• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Helaas, de BMW Ring Taxi is niet meer [UPDATED]

Auteur: robbie, gepost 6 maart 2011 om 20:16 – 33 Reacties

BMW M5 Ring Taxi


Slecht nieuws voor alle BMW fanboys en liefhebbers van de Nurburgring, vanaf heden bestaat de BMW Ring Taxi niet meer. Als je dus graag door Sabine Schmitz in een M5 over de ‘Ring vervoerd wilde worden heb je vanaf nu dikke vette pech.

Het bedrijf dat de ritjes verzorgde, OK Speed Marketing, heeft aangegeven dat er (voorlopig?) geen ritjes meer gemaakt kunnen worden in een BMW. Wel bieden ze nog de mogelijkheid om mee te rijden in een Porsche 911 Clubsport (349,- euro) of een MINI Cooper S JCW (195,- euro), maar er zijn slechts een paar dagen waarop dat mogelijk is.

Waarom er niet meer met BMW’s wordt gereden is niet helemaal duidelijk. Het zou ermee te maken kunnen hebben dat de vorige M5 alweer een tijdje uit productie en de nieuwe nog steeds niet onthuld is/op de markt is. Maar dan hadden ze ook nog kunnen kiezen voor de M3 sedan bijvoorbeeld. Of desnoods een X6 M. Of misschien gaat BMW het marketingbudget op een andere manier gebruiken Of wellicht zijn er hele andere redenen. Feit blijft wel dat je niet meer in een BMW Ring Taxi over de Nurburgring vervoerd kan worden. Toch jammer. (bron: bridgetogantry.com, via)

Als pleister op de wonde dan nog maar even een gelikte promovideo van enkele jaren geleden. Enjoy!

UPDATE: De Ring Taxi zal worden voortgezet met een M3.

BMW Ring Taxi Green Hell video

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • Deze roadster met BMW V8 is helaas de laatste in zijn soort

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, m5, nurburgring, sabine-schmitz, taxi

Vorig bericht: « Bijzondere occassion: Lotus Omega (382 pk!)
Volgend bericht: Suzuki Alto extreem vaak slachtoffer van benzinedieven »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmwkevin zegt

    6 maart 2011 om 20:19

    pleister op de wonden toch?
    -edit: nee, het is wonde-

    Login om te reageren
  2. Patrick_Createmedia zegt

    6 maart 2011 om 20:19

    ohw, dan maar zelluf over de ring jagen dit jaar :)

    Login om te reageren
  3. AMGknul zegt

    6 maart 2011 om 20:21

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  4. rufctr01 zegt

    6 maart 2011 om 20:24

    Met een 911 clubsport is ook niet verkeerd.

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    6 maart 2011 om 20:29

    Jammer ik had me graag door Sabine laten**rijden.

    Login om te reageren
    • highperformance zegt

      6 maart 2011 om 20:35

      @norge: behave….

      Login om te reageren
      • norge zegt

        6 maart 2011 om 23:55

        @highperformance: :D

        Login om te reageren
    • MichaelvdBroek zegt

      30 mei 2011 om 16:53

      @norge: haha wie niet!!

      Login om te reageren
  6. schnitzerken zegt

    6 maart 2011 om 20:34

    Hopelijk is het enkel omdat de nieuwe M5 er aankomt, de huidige mechanische pech geeft, en ze gewoon willen verdergaan met de nieuwe M5.. (ps: ik zeg: “hopelijk” dus t’is totaal ni onderbouwd door recent gelezen artikels ofz ;))

    Login om te reageren
  7. walter zegt

    6 maart 2011 om 20:42

    Jammer, had het graag eens mee willen maken.

    http://www.youtube.com/watch?v=IAmffVb06tY

    Login om te reageren
  8. Jochempie zegt

    6 maart 2011 om 20:43

    Als die ring maar openblijft…

    Login om te reageren
  9. GTI5 zegt

    6 maart 2011 om 20:44

    Nuancering;

