Na alle gelekte shops en foto’s mogen we eindelijk de officiële persmeuk in ontvangst nemen. De straatversie van de 599XX komt hard. Heel hard.
Een topsnelheid van 335 km/h is volgens Ferrari genoeg om ‘m om te dopen tot Snelste Straatauto die het merk ooit heeft voortgebracht. De fenomenale zesliter V12 levert 670 pk en 620 Nm aan koppel. Snel schakelen is natuurlijk een must bij een racer als deze. De 6-bak die achter de motor hangt wisselt van versnelling in 60 milliseconden.
Sprint zoiets nog een beetje lekker weg? Ja, dat doet ‘ie zeker. 3,4 seconden volgas en je tikt de 100 km/h aan. Dit fenomeen uit Maranello heeft slechts 1 minuut en 24 seconden nodig om een rondje Fioriano te doen.
Een lekker nieuwerwets keramisch remsysteem zorgt ervoor dat ook het stoppen van de 1.495 kilogram zware supercar vlotjes verloopt. Alle aerodynamische kennis die Ferrari hierin heeft gestopt zorgt voor een downforce van bijna 150 kg als de snelheidsmeter 200 aanwijst. De 20″ lichtmetaaltjes zijn verpakt in plakkerig Michelin-rubber en moet samen met 4 magnetische dempers zorgen voor een stortvloed aan grip. 14 April is de onthulling, een officiële prijs waarvan iedereen zal zeggen “nou nou, best veel” zal spoedig bekend gemaakt worden.
UPDATE: Zelf een 599 GTO configureren kan HIER.
Was deze neet langzamer op de Nurburgring dan de Enzo????
@JTK:
Je hebt gelijk…
http://www.autogespot.com/nl/item/7313/ferrari-599-gto-fors-langzamer-dan-ferrari-enzo-op-de-nurburgring.html
Nee voor de styling zou ik het niet doen, als je zoiets wil kan je beter je 599 naar hamann sturen
niet ipv neet
Vette bak, en hulde aan ricardo voor de manier van schrijven :D
Ik weet niet hoor maar de Enzo gaat 350km/h en dat is ook een straatauto..
@Olleh: je hebt gelijk. autoblog had hier erbij moeten vermelden snelste productieauto.
Ik wil hem!!!!!!!!!!! Hoewel de Enzo wel een stuk sneller & dikker uitziet
hierin ipv heirin neem ik aan?(A)
Heb het idee naar een Italiaanse Viper SRT10 te kijken, vooral met die zwarte ‘canopy’ en zo.
Ziet er wel vet uit, mooie wielen.
>Enzo haalt toch +350, das volgens mij wel de snelste straatauto van Ferrari
@laurens324: Qua acceleratie en rondetijden is de 599 GTO sneller :)
Je kan em al configureren
http://www.ferrari.com/English/GT_Sport%20Cars/CurrentRange/599-GTO/Pages/599GTO.aspx
@the_rabbit: Das wel snel!
Ik vind m supermooi!!!
De 599 komt toch ook op z’n eind? Is dit dan een van de laatste versies?
Historical racing livery aanvinken en naar de kassa ermee. Leuk karretje.
@Supreem: helemaal mee eens! My favourite!!!
Dit is toch echt wel de mooiste Ferrari op dit moment!
Heerlijk hoogtoerig en bijna 700pk :)
Ik VInd dat BMW ook zoiets moet uithalen met de M6. Een soort M6 GTS of CSL met 650pk ofzo.
Motorkap heeft vooral wel veel weg van de Dodge Viper SRT10. Vind hem wel mooi.
Volgens Ferrari heeftie een “Gearbox: F1 (6 gears + Reverse)”.
Betekent het dat de GTO uitgerust is met een semisequentiële 6-bak (a.k.a. DSG)?
Is de diffusor van dit ding niet Made in (TU)Delft?
@FuelMinded: nee de diffusor is niet made bij TU Delft. dat is het exemplaar van de 599XX, niet van de GTO.
Ohhh! Porno van de hoogste categorie! Ziet er geweldig uit.
-edit: oprotten met je CAPS-terror-
Een stuk minder elegant dat de ‘normale’, maar wel heel erg bruut!
Ik kan er echt niet warm van worden.
Nog geen 1500 kilo? Netjes, Ferrari. Als dat klopt hebben ze enorm veel bespaard. Deze wagen bestellen met airco en radio is eigenlijk “not done”.
Ik wacht wel op de Porsche 911 GT2 RS!!
@Porsche_fan: *gaap* Sneller zal die iig niet zijn.
Zwijmel zwijmel slijm lik mmm sorry ja wat ik van deze auto vind…. Subliem. Volgens mij ook de naam GTO waardig. Dit is waar het 599 platform voor bedoeld was. Ik heb laatst achter een 288 GTO mogen rijden op de snelweg endat geluid was zoo lekker. Dit zijn echte mannen ferrari’s
knap gedaan als het echt klopt dat deze 599GTO maar 1495kilo weegt. de standaard versie is 200kg zwaarder! en dat alles zonder carbon??? waar hebben ze het weten te besparen?
@ Rider
volgens mij is het gehele dak van cabon. Of zie ik dat nou verkeerd.
En de diffusor en de voorspoiler en de spiegels en in het interieur haha geen carbon
jammer dat deze geen vleugeltjes heeft.
Die 1495 is dry weight. Voor de vergelijkbaarheid komt er een bestuurder van 75 kilo en 80% volle tank bij, geloof ik. En alle vloeistoffen. Onderschat verder ook niet het gewicht van opties. EVO heeft de California getest. De demo van de Britse importeur was 110 kg zwaarder dan het exemplaar dat Ferrari had laten overkomen uit de test. andere wielen, andere bak, volledig leren interieur en dergelijke. Er zullen weinig mensen zijn die de 599 GTO zonder airco bestellen.
