Help deze AB-lezer zijn prachtige 6-serie te herstellen

Auteur: , 108 Reacties

Een ongeluk zit in een klein hoekje, zeker als je het gas- en het rempedaal door elkaar haalt. Toch zijn we in dit geval niet te beroerd om handje te helpen.

Lezer Bertrand (echte naam bekend bij de redactie) had zichzelf getrakteerd op een heerlijke BMW 628 CSI [E24]. Zoals hij zelf al aangeeft is dit een auto die in de verkeerde uitvoering nogal foute associaties kan oproepen, maar zijn exemplaar was werkelijk om door een ringetje te halen. Was, inderdaad.

En toen ging het mis…

Bertrand voelde zijn olijfgroene pareltje op een natte wegdek glijden aan de voorzijde. Helaas trapte de onfortuinlijke en ietwat onervaren eigenaar op het gaspedaal in plaats van op de rem. De auto ging in de rondte, raakte de vangrail en dus ziet de BMW er niet meer zo fraai uit. Daarbij komt: onze lezer heeft helaas niet de centen om z’n auto weer in volle glorie herstellen.

De 628 staat nu dus al een poos bij de garage zonder dat er iets aan is gedaan. De concrete vraag van Bertrand is of wij (oftewel: jullie) hem wellicht kunnen helpen met informatie over onderdelen, prijzen en andere zaken die het opknappen van de Bimmer kunnen bespoedigen. We laten ter verduidelijking even het woord aan Bertrand zelf:

Ik ben vrij onwetend over wat de mogelijkheden zijn om de auto te herstellen, daarmee bedoel ik bv: zijn originele onderdelen nog te verkrijgen? Kan ik ze ergens tweedehands vinden? Bestaan er aftermarket onderdelen die goedkoper zijn? Hoe kan ik besparen op kosten? Is verkopen een goede mogelijkheid in deze staat?

Lang verhaal kort: help deze petrolhead. Iemand die zo eerlijk is om z’n eigen blundertje toe te geven, verdient jullie know-how. Maak ons trots! Beelden van de BMW in betere tijden vind je DAAR.



108 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Waar woont Bertrand? Volgens mij zie ik witte nummerplaten (Belgie). Ben zeker bereid om ‘m te helpen.
@123bat: Ik woon in vlaams-brabant.
@uselessblogger: neem eens contact op met Oldenzaal Classics. Die doen niet anders dan oude BMW’s inkopen, eventueel opknappen en weer verkopen. Ik verwacht dat zij jou genoeg informatie kunnen geven.
@uselessblogger: Heb net ff 10 minuutjes voor je rond gezocht:

http://www.kapaza.be/nl/onderdelen/bmw-e24-motorkap-diamantschwarz-metallic-109577947.htm

http://www.kapaza.be/nl/auto-onderdelen-verlichting/koplampen-achterlichten-zijpinkers-bmw-e24-28-23-103579353.htm

http://www.speurders.nl/overzicht/deuren-voorscherm-motorkap-achterklep-bumper-bmw-e24-155543553.html?sr_ab=1&no_qs=True&query=bmw+e24

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/carrosserie-en-plaatwerk/m1082528671-bmw-6-serie-e24-630-633-635-cs-csi-voorscherm.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=91334

http://www.ebay.de/itm/BMW-6-E-24-SERIE-1-SEITENWAND-LINKS-BLECHTEILE-WIR-SCHNEIDEN-NACH-IHREM-WUNSCH-/331951744714?fits=Make%3ABMW%7CPlatform%3AE24&hash=item4d49dda6ca:g:9SEAAOSwIgNXwIP4

Probeer meerdere zaken bij 1 aanbieder te kopen. Vaak kan je dan een leuk prijsje maken. Ook gewoon vragen of ze eventueel hebben liggen wat je zoekt.
Tevens kan je bij BMW zelf of https://www.wallothnesch.com/ zoeken maar deze zijn prijzig. Keienvanger en motorkap moeten hoe dan ook gespoten worden, dus kunnen het best 2ehands. Klein beetje vliegroest is daarbij geen ramp.
Je kan ook nog Henk Deelen uit nuenen een belletje geven. Heeft ook een hoop spullen liggen.

