• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Helaas, geen terugkeer van Aston Martin in de F1

Auteur: robbie, gepost 14 maart 2007 om 12:15 – 16 Reacties

Aston Martin DBR4

Direct toen de geruchten opdoken dat het Britse Prodrive de nieuwe eigenaar zou worden van Aston Martin kwam er bij mij de hoop naar boven dat Aston Martin zou terugkeren in de Formule 1. Prodrive komt volgend jaar immers met een eigen team aan de start, maar helaas die hoop is alweer hard de grond in geboord.

David Richards, eigenaar van Prodrive & Aston Martin, heeft namelijk bekend gemaakt dat Prodrive volgend jaar niet onder de naam Aston Martin zal deelnemen aan de Formule 1. De reden hiervoor is dat ze direct vooraan mee willen doen en dus de motor en het chassis inkopen bij een bestaand team (McLaren?). En aan de andere kant is Richards bang voor een negatief effect op Aston Martin als er niet gepresteerd wordt, zoals bij Jaguar het geval was.

Aston Martin heeft in 1959 en 1960 zonder veel succes deelgenomen aan het Formule 1 circus met de DBR4 en DBR5. Het meest opmerkelijke was nog wel dat Caroll Shelby een aantal races voor het team heeft gereden (via motorpasion).

Ook interessant!

  • Aston Martin Vantage F1 Edition krijgt extra pk's
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Formule 1, prodrive

Vorig bericht: « Één week spotten in Amsterdam
Volgend bericht: Één weekeinde spotten in Amsterdam »

Lees Interacties

Reacties

  1. GOD zegt

    14 maart 2007 om 12:18

    ze willen direct vooraan meedoen hahaha dream on boys

    Login om te reageren
  2. renaat zegt

    14 maart 2007 om 12:27

    vroeger waren ze cooler (lol)

    Login om te reageren
  3. Peter R de Vries zegt

    14 maart 2007 om 12:29

    Aston Martin is ook verkocht aan een arabische investerings maatschappij.. vandaar de bezuinigingen?>?>?>?>?

    Is er hier met voorbedachte rade gehandeld?

    Login om te reageren
  4. Rick zegt

    14 maart 2007 om 12:49

    Je doet het weer, je schrijft weer ‘zoals bijvoorbeeld’ dat is dubbelop, het is OF zoals OF bijvoorbeeld, zoals bijvoorbeeld is fout.

    Login om te reageren
  5. robbie zegt

    14 maart 2007 om 13:03

    @Rick, denk een beetje aan je bloeddruk he ;)

    Login om te reageren
  6. Lustigson zegt

    14 maart 2007 om 13:12

    Nou ja, geen ’terugkeer’ van Aston Martin’… Met slechts zes Grands Prix in 1959 en ’60 — tweemaal een zesde plek in ’59 was het hoogst haalbare; toen niet eens voldoende voor een punt — kun je nauwelijks van een Formule 1-debuut spreken, laat staan van een (niet-)terugkeer. ;)

    Login om te reageren
  7. Florijn zegt

    14 maart 2007 om 13:21

    goed dat ze een beetje voorzichtig zijn

    Login om te reageren
  8. max zegt

    14 maart 2007 om 13:25

    jaja

    Login om te reageren
  9. PieterA zegt

    14 maart 2007 om 15:57

    Formule 1 is de dag van vandaag al lang niet meer wat het geweest is. Goed zo dat er niet aan mee doen. FIA GT en dergelijke zijn veel leuker, eerlijker en goedkoper.

    Login om te reageren
  10. rick.bmw zegt

    14 maart 2007 om 16:13

    bmw word werledkampioen daarna ferrari daarna mercedes daarna renault daarnma zien we wel

    Login om te reageren
  11. fubar zegt

    14 maart 2007 om 19:02

    dream on rick van dat rijtje staat bmw achteaan,als ie heel blijft winnen ze dit jaar wel een race

    Login om te reageren
  12. ForrestGrr zegt

    14 maart 2007 om 20:28

    Ik verwacht dat alle F1-wagens binnekort over rails rijden. Sturen is immers gevaarlijk.

    Wat een saaie bedoeling is dat toch geworden, goed dat Aston Martin niet mee doet. De amv8-nurburgring-achtige initiatieven zijn veel leuker als je het mij vraagt!

    Login om te reageren
  13. dekster zegt

    14 maart 2007 om 21:47

    F1 was tof in jaren zoals 2005 etc., maar de absurdste dingen voeren ze tegenwoordig in. zoals:
    toerenlimiter (Als je zo team verplicht om hun moter te beperen, ben je wel heel zielig bezig)

    Type band moet zichtbaar zijn (f1 daait om tactiek!!!, en die geef je niet weg)

    er gaan electromotoren moeten bijkomen (euh, we hebben het hier wel over de koningsklasse in autosport, geen treehuggers publi.)

    …

    Login om te reageren
  14. m5 zegt

    14 maart 2007 om 22:21

    de formule 1 is de dag van vandaag al lang niet meer wat het geweest is
    kan wel zijn maar ik kom er nog steeds m’n bed voor uit en ga er toch zeker 2 keer per jaar naar toe

    Login om te reageren
  15. dekster zegt

    15 maart 2007 om 16:19

    Dat heb je ook bij topgear ;)

    Login om te reageren
  16. Nymfomane zegt

    17 maart 2007 om 21:15

    Ik zou het nog niet te hard roepen !
    Formule 1 is één en al politiek, en David Richards roept iets té hard en té snel dat Aston Martin geen rol in zijn F1 plannen speelt.
    Zou me daar dus nog niet té veel op vastpinnen, je weet immers niet waar Richards achter de schermen mee bezig is.
    Zolang er niets officieel op papier staat zal hij dus altijd roepen dat Aston Martin los staat van het Prodrive F1 project………maar intussen ???

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North