Als ik zo’n persbericht lees, vraag ik me altijd af. Als die doorontwikkelde body kit zoveel beter is, waarom maak je die dan niet standaard? Je basismodel is nu dus eigenlijk inferieur?
@Bart: geld bartje geld, waarom zou aston martin niet meteen een DBS op de mark hebben gezet? ze waren ertoe in staat, alleen als je eerst de mensen een db9 laat kopen, en DAN een DBS dan heb je veel meer geld binnen. nou zo werkt het oko met de GTO.
ohja het is trouwens wel een übervette bak!
@fuelminded,
Die diffusor (met actieve grenslaagafzuiging) is inderdaad een Delftse vinding. Twee TU Delft alumni hebben een bedrijf opgezet, en ze werken onder meer voor Ferrari. Zie een interview met die gasten over hun bedrijf en de 599:
http://www.delta.tudelft.nl/nl/archief/artikel/-ferrari-as-a-client-is-a-dream-come-true/19567
Neerlands trots in de 599!
Neerlands trots? Leuk, maar ’t zijn wel 2 Belgen ^^
“Roy and I know each other from our first year in Delft, as we were both Belgian students”
kijk kneusjes…zo maak je nu een auto.
@ Vincenzo, wie kneusje dit is un macchina stupenda
heerlijk gebakje. Maakt deze ook gehakt van de gruwelijk mooie en snelle LP 670 SV?
@Benjamin1: ja ga daar maar van uit. die lambo is niet zo heel erg snel. met name op een circuit merk je zijn enorme afmetingen en zijn relatief hoge gewicht. de ferrari is een stuk handelbaarder. de standaard 599GTB is al bijna net zo snel als een SV op straat. op een circuit is de ferrari al de snellere, al is dat verschil niet zo heel groot. deze GTO zal van de SV gehakt maken.
Doe mij die maar! :)
De binnenkant heeft trouwens een bijna identieke afwerking als de F430 Scuderia:
http://www.motortrend.com/roadtests/exotic/112_0712_2008_ferrari_430_scuderia/photo_07.html
@CSL,
begin nou niet over een BMW M6 bij een bericht over een 599 GTO. Die Ferrari is toch 1000x cooler!
HEBBEN HEBBEN HEBBEN nu hopen dat er OOIT een op gele platen komt
@DIKKE:
Die komt er ook 100%
Ja zal vast wel in Engeland of Frankrijk :lol: en hééééél misschien in Nederland als die sociale, eerlijk delen samen spelen, Job Cohen GEEN minister president wordt!!!!!!
@bozewolf
*gaaap* waarom zou deze wel sneller zijn en de GT2 RS niet dan?
Eigenlijk mag dat niet, maar dit is toch wel een heel smakelijke upgrade. Niet misselijk, dat zeker niet.
Dikke velgen… Zo op die officiële foto’s zien ze er beter uit dan op de gelekte foto’s…
Ik vind hem wel stoer zo.. Ziet er niet mis uit.
Ook leuk dat je hem al kan configureren ;)
Mocht ik die jackpot winnen aankomende zaterdag, dan weet ik nu wat mijn eerste uitgave wordt!
Snelste straat-Ferrari ooit? Met 335 km/u? En wie legt mij even uit hoe Lamborghini zooo veel sneller kan zijn? Aan de andere kant, een rondje circuit gaat volgens mij behoorlijk rap in zo’n karretje, en wanneer gebruik je die topsnelheid nou? Alleen echt mooi? Nee… Duur? Ja… Practisch? Nee… Waarom zou je hem kopen? Alleen als je geld te veel hebt en wilt zeggen dat je de snelste straat-Ferrari ooit hebt? Denk het…
@Cantago: hoeveel sneller is een lambo? elke lambo heeft moeite om zijn top snelheid te halen. de 670-4SV kruipt de laatste 20km/h naar zijn top toe van 342km/h je moet al op Nardo rijden om aan de Ferrari GTO weer voorbij te komen op topsnelheid. en Ferrari geeft een top op van 335+km/h. bij de Enzo hadden ze destijds hetzelfde kunstje geflikt. daar gaven ze op 349+km/h, maar uiteindelijk lopen ze allemaal minimaal 355, enkele zelfs 363km/h!!!
ik moet eerst de eerste test zien van auto-motor-sport waar ze de ferrari op Nardo uitlaten.
de lambo is echter wel de snellere op de sprint. gemiddeld 3,2sec van 0-100! daar kan ferrari niet aan tippen met 3,32sec.
@rider: Topsnelheid zegt wat sowieso al niet zo veel. Maar wel netjes dat Ferrari het iets verlaagd! De sprinttijden vind ik dan veel belangrijker, en die 0,12 verschil lijkt mss niet zo heel veel, maar slaat toch een behoorlijk gat!
Ik wil een Top Gear duo test! Richard Hammond in de Murcielage LP 670-4 SV en Jeremy Clarkson in de 599 GTO! En een oproep aan McLaren om met een MP4-12C Le Mans te komen met ook 670 pk!!!!!
2010 is freaking AWESOME dudes!!
Btw…. de Scuderia is sneller op Fiorano :o!!?
Jummie, om van te smullen! :P
wat een Geluid: http://www.ferrari.com/English/GT_Sport%20Cars/CurrentRange/599-GTO/Pages/Engine-sound.aspx
!!!!!!!!!!
goed nu weet ik dus wat een GTO is. werd gisteren ingehaald op de snelweg door een Ferrari GTO. Had geen idee wat voor een auto het was, maar realiseer me nu dat het bijzondere ferrari is. heb alleen de achterkant gezien, zag er best geslaagd uit!