• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Heerlijk hardcore: Lotus Evora GTE [+94 pk en -105 kg]

Auteur: robbie, gepost 14 september 2011 om 13:57 – 18 Reacties

Lotus Evora GTE @ IAA 2011


Kijk, zo kennen we Lotus weer! Een jaar geleden overspoelde Lotus ons met 100 miljoen miljard nieuwe modellen die inmiddels allemaal weer zijn uitgesteld, maar dit jaar houden ze het iets realistischer. Zo staat er dit jaar in Frankfurt deze Evora GTE te schitteren. Deze limited edition is gebaseerd op een raceauto en heeft meer vermogen en minder gewicht. Wat wil je nog meer?

Oorspronkelijk was de Lotus Evora GTE alleen bedoeld voor de Aziatische markt, maar uiteindelijk bleek er zoveel vraag te zijn dat Lotus heeft besloten om dit model ook in andere markten te verkopen. De Evora GTE ‘road edition’ is gebaseerd op de Evora GTE die normaal gesproken alleen op het circuit te vinden is. Dankzij uitbundig gebruik van carbonfiber en het strippen van onnodige onderdelen weegt deze GTE maar liefst 105 kilo minder dan een reguliere Evora.

Ook levert de 3.5 V6 nu 444 pk ipv de 350 pk waarmee de Evora S het moet doen. Verdere specificaties zijn nog niet bekend, maar reken er maar op dat deze auto serieus snel is. Hoeveel exemplaren Lotus wil bouwen is ook onbekend evenals een prijs.

Ook interessant!

  • Lotus Elise, Exige en Evora
    Drie keer afscheid bij Lotus
  • Deze nieuwe Lotus werd pas na 7 jaar (!) verkocht
  • Zo klinkt Lotus Evija
    Video: zó klinkt de Lotus Evija met 2.000 pk
  • Radford Lotus Type 62-2
    Radford Lotus Type 62-2 heeft 600 pk (op 1.000 kg!)

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, evora, evora-gte, geel, gte, iaa, iaa-2011, Lotus, mat

Vorig bericht: « Frankfurt beursbabes appreciation topic – deel 1
Volgend bericht: Asfalt schaven met de AC Schnitzer ACS1 [1M Coupé] »

Lees Interacties

Reacties

  1. sebasjuhh zegt

    14 september 2011 om 14:03

    coowl! Vooral die diffuser achter is wel lekker..

    Login om te reageren
  2. lambo4all zegt

    14 september 2011 om 14:05

    -edit: check!-

    OT: prachtige wagen!pit is wat lotus moet doen! lichte circuit wagens bouwen met een lekkere v6 achterin!

    Login om te reageren
  3. ferrari zegt

    14 september 2011 om 14:06

    heerlijk gaaf deze Lotus. een pak vermogen en een lekker sportie uiterlijk met flink wat spoilers en luchtopeningen. lijkt wel een race/circuitwagen! lekker porsches mee pesten.

    Login om te reageren
  4. Lan_Evo zegt

    14 september 2011 om 14:12

    Dit is nou een Evora waar ik wel hebberig van word. Lekker hoor! Moest het ook even opzoeken, maar de gewone Evora weegt 1350 kg, dus deze 1245 kg, dat moet wel lekker vooruit gaan i.c.m. met die 444 pk (supercharger?).

    Login om te reageren
  5. zeevink zegt

    14 september 2011 om 14:14

    Heerlijke auto. Zie zelfs aan de achterkant wat gelijkenissen met de scudera versies van de 430. En dat is een compliment. Jammer alleen van de Toyota krachtbronnen, dit zijn bij uitstek auto’s die vragen om een opgefokte vijfcilinder van Audi.

    Login om te reageren
  6. Nico94 zegt

    14 september 2011 om 14:18

    Very nice!

    Login om te reageren
  7. spykerboy zegt

    14 september 2011 om 14:55

    erg nice! dit is zoals een sport/race auto hoort te zijn (dit is meer race auto dan sport auto volgens mij). echt uber nice! zou alleen wel een ander kleurtje nemen :)

    Login om te reageren
  8. Sm0keGun zegt

    14 september 2011 om 15:01

    die gte blojft iets van opel vind ik … jmmr dat ze niks origineler hadden …

    Login om te reageren
    • Sm0keGun zegt

      14 september 2011 om 15:01

      @Sm0keGun: blijft * maar voor de rest wel vetjes :)

      Login om te reageren
    • torana zegt

      14 september 2011 om 15:14

      @Sm0keGun: Lancia had al een GTE in de vijftiger jaren en Ferrari heeft verschillende GTE’s gehad in de zestiger jaren, Reliant ook, Opel was beslist niet de eerste

      Login om te reageren
  9. KaCh1ng zegt

    14 september 2011 om 15:02

    kans dat je deze op weg gaat zien 0.00000000001% :(

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      14 september 2011 om 16:05

      @KaCh1ng: de Exige V6 met 350pk en 1080kg is waarschijnlijk bijna net zo snel maar goedkoper en iets minder hardcore. Hopelijk gaan we die wel vaker/vaak zien…

      Login om te reageren
  10. r3fl3x zegt

    14 september 2011 om 16:00

    Ik was foto’s van de nieuwe Exige S met V6

    Login om te reageren
    • r3fl3x zegt

      14 september 2011 om 16:00

      @r3fl3x: Ik mis foto’s…

      Login om te reageren
  11. nexje zegt

    14 september 2011 om 16:17

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  12. dennisr zegt

    14 september 2011 om 16:36

    prachtig ding, perfecte race wagen :D

    Login om te reageren
  13. r3fl3x zegt

    14 september 2011 om 17:24

    Ik zie nu trouwens pas dat de uitlaten onder de diffuser hangen, jammer dat ze die niet á la Scuderia naast de kentekenplaat plaatsen.

    Verder is het wel echt een bommetje, een stuk rauwer (en mijnsinziens mooier) dan de standaard Evora. Vraag me wel af of ze geen klanten bij de Exige wegtrekken…

    Login om te reageren
  14. T-Spark zegt

    14 september 2011 om 18:57

    Dayum!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North