Verder veel op ebay.de, marktplaats et cetera.
Tip van een mede BMW liefhebber: Als je van plan bent deze auto nooit te verkopen, begin dan vanaf een voorraad reserveonderdelen aan te leggen.

Succes en hou er rekening mee dat het hoe dan ook een flinke duit gaat kosten.
@uselessblogger: kijk hier eens.. een e24 die compleet gesloopt is voor onderdelen. Zit vast een boel spul tussen als het nog niet weg is.
https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/bmw-e24-635-csi-wird-geschlachet/525844021-223-2467
@uselessblogger: Daar kom ik helaas niet zo snel. Hopelijk krijg je ‘m weer in nieuwstaat :)
@123bat: gezien de bouwstijl overduidelijk de grensstrook België.
@jpoers: lol, nee in Vlaams Brabant. Leuven.
I feel your pain. Wat een mooi bak en wat jammer hoe deze er nu bijstaat.

Helaas nauwelijks kennis op dit gebied om je verder te helpen. Sterkte!
Laat Bertrand zich maar aanmelden op http://www.bmwe21.net/forum Daar zijn vele liefhebbers van e21’s, en zeker ook van e24’s (want dat is het, en geen e28) die hem zeker verder kunnen helpen.

-edit: Baureihe aangepast, dank!-
@wvdse21: oke super, ga ik direct eens doen!
ms fotos van onder de motorkap om te kijken of ie nog “recht” is ter hoogte van de wielophanging etc.?
@super: dat heb ik al laten nakijken door een garagist (ik ben de ‘bertrand’ uit het artikel) en dat is gelukkig het geval.
@uselessblogger:
ok, heb je geluk gehad! anders had je hem effe hard acheruit moeten rijden met een initeel slap liggende ketting tussen je linkervoorkant en een boom ;-)
@uselessblogger: Echt K*Tim voor je maar niks aan te doen shit happens. Stijl dat je in iedergeval wilt kijken of je hem nog kan herstellen. Ik zou wel voor origineel gaan en geen imitatie. Je kan je eens kijken op http://www.bimmerforum.nl daar zitten de echte liefhebbers en experts (niet allemaal) die je zeker aan onderdelen en adressen kunnen helpen. Hopelijk kan je hem herstellen binnen jouw budget. Succes!
Ducttape is altijd het juiste antwoord!

Maar zonder gekheid, ik heb de kennis niet om Bertrand bij te staan dus ik ga ook niet de wikipediaridder uithangen en doen alsof ik die wel heb. Ik wil gewoon even kwijt dat ik het een ontzettend stijlvolle en tijdloze auto vind in deze configuratie. Minus de schade uiteraard.
Zonde zeg, en kan verder niet echt helpen wat betreft de reparatie. . Maar eens een slip en of rijvaardigheid cursus doen als hij weer in topstaat is lijkt me wel verstandig.
@trustmeiamanengineer:
sorry dit vond ik een bijzonder onsympathieke reactie van iemand die waarschijnlijk, let wel waarschijnlijk nioet begrijpt dat dit nog een AUTO is.
Geen ABS, geen ESP maar je rug en billen om te communiceren, voeg daar een natte weg, automaat en een dikke zes in lijn aan toe en het is begrijpelijk dat zoiets kan gebeuren.

Dit is niet je haast zelf rijdende 2015 3-cilinder neurotische staafmixer met meer electronica als de US Enterprise ooit had ! LOL
http://www.space.com/images/i/000/028/823/i02/uss-enterprise-cvn-65.jpg?1368205414
@desjonnies: Haha Sjon, je hebt me aan het lachen gebracht om een link te leggen met dat scheepje. LOL!

