• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hennessey drukt 2 ton bovenop prijs Venom GT

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 mei 2015 om 10:41 – 32 Reacties

Venom GT


Stel, je had de keuze tussen het kopen van een mooie villa met ruime tuin, of een heftig verspijkerde Lotus Elise met een topsnelheid van een miljoen miljard km/u, wat deed je dan?

Bovenstaande vraag hoeven kopers van de Hennessey Venom GT zich waarschijnlijk niet te stellen, want wie een fortuin aan een auto uitgeeft heeft doorgaans ook nog wel een paar tientjes achter de hand voor andere dingen. Zoals Dhiaa-Al-Essa, van wie ik vermoed dat zijn bed bestaat uit opgestapelde goudstaven.

Dit soort mensen is volgens Hennessey dan ook best wat extra leeg te kloppen, want in een jaartje tijd verhoogde het de prijs van de 1.244 pk sterke Venom GT flink: van $1,2 miljoen toen naar $1,4 miljoen nu. Misschien is de vraag enorm, en probeert de tuner deze wat af te remmen?

Budgetkopers kunnen altijd nog opteren voor de wat ingetogener Venom, die kost je ‘slechts’ een half miljoen dollar. Of je wacht op de (onlangs gespotte) Bugatti Chiron. Nog best lastig kiezen dus, als je 6 of 7 cijfers aan een auto uit kunt geven.

Ook interessant!

  • Hennessey Mustang Legend Edition is bijna een Ford GT
  • Deze Hennessey Venom heeft 'slechts' 775 pk
  • Helaas, je kunt de snelste auto ter wereld niet meer kopen
  • Dit is een mogelijke prijs voor de Audi e-tron GT

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

elise, Hennessey, Lotus, tuning, venom-gt

Vorig bericht: « Volkswagen Golf Variant Biturbo Edition: dikke showdiesel
Volgend bericht: Breng je Mustang naar Geiger, en krijg een BEEST terug »

Lees Interacties

Reacties

  1. trident zegt

    15 mei 2015 om 10:44

    belachelijk voor een verspijkerde kitcar. plus zo een stijging waar is dit op gebaseerd? onzin . only in america

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      15 mei 2015 om 11:37

      @trident: Klopt, maar stiekem wel een onwijs gave kitcar!

      Login om te reageren
      • biohazardracer zegt

        15 mei 2015 om 12:01

        @dutchdriftking: Ik vind het eerder een kutcar! 1,4 miljoen voor iets wat je nagenoeg zelf ook kan maken (lotus elise, beetje staal en een motor met veel vermogen). Nee dank je doe mij maar een koningsei 1:one of de nieuwe regera (oke ook een stukje duurder), zijn een stuk mooier en zullen een stuk fijner rijden en nog belangrijker!! Die willen tenminste we een bocht om.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          15 mei 2015 om 12:56

          @biohazardracer: jammer dat je een oordeel hebt welke nergens op gestoeld is.

          Richard Meaden van Evo Magazine heeft er mee gereden en was onder de indruk van de wegligging en vooral hoe makkelijk de auto te besturen was. Daarbij was het nog re-de-lijk comfortabel ook. Ook de bouwkwaliteit was erg goed. Uiteraard werd wel de hele beleving gedomineerd door Die V8.

          Login om te reageren
    • g40freak zegt

      15 mei 2015 om 12:01

      @trident: simpelweg omdat het kan, denk ik.

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      15 mei 2015 om 12:31

      @trident: wrong dude .. Only in Texas ..

      Login om te reageren
      • bmwjarne zegt

        15 mei 2015 om 12:43

        @lincoln: applausje ‘dude….’

        Login om te reageren
      • johanhummer9 zegt

        15 mei 2015 om 12:47

        @lincoln: waar the fuck denk je dat texas ligt

        Login om te reageren
        • trident zegt

          15 mei 2015 om 12:56

          @johanhummer9: nou??

          Login om te reageren
        • lincoln zegt

          15 mei 2015 om 13:03

          @johanhummer9: you don’t understand .. Please don’t understand ..

