• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Heet: lichtere Tramontana R met 720 pk

Auteur: RubenBaeten, gepost 25 februari 2009 om 12:59 – 44 Reacties

Afbeelding Heet: lichtere Tramontana R met 720 pkAfbeelding Heet: lichtere Tramontana R met 720 pkAfbeelding Heet: lichtere Tramontana R met 720 pkAfbeelding Heet: lichtere Tramontana R met 720 pkAfbeelding Heet: lichtere Tramontana R met 720 pkAfbeelding Heet: lichtere Tramontana R met 720 pkAfbeelding Heet: lichtere Tramontana R met 720 pkAfbeelding Heet: lichtere Tramontana R met 720 pkAfbeelding Heet: lichtere Tramontana R met 720 pkAfbeelding Heet: lichtere Tramontana R met 720 pkAfbeelding Heet: lichtere Tramontana R met 720 pkAfbeelding Heet: lichtere Tramontana R met 720 pkAfbeelding Heet: lichtere Tramontana R met 720 pkAfbeelding Heet: lichtere Tramontana R met 720 pkAfbeelding Heet: lichtere Tramontana R met 720 pkAfbeelding Heet: lichtere Tramontana R met 720 pkAfbeelding Heet: lichtere Tramontana R met 720 pkAfbeelding Heet: lichtere Tramontana R met 720 pkAfbeelding Heet: lichtere Tramontana R met 720 pkAfbeelding Heet: lichtere Tramontana R met 720 pkAfbeelding Heet: lichtere Tramontana R met 720 pkAfbeelding Heet: lichtere Tramontana R met 720 pk

Tramontana R
Twee jaar geleden presenteerde het Spaanse Tramontana in Genève hun lichtgewicht sportautootje. Toen stonden we al even met onze oren te klapperen wat betreft de specificaties: 542 pk, met een leuk knopje dat je pardoes 720 pk kon bezorgen. Dit jaar is Tramontana terug met de R, die bijna 92 kg lichter is.

De nieuwe Tramontana weegt dankzij rijkelijk gebruik van koolstofvezel slechts 1.260 kg. Ook is de wielbasis 50 mm verkort en is de gewichtsverdeling geoptimaliseerd. De velgen zijn 20″ groot en bestaan uit koolstofvezel en magnesium. Aan de voorwielen vinden we remschijven van 380 mm en Brembo’s met zes zuigers.

Het motorblok is nog steeds de 5,5 liter twinturbo V12 van Mercedes, gekoppeld aan een sequentiële zesbak. In deze configuratie versnelt de Tramontana R van 0-100 in 3,6 seconden. De 200 km/h wordt in 10,15 seconden aangetikt en de topsnelheid bedraagt 325 km/h.

Slechts 12 stuks per jaar zullen er geproduceerd worden voor kale prijzen van €385.000. Je moet het er maar voor over hebben… De auto zal helaas niet in Genève staan, maar eind maart gepresenteerd worden op de Top Marques Monaco show.

Ook interessant!

  • Klassieke moderne Ferrari
    Klassieke moderne Ferrari met 485 pk heet geen Ferrari?
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Gespot - Monster met 750 pk op grijs kenteken
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Lichtgewicht, Supercars, Tramontana

Vorig bericht: « Waarschuwing: neergestort vliegtuig = file
Volgend bericht: Gespot: Onder de grond »

Lees Interacties

Reacties

  1. Guido zegt

    25 februari 2009 om 13:03

    Moooi ding ! :)
    zou hem liever hebben dan n bugatti!
    Valt wel op elke x is hij in monaco

    Login om te reageren
  2. saba,... zegt

    25 februari 2009 om 13:05

    Volgens mij klopt die 0-200 tijd niet, ergens las ik 0-200mph in 10.15, of bij jullie klopt ie wel,…

    Login om te reageren
  3. xiran zegt

    25 februari 2009 om 13:07

    kijk er zijn nog snellere auto’s dan een ariel atom 3 v8

    Login om te reageren
  4. saba,... zegt

    25 februari 2009 om 13:08

    ok jullie zitten juist, mijn reply klopt niet,…

    Login om te reageren
  5. tom zegt

    25 februari 2009 om 13:10

    het kan wel sneller zijn dan de atom
    maar wie wil nu voor dat geld in een rijdende duikboot zitten

    Login om te reageren
  6. Laue zegt

    25 februari 2009 om 13:11

    voordeel dat je hier ook nog eens droog zit + vette v12 roffel

    Login om te reageren
  7. VonStroke zegt

    25 februari 2009 om 13:13

    Lijkt me een unieke ervaring te zijn. Hoeveel zouden ze er nu al van verkocht hebben? (en dan bedoel ik de eerste)

    Login om te reageren
  8. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    25 februari 2009 om 13:20

    Straaljager op wielen!

    Lijkt me wel fun voor een dagje circuit…
    :D

    Login om te reageren
  9. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    25 februari 2009 om 13:21

    @ AB.nl: wanneer komt deze in de rijtest met video???

