• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hennessey geeft voorproefje op CTS-V met 1.000+ pk

Auteur: robbie, gepost 26 juli 2011 om 22:11 – 24 Reacties

Cadillac CTS-V Coupe Hennessey V1000 rendering


Het Amerikaanse Hennessey Performance was al eens zo verstandig om 700+ pk uit een Cadillac CTS-V te persen, maar zoals we allemaal weten: More = Better! En dus hebben ze nu aangekondigd dat ze een versie met maar liefst 1.013 pk gaan bouwen. Gewoon, omdat het kan.

Eigenlijk zijn we helemaal niet verbaasd dat Hennessey ook met een 1.000+ pk pakketje komt voor de CTS-V ze hebben het immers ook gedaan met een Escalade en we kennen de Venom GT ook maar al te goed.

In totaal wil Hennessey 12 exemplaren bouwen van de Hennessey V1000 Twin-Turbo. Wat de specificaties en prestaties moeten gaan worden kan je hieronder lezen:

Power:
• 1.013 pk @ 6,400 rpm
• 1.286 Nm @ 4,000 rpm

Acceleration:
• 0-100 km/h: 3,5 sec
• 1/4 Mile: 10.9 @ 217 km/h
• Top Speed: 370 km/h

V1000 Twin Turbo Upgrade Includes:
• 427 cid LS V8 Engine
• Forged Low Compression Pistons
• Forged Steel Connecting Rods
• Callies 4340 Forged Steel Crank
• Balanced and Blueprinted Rotating Assembly
• ARP Main Studs & Head Bolts
• High Flow Cylinder Heads
• Hennessey V1000 Camshaft
• Upgraded Fuel Injectors
• Upgraded Fuel System (Includes Lines, Rails & Pump)
• Twin Ball Bearing Turbochargers
• Dual Wastegates
• Electronic Boost Controller
• Stainless Steel Piping and Exhaust
• Air-to-Air Intercooler
• High-Flow K&N Air Filter
• 160 Degree Thermostat
• Professional Installation
• HPE Engine Management Calibration
• Dyno Tuning & Road Testing
• Hennessey Exterior Badging
• Serial-Numbered Dash & Engine Plaques
• 1 Year / 12,000 Mile Limited Warranty

REQUIRED TRANSMISSION UPGRADE:
• Manual: Centerforce Dual Friction Clutch Upgrade
• Automatic: Performance Build & Torque Converter Upgrade

Braking:
• Brembo Carbon Ceramic Brake Upgrade
• 15.1 inch Carbon Ceramic Rotors (Front & Rear)
• Calipers: 8-Piston (Front); 6-Piston (Rear)

Wheels & Tires:
• Hennessey Monoblock Wheels
• 20×10 inch (Front); 20×13 inch (Rear)
• Michelin Pilot Super Sport Tires
• 275/30YR-20 (Front); 345/30YR-20 (Rear)

Suspension:
• Lowered 1″ (Front & Rear)
• Factory Magnetic Ride Control Tuned by John Heinricy

Body:
• CarbonAero CTS-V Widebody Upgrade
• Carbon Fiber Front Splitter
• Carbon Fiber Rear Diffuser
• Carbon Fiber Front Fenders
• Carbon Fiber Extractor Hood
• Carbon Fiber Rear Fender Flares

Interior:
• Alcantara Headliner
• Carbon Fiber Door Sills
• Upgraded Leather & Stitching
• Hennessey Embroidered Heardrests
• Hennessey Premium Floormats

Ook interessant!

  • Hennessey Mammoth is 1.000 pk gezinsauto
  • Hennessey Deep Space
    Hennessey Deep Space zeswieler heeft 2.400 pk
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk
  • Zo klinkt Lotus Evija
    Video: zó klinkt de Lotus Evija met 2.000 pk

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Cadillac, Coupe, cts-v, Hennessey, tuning

Vorig bericht: « Audi R8 krijgt RS5 power en R8 V10 krijgt ook wat extra
Volgend bericht: Rosberg maakt Coulthard doodsbang op de ‘Ring [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. W115 zegt

    26 juli 2011 om 22:19

    te veel is nooit gezond

    Login om te reageren
  2. joosthoeve zegt

    26 juli 2011 om 22:21

    Op de achterwielen met de motor voorin? Mkey! Toch lijkt het me super tof om mee te rijden!

