• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Helaas Giedo: Formule 1-racezitje gaat naar D’Ambrosio

Auteur: sir_smokalot, gepost 21 december 2010 om 13:20 – 51 Reacties

Jerome D

Hoewel het er toch erg op begon te lijken dat we volgend jaar een nieuwe Christijan Albers in de Formule1 te zien zouden krijgen, heeft de Nederlandse coureur Giedo van der Garde bot gevangen voor wat betreft een zitje bij het Virgin-team. In plaats daarvan mag de Belg Jérôme D’Ambrosio samen met Timo Glock volgend jaar rondjes rijden in de achterhoede van het Formule1-veld.

Zoals inmiddels wel bekend is red je het meestal niet alleen met talent in het miljoenenbal dat Formule1 heet. Een flinke zak geld op tafel smijten kan helpen. Aangezien van der Garde zo’n 1,3 miljard euro achter zich heeft staan in de vorm van de vader van zijn halve trouwboek, Marcel Boekhoorn, zat dat wel goed. Het mocht echter niet baten, de Belgen trekken dit keer aan het langste eind. Op zich kan ik daar vrede mee hebben: wij Fortis, zij een stoeltje in de Formule1. We’ll call it even.

Hoe D’Ambrosio het voor elkaar heeft gekregen zal altijd een geheim blijven, maar op zich is het wel prettig om te zien dat het kennelijk niet alleen maar om de flappen gaat. D’Ambrosio neemt volgend jaar de plek van Luca di Grassi in als tweede rijder voor Richard Bransons raceteam, zo melden onze zuiderburen van Sporza.

Over Branson gesproken: binnenkort kunnen we een leuke actie van de miljardair en eigenaar van Virgin Airlines verwachten. Als gevolg van een verloren weddenschap met Tony Fernandes (de eigenaar van het Lotus F1-team én eigenaar van Air Asia) over wiens team er het afgelopen seizoen het best zou presteren, zal Branson op 21 februari 2011 op de Air Asia-vlucht van Londen naar Kuala Lumpur als stewardess op komen draven. Alsof dit nog niet vernederend genoeg is, zal hij in stijl gekleed gaan: met make-up en in vrouwenkleren. Dat is andere koek dan waterskieën met een naakt supermodel op je rug.

Foto credit: Eytl, Flickr Creative Commons.

Ook interessant!

  • Van der Garde: 'Max gaat de wereldtitel pakken'
  • Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
    Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
  • Video: Verstappen gaat voorbij aan Gasly
  • Formule 1 op Zandvoort gaat definitief door!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Giedo van der Garde, Jérôme d’Ambrosio, Lucas di Grassi, marcel-boekhoorn, Racing, Richard-Branson, Timo Glock, tony-fernandes, Virgin

Vorig bericht: « Mercedes maakt een kneiter van een B-klasse [UPDATE]
Volgend bericht: Laurence Fishburne gaat Cadillacs verkopen »

Lees Interacties

Reacties

  1. laurens324 zegt

    21 december 2010 om 13:26

    gelukkig kiest men niet alleen voort geld, zal de F1 ten goede komen om goede rijders in te zetten ipv rijke snobs

    Login om te reageren
  2. jk733 zegt

    21 december 2010 om 13:28

    yes!

    Login om te reageren
  3. fab zegt

    21 december 2010 om 13:37

    we wisten natuurlijk al dat Belgen beter kunnen rijden dan Nederlanders maarja met zo een wegdek hebben we goed kunnen oefenen

    Login om te reageren
    • Mika zegt

      21 december 2010 om 14:32

      @fab: Hahaha Briljant haha..

      Login om te reageren
  4. Tarrel zegt

    21 december 2010 om 13:40

    super!

    Login om te reageren
  5. Hupke zegt

    21 december 2010 om 13:40

    Dat de beste en niet de rijkste gewonnen heeft is wel leuk. Al kunnen ze beiden waarschijnlijk wel een stukje sturen.

    Login om te reageren
  6. Robbie Hifi zegt

    21 december 2010 om 13:45

    Onze Belgische vriend zal ook de nodige Euro’s meebrengen. Virgin heeft het spelletje ook leuk meegespeeld, waarbij het vermogen van Van der Garde en co een pressie middel is geweest. Hierdoor heeft D’Ambrossio harder gezocht naar pegels en het budget opgeschroeft.

