedoet voor spek en bonen.

    Login om te reageren
  6. Edge zegt

    24 maart 2017 om 13:37

    Mercedes heeft verstoppertje gespeeld, daar ben ik vrij zeker van. Toch denk ik dat er in zekere mate ook wel oprechte opluchting bij het team is, want je hebt als Mercedes zijnde natuurlijk vrij weinig inzicht in wat Ferrari en Red Bull hebben uitgespookt. For all we know speelden zij ook verstoppertje tijdens de tests en lagen zij een volle seconde voor op de Benzen.

    Login om te reageren
  7. mdemooistelettervanhetalfabet zegt

    24 maart 2017 om 13:38

    Zo ongeveer elk team, Mercedes voorop doet ook nu nog wel verstoppertje me dunkt. Pas tijdens de kwalificatie gaat alles op standje 10. Als tegen die tijd Lewis nog steeds iedereen op een halve seconde rijdt dan vrees ik het ergste voor dit seizoen qua kampioenschap. Dan ga ik de rest van het seizoen maar hopen dat Red Bull nog competitief word.

    Login om te reageren
  8. londoncars zegt

    24 maart 2017 om 13:43

    Was de auto vergelijken met de wintertests enorm groot. Of het verschil?

    Login om te reageren
    • Author zegt

      24 maart 2017 om 15:03

      @londoncars: Gefixt, thanks!

      Login om te reageren
  9. kempenaer zegt

    24 maart 2017 om 13:45

    Het verschil in grootte tussen wagens van das Haus en andere teams is me eigenlijk niet zo opgevallen. Ik zal er eens op letten.

    Login om te reageren
  10. bassx zegt

    24 maart 2017 om 13:45

    Ook verschil met Bottas zegt niet zoveel. We dachten vorig jaar toen Max voor het eerst in een Red Bull stapte ook dat Max het hele weekend sneller was dan Ricciardo tot de laatste kwalificatie waarbij Ricciardo even 4 tiende onder Max ging zitten en een seconde onder z’n eigen tijd.

    Login om te reageren
  11. mrrallycross zegt

    24 maart 2017 om 13:55

    Leuk dat ze toch een haaienvin op de Mercedes hebben gezet

    Login om te reageren
  12. Erik zegt

    24 maart 2017 om 14:26

    Dat Mercedes met gekruiste vingers zat mag duidelijk zijn. Zoals iedereen dat heeft hebben ook zij een compleet nieuwe auto moeten ontwikkelen, elk onderdeel. Niets komt van vorig jaar. Ook de motor is compleet nieuw. Dat er voort borduurd (basis) is op de onderdelen van 2016 is logisch maar bent niet weg dat elk onderdeel compleet nieuw ontwikkeld en ontworpen is, zo ook bij alle andere teams.

    Login om te reageren
  13. londoncars zegt

    24 maart 2017 om 14:55

    Was de auto vergeleken met de wintertests enorm groot. Of het verschil?

    Login om te reageren
  14. dare2think zegt

    24 maart 2017 om 15:01

    Volgens Lewis Hamilton is de auto tussen de wintertests en het eerste Grand Prix-weekend in Melbourne enorm groot.

    @MauritsH: ??? Je takenpakket was zeker ook enorm groot voor deze middag? ;)

    Login om te reageren
    • Author zegt

      24 maart 2017 om 15:04

      @dare2think: Klopt, ik sta onder het tikken alvast de bitterballen te frituren voor de vrijmibo ;) Dank, is gefixt!

      Login om te reageren
  15. paginl zegt

    24 maart 2017 om 15:28

    Wat gek. Is het een nieuwe regel dat er punten worden gegeven in de trainingen? Het gaat volgens mij om zondag. De lange runs op de wedstrijdband ging volgens mij erg goed.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North