• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Heeft de BMW M3 deze aftermarket nieren nog wel nodig?

Auteur: machielvdd, gepost 20 december 2021 om 21:58 – 27 Reacties

Zijn we niet stiekem al gewend geraakt aan de grote nieren?

Ook al gaan er vaak concept cars en marktonderzoeken aan vooraf, een auto wordt niet altijd met gejuich ontvangen. BMW kan er over meepraten. In 2001 was de nieuwe 7 Serie het mikpunt van kritiek. De naam van hoofdontwerper Chris Bangle werd onlosmakelijk verbonden aan de kont van deze auto. Een treurig lot als auto-ontwerper.

In 2020 herhaalde de geschiedenis zich, toen de grille van de M3 en M4 een storm van kritiek kreeg. Iets wat BMW ongetwijfeld had zien aankomen. Maar dat neemt niet weg dat de Pig Nose minstens zo controversieel is als de Bangle Butt.

Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en hebben we dus alle tijd gehad om te wennen aan de grote nieren. Veel mensen zullen inmiddels ook wel een keer een M3 of M4 in levende lijve gezien hebben. En daar zullen ongetwijfeld mensen bij zitten die schoorvoetend toegeven dat het toch wel meevalt.

Toch rekent de Britse tuner Evolve Automotive er op dat er nog steeds behoefte is aan een andere grille. Zij presenteren nu namelijk een oplossing voor dit ‘probleem’. Inderdaad, een aftermarket bumper met kleinere nieren. Daar hebben we al vaker renders van gezien, maar Evolve Automotive wil deze bumper ook daadwerkelijk gaan aanbieden.

In de YouTube-video waarin de bumper gepresenteerd wordt zegt de mede-oprichter van het bedrijf trouwens dat hij zelf ook gewend is geraakt aan de grote nieren. Daarmee lijkt hij een beetje zijn eigen product af te vallen. Hij presenteert de nieuwe bumper echter niet als een ‘oplossing’, maar als een ‘alternatief’. Hij wil dus duidelijk niet BMW afkraken.

Er is niks mis met een alternatief, maar het probleem is wel dat de rest van het design niet is afgestemd op een kleinere grille. Met kleinere nieren lijken de koplampen bijvoorbeeld weer veel te groot. Als je één probleem oplost ontstaan er dus weer andere problemen. Een design achteraf verbeteren is nog niet zo simpel.

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
  • Video: BMW M3 CS op de Nordschleife

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, g80, g82, tuning

Vorig bericht: « Dit zijn de meest luxe fullsize MPV’s op een rij!
Volgend bericht: Man blaast Tesla Model S uit onvrede op »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    20 december 2021 om 22:10

    Dit is geen verbetering. Dat gapende gat onderin de bumper is minstens zo onbeholpen lomp als twee nieren van het formaat klapdeur.

    Login om te reageren
  2. MrHyde zegt

    20 december 2021 om 22:16

    Helaas kan het nog niet vergeleken worden:
    Als er nu op de persfoto’s een kentekenplaat zou zitten, kan pas het vergelijk gemaakt worden.

    Login om te reageren
  3. ggj1987 zegt

    20 december 2021 om 22:20

    Ik vind het erg mooi staan! Vooral bij die grijze M3 staat het goed. Combinatie velgen en lak is mooi gedaan

    Login om te reageren
  4. skid zegt

    20 december 2021 om 22:23

    Ik vind het een keurig alternatief. De koplampen in relatie tot de grille lijken mij niet overdreven groot.
    Een kentekenplaat om het…eh…plaatje compleet te maken zou nog een mooie aanvulling zijn in de fotoserie.

    Login om te reageren
  5. tjorque zegt

    20 december 2021 om 22:37

    Gewend aan de grote nieren?

    Nope, neen, nein, non, no,…

    En ook niet aan het dikkiedik (in de hoogte) gamma.

    Never will.

    Login om te reageren
  6. Edge zegt

    20 december 2021 om 22:45

    Ik ben het met RRRobert eens dat het grote gapende gat dat nu overblijft ook geen succes is. Daar is vast iets mooiers op te verzinnen. Maar die kleinere nieren an sich passen goed op de auto.

    Login om te reageren
  7. bpc zegt

    20 december 2021 om 22:56

    Nee de nieren wennen niet, deze generatie blijft de lelijkste M3 ooit

    Login om te reageren
  8. sparks zegt

    20 december 2021 om 23:01

    Ja, absoluut noodzakelijk. Al vind ik deze ook niet de mooiste.

    Login om te reageren
  9. potjak zegt

    20 december 2021 om 23:14

    Dit is afschuwelijk. Liever het origineel.

    Login om te reageren
  10. por100 zegt

    20 december 2021 om 23:23

    Ik vind hem alsnog lelijk, maarrrrrr … wel ietsje beter dan het origineel.
    Als geld geen rol speelt, nou ….

    … dan zou ik een gtam of een b3 kope .

    Login om te reageren
  11. (ooo--V--ooo) zegt

    20 december 2021 om 23:46

    Na het zien van deze plaatjes valt me vooral op hoe vreemd de rest van de auto er ook uitziet. Dan leiden die mislukte nieren toch genoeg af.

    Login om te reageren
    • z4coupe30si zegt

      21 december 2021 om 06:48

      @(ooo–V–ooo): dacht precies hetzelfde!