    That’s F1!

    Login om te reageren
  7. Arie op Safarie zegt

    21 december 2010 om 13:46

    Gelukkig dat Talent het wint van het geld …..

    Login om te reageren
  8. mikatjuh zegt

    21 december 2010 om 13:50

    Giedo van Der Garde kan wel degelijk goed rijden, ook is er nog geen sprake dat hij niet een stoeltje bemachtigd in de F1. In een ander nieuwsartikel verteld hij dat hij nog in onderhandeling is met andere teams.

    Login om te reageren
  9. savipe zegt

    21 december 2010 om 13:55

    Het zou wel mogen na 17 jaar wachten eindelijk nog eens een belg aan de start, hopelijk maakt het zijn carriere ipv kraken…

    Login om te reageren
    • fab zegt

      21 december 2010 om 17:54

      @savipe: 16 jaar ;)

      Login om te reageren
  10. Neptukker zegt

    21 december 2010 om 13:57

    Login om te reageren
    • 4991 zegt

      21 december 2010 om 15:15

      @Neptukker:
      @Neptukker:
      hahaha, dacht ook ineens aan die foto :P

      Login om te reageren
  11. xilver zegt

    21 december 2010 om 14:02

    Ouch, die van Fortis steekt wel :p.
    Eindelijk weer een Belg in de F1, ben benieuwd wat hij er van bakt. Overigens wil ik Branson wel zien op dat vliegtuig :D Multimiljardairs met hunne gekke weddenschappen.

    Login om te reageren
  12. Stijn zegt

    21 december 2010 om 14:05

    “Wij Fortis, zij een stoeltje in de Formule1. We’ll call it even.”

    Heb ik iets gemist? Volgens mij ligt het hart van Fortis echt wel in Franse handen…

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      21 december 2010 om 14:23

      @Stijn: kennelijk heb je gemist dat Fortis niets mer voorstelt? De ABN-AMRO tak is in Nederlandse handen en het kleine restje in handen van de fransen… en de schulden en wat andere rommel blijft in Belgie…

      Login om te reageren
      • Waxweazel zegt

        21 december 2010 om 14:28

        @w0o0dy:

        Ligt Fortis Nederland niet in verwikkeling met verschillende rechtszaken .. ?
        Geloof het maar dat wij Belgen heel erg gelukkig zijn dat we van Fortis vanaf zijn !

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          21 december 2010 om 15:08

          @Waxweazel: ja eerst maken de belgen er een puinhoop van door met cijfers te rommelen en een veel t grote partij te willen kopen met een krakkemikkige constructie en financiering en als het dan fout gaat dan hebben de nederlanders die voorkomen dat de boot zinkt het fout gedaan want de prijs bij de reddingsoperatie was te laag…. calimero houding… Wil je iemand aanklagen dan moet je de sufferds bij de toenmalige Fortis Belgie top aanpakken en je afvagen of je zelf geen boter op het hoofd hebt omdat je met die stompzinnige overname hebt ingestemd… maar goed dat heeft allemaal niets met F1 te maken.

          Login om te reageren
          • Stijn zegt

            21 december 2010 om 15:18

            @w0o0dy:
            En in Nederland was de steun (96% stemde voor de aandelenemissie) voor de overname van ABN Amro groter dan in België…

            Login om te reageren
      • Stijn zegt

        21 december 2010 om 15:16

        @w0o0dy:
        Als jij wat naar Frankrijk is gegaan een restje noemt. Het heeft BNP Paribas wel toch grootste bank ter wereld gemaakt. (http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_financien/BNP_Paribas_grootste_bank_ter_wereld.8983422-3095.art?highlight="bnp%20paribas")

        Tevens lag het (ondersteunende) zwaartepunt van Fortis in Brussel. Wat met zich meebrengt in Nederland aan de funderingen moet worden gewerkt voor ze zelfs maar kunnen denken aan groeien.

        De Nederlandse overheid heeft de boel opgeblazen maar uiteindelijk is alles rechtvaardig verlopen en zijn we er het beste vanaf gekomen.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          21 december 2010 om 15:30

          @Stijn: 11 miljard waarde voor het deel dat naar BNPParibas ging tov 16,5 voor het Nederlandse deel (wat vanwege de acute problemen een lage waardering was…) Dus ja… rest is op z’n plaats, Fortis NL is waarschijnlijk bijna 2x zo groot.

          Login om te reageren
          • Stijn zegt

            21 december 2010 om 15:59

            @w0o0dy:
            Door de paniekverkoop van de Belgische regering was die verkoopprijs van het deel dat naar BNP ging was ook geen overschatting hoor. Maar 11 is geen rest in vergelijking met 16,5.

            (http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/article/detail/1102586/2010/05/06/Omzet-BNP-Paribas-stijgt-met-11-5-miljard-dankzij-Fortis.dhtml)
            Voor BNP Paribas (grootste bank ter wereld dus) is België al de tweede belangrijkste markt. Fortis is op zijn eentje verantwoordelijk voor de omzetgroei van de groep in het eerste kwartaal, geeft topman Baudouin Prot toe.
            “Onze inkomsten stegen in het eerste kwartaal met 21,7 procent tot 11,5 miljard euro. Zonder de overname van Fortis waren onze inkomsten stabiel gebleven. Het is dus legitiem om de voorstelling van onze kwartaalresultaten in Brussel te houden”.

            Het deel van Fortis dat naar BNP Paribas is gevloeid is dus zeker geen kleine garnaal en staat (en stond al zéér snel) helemaal terug op de rails…

            Login om te reageren
  13. vale46 zegt

    21 december 2010 om 14:10

    Ik ga hier niet zoals de andere reageerders beginnen zeggen dat de ene beter kan rijden dan de andere want daar heb ik geen flauw idee van!
    En eigelijk, waarom is de ene beter dan de andere?

    Ik ben gewoon blij dat er nog eens een Belg in de F1 mag rijden! Hopelijk kan hij goed mee met de rest van “de nieuwe teams” en kan hij zich een beetje opwerken.

    Want in België is het zeer slecht gesteld met de interesse in de autosport! Ik wil dat dit echt gaat veranderen, & hopelijk kan D’Ambrosio de Belgische autosport nu een flinke duw in de rug geven!

    Login om te reageren
  14. blogger zegt

    21 december 2010 om 14:18

    Ben benieuwd hoe D’Ambrioso het ervanaf ga brenge. Eindelijk weer is een Belg in de F1!! Khoop dattie er wat van bakt in het harde F1-wereldje

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    21 december 2010 om 14:25

    Leuk zou zijn al ze beiden in de F1 terecht komen en een beetje gelijkwaardig materiaal mogen gebruiken… NL vs BE zou een aardige extra dimensie zijn.

    Login om te reageren
  16. mclarenf1 zegt

    21 december 2010 om 14:31

    Hij heeft 5 miljoen moeten meebrengen! DAt is extreem weinig naar f1 normen!

    Login om te reageren
  17. Niels zegt

    21 december 2010 om 14:44

    GP2 2010:
    7 Giedo v/d Garde – 39 punten
    12 Jérôme d’Ambrosio – 21 punten

    GP2 2009
    7 Giedo v/d Garde – 34 punten (Rookie)
    9 Jérôme d’Ambrosio – 29 punten

    *kuch* idd, het talent heeft de doorslag gegeven…..

    Login om te reageren
    • mclarenf1 zegt

      21 december 2010 om 14:47

      @Niels:als je de gp2 een beetje gevolgd hebt weet je ook dat d ambrosio met een minder betrouwbare wagen reed!

      Login om te reageren
      • Niels zegt

        21 december 2010 om 14:54

        @mclarenf1:
        Auto’s zijn van de zelfde leverancier dus die gaat niet op. Als iets stuk gaat wil het lang niet altijd zeggen dat de auto onbetrouwbaar is, coureur kan ook te lomp zijn. En dan nog 2 jaar achter elkaar waarvan het 1e jaar van een Rookie klop krijgen….

        Login om te reageren
        • 4991 zegt

          21 december 2010 om 15:17

          @Niels: Jalours?

          Login om te reageren
        • mclarenf1 zegt

          21 december 2010 om 15:27

          @Niels: zelfde dallara chassis en zelfde renault motor. Ik wist niet dat dat de enige delen waren van een gp2 wagen :p

          Login om te reageren
    • Gregorius zegt

      21 december 2010 om 14:58

      @Niels: Mindere klasse,
      minder geld
      dus beste manager?

      Login om te reageren
    • fab zegt

      21 december 2010 om 17:57

      @Niels: hij komt toch elk jaar dichterbij :d

      Login om te reageren
  18. bengelke zegt

    21 december 2010 om 14:48

    Gelukkig, dan zien we eens hoe een belg michael schumacher klopt
    ;-)))))))
    tja, virgin had de keuze, d’ambrosio voor het talent, v/d garde voor het geld.
    Juiste keuze, mijns inziens

    maja, denkelijk kan virgin maar strijden voor de laatste 2 startrijen. Of zouden ze 1 en ander besproken hebben met Eric Bouillier?

    Login om te reageren
  19. bengelke zegt

    21 december 2010 om 14:53

    @niels:
    maar ons jerommeke kon dit sezoen een overwinning op zen repertoire bijschrijven. v/d garde scoorde alleen ma punte, as die wa voor hem reden uitvielen

    Login om te reageren
    • Niels zegt

      21 december 2010 om 14:56

      @bengelke:
      Alleen maar door de reverse grid op Monaco, anders komt hij ook niet in de buurt.

      Wil niet zeggen dat Giedo nu een goede keuze was geweest, maar stellen dat die Belg het door z’n talent heeft gehaald slaat ook nergens op. Zijn er wel andere coureurs die eerder aan bod komen.

      Login om te reageren
  20. joshOdutch zegt

    21 december 2010 om 14:59

    Toch jammer, Maar die D’Ambrosio spreekt zeker ook geen vlaams/nederlands? Zit er een belg in een f1 auto is het zo’n franse baardaap! :P

    Login om te reageren
    • 4991 zegt

      21 december 2010 om 15:18

      @joshOdutch:
      Zeker niet te vergeten: “Eendracht maakt macht”. Of ben je een Nederlander?

      Login om te reageren
  21. robbie zegt

    21 december 2010 om 15:17

    Gelukkig geeft Giedeo de hoop nog niet op ;)
    http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/249597/van-der-garde-we-geven-nog-niet-op/

    Wellicht dat hij een stoeltje bij Force India inpikt?
    http://f1totaal.nl/nieuws-mainmenu-30/7553-van-der-garde-wint-zaak-van-force-india.html

    Login om te reageren
  22. PfBee zegt

    21 december 2010 om 15:17

    @laurens324: Die begrijp ik niet. Deze prutser heeft 3 jaar in de GP2 en Asia Series gereden en is welgeteld tot 1 overwinning gekomen. Van der Garde is duidelijk beter dan deze flapdrol dus dan kan het hier alleen maar om geld gaan.

    Login om te reageren
  23. Sracerr zegt

    21 december 2010 om 15:18

    Virgin racing???, laat me niet lachen, stelletje prutsers.
    soort zoekt soort, altijd zo geweest zal altijd zo blijven.

    Login om te reageren
  24. Eric zegt

    21 december 2010 om 15:21

    Giedo hoeft zich geen zorgen te maken wat hij doet NA z’n carriere. Leven op kosten van vrouwlief!!!
    Schoonpapa houd z’n zakken dicht. Heel verstandelijk van hem. Nog een proefjaar voor schoonzoon en wat is nu één jaar!!!

    Login om te reageren
  25. Ascari zegt

    21 december 2010 om 15:34

    Ach ja… Ze zeggen altijd dat je zo goed bent als je laatste race. En laat Giedo het nou net in die laatste race voor elkaar krijgen om 3 drive trough penalties te verzamelen in ong 25 rondjes.

    Nuff said imo

    Login om te reageren
  26. stratos zegt

    21 december 2010 om 16:09

    Niet vergeten dat D’Ambrosio ook lekker rijdt met niet-F1-slakken: http://www.sporza.be/cm/sporza/auto_motor/F1/101117_DAmbrosio_Young_Driver_Test

    Login om te reageren
    • 4991 zegt

      21 december 2010 om 16:46

      @stratos: Ik dacht dat hij een snellere tijd had gereden als Vettel?