    :D

    Login om te reageren
  10. Bramzel zegt

    25 februari 2009 om 13:26

    Deze auto brengt lelijk naar een heel nieuw niveau, holy crap wat een wanstaltig apparaat….

    Login om te reageren
  11. M-lover zegt

    25 februari 2009 om 13:28

    leuk ding, en idd je zit er droog in :D

    Login om te reageren
  12. Vinny_93 zegt

    25 februari 2009 om 13:37

    Ligt ie dan wel goed op de weg?
    Lijkt me echt erg instabiel in vergelijking tot bijvoorbeeld een Koeni of een Veyron.
    En hij is niet mooi. Vet misschien, maar mooi zeker niet.

    Login om te reageren
  13. Vinny_93 zegt

    25 februari 2009 om 13:39

    “Toen stonden we al even met onze oren te klapperen wat betreft de specificaties: 542 met een leuk knopje dat je pardoes 720 pk kon bezorgen.”
    Hoe bedoelen jullie dat?
    Misschien 542, en met een leuk knopje dat je…
    Anders heb ik uitleg nodig.
    -edit: 542 pk inderdaad, heb het aangepast-

    Login om te reageren
  14. JMC zegt

    25 februari 2009 om 13:47

    Leuk alternatief voor de Atom. Maar waarom zou je hier in godsnaam met 2 willen inzitten…

    Greetzz,
    JMC

    Login om te reageren
  15. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    25 februari 2009 om 13:57

    Hij zal wel heerlijk rijden, ik zou er ook wel heel graag een keer in rijden, maar hij is echt damn lelijk..

    Login om te reageren
  16. pim&pom zegt

    25 februari 2009 om 14:13

    What’s up met die tellers? (op die foto van de cockpit)
    Is dit een schaalmodel ofzo…:S?

    Login om te reageren
  17. RDS zegt

    25 februari 2009 om 14:21

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  18. Darahan zegt

    25 februari 2009 om 14:53

    Caparo T1 en Pagani Zonda hebben sex gehad, daar komt dit gave, maar niet echt mooie beest uit..

    Login om te reageren
  19. Erik zegt

    25 februari 2009 om 15:00

    Ziet er gaaf uit.
    En bij deze auto hoef je geen helm op. De vliegen/vogels etc. worden gewoon door de vooruit opgevangen.
    Het heeft wel een beetje wat weg van de Caparo T1.
    Hoop dat deze niet zo snel in de brand vliegt :)

    Login om te reageren
  20. RijNouNsDoor! zegt

    25 februari 2009 om 15:07

    @ Darahan Als deze Tramontana nou eens sex heeft met een Carver, kijk dat lijkt mij nou een mooi apparaat!

    Login om te reageren
  21. Wat_een_gezeik zegt

    25 februari 2009 om 15:09

    @ Guido,

    Afgelopen jaar was ie niet op Top Marques hoor, toen was ik er en heb m niet gezien.

    KAK, waarom dit jaar wel en afgelopen jaar niet……

    Login om te reageren
  22. Savipe zegt

    25 februari 2009 om 15:39

    Cabrio zou hij nog pakken beter zijn denk ik…
    geen marginale kap boven je hoofd…

    Login om te reageren
  23. Jandepandaman zegt

    25 februari 2009 om 15:40

    Vetttt—- Die bij mij in de straat hebben staan… Tussen de Golfjes en de Jappannertjes die veelal ook nog eens 2e hands zijn… :mrgreen:

    Login om te reageren
  24. Eric zegt

    25 februari 2009 om 15:46

    Deze mag bij Top Gear op de “below zero” van de Cool-wall. Topding om hiermee rond te scheuren. Wie gaat er naar Spanje dit jaar?

    Vraagje aan de redactie. Zijn de foto’s beschikbaar in een groter formaat voor het bureaublad van de PC?

    Login om te reageren
  25. donaldduck zegt

    25 februari 2009 om 15:48

    Hij lijkt een beetje op iets van een landbouw voertuig ofzo.

    Soort kruising tussen een maaimachine een formule auto
    en een gemeentelijke straatveger.

    Ben benieuwd wie dit ook echt aanschaft, als dit bedrijf winstgevend
    is met zo’n auto. Waarom kan TVR dan niet bestaan?
    Geld trouwens ook voor Gumpert.

    Login om te reageren
  26. dummy zegt

    25 februari 2009 om 15:48

    Uniek en hoog technologisch. Het zit blijkbaar allemaal netjes in elkaar en rijdt bijzonder goed. Hopelijk kan deze autobouwer de crisis overleven. Het is eens wat anders dan een Porsche of een Ferrari :-)

    Login om te reageren
  27. Buyck zegt

    25 februari 2009 om 15:59

    SUPERVET! grof spul… beter dan KTM, Ariel Atom enz…

    Login om te reageren
  28. Buyck zegt

    25 februari 2009 om 16:06

    Eigenlijk een straatlegale F1!