          Login om te reageren
      • trident zegt

        15 mei 2015 om 12:56

        @lincoln: haha

        Login om te reageren
  2. agera zegt

    15 mei 2015 om 10:47

    De venom heeft wel een betere prijs/snelheidsverhouding dan de veyron

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      15 mei 2015 om 11:29

      @agera: Als je voor weinig geld zo hard wil gaan dat je je broek vol schijt van angst dan moet je een motor kopen.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        15 mei 2015 om 13:05

        @berlinetta: maar als ik niet in een te strak pak met een helm op wil natregenen dan koop ik een venom

        Login om te reageren
    • porscheisthebest zegt

      15 mei 2015 om 11:35

      @agera: klopt, en de venom ziet er tien keer beter uit dan de veyron naar mijn mening

      Login om te reageren
  3. meneer zegt

    15 mei 2015 om 10:57

    Óf je koopt voor 10% van die prijs een auto waar je iets mee kunt, een huis en als het moet een vrouw.

    Login om te reageren
    • bosje zegt

      15 mei 2015 om 11:03

      @meneer: dat is nieuw voor mij, in welke winkel kun je een vrouw kopen?
      Maar ik geef je gelijk; als ik enkel 1,4 miljoen had zou ik eerst een huis kopen en dan kijken wat er nog beschikbaar is voor een bolide.

      Login om te reageren
      • Junior540 zegt

        15 mei 2015 om 11:26

        @bosje: er zijn genoeg sites met import bruiden heb ik me laten vertellen ;)

        Login om te reageren
        • pjeey zegt

          15 mei 2015 om 11:50

          @junior540: “heb ik me laten vertellen” … Sure ;)

          Login om te reageren
  4. gtwillem zegt

    15 mei 2015 om 10:57

    Waarschijnlijk kwamen ze er bij Hennessey achter dat het bouwen zo’n auto klauwen met geld kost. Dus om de productiekosten te dekken en eventueel wat verbeteringen aan de auto door te voeren vragen ze nu een kleine 14% meer. Ach, zeker op zulke bedragen maakt het niet zo heel veel uit.

    Login om te reageren
    • jag00 zegt

      15 mei 2015 om 11:06

      @gtwillem: idd zijn toch maar een paar tientjes!

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      15 mei 2015 om 17:03

      @gtwillem: 17% meer

      Login om te reageren
  5. Edge zegt

    15 mei 2015 om 11:29

    Als ik dan een 400+ wagen zou willen, dan toch liever de Veyron. Veel fijner in het dagelijks leven dan zo’n spijkerharde Venom

    Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      15 mei 2015 om 12:02

      @edge: ik denk dat je als je voor deze bedragen auto’s koopt dat je dan wel wat anders (twintig wagens ofzo) hebt staan als daily. Ergens vind ik het wel leuk dat er ook idioot snelle auto’s zijn waar je je hoofd bij moet houden…

      Login om te reageren
    • osmo zegt

      15 mei 2015 om 12:08

      @Edge: Alleen heeft zo’n Veyron al nieuwe banden en velgen nodig als je er twee zondagen achter elkaar mee naar de bakker op de hoek gereden bent om je broodjes te halen.

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      15 mei 2015 om 12:46

      @Edge:
      Als ik zonodig in alle rust en zonder noemenswaardige inspanning over de 300 wil rijden koop ik wel een kaartje voor de TGV.

      Login om te reageren
  6. norge zegt

    15 mei 2015 om 11:59

    Liever een gewone Elise dan…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      15 mei 2015 om 12:10

      @norge:
      Juist, daar is genoeg lol mee te beleven en ook die is, in de juist uitvoering, prima in staat om het dun door de broek te laten lopen.

      Echter, wij zijn gedwongen om rationeel te denken, mensen die dit kunnen betalen zijn de voeling met de normale wereld al jaren kwijt.

      Login om te reageren
      • trident zegt

        15 mei 2015 om 12:59

        @jrk68: wat vind je eigenlijk van de exige?? Die vind ik veel toffer

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          15 mei 2015 om 13:21

          @trident:
          Wat is er dan “toffer” aan de Exige, de naam..?
          Op de eerste na zijn het voor 98% dezelfde auto’s, de huidige kan immers ook dakloos.
          De eerste was motorisch trouwens een ramp, een maatje van mij heeft nog een van de weinige waar de originele motor nog in zit, maar die rijdt er dan ook sporadisch mee.
          Met andere woorden, ik vind de Exige leuk maar voor mij mist hij de toegevoegde waarde t.o.v. een Elise.

          Login om te reageren
  7. jeppie zegt

    15 mei 2015 om 12:31

    Ik kies echt voor de Venom GT.

    Login om te reageren
  8. mrrallycross zegt

    15 mei 2015 om 14:26

    Doe mij dan maar een p1! Anders een laferrari als dat beide niet gaat doe mij dan maar die villa

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North