    De Ringtaxi’s zijn ver op. Bij BMW in Munchen staan er enkele(tussen meer testauto’s) die klaar zijn ter vernietiging. Een paar duizend rondjes Nordschleife gaan niet in de kouwe kleren zitten. De M5’s zijn (bijna allemaal)technisch op. Het is dus de vraag zelf of BMW nu iets anders ter beschikking gaat stellen, alleen lopen de kosten langzaam (mede door de stijgende brandstofkosten) heel hard op.
    Dit besluit heeft dus nauwelijks te maken met de NBR GMbH

    In Munnchen;
    http://i77.photobucket.com/albums/j47/passep01/Temp/Ringatxi1.jpg
    http://i77.photobucket.com/albums/j47/passep01/Temp/Ringatxi2.jpg

    Login om te reageren
  10. Hupke zegt

    6 maart 2011 om 21:02

    Nuja, een rondje ring gaat je niet in de kouwe kleren zitten.
    Kunnen ze nu toch een Mercedes W212 E64 amg in diens nemen. Iedereen zegt toch altijd dat dat taxi’s zijn.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      6 maart 2011 om 21:07

      @Hupke: Ik zeg doen blauwe platen en een taxi bord erop AMG logo’s vervangen door 220cdi en knallee

      Login om te reageren
      • C220AMG zegt

        6 maart 2011 om 21:14

        @E34M5Touring: Daar gaan we weer! :P

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        6 maart 2011 om 21:16

        @E34M5Touring:

        Wel lullig als je daar met je M5je langst staat en hij rijd je het snot voor ogen met dat onaërodynamische taxi plaatje er boven op. :D

        Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      6 maart 2011 om 21:50

      @Hupke: Goeie! :) En een “echte” taxi en bloedsnel! Wel jammer van de “ouwe trouwe” E60.. er gaat toch niets boven een hoogtoerig huilende V10..

      Login om te reageren
  11. opgooier zegt

    6 maart 2011 om 21:14

    Blijft toch 1 van mijn favorieten deze M5. Dat filmpje wat walter post is ook prachtig.

    Login om te reageren
  12. GOD zegt

    6 maart 2011 om 21:29

    Die M5’s hebben idd duizenden rondjes afgelegd op het zwaarste circuit dat er bestaat. Zullen wel kompleet gaar zijn. Ik hoop wel dat BMW zo slim is geweest om alle zwakke punten er uit te filteren en die te verbeteren en te gebruiken in de nieuwe F10 M5. Zo niet, heel erg dom van ze.

    Login om te reageren
  13. realhustler zegt

    6 maart 2011 om 22:01

    Idd slijten de auto’s heel snel, en moeten nu dus vervangen worden, en logisch dat ze op de nieuwe wachten.

    Andere auto’s zijn lastig, want je kan alleen die kosten opbrengen als je 3 of meer mensen mee neemt, ok, en een M5 is de beste auto waar je dat met goed fatsoen kan doen.

    Andere auto’s slijten ws nog sneller.

    Login om te reageren
  14. jzaero zegt

    6 maart 2011 om 22:33

    Ik heb eens ergens gelezen dat onderdelen zoals de remblokken, remschijven, banden, versnellingsbak en andere slijtgevoelige componenten niet meer dan 50 rondjes meegaan. Banden zijn al op na 20 rondjes, remblokken na 5. Schijven iets langer. Het is dus niet gek dat deze auto’s gewoon technisch en mechanisch helemaal op zijn. Duizenden rondjes van 20km per keer, dat tikt toch zwaar aan op de auto zelf denk ik zo. Ik hoop dat dit slechts tijdelijk is en dat er binnekort weer gereden wordt met de BMW M5 F10!

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      7 maart 2011 om 00:33

      @jzaero: Kunnen ze dan geen “performance parts” monteren? Wilwood calipers, gesinterde raceblokken, SACHS koppeling, etc. Er is op dat gebied toch megaveel te koop? Zou zeggen bouw dat ding “mopar” op.