      Login om te reageren
  27. shapebe zegt

    21 december 2010 om 17:10

    Man wat een gefrustreerde mensen lopen hier toch rond.
    Akkoord Giedo heeft meer punten, kijk naar zijn teamgenoot (perez) die met dezelfde wagen dubbel zoveel punten heeft.

    d’ ambrosio zit al jaren bij dams en dat dit een slecht team is, is algemeen geweten. (it’s all about the money en zijn managementbureau)

    België heeft nog een talent namelijk bertrand baguette die zelf de world series by renault op zijn naam heeft, maar ook daar weer de geld kwestie.

    Dus TALENT wint nu eindelijk eens van geld.

    Login om te reageren
    • lars zegt

      21 december 2010 om 19:16

      @shapebe: Giedo heeft ook de world series gewonnen, in 2008.

      En ga nou niet lopen zeggen dat het aan het materiaal lag voor D’Ambrosio. Van der Garde z’n motor heeft het hele seizoen lang kuren gehad en liep soms 10 km/u langzamer dan normaal.

      Ik zit hier niet Van der Garde te verdedigen maar om nou maar meteen te roepen dat talent van geld heeft gewonnen is wel heel kort door de bocht. Vergeet niet dat Giedo wereldkampioen karting is geweest.

      Login om te reageren
  28. Timpreza zegt

    21 december 2010 om 23:09

    @Niels: Die punten zeggen niets, vergelijk hem eens met zijn teammaten, dan heb je het over hetzelfde materiaal.
    DAMS is de laatste jaren afgezakt naar een ondermaats team.
    D’Ambrosio heeft toen hij teammaat was van Kobayashi laten zien dat hij de betere was.
    Toen ze voormalig GP2 kampioen en ex-F1 Grosjean er dit jaar in lieten racen kon zelfs die ook niet aan D’Ambrosio tippen.

    Hij reed zonder eerdere F1 ervaring in de vrijdagtraining van de F1 eind dit seizoen meteen tijden die Glocks tijden benaderden.
    Geen kleine opgave met het testverbod… Zie maar wat Badoer en Fisichella deden toen ze vorig jaar Massa moesten vervangen. Die hadden dan wel F1 ervaring, en bengelden met een Ferrari achteraan.
    Hij had meteen een goede verstandhouding met het team, en brengt het gevraagde budget mee. Nog redenen nodig?

    Schitterend dat talent tegenwoordig nog de bovenhand kan halen boven geld, en dat bij een klein team. Respect.

    Login om te reageren
  29. Humanspectrum zegt

    22 december 2010 om 02:41

    De kern van het artikel staat in de eerst zin, mijns inziens:

    “Hoewel het er toch erg op begon te lijken dat we volgend jaar een nieuwe Christijan Albers in de Formule1 te zien zouden krijgen, heeft de Nederlandse coureur Giedo van der Garde bot gevangen voor wat betreft een zitje bij het Virgin-team.”

    Weet niet precies hoe goed of hoe slecht Van der Garde rijd en dat komt omdat hij al vervelend op mij overkomt. Ik knik daarom maar al te graag ja als hij de nieuwe Albers wordt genoemd. Iedereen weet nog wat die voor indruk maakte met zijn rijden. Gelukkig heeft Virgin ja gezegd tegen een Belg en ons Ollanders wellicht een afgang bespaard.

    Login om te reageren
  30. Henk zegt

    22 december 2010 om 09:43

    Ik denk dat jullie een foutje maken door te zeggen dat Giedo 1.3 miljard euro’s mee bracht.
    Want als hij die had te besteden dan koop je een heel team op.
    Zal dus wel 1.3 miljoen zijn.

    Login om te reageren
  31. Patrick zegt

    22 december 2010 om 15:35

    De vraag is of Giedo dit wel erg zou moeten vinden….je kan je nou niet echt in de kijker rijden in een Maagd! Beter uitstellen en wachten op een team met betere vooruitzichten zoals een Force India of Lotus Renault.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North