Dit is de Audi TT S line competition

Auteur: , 27 Reacties

Na de fikse vanafprijzen van de TT-RS hebben we nog meer nieuws over de kekke sportwagen.

Voor wie de hardcore versies van de TT (oftewel de TT-S en de TT-RS) iets te hardcore of te duur zijn, komt Audi met een compromis op de proppen. De S line competition wordt uitgerust met diverse uiterlijke snufjes. Zo krijgen de grille, de nepdiffuser en nog enkele andere zaken een high gloss zwarte finish. Maar er is meer!

Deze limited edition krijgt namelijk ook een vaste spoiler, eveneens in high gloss zwart. Verder zijn de rijeigenschappen op punt gezet. De rijhoogte van deze TT is met 10 millimeter verlaagd en zowel vering als demping is een tandje straffer afgesteld. 19 inch velgen (high gloss zwart, uiteraard) onderstrepen de overdaad aan sportiness.

Het interieur is uiteraard voorzien van de welbekende Virtual Cockpit en de stoelen zouden nog betere zijdelingse steun moeten bieden. Prijzen en dergelijke zijn nog niet bekend, maar we weten al wel dat de TT S line competition wordt uitgerust met de 2.0 TFSI à 230 pk. De handbak is alleen beschikbaar op de versie met FWD. De quattro is louter leverbaar met S tronic.

Deze nieuwe uitvoering van de Audi TT wordt eind 2016 leverbaar.



27 reacties

Kan ik ook de optie remschijf vreten aanvinken voor 10000 euro?
@mrrallycross: Ik hoop dat ik moet huilen, omdat ik nu een ui aan het snijden ben.
Oke, de grappen over de remschijven even daar gelaten. Maar ik snap niet waarom je dat ding een heel bodykit mee gaat geven met zo’n lelijke spoiler erbij. Het verpest een beetje het design en bij een vermogen van 230PK ook totaal onnodig en overbodig.

Dat gezegd hebbende, het blijft eigenlijk zonde dat dit ding niet gewoon met RWD en handbak leverbaar is. Een auto als dit moet je gewoon willen hebben met achterwielaandrijving. Alleen daarom al zou ik gaan shoppen bij de concurrent.
@viezefreddyw: de coupe kan de spoiler nog wel hebben, maar de cabriolet daarin tegen..

Wat was je keuze geweest in deze klasse?
@derek306: Mijn keuze geweest in deze klasse? BMW M2. No doubt! Met handbak.

Maar goed, de keuze hoef ik gelukkig niet te maken. De F430 bied me voorlopig nog genoeg plezier.
En jij?
@viezefreddyw: poeh good one, ik begin de boxster/cayman steeds meer waarderen, in mijn ogen beginnen deze auto’s hun kappers/budget 911 imago van zich af te schudden. Ik geloof dat je met de “instapmodellen” al genoeg fun kan beleven!
@derek306: Ik ben het nooit eens geweest met termen als budget 911 en dames/kapper/gayman voor de Boxster/Cayman. Ik heb het altijd erg leuke auto’s gevonden.

Met een 2.7 Cayman heb ik de grootste lol gehad. Ding was serieus snel, wou best lekker de bocht om en aardig hoeken. Boxer V6 geluidje klonk ook hemels. Als je een goed exemplaar weet te vinden voor een schappelijke prijs, gelijk doen! Maar wel met handbak, zo veel leuker!
@viezefreddyw: als ik zo hoor zit er een leuke opbouw in jouw auto’s.. boxster, nu een 430!

De auto’s hier worden belast op de uitstoot en de pk’s. Een patiënt van mij reed in een m3 e93, maar hij gaf eerlijk toe.. hij is gewoon belachelijk duur! Maar een elise daarintegen zou hier in de bergen zou wel mega zijn!!
@derek306: Boxster is er nooit geweest, Cayman ook niet maar mijn toenmalige werkgever had er eentje. Mocht met regelmaat dat ding meenemen voor trips of voor de lol.

Aah, ik snap het. Een Elise is ook erg leuk. Misschien nog wel leuker maar minder prettig voor een daily.
@viezefreddyw: foutje, even verkeerd gelezen! Ik was trouwens nog vergeten te melden dat het tot 280pk geld. Alles daar boven blijft gelijk.. maar ach voor de big money moet je niet in tirol wonen.. ik kijk wel braaf naar wat er voorbij komt gereden!
@viezefreddyw: boxer V6
@appelvis: Haha sorry, foutje bedankt! Flat six natuurlijk.
@viezefreddyw: je snapt dat je nu een BMW M2 aan het vergelijken bent met een standaard TT met een leuk pakketje erop he?;)
@viezefreddyw: Dan krijg je al snel het label ‘liefhebber’ of ‘purist’ opgeplakt, en de mensen met dat label kopen te weinig van dat soort auto’s voor Audi om er RWD van te maken. Voor de gemiddelde dameskapper die een hippe coupé of cabrio zoekt is FWD of AWD met automaat ook dik prima.

Maar zoals je al zegt: BMW biedt uitkomst. De 2-serie/M2 is een veel leuker alternatief voor de TT/TTS/TTRS en heeft wel die RWD in combinatie met een handbak en een leuk vermogen.
@Edge: ik heb zelf een 228i, dat is een 2.0 245pk welliswaar met sportautomaat, maar het is wel one hell of a ride. Heb zelf ook met de M2 gereden en het is leuk maar voor daily use toch de 228 boven de M2, hij heeft zelfs meer grip op de voorwielen omdat de gewichtsverdeling 50:50 is waar de M2 dat niet heeft vanwege de 2 extra cilinders! This car allday above de TT
Zoveel mensen, zoveel wensen.
Ok nu dat gegrap afgelopen….
Nu ik vandaag 2x geconfronteerd word met de nieuwe tt vind ik m bij nader inzien niet zo mooi. Die gerolde wielkasten, bol dakje, en bij deze modellen een lelijke vaste achterspoiler. Heeft toch nog veel weg van de 1e versie en die vind ik al redelijk gedateerd.
@henk123456: Ik vind de eerste generatie juist niet gedateerd. Begin hem juist steeds meer te waarderen. En mocht hij er wel gedateerd uit zien. Hij werd als concept voor het eerst in ’95 getoond en in ’98 ging hij redelijk ongewijzigd in productie. Er zijn maar weinig tweezit coupé’s uit die periode die er vandaag de dag net zo goed uitzien.
Doe mij maar de gewone s-line. Die vind ik overigens ook beter smoelen als de TT-S
@dutchdriftking: Nee beter hé
Is de PR afdeling een tegenoffensief gestart?
Nepdiffuser…
Virtuele cockpit…
Synthetische olie…

Gelukkig is de service van Pon wel echt…

…echt, uh, echt onderscheidend.
Die spoiler wil ik niet. De bodykit daarentegen staat hem heerlijk!
Door na het sjoemeldiesel verhaal van de week met zo’n sjoemel TTS-RS te komen gooit Audi wel een beetje olie op het vuur.
Hoe is het gesteld met de remmen ?
Ik wil helemaal geen high gloss diffuser en wielen. Je poetst je een liesbreuk als je dat glimmend wil houden!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).