OT: Doodzonde dit maar mooi dat je je eigen fout toegeeft. Mensen als desjonnies, Lincoln, willeme kunnen je hierbij vast wel helpen. Ook kan ik me nog een topic herinneren van iemand die een groene 3.0 CSL helemaal klokgaaf heeft weten te maken. @bmw2275199 weet je misschien te helpen?
@desjonnies: precies daarom. In ’t artikel wordt nog expliciet de onervarenheid van de chauffeur vermeld, dat in combinatie met de oude wagen zonder hulpmiddelen én achterwielaandrijving lijkt me het gewoon verstandig en bovendien ook nog leuk om daar optimaal en veilig gebruik van te kunnen maken. Dat het een beetje mosterd na de maaltijd is snap ik ook wel, daarom als tip voor de toekomst als de Bimmer er weer fier bij staat.
@desjonnies: ik vatte de opmerking van @trustmeiamanengineer niet op als onsympathiek. In zijn onervarenheid heeft @uselessblogger op zijn gas- in plaats van rempedaal getrapt. Tijdens zo’n cursus oefen je bepaalde situaties vaak genoeg om in ieder geval te voorkomen dat je op een verkeerd pedaal drukt.
@desjonnies: Hoezo onsympathiek??, gewoon een eerlijke tip, zoals je zelf al aangeeft dit zijn echte auto’s zonder enig elektronisch vangnet aan veilligheid.
@trustmeiamanengineer
@desjonnies: vind t ook niet onsympathiek overkomen. Hij zegt ‘zonde’ en ‘ik kan je niet helpen’. Slipcursus kan nooit kwaad, ook bij ervaren bestuurders.
@desjonnies: ’t kan overkomen als een ego-krenkende opmerking, maar ego is iemands eigen probleem. Als je verder dan dat kijkt is het een nuttige tip, want het kan wel degelijk voorkomen dat je nog een keer hetzelfde overkomt.
Ik vrees dat het verlies nemen wordt en dan door sparen voor de volgende.
Waarom wordt zijn naam eigenlijk niet bekend gemaakt? (just curious)

OT: Kunt via hier proberen een crowdfunding op te starten :P
@jack_abarth: jij heet namelijk wel echt Jack Abarth? ;)
@mauritsh:

Carlo is familie ;)
Dat is wel echt zuur!
Je kunt via de volgende site alle artikelnummers en partnummers terug vinden van vrijwel elke BMW:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/select
Heb ik heel erg veel aan gehad voor m’n E39 :)

Succes met het repareren!
Uhm @redactie het is nu niet bepaald lastig om @*s*l*ssbl*gger te linken aan dit artikel. Check de gerelateerde artikelen die jullie zelf voorzien…
@automotivedesigner: goh, je meent het! ;)
Dat klopt, maar dan is het nog steeds aan hemzelf om z’n echte naam bekend te maken en niet aan ons.
FYI: uselessblogger is niet de echte naam van onze lezer.
18 jaar en teveel willen. Een te dikke auto, stoer doen op de weg, been there seen that. (wil daarbij niet zeggen dat de eigenaar dat deed, tenmiste ik wel eens in m’n eerste auto)

Als je zo’n auto koopt vind ik, dat je je eerst moet verdiepen in ”het wereldje”, adressen, clubs, fora etc en zeker
kosten ed.

Nu zit je met de gebakken peren, ben je ineens het slachtoffer, heb je geen geld etc. Klinkt hard maar het is toch een keuze geweest.

Sparen vriend.
@flashman: toen ik de auto kocht als 18 jarige was dat uit pure liefde voor bmw, niet om stoer te doen, dat soort type ben ik niet. ik weet dat dit soort wagen me direct bij een bepaald soort mensen plakt maar ik kocht deze puur omdat ik het geld niet heb voor een 507, e9, z4 of 1700gt.

Als student zijnde met enkel een jobstudent inkomen is het trouwens helemaal niet zo raar geen €4000 opeens te kunnen ophoesten, vind je ook niet?
@uselessblogger: Schat je de schade zo hoog in dan?
@granlusso: Oh de auto heeft linksachter ook schade zie ik nu.
@granlusso: onderdelen origineel bij bmw: €5600, garagist in de buurt hier gokt op 60 uren werk aan €50/u en +/- €500 aan spuitwerk.
@uselessblogger: 60 uur??? Dat moeten handige harry’s hier toch al wel voor je kunnen besparen. Autoblog sleuteldag?
@uselessblogger:

Ben je handig?
@uselessblogger: Ik plaats je ook niet in het hokje ”ik wil stoer doen”, geloof best dat je een liefhebber bent. Mijn punt is, als je op die leeftijd zo’n auto koopt, zeg maar gerust een zeldzaam wordende klassieker, dan is de aanschaf 1 ding, maar het onderhoud en schade helaas, een 2e.

Ik ken persoon meerdere jongelui, (en ookal ken ik ze niet), die BMWtjes zoals een e30, e28, e21, e23 etc rijden, en ze vervolgens tegen een boom aanjagen omdat ze het materiaal niet kennen en de ervaring niet hebben. Misschien heb ik zelf geluk gehad met m’n e28 6 jaar terug.

Dit is gewoon een wijze les. Maar als je slim genoeg bent om hier op Autoblog om aandacht te komen vragen, ben je ook slim genoeg om zelf specialisten op te zoeken, adresjes, onderdelen, sloperijen etc etc…das zon beetje 70 procent van de hobby toch?

Dus ik hoop dat je ‘m kunt opknappen, maar nogmaals, ’t is je eigen keus geweest om in zon auto te beginnen!
@flashman: misschien had jij dan bijzonder veel ongeluk bij je e28 als 70% van je tijd bestond uit specialisten opzoeken maar op twee jaar tijd en 9000km’s verder heb ik nooit een specialist nodig gehad. op een groot onderhoud bij bmw zelf na nooit geld aan hoeven uitgeven.
@uselessblogger: Een groot deel van de hobby is de community, dat bedoel ik meer. En aan een oude auto is altijd wel iets, wat je kunt doen. Zodoende kom je al snel bij andere liefhebbers uit.
Hm
Links achter is uit te deuken en voor ook wel voor een groot gedeelte.
persoonlijk zou ik naar RAF auto in Vlaardingen Nederland gaan, een Armeense immigrant die serieus waar nog kunstenaars heeft lopen en een auto hart heeft.
Kijk die verlichtingsdelen is gewoon standaard spul en is aan te komen, de grille denk ik ook wel, maar besef je wel dat Internet nu je grootste vriend is om een voorbumper en linker grille deel te kopen
Oriënteer jezelf nu al op carrosseriedelen, het liefste internationaal, het Duits woord voor spatbord
Aile of vleugel in Vlaanderen is kottflügel.
En zoek een specialist voor onderdelen van deze 6-serie, het linker achterlicht is ook gebruikt te koop en kijk op ebay, VERGEET overigens Amerikaanse delen, die hebben andere verlichting en andere bumpers.
Dit is overigens wel een vier – vijf mille schade gevalletje, ik weet niet hoe het in België is gesteld met de verzekeringen, in Nederland kun je een wagen als deze laten taxeren (kosten ronde de € 250,–) om hem vervolgens WA-Casco – oftewel all-risk te kunnen verzekeren tegen een zeer schappelijk bedrag met een gelimiteerd aantal kilometers per jaar.
Ik zou dat na deze onaangename verassing zeker in overweging nemen !
@desjonnies: bedankt! dit zijn nog eens tips waar ik naar op zoek was :)
@desjonnies: hoezo vergeet USA onderdelen… Bumpers zijn inderdaad anders en verlichting ook. Maar die lichten zien er optisch bijna hetzelfde uit en het is toch niet zo dat je de auto opnieuw moet laten keuren door RDW…
Een foto van linksachter? Volgens mij zit daar ook schade.
Jammer zeg! 1 tip: doe de restauratie in 1 keer goed, laat je op het forum goed informeren en niet goedkoop en met after market spul. Alleen dan blijft de waarde gegarandeerd. Succes ermee.
‘Indd E24 geen E28
Vreemd verhaal, gas bij is juist de manier waarop je ook moet handelen bij onderstuur in een BMW om hem weer neutraal te trekken of naar overstuur. Bij gripverlies ook nog eens op de rem trappen is natuurlijk helemaal uit den boze, dus waarschijnlijk heb je dat dan toch gedaan…
@alcantara: neen niet op de rem gaan staan, maar dat is wel wat ik eigenlijk wou doen. je moet je dus voorstellen dat ik met mijn voet volledig (niet een beetje) op de gas ben gaan staan.
Ik heb nog wel een schroevendraaier en wat schuurpapier die hij kan lenen.
Toch wel jammer dat zo’n mooie bak uiteindelijk bij zo’n onhandige knul terecht moet komen.
@simppa: bettje jammere reactie als je het mij vraagt. Dan had je m lekker zelf moeten kopen.
Oef, zonde.
Het is heel handig om je even aan te melden bij een BMW forum (als je dat nog niet gedaan hebt). Daar valt veel informatie te vinden en daar zijn ook veel liefhebbers die nog wel eens een onderdeel hebben liggen voor een juiste prijs. Je zou ook kunnen kijken voor een donor auto en daar dingen van overzetten.
Ik vond ook nog deze site met wat e24 onderdelen: http://www.classicbmwparts.nl/c-2245600/bmw-e24/
Jammer! Ik weet dat BMW onderdelen levering voor haar klassiekers goed voor elkaar heeft en dat ontzettend veel gewoon weer of nog bij de dealer te bestellen is! Een maatje van me heeft een E21 320-6 en hij kan erg veel krijgen bij de dealer, helaas heb ik niet de kunde je te helpen maar wens je veel succes!
Zonde van zo’n dikke 6. Maar zomaar een ideetje, weet niet of het wat is: Probeer zelf eerst goedkoop onderdelen te regelen, misschien via een forum o.i.d. Vraag daarna bij een opleiding tot schadehersteller of ze jouw auto willen gebruiken als soort van stage opdracht. Scheelt weer uren
@dieselbougie: dit is een goede tip! bedankt
Probeer een hoop schroothandelaren te bellen! Daar wil nog wel eens wat tussen zitten ;) m’n pa had ongeveer 10 jaar geleden een ree voor z’n 1602 gehad, hele voorkant in de poeier, maar weer prima herstelt met originele onderdelen van de sloop! Is goed zoeken, kost tijd, maar bespaart een hoop geld ;).
ook op sloperijen letten voor dit soort onderdelen
Ik kan je alleen maar sterkte wensen.

Kennelijk ben ik niet de enige die van zijn laatste geld een auto durft te kopen. Hopelijk heb je nog wel wat over voor een oud goedkoop hok zodat je in ieder geval van vervoer voorzien bent.

Ik zou hem ergens binnen stallen, en sparen tot je het schadeherstel uit kan laten voeren. Ondertussen kan je al jezelf bij één BMW forum aanmelden en je oriënteren. Met een beetje geluk zijn er daar mensen die het leuk vinden om je te helpen met bijvoorbeeld het demonteren van de auto. Of je misschien voordelig aan plaatwerk en onderdelen kunnen helpen.
Tip van desjonnies : NOOOOIT bieden op marktplaats of ebay ALTIJD bellen, sympathiek zijn en je zaak uitleggen.
Anekkedote;
Ik heb een Impreza WRX STi type R.
Die is hier nooit geleverd
Alleen in Japan.
Maar heeft wel een aluminium motorkap ipv een gewone stalen.
Uiteraard had mijn exemplaar ooit iets meegemaakt als jouw BMW en lag er een stalen motorkap op.
Maar dat kan ik niet uitstaan.
Er stond in Engeland een aluminium STi kap gebruikt maar nieuw te koop in het zilvergrijs gespoten om op te bieden.
Ik belde de man op en vertelde hem dat ik een X-bedrag wilde geven voor de kap, ik over twee weken toch naar Engeland moest om naar Prodrive te gaan en een WRC body samen met een maat op te halen en of hij mijn verhaal aannemelijk vond, de prijs redelijk vond en de kap van ebay wilde halen en twee weken voor me wilde vasthouden.
De antwoorden waren Yes, yes en nog eens yes.
Twee weken later kwamen we met een grote bestelwagen met tandemasser waar de WRC body opstond bij hem in de straat om die motorkap op te halen.
De man was uitzinnig van vreugde dat hij – compleet kaal weliswaar- oog in oog stond met een echte WRC Body van een Impreza, ik bedoel maar, praat met mensen en leg uit wat je bedoeling is.
@desjonnies: Dat is het leuke van onderdelen kopen/verkopen. Zeker bij oldtimers/liefhebbers-auto’s kom je veel gave auto’s, verhalen, garages en verzamelaars tegen. Die met wat geluk ook nog wel wat andere onderdelen op voorraad heeft die je ook zoekt.

