• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Klassieke moderne Ferrari met 485 pk heet geen Ferrari?

Auteur: willeme, gepost 18 juli 2021 om 20:59 – 9 Reacties

Klassieke moderne Ferrari

Het is een klassieke moderne Ferrari voor mensen die liever geen Ferrari hebben. Toch is het een echte Ferrari.

Een Ferrari eruit laten zien als een Ferrari. Het klinkt heel erg logisch, maar dat mag dus niet van, eh, Ferrari. Dat is precies aan de hand met deze RML Short Wheelbase. Logisch? Nee.

We gaan het even toelichten. De auto die je op de foto’s ziet in dit artikel is de RML Short Wheelbase (collega @machielvdd informeerde jullie er een paar maandjes terug al over). Zoals je kunt zien is de auto overduidelijk geïnspireerd op de Ferrari 250 GT SWB uit 1964, een van de mooiste auto’s ooit gebouwd. De auto is een soort hoedtik naar die klassieker. Nu zijn er drie gigantische nadelen aan de originele Ferrari 250 GT SWB: als ze te koop staan, zijn ze stervensduur, ze zijn zo zeldzaam dat je er niet mee durft te rijden en heel stiekem: het rijdt niet zo heel erg goed.

Klassieke moderne Ferrari

Klassieke moderne Ferrari

Het Britse RML pakt al die problemen voor je aan. Wat ze doen is geen nieuw concept, maar wel bijzonder voor een Ferrari. Ze pakken een 550 Maranello uit de jaren ’90. Nu is dat een ondergewaarde auto en potentieel toekomstige klassieker. Bij RML maken er ze de Short Wheelbase van. De auto heeft een compleet nieuw koolstofvezel koetswerk, die erg veel lijkt op dat van de 250 GT SWB. Helemaal gelukt is het niet, want het is duidelijk dat deze versie wat breder is. Een stukje elegantie en charisma gaat er toch mee verloren.

  • Klassieke moderne Ferrari

Het chassis van de 550 Maranello wordt overgenomen voor de RML Short Wheelbase. Wel wordt het onderstel herzien. De (verouderde) actieve Bilstein-dempers maken plaats voor passieve Ohlins-dempers. Ten opzichte van de 550 is de RML Short Wheelbase ook ietsje lager en zijn er nieuwe anti-rollbars gemonteerd. De wielen zien er ouderwets uit, maar zijn juist heel erg modern. De reden is simpel, zo kan men gewoon bij Pirelli de P-Zero Rosso banden bestellen.

  • Klassieke moderne Ferrari
  • Klassieke moderne Ferrari

550 Maranello

Ten opzichte van de iets zwaardere 550 Maranello is de RML Short Wheelbase iets sneller op de 100 km/u: 4,1 seconde in plaats van 4,2. De topsnelheid is wel beduidend lager met 296 km/u (een originele Maranello haalt 325 km/u).

  • Klassieke moderne Ferrari
  • Klassieke moderne Ferrari
  • Klassieke moderne Ferrari
  • Klassieke moderne Ferrari

Het eerte exemplaar rolt in oktober van dit jaar (2021) van de band. Dat wordt dan meteen de pers-auto waarin alle rijtests mee worden gedaan. Vanaf dat moment start men met de productie. Uiteraard is die heel erg gelimiteerd: er worden slechts 30 exemplaren van de RML Short Wheelbase.

Mocht je je afvragen of ze bij RML ook Chevrolet Nubira’s hebben getuned? Jazeker! RML Group is van Ray Mallock, het team dat vroeger racete met Chevrolet Nubira’s, Lacetti’s en Cruzes. Die laatste met groot succes. Daarnaast zijn ze ook verantwoordelijk voor de straatversie van de Aston Martin Vulcan en de strikt gelimiteerde Nissan Juke-R. Met de RML Short Wheelbase erbij heb je zo wel de ideale autogarage, nietwaar?

Ook interessant!

  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Video - Leclerc laat een klassieke Ferrari 275 uit

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

250-gt, 550-maranello, carbon, Ferrari, swb, V12

Vorig bericht: « Red Bull: “Hamilton moet een raceban krijgen”
Volgend bericht: Stand na GP Engeland 2021 en 7 dingen die ons opvielen »

Lees Interacties

Reacties

  1. faalhaas zegt

    18 juli 2021 om 21:16

    Wat is dit voor 2006 render.

    Login om te reageren
  2. Bernadette zegt

    18 juli 2021 om 21:35

    Ik denk dat ik zojuist ’n vlekje in m’n broek heb gemaakt… 🤔

    Login om te reageren
  3. tdu2zonda zegt

    18 juli 2021 om 21:37

    Ziet er tof uit, maar dan vind ik de versie van GTO Engineering toch beter! Zonde dat hier 30 550’s voor opgeofferd zouden worden. Hopelijk komt het niet zo ver.

    Login om te reageren
  4. mark383 zegt

    18 juli 2021 om 22:02

    Ik vind het geen geweldig geslaagde conversie. Komt denk ik omdat de basis ruim 30 jaar jonger is. Kijk bijvoorbeeld eens naar die A-stijlen en de spiegels. Daar gaat alle elegantie verloren die een echte 250 GT SWB wel heeft. Natuurlijk, de originele A-stijlen zijn levensgevaarlijk dun, maar daarom is ie juist zo mooi. Zonde van die 550’s als je het mij vraagt…

    Login om te reageren
  5. ikkr zegt

    18 juli 2021 om 22:16

    Wat een misbaksel, wat zonde dat hier een 550 voor is opgeofferd. Ik hoop dat de schade beperkt blijft tot 1 prototype ipv 30 misbaksels

    Login om te reageren
  6. Pallas zegt

    18 juli 2021 om 22:53

    Doet mij denken aan Cars, zie ‘m zo met ogen op het (de?) voorruit.

    Login om te reageren
  7. Edge zegt

    19 juli 2021 om 00:29

    Dan is het dus toch geen echte Ferrari, maar een coachbuild met ietwat vreemde verhoudingen op basis van een Ferrari.

    Login om te reageren
  8. tinnemans zegt

    19 juli 2021 om 07:33

    Ok, hij is duidelijk niet perfect, maar wel zoveel mooier dan de auto’s die ik ook heb gehad dat ik daar echt niet mee kan zitten. Doe mij er maar eentje.

    Login om te reageren
  9. MarcoM zegt

    19 juli 2021 om 13:03

    Gewoon prachtig, nee schitterend en zelfs mooi om als wallpaper op je pc te hebben, of liever nog, in het echt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North