      Login om te reageren
  12. erics zegt

    21 december 2021 om 00:03

    Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding

    Login om te reageren
  13. shalomleon zegt

    21 december 2021 om 04:52

    ,ou toch wat zijn, dat je een auto koopt omdat je hem “mooi” vindt. En hem dan een volledige feestlift moet geven om het er normaal (er) uit te laten zien. Ik kan in ieder geval niet wennen aan die nieren. Valt mij op dat als ik er 1 in tegenover gestelde richting zie naderen een beetje in de lach schiet. Het blijven gewoon konijnentanden

    Login om te reageren
  14. chrisvis zegt

    21 december 2021 om 06:39

    Smaak is subjectief maar persoonlijk vind ik de nieuwe BMW s afschuwelijk(vooral de grille), daar waar ik bij de nieuwste Mercedessen de achterlichten nogal “aziatisch” vond in het begin, vindt ik het idd beter worden/went het naarmate je ze meer ziet rijden. Helaas kan dat van BMW niet gezegd worden. Ze lijken wel een ontwerper van Peugeot in huis gehaald te hebben, die dachten ook in het begin vh millenium dat zo een grote grille wel lekker stoer was. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ze daar nu (zowel interieur als exterieur) het licht gezien hebben. Het vertaald zich wel in de prijs maar het zou met niet storen als ik voor de kinderen een 208 of 308 van de laatste generatie op de oprit heb staan …

    Login om te reageren
  15. smex zegt

    21 december 2021 om 07:56

    Dit is wel een stuk beter. Ik kan niet wennen aan die achterlijk lelijke grote nieren.

    Login om te reageren
  16. melcon zegt

    21 december 2021 om 08:10

    Inmiddels zijn we ruim een jaar verder en hebben we dus alle tijd gehad om te wennen aan de grote nieren.
    -Nee gaat nooit wennen.

    Veel mensen zullen inmiddels ook wel een keer een M3 of M4 in levende lijve gezien hebben.
    -Jup gezien…

    En daar zullen ongetwijfeld mensen bij zitten die schoorvoetend toegeven dat het toch wel meevalt.
    -Zeer onwaarschijnlijk, wellicht in een parallel universum.

    Met kleinere nieren lijken de koplampen bijvoorbeeld weer veel te groot.
    -De kleinere nieren leggen vooral bloot dat het design in zijn geheel niet klopt, de grote nieren zijn bedacht om dat te verhullen.

    Login om te reageren
  17. petroldrinker zegt

    21 december 2021 om 08:32

    In mijn ogen….. JA, blijf de nieuwe M3/M4 ontiegelijk lelijk vinden met die hazentanden

    Login om te reageren
  18. MarcoM zegt

    21 december 2021 om 08:34

    Over the top, nee niet mijn smaak, de rest van de auto wel trouwens.

    Login om te reageren
  19. HZW zegt

    21 december 2021 om 09:05

    Nee, de neus van de M3/M4 is fantastisch, het is de grootste Design stap vooruit, om van de oubollige neus design van huidige BMW’s af te komen.
    En gelijk een grote moderne knipoog naar het Design van het verleden.

    Login om te reageren
  20. mashell zegt

    21 december 2021 om 09:47

    Dit oogt wat karakterloos en nietszeggend, dus ja ik denk dat ik al aan de grotere neusgaten gewend ben geraakt.

    Login om te reageren
  21. wjeurs zegt

    21 december 2021 om 09:59

    Om die nieren te fixen moet er ook een andere motorkap op. Die diepe sleuf ziet er ook niet uit icm de kleine nieren

    Login om te reageren
  22. HZW zegt

    21 december 2021 om 10:13

    Wat ik veel storender vind aan de nieuwe M3 dan de neus, is de beroerde Design overgang van de achterschermen naar achter deuren, dat ziet er echt niet uit, lijkt wel of de achterkant er aan geplakt is.

    Login om te reageren
  23. kniesoor zegt

    21 december 2021 om 10:50

    Aangenomen, dat het geen negatief effect op koeling en/of aanvoer voldoende lucht naar het inlaattraject en remmen heeft, vind ik dit beslist een verbetering. Ben nog steeds niet gewend aan de standaard neus van de G80/82. En vraag me af of het daar ooit van gaat komen . . .

    Login om te reageren
  24. willeme zegt

    21 december 2021 om 11:11

    Persoonlijk vind ik de nieren iets te veel ‘anders zijn om het anders zijn’, ondanks dat het voor de koeling wel degelijk een functie heeft. Maar hier wordt dat alsnog geregeld. Zoals hierboven in de comments staat, ik zou het wel willen zien met een gele kentekenplaat.

    Voor een 4 Serie of M3 zou ik dit zeker overwegen. Het origineel kun je bewaren en altijd meegeven aan de volgende koper.

    Login om te reageren
  25. lexis zegt

    21 december 2021 om 20:06

    Laat ons eerlijk zijn deze versie van de m4/m3 koop je niet voor de verfijnde looks. Daar gaat dit aftermarket spoilertje niet veel kunnen aan veranderen. Dan smoelde de f80 toch stukken beter .

    Er is nog altijd de Alpina, die zelfde vermogen biedt in toch enigzins mooie koets. Als je geld hebt eigenlijk altijd voor de alpina gaan of je wilt percé de coupé

    Login om te reageren
  26. piebepost zegt

    21 december 2021 om 23:17

    Ik zie ze onderhand regelmatig, die varkenssnuiten. Geloof niet dat ik er ooit aan kan wennen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North