Verder eens met bieden op marktplaats… Het schiet echt voor geen kant op, de helft van de bieders koopt het uiteindelijk niet eens. En dan heb je nog de verkopers die geen prijsindicatie geven bij bieden en vervolgens als je ze belt een bizar bedrag verwachten.
@desjonnies: Mooi verhaal wederom. Ik begrijp alleen niet waarom het vermeldenswaardig is dat de verkoper zijn haar inmiddels is verloren.
@baardmijt: hahaaaaha
Ik heb begin deze zomer een soortgelijk geval gehad met m’n MX5 waar de enige elektrische functie de klaplampen waren. Erg zuur en als je zelf niet over de middelen beschikt om de auto te repareren (had ik ook niet) nog zuurder. Beste tip die ik je kan geven: kijk of er een Nederlands of Belgisch forum is voor de 6-serie. Mensen op deze fora zijn evenals jij liefhebber en zullen in de meeste gevallen bereid zijn je te helpen. Zo heb ik iemand via een forum gevonden die nog iets met m’n Mazda-wrak kon en heeft er ook nog een leuke prijs voor gegeven! Bij de meeste klassiekers en youngtimers: fora bieden de uitkomst
Google peter molenaar verhuur maar en bel hem maar eens op
Mocht je hem om wat voor reden willen verkopen, stuur me even een PM.
@bram240: je kan hem vinden op autoscout24 in belgie, ik heb hem daarop gegooid om ook eens te kijken of er geïnteresseerden voor zijn in deze staat.
Perfecte auto voor iemand zonder clu
In België woont niemand die een auto kan herspuiten dus zelfs als je de juiste stukken vind succes met ze in het juiste kleur krijgen. Als ik ooit nog een auto opknap die carrosserie werk heeft zet ik hem op een camion naar Polen/Bulgarije en laat ik het daar doen. Is tevens mijn advies voor jou. Het klinkt riskant maar hem in een Belgische garage binnen brengen is dit meer (mijn ervaring) en je betaalt voor iets waar van je het eind resultaat niet ziet. Maar ga je naar een garage hier zullen ze na het spuiten er een dikke stof laag over laten komen zo dat je ook niet kan zien of het goed gedaan is of niet.
@shiva:

Ach in België zijn er genoeg oude greasemonkeys die wel wat kunnen maar het is aan een uurloon nietmeer rendabel om er zo eentje in te schakkelen. Je moet er eentje kennen die het voor de lol wil doen. In Polen is er wel meer betaalbaar werk te vinden.
Autoblog fundraiser starten! Dit (dit= een prachtige E24) MOET blijven rijden
@archiebald: fundraiser om iemand anders z’n gebrek aan rijvaardigheid te compenseren? Dacht het niet
Hoezo hier tips vragen?? struin wat bmw forums af voor de wat oudere modellen.
Succes met herstel verder, is wel een erg gave wagen.
Neem eens contact op met de heren van Schmiedmann.
Ik wou eigenlijk zeggen duw hem de sloot in en koop een ander… Maar toen keek ik even op autoscout en zag ik dat ze flink prijzig zijn geworden. Blijkbaar is de veerpoot nog recht, iets wat echt cruciaal is.

Repareren of verkopen ligt denk ik aan hoe gehecht je er aan bent, hoeveel je er voor betaalt hebt en hoeveel geld je hebt (en er aan uit wilt geven). Heb je hem voor 3000 euro gekocht en heb je amper budget zou ik hem verkopen, maar ga er maar van uit dat je dan niet veel geld gaat vangen. Heb je er 10.000 euro voor betaalt en nog wel spaargeld is het al een ander verhaal. Kijk goed naar wat de echte schade is. Een paneel of bumper vervangen is namelijk goed te doen, maar als de voorkant van de auto vervormt is zullen je panelen nooit goed aansluiten. En dat weer recht krijgen is echt heel erg lastig.