    Login om te reageren
  3. JanJansen zegt

    26 juli 2011 om 22:25

    Toch mooi zo’n Jack the Plumber Veyron.
    Alhoewel, als ik me bedenk dat het R500 blok en aandrijflijn in mijn Caterham al ruim 8.000 euro kostte…

    Login om te reageren
    • Svensson zegt

      27 juli 2011 om 01:00

      @JanJansen:

      Heb je voor de sequentiële dog-box gekozen? Dan valt het me op zich nog redelijk mee, die dingen zijn idioot duur..

      Hoe staat het verder met de bouw eigenlijk? Al bijna klaar? Lijkt me echt heel gaaf om te zien hoe dat proces in z’n werk gaat, ben een groot fan van de R500.

      Login om te reageren
  4. alcantara zegt

    26 juli 2011 om 22:28

    Alcantara Headliner is wel chique!

    Login om te reageren
  5. alcantara zegt

    26 juli 2011 om 22:29

    1 jaar garantie is dan weer minder….

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    26 juli 2011 om 22:32

    eindelijk zie ik het ..
    het zat me al zolang dwars ..

    dit is gewoon een uitvergrote Honda CRX ..

    Login om te reageren
  7. C6_R zegt

    26 juli 2011 om 22:43

    Me likey! 100000pk zal wel, maar de bodykit vind ik wel strak ogen!

    Login om te reageren
    • joosthoeve zegt

      26 juli 2011 om 22:52

      @C6_R: Hopelijk komt deze photoshop inderdaad ook echt zo tot leven!

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        26 juli 2011 om 23:32

        @joosthoeve: Hoezo, ga je hem kopen dan?

        Login om te reageren
        • joosthoeve zegt

          26 juli 2011 om 23:52

          @alcantara: Is niet echt relevant lijkt mij. Maar om te antwoorden; nee, dat kan ik waarschijnlijk niet betalen.

          Login om te reageren
  8. trisx zegt

    26 juli 2011 om 22:47

    Hij ziet er dik uit

    Login om te reageren
  9. lourensdegroot zegt

    26 juli 2011 om 22:50

    Njaa wel vet !

    Login om te reageren
  10. sebasjuhh zegt

    26 juli 2011 om 23:10

    toch mooi dat een porsche turbo sneller is op de quarter mile!

    Login om te reageren
  11. dennisr zegt

    26 juli 2011 om 23:20

    moah ik vind het nou niet de auto waarvan ik zou zeggen, die moet 1000 pk hebben.. volgens mij zijn er wel dikkere alternatiefen.. maarja ieder zn keus.. vind het design ook niet het mooiste wat ik gezien heb..

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      26 juli 2011 om 23:31

      @dennisr:

      yep .. een Ford Crown Victoria had leuker geweest ..
      en dan zonder spoiler meuk ..

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        26 juli 2011 om 23:41

        @lincoln: Persoonlijke voorkeur gaat dan uit naar Ford Mustang :mrgreen: die straalt zonder bumpers en met 540pkal meer kracht uit dan deze met bumpers en 1000pk… (shelby, heeft wel iets andere bumpers maar niet zo overdreven als dit )

        Login om te reageren
  12. ts46 zegt

    27 juli 2011 om 00:17

    vind de prestaties nou niet echt geweldig te noemen ofzo..

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      27 juli 2011 om 05:57

      @ts46: Hier rij je wel alles mee weg wat je tegen komt hoor. Tenzij je net de pech hebt dat je een Veyron tegen komt.

      Login om te reageren
  13. chrispothast zegt

    27 juli 2011 om 07:08

    Snel is ie zeker, lelijk ook imo. Vlgns mij gaan deze gasten ook een upgrade voor de LFA maken lijkt me wel interressant….

    Login om te reageren
  14. Freewarefreak zegt

    27 juli 2011 om 13:07

    En dan zie je in het persbericht:

    Garantie: 12.000 miles / Limited warranty (lees: dus alleen op draaiende delen)

    Nou dat schept vertrouwen..

    Login om te reageren
    • chrispothast zegt

      27 juli 2011 om 18:16

      @Freewarefreak: je hebt in america op alles limited warranty, is daar de juridische term voor garantie. De garantie hier is ook limited. Bv als jij geen olie in je auto pleurt en hij daardoor stuk gaat valt dit niet garantie.

      Login om te reageren
  15. corvettez06 zegt

    27 juli 2011 om 15:54

    amerikaans he ?

    Login om te reageren
  16. Cantago zegt

    1 augustus 2011 om 01:38

    En hoe lang gaat die motor mee zeg je?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North