• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hennessey weet wel raad met een ’63 AMG’ [700pk]

Auteur: Alwood, gepost 12 augustus 2012 om 18:28 – 24 Reacties

Mercedes E63 AMG Hennessey
Een standaard AMG is leuk maar speelt gewoon niet mee met de echt zware jongens. Daar kwam Hennessey zelf achter in een SLS Roadster. Reden genoeg om aan de 5,5 biturbo te gaan pielen in een E-klasse.

Fabrikanten doen er tegenwoordig bijna niet meer aan, Mercedes kan het niet laten haar auto’s nog steeds te ‘over designen’. Technisch gezien kan een E63 AMG een hoop meer hebben dan de krachten die Mercedes er standaard op los laat. Om dat soort zaken bloot te leggen zijn er mannen als John Hennessey. Die heeft hard gewerkt aan de 5,5 biturbo uit de E63 maar niet echt onderdelen hoeven vervangen. Het standaard motorblok met turbo’s blijkt daarmee geschikt voor 700 pk. Daarbij komen nog 1080 Nm’s koppel. Geen kattenpis. Alleen voldoet ‘ie nu niet meer aan de Californische milieu-eisen.

Helaas voor John zit er in de SLS nog gewoon een 6,2 liter V8 zonder turbo’s. Die Lamborghini Aventador zal nog wel even vooraan blijven rijden. Natuurlijk staat er altijd wel ergens een Camaro of zelfs Venom-GT klaar als de vraag naar meer snelheid echt gaat jeuken.

Ook interessant!

  • Gespot - De foutste S 63 AMG ter wereld?
  • Video - C 63 AMG is het slachtoffer van zware mishandeling
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG GT 63 S E Performance: 843 pk en 1.400 Nm
    Mercedes-AMG GT 63 S E Performance: 843 pk en 1.400 Nm

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, e-klasse, e63, Hennessey, Mercedes, tuning, w212

Vorig bericht: « Paarse Rolls-Royce Corniche heeft het
Volgend bericht: Brullend supercar-orkest van Wilton House 2012 »

Lees Interacties

Reacties

  1. meneersander zegt

    12 augustus 2012 om 18:35

    Wat zijn die milieu eisen daar dan precies?

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      12 augustus 2012 om 19:06

      @meneersander: met al die zware v10 en v12 motoren daar kan ik me daar ook niet echt iets bij voorstellen

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        12 augustus 2012 om 21:15

        @nasty:

        en al die zware V38 en V46 die ze daar in Priussen en Camry,s stoppen ..

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      12 augustus 2012 om 20:22

      @meneersander:

      in de jaren 70 gingen ze al over op ongelode benzine en (auto)lakken op waterbasis ..

      zullen nu nog steeds wel een jaartje of 15 of 20 voorlopen ..

      Login om te reageren
  2. jweelden zegt

    12 augustus 2012 om 18:38

    Netjes leek zo op t eerste gezicht een s.

    Login om te reageren
  3. rufctr01 zegt

    12 augustus 2012 om 18:41

    Hier is niks mis mee. Klinkt ook lekker.

    Login om te reageren
  4. smoked zegt

    12 augustus 2012 om 19:10

    Azijnpissers in californie, rijden daar genoeg klassiekers rond die bij elkaar genoeg uitstoten als 100 van deze dingen (bij wijze van…).

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      12 augustus 2012 om 20:23

      @smoked:

      nee hoor azijnpisser ..

      dat is alleen in NL het geval ..

      Login om te reageren
      • smoked zegt

        12 augustus 2012 om 21:18

        @lincoln: owja veelal mercedes 190E’s…. Heb je een punt ;)

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          12 augustus 2012 om 21:22

          @smoked:

          ook oldtimers moeten daar gewoon aan het jaarlijkse emissie infuus ..
          en met moeten bedoel ik dan ook MOETEN ..

          Login om te reageren
  5. vale46 zegt

    12 augustus 2012 om 19:14

    & hoe weet autoblog( @Alwood ) dat deze standaard onderdelen dat aankunnