• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de Audi TT S line competition

Auteur: Author, gepost 23 september 2016 om 14:18 – 27 Reacties

Afbeelding Dit is de Audi TT S line competitionAfbeelding Dit is de Audi TT S line competitionAfbeelding Dit is de Audi TT S line competitionAfbeelding Dit is de Audi TT S line competitionAfbeelding Dit is de Audi TT S line competitionAfbeelding Dit is de Audi TT S line competitionAfbeelding Dit is de Audi TT S line competitionAfbeelding Dit is de Audi TT S line competition

Audi TT S line competition
Na de fikse vanafprijzen van de TT-RS hebben we nog meer nieuws over de kekke sportwagen.

Voor wie de hardcore versies van de TT (oftewel de TT-S en de TT-RS) iets te hardcore of te duur zijn, komt Audi met een compromis op de proppen. De S line competition wordt uitgerust met diverse uiterlijke snufjes. Zo krijgen de grille, de nepdiffuser en nog enkele andere zaken een high gloss zwarte finish. Maar er is meer!

Deze limited edition krijgt namelijk ook een vaste spoiler, eveneens in high gloss zwart. Verder zijn de rijeigenschappen op punt gezet. De rijhoogte van deze TT is met 10 millimeter verlaagd en zowel vering als demping is een tandje straffer afgesteld. 19 inch velgen (high gloss zwart, uiteraard) onderstrepen de overdaad aan sportiness.

Het interieur is uiteraard voorzien van de welbekende Virtual Cockpit en de stoelen zouden nog betere zijdelingse steun moeten bieden. Prijzen en dergelijke zijn nog niet bekend, maar we weten al wel dat de TT S line competition wordt uitgerust met de 2.0 TFSI à 230 pk. De handbak is alleen beschikbaar op de versie met FWD. De quattro is louter leverbaar met S tronic.

Deze nieuwe uitvoering van de Audi TT wordt eind 2016 leverbaar.

Ook interessant!

  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • Mijn Auto: Audi TT-RS van Menno
    Mijn Auto video: Audi TT-RS van Menno

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Cabrio, competition, Coupe, s-line, TT

Vorig bericht: « Waarom Heineken een F1-race in Vietnam wil
Volgend bericht: Help deze AB-lezer zijn prachtige 6-serie te herstellen »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrrallycross zegt

    23 september 2016 om 14:22

    Kan ik ook de optie remschijf vreten aanvinken voor 10000 euro?

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      23 september 2016 om 14:57

      @mrrallycross: Ik hoop dat ik moet huilen, omdat ik nu een ui aan het snijden ben.

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    23 september 2016 om 14:23

    Oke, de grappen over de remschijven even daar gelaten. Maar ik snap niet waarom je dat ding een heel bodykit mee gaat geven met zo’n lelijke spoiler erbij. Het verpest een beetje het design en bij een vermogen van 230PK ook totaal onnodig en overbodig.

    Dat gezegd hebbende, het blijft eigenlijk zonde dat dit ding niet gewoon met RWD en handbak leverbaar is. Een auto als dit moet je gewoon willen hebben met achterwielaandrijving. Alleen daarom al zou ik gaan shoppen bij de concurrent.

    Login om te reageren
    • derek306 zegt

      23 september 2016 om 14:59

      @viezefreddyw: de coupe kan de spoiler nog wel hebben, maar de cabriolet daarin tegen..

      Wat was je keuze geweest in deze klasse?

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        23 september 2016 om 15:05

        @derek306: Mijn keuze geweest in deze klasse? BMW M2. No doubt! Met handbak.

        Maar goed, de keuze hoef ik gelukkig niet te maken. De F430 bied me voorlopig nog genoeg plezier.
        En jij?

        Login om te reageren
        • derek306 zegt

          23 september 2016 om 15:37

          @viezefreddyw: poeh good one, ik begin de boxster/cayman steeds meer waarderen, in mijn ogen beginnen deze auto’s hun kappers/budget 911 imago van zich af te schudden. Ik geloof dat je met de “instapmodellen” al genoeg fun kan beleven!

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            23 september 2016 om 15:42

            @derek306: Ik ben het nooit eens geweest met termen als budget 911 en dames/kapper/gayman voor de Boxster/Cayman. Ik heb het altijd erg leuke auto’s gevonden.

            Met een 2.7 Cayman heb ik de grootste lol gehad. Ding was serieus snel, wou best lekker de bocht om en aardig hoeken. Boxer V6 geluidje klonk ook hemels. Als je een goed exemplaar weet te vinden voor een schappelijke prijs, gelijk doen! Maar wel met handbak, zo veel leuker!

            Login om te reageren
            • derek306 zegt

              23 september 2016 om 16:00

              @viezefreddyw: als ik zo hoor zit er een leuke opbouw in jouw auto’s.. boxster, nu een 430!

              De auto’s hier worden belast op de uitstoot en de pk’s. Een patiënt van mij reed in een m3 e93, maar hij gaf eerlijk toe.. hij is gewoon belachelijk duur! Maar een elise daarintegen zou hier in de bergen zou wel mega zijn!!