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      7 maart 2011 om 00:38

      @jzaero: Trouwens.. wel leuk als je zo’n afgetrapte voor een habbekrats kunt overnemen. Reserveer een mooi budget voor nieuwe remmen, banden, koppeling, etc (wat zou het je achteruit zetten.. een rooitje of 6 aan parts) en je hebt toch een leuke M5. Loopt wel want “snel ingereden”.. :mrgreen:

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        7 maart 2011 om 08:20

        @Freewarefreak:
        Toch niet, M5’s worden na 20.000km bij het huisvuil gezet. En na ongeveer de helft van die kilometers klagen de rijders al dat het chassis zo zwak als kaas is geworden. Al dat driften doet iets met een (gezins)wagen!

        Sabine rijdt nu al enige tijd met een 997 GT3 RS MKII over de Nordschleife. Nu kan er wel maar een passagier meer mee, maar denk dat de belevenis nog indrukwekkender is geworden!

        Login om te reageren
      • jzaero zegt

        7 maart 2011 om 18:11

        @Freewarefreak: StijnB heeft hier inderdaad een punt. Een auto die gewoon over straat heen rijdt, dagelijks woon-werk verkeer doet, zal toch een stuk voordeliger zijn op langer termijn dan een afgeragde M5 Ringtaxi. Het chassis krijgt zoveel te verduren, de krachten van de motor, de zwaartekracht, laterale krachten, remkracht, al deze factoren spelen een rol bij hoe lang een auto nog door kan gaan. Aangezien deze auto’s niks anders doen dan vol over de ring knallen, zijn deze auto’s echt op. Metaalmoeheid is misschien nog ver weg, maar zeker aanwezig. Het gaat ook niet zozeer alleen om de verschillende compenenten die ik op heb genoemd, maar ook om het blok en de auto als een geheel natuurlijk. ;)

        Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      7 maart 2011 om 00:40

      @jzaero: “..Ik hoop dat dit slechts tijdelijk is en dat er binnekort weer gereden wordt met de BMW M5 F10!..”

      Amen! :) En BMW.. zet er dan keramische remmen onder.

      Login om te reageren
  15. Svaan zegt

    6 maart 2011 om 23:23

    @Robbie
    Heb je ook een idee of meer info voor mensen die afgelopen jaar een ticket hebben gekocht en nu dus geen rit meer kunnen boeken in de M5?
    Ik heb hier namelijk nog een ticket en was van plan om deze zomer te rijden, maar dat lukt dus niet…. :?

    Login om te reageren
  16. MichaelvdBroek zegt

    7 maart 2011 om 15:11

    nou wat bijzonder nieuws, wat maakt het nou uit, het is toch ze geld niet waard :P

    Login om te reageren
    • Aephyon zegt

      7 maart 2011 om 15:36

      @MichaelvdBroek: Geld niet waard? Dan heb je Sabine duidelijk nog niet bezig gezien.

      Elke keer ik op de ring rondrij verbaas ik mij erover hoe dat mens kan rijden.

      Login om te reageren
      • MichaelvdBroek zegt

        30 mei 2011 om 16:54

        @Aephyon: ja maar kijk wat het kost, rij ik liever zelf, is toch een veel leukere ervaring

        Login om te reageren
  17. VantageR zegt

    8 maart 2011 om 08:21

    Die medewerkers hebben wel een droombaan zeg. De hele dag lekker over de Nurburgring scheuren en daarmee ook nog is heel veel mensen blij maken.

    Login om te reageren
  18. Dimglor zegt

    8 maart 2011 om 09:20

    Mja jammer, maar het zou me verbazen moest er geen nieuw exemplaar komen…

    Login om te reageren
  19. Cantago zegt

    10 maart 2011 om 23:50

    Goed om te horen dat het nu in een M3 kan! Is ook helemaal niks mee mee;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North