De beste manier om aan onderdelen te komen is zijn waarschijnlijk specifieke fora en adressen/kennissen. Bij veel van dit soort auto’s zijn er adressen van mensen die echt enorm veel opgeslagen hebben liggen, maar goed die mensen moet je wel eerst vinden.
http://www.wallothnesch.com kost wat, maar dan heb je ook wat. Hebben bijna alles.
He vervelend man, klote om je auto zo te zien staan. Heb je zelf ruimte om hem te stallen voorlopig? Dan zou ik gewoon rustig onderdelen gaan zoeken en steeds zelf even wat aanpakken. Ondertussen sparen voor een goeie spuitbeurt. Dingen als de grille, koplampen, voorscherm zijn allemaal demontabele dingen. Daar kun je met een paar steeksleutels en schroevendraaiers best uit de voeten. Scheelt allemaal weer en je bent echt zelf je auto aan het repareren en dat heeft toch ook z’n charme. Maak van een nood een deugd en knap dingen op die je onderweg tegen komt. Dan komt ie er straks nog mooier uit en kun je er weer echt van genieten. Ebay en sloopsites afgaan voor onderdelen. Zeker het plaatwerk is beter als het origineel is. Die pasvorm krijg je bijna nooit met new aftermarket. En dat lijnt zo lastig uit.

Heel veel succes ermee!!
Hoi, vervelend. Heb nog wel een koplampenunit (dubbel) voor je liggen – zijn gebruikt en mag je het hebben voor de verzendkosten. Weet niet zeker maar zal dan ook even kijken voor het gril deel wat er omheen hoort. Linker pinker dacht ik niet te hebben maar zijn nog via BMW onderdelen te krijgen (sneuvelen nou eenmaal snel).
Neem anders via email contact op als je deze (gebruikte) spullen kunt gebruiken.
@hagrid: ooh super! bijzonder vriendelijk, ik zal je een pm sturen!
@uselessblogger ..

Geduld .. Gewoon geduld ..
Elke dag marktplaats checken voor spul .. Alles kopen waar van je denkt dat het goedkoop is .. Gewoon ALLES van een 6 serie ..
Schade stelt geen reet voor .. Is voor 1500 te fixen als je geduld hebt ..
Zet em lekker binnen en heb geduld ..
Nou komop, iedereen 5 euro… Rekeningnummer had in het artikel vermeld moeten staan!
BMW classic. Daar staat ook de originele onderdelen catalogus op. Werkt veel fijner dan realoem.
Auwch, dat moet pijn doen…
Zo een prachtmachine.
Heb ooit het plezier gehad een 633i te mogen rijden en het was puur genieten…

Check je onderdeelnummers op http://www.bmwfans.info aan de hand van je chassisnummer.
Zo zie je direct welke stuknummers op je bolide passen en welke niet.

Kijk eens op http://www.wallothnesch.com voor onderdelen.
Vreemd dat nog niemand deze site vermeld heeft, ze hebben echt alles voor klassieke BMW’s.

Of, zoals eerder vermeld, ga langs bij de dealer.
BMW heeft een groot gamma wisselstukken voor klassiekers.
Stukken voor een E6 waren op een paar dagen binnen.

Registreer je op http://www.bimmerboard.be
Daar zitten veel BMW-liefhebbers, (ook met klassiekers) daar kan je misschien ook eens raad vragen voor je wagen.

Ik hoop dat dit helpt.
Oh ja. Pas op. Er zit verschil in onderdelen bij de eerste en tweede serie 6er. Volgens mij tot en vanaf 1982.
via Android app

“Een ongeluk zit in een klein hoekje, zeker als je het gas- en het rempedaal door elkaar haalt.”

Grappig, nu dit over een man gaat hoor je niets over niet kunnen rijden..

OT: Lullig en hoop dat deze klassieker snel weer de weg op kan!
Erg vervelend dat dit gebeurd is.