              Login om te reageren
              • viezefreddyw zegt

                23 september 2016 om 16:02

                @derek306: Boxster is er nooit geweest, Cayman ook niet maar mijn toenmalige werkgever had er eentje. Mocht met regelmaat dat ding meenemen voor trips of voor de lol.

                Aah, ik snap het. Een Elise is ook erg leuk. Misschien nog wel leuker maar minder prettig voor een daily.

              • derek306 zegt

                23 september 2016 om 16:15

                @viezefreddyw: foutje, even verkeerd gelezen! Ik was trouwens nog vergeten te melden dat het tot 280pk geld. Alles daar boven blijft gelijk.. maar ach voor de big money moet je niet in tirol wonen.. ik kijk wel braaf naar wat er voorbij komt gereden!

            • appelvis zegt

              23 september 2016 om 17:04

              @viezefreddyw: boxer V6

              Login om te reageren
              • viezefreddyw zegt

                23 september 2016 om 17:39

                @appelvis: Haha sorry, foutje bedankt! Flat six natuurlijk.

        • 87sandyd zegt

          23 september 2016 om 16:32

          @viezefreddyw: je snapt dat je nu een BMW M2 aan het vergelijken bent met een standaard TT met een leuk pakketje erop he?;)

          Login om te reageren
    • Edge zegt

      23 september 2016 om 15:36

      @viezefreddyw: Dan krijg je al snel het label ‘liefhebber’ of ‘purist’ opgeplakt, en de mensen met dat label kopen te weinig van dat soort auto’s voor Audi om er RWD van te maken. Voor de gemiddelde dameskapper die een hippe coupé of cabrio zoekt is FWD of AWD met automaat ook dik prima.

      Maar zoals je al zegt: BMW biedt uitkomst. De 2-serie/M2 is een veel leuker alternatief voor de TT/TTS/TTRS en heeft wel die RWD in combinatie met een handbak en een leuk vermogen.

      Login om te reageren
      • kalslasie zegt

        23 september 2016 om 18:18

        @Edge: ik heb zelf een 228i, dat is een 2.0 245pk welliswaar met sportautomaat, maar het is wel one hell of a ride. Heb zelf ook met de M2 gereden en het is leuk maar voor daily use toch de 228 boven de M2, hij heeft zelfs meer grip op de voorwielen omdat de gewichtsverdeling 50:50 is waar de M2 dat niet heeft vanwege de 2 extra cilinders! This car allday above de TT

        Login om te reageren
  3. klotskuukske zegt

    23 september 2016 om 14:37

    Zoveel mensen, zoveel wensen.

    Login om te reageren
  4. bmwm3gtr zegt

    23 september 2016 om 14:45

    Ok nu dat gegrap afgelopen….

    Login om te reageren
  5. henk123456 zegt

    23 september 2016 om 14:46

    Nu ik vandaag 2x geconfronteerd word met de nieuwe tt vind ik m bij nader inzien niet zo mooi. Die gerolde wielkasten, bol dakje, en bij deze modellen een lelijke vaste achterspoiler. Heeft toch nog veel weg van de 1e versie en die vind ik al redelijk gedateerd.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      23 september 2016 om 14:52

      @henk123456: Ik vind de eerste generatie juist niet gedateerd. Begin hem juist steeds meer te waarderen. En mocht hij er wel gedateerd uit zien. Hij werd als concept voor het eerst in ’95 getoond en in ’98 ging hij redelijk ongewijzigd in productie. Er zijn maar weinig tweezit coupé’s uit die periode die er vandaag de dag net zo goed uitzien.

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    23 september 2016 om 14:49

    Doe mij maar de gewone s-line. Die vind ik overigens ook beter smoelen als de TT-S

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      23 september 2016 om 14:52

      @dutchdriftking: Nee beter hé

      Login om te reageren
  7. trustmeiamanengineer zegt

    23 september 2016 om 14:51

    Is de PR afdeling een tegenoffensief gestart?

    Login om te reageren
  8. moveyourmind zegt

    23 september 2016 om 14:53

    Nepdiffuser…
    Virtuele cockpit…
    Synthetische olie…

    Gelukkig is de service van Pon wel echt…

    …echt, uh, echt onderscheidend.

    Login om te reageren
  9. denniss00 zegt

    23 september 2016 om 14:59

    Die spoiler wil ik niet. De bodykit daarentegen staat hem heerlijk!

    Login om te reageren
  10. mashell zegt

    23 september 2016 om 15:05

    Door na het sjoemeldiesel verhaal van de week met zo’n sjoemel TTS-RS te komen gooit Audi wel een beetje olie op het vuur.

    Login om te reageren
  11. peugti zegt

    23 september 2016 om 17:10

    Hoe is het gesteld met de remmen ?

    Login om te reageren
  12. Gulli zegt

    23 september 2016 om 19:37

    Ik wil helemaal geen high gloss diffuser en wielen. Je poetst je een liesbreuk als je dat glimmend wil houden!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North