    Login om te reageren
  29. rider zegt

    25 februari 2009 om 16:08

    gave car zo met dat naakte carbon bodywork. jullie vergeten te vermelden dat de topsnelheid is begrensd op 325km/h.
    wanneer komt dit ding nou eindelijk eens op het top gear circuit!? lekker licht van gewicht, ideale gewichtsverdeling en een laag zwaarte punt met veel vermogen = de ideale track day car!

    Login om te reageren
  30. Citrofiel zegt

    25 februari 2009 om 16:09

    Worden ze nou al gebouwd? Ja toch? Is er dan al eens een in het wild gespot?

    Login om te reageren
  31. Miggy zegt

    25 februari 2009 om 16:57

    heeft wel wat weg van de Deronda Sports Car

    http://www.jaylenosgarage.com/video/video_player.shtml?vid=1031321

    alleen is de deronda een stuk lelijker =)

    Login om te reageren
  32. Victor zegt

    25 februari 2009 om 17:15

    1.260 kg vind ik DIK!

    Login om te reageren
  33. Gnermo zegt

    25 februari 2009 om 18:03

    @Victor: Ter vergelijking, een Merceders SLR weegt 1.766kg en heeft ook nog eens minder PK’s.

    Login om te reageren
  34. Rijzerlo zegt

    25 februari 2009 om 18:27

    Ik snap niet zo goed waarom die nou 1,260 kg moet wegen… een auto voor 1 persoon en dan nog zwaarder dan de gemiddelde coupé… het moet toch mogelijk zijn een auto te ontwikkelen die dik onder de 1000 kg weegt? als ze het nu redden een Tramontana van 850kg te maken, ben ik onder de indruk. Dit stelt niks voor :(

    ziet er wel goed uit, geef ik toe, maar deze specificaties stellen in huidige tijd toch geen klap meer voor?

    Login om te reageren
  35. Linkador zegt

    25 februari 2009 om 18:38

    Tegenover een het Reventon design is dat pas een straaljager zonder vleugels.

    Iets hoger voor de verkeersdrempels en dan nog even de Lotto winnen.

    Login om te reageren
  36. guzmann zegt

    25 februari 2009 om 19:08

    Filmpjes! Niet alleen van de R geloof ik…

    http://www.youtube.com/watch?v=pkob5Q2GwOI

    http://www.youtube.com/watch?v=L9mfZksEb2A

    http://www.youtube.com/watch?v=sGL7pO_4xLQ

    http://www.youtube.com/watch?v=wH5a5FwGuRc

    Login om te reageren
  37. Fout zegt

    25 februari 2009 om 19:33

    0-100 in 3,6 ; je zou rapper verwachten. Ergens tussenin SLR en veyron nu heeft ie dezelfde optrektijd als de SLR, vreemd

    Login om te reageren
  38. Carmaster zegt

    25 februari 2009 om 19:33

    Een kruising tussen een Zonda, een Caparo T1, een hamerhaai en een straaljager??
    Hmm……klinkt lekker duivels!

    Login om te reageren
  39. Rick dos zegt

    25 februari 2009 om 22:19

    Hé, maar dit is even een stoer ding zeg. Daarvoor moet je natuurlijk zelf ook voor zijn, want je staat een beetje voor l*l als je als een klein kind bij de belastingdienst staat te janken als je je BPM en BTW ff aftikt….

    Login om te reageren
  40. Rick dos zegt

    25 februari 2009 om 22:20

    *Daarvoor moet je natuurlijk zelf ook stoer zijn,*

    Login om te reageren
  41. sus zegt

    25 februari 2009 om 22:27

    Ik ga niet verkondigen dat ik hem mooi vind.
    Maar dit is wel een helse machine, denk ik.
    720 pk voor een ruime 1200 kg.
    Heftig bespoilerd dus ik verwacht dat de baanligging ook niet van de poes is.
    En een centrale zitpositie.
    Dit is absoluut een van de leukere wagens om een dagje circuit mee te vullen…

    Login om te reageren
  42. Dikkie D zegt

    26 februari 2009 om 10:29

    Een meneer van de Times had hier ook al in gereden, hetzij de ‘gewone’ versie. Zijn oordeel was dat het juist een van de fijnste auto’s was waar hij in had gereden, en een van de snelste.
    Zoals Jeremy zei, ’the gaspedal is a f****** hyperspace button’!

    Login om te reageren
  43. phantom zegt

    26 februari 2009 om 19:46

    die prestaties vallen nogal tegen voor zon vermogen: de scuderia haalt precies hetzelfde met 510 pk..

    Login om te reageren
  44. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    23 juni 2009 om 21:01

    @ AB.nl: hebben jullie de Tramontana al kunnen regelen voor een Rijtest en Video??

    Of heb ik nu een beetje teveel vertrouwen in jullie…
    ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North