Nou zie ik iedereen advies geven mbt onderdelen vervangen, en dat kan inderdaad voor het grootste deel. Alleen is de linker-achter-zijkant serieus ingedeukt. En dat is een vast gedeelte. Dat moet dus serieus uitgedeukt worden, daarna schuren, plamuren, spuiten. Dat is dus nog wel iets serieus waar een goede plaatwerker voor gevonden moet worden.
@dedon: de garagist waar ik bij ben langs geweest zegt dat hij dat niet kan herstellen. hij stelt voor het beschadigde stuk eruit te zagen en een nieuw stuk plaatwerk daartegen te plaatsen.
@uselessblogger: Tsja. Is natuurlijk ook een optie. Is ook lastig te beoordelen voor ons, aangezien die hoek niet op de foto’s staat…. Maar het lijkt mij in ieder geval wel duidelijk dat je voor die hoek een vakman nodig hebt.
@desjonnies hartelijk bedankt voor de links en je bericht! ze zijn bijzonder nuttig
http://bimmerportal.nl/ kan wellicht van waarde zijn.
Als ze het daar niet weten…
Wat een prachtige auto zeg! In het noorden van het land, volgens mij Friesland zit D Parts. Gespecialiseerd in BMW onderdelen. Check maar is.
En als je het niet meer ziet zitten dan koop ik hem graag van je over in deze staat….
@slickrick: auto staat op autoscout24 in belgie, prijs is louter omdat ik iets moest invullen. je kan een bod plaatsen :)
Ik bied er 2500 voor
Een van de mooiste BMW’s ooit.
Een beetje teveel gas in een bocht en de achterkant staat scheef, leuk.. maar inderdaad ook gevaarlijk.

Gelukkig is er al heel veel informatie gegeven, ik hoop dat het helpt.
Veel succes!!!!!!
Ik zal eerlijk bekennen dat ik ook een m635csi in de poeier heb gereden door een onverwachte slip. Voorkant maken is zeer duur omdat het front gelast is. Tweedehandsschermen zijn vaak rot (en dan praat ik over 23 jaar geleden!). Het is verstandiger een hele te kopen dan de schade repareren. Kon de mijne nog voor een goede prijs kwijt omdat de M-motor nog liep en het interieur nog netjes was. Kon me herinneren dat destijds het motorblok alleen al 10 mille kostte (guldens)
Erg jammer want wat is het een prachtbak. Mooi om te zien dat veel mensen met nuttige tips komen, daar heb ik verder niks aan toe te voegen. Veel succes en laat ons weten wanneer het allemaal weer gefikst is.
Kan ons iedereen overkomen zelfs de ervaren bestuurder.
Als je misschien een Pool kent dan zou ik zeggen zet hem op de aanhanger rijd naar Polen.
Prima werk wat ze kunnen leveren voor veel goedkoper.
Er heeft precies nog niemand vermeld dat er 2 series zijn van de e24 en dat je natuurlijk van de juiste series moet kopen toch zeker voor plaatwerk.
@Hupke: lees die reactie van E38ossie dan nog maar eens na.
De E24 is leuk tot dat je onderdelen nodig hebt. Zoek naar E24 donor/slacht auto’s die een beetje in de buurt aangeboden worden. Koop het liefst alles in één keer, alles los kopen kost te veel tijd en geld. In Duitsland zul je sneller wat vinden. Kijk en vraag op E24 forums. Er zijn ook zat webshops waar je originele BMW onderdelen kan halen, soms overdreven duur, soms verrassend goedkoop. Plaatwerk zal je voor de E24 niet meer nieuw kunnen krijgen maar de Hella koplampen bijvoorbeeld wel en die zijn maar 50 euro p.s. of zo. Houd rekening met type 1 en type 2 modellen. Niet alles past op elkaar. Als ik me goed herinner past een type 2 spatbord bv niet op een type 1. Maak eerst een lijst met wat je nodig hebt en reken uit wat het allemaal ongeveer gaat kosten. Kijk dan of het misschien niet beter is om de auto te strippen en in onderdelen te verkopen, dan wat bij leggen en een andere kopen. Tenzij je via een donor goedkoop de onderdelen kan krijgen en het overige ook niet veel kost raad ik je de andere optie aan.
waarom bouw je deze ouw bak niet om maak een rat rod daarvan koop een m5 v10 motorblok bouw dr in met onderstel verlaag m zet een setje ac schnitzer 22 velgen dr onder e 90 m3 witte interieur
Laten we deze man een gelukje gunnen en met zn allen een klein bedrag doneren om deze prachtige BMW weer de weg op te krijgen! ik ben zelf een enorme liefhebber van klassieke auto’s! ik rij zelf in een Golf MK1 Cabrio uit ’86, omdat klassieke auto’s steeds schaarser worden vind ik dat deze “dikke” BMW weer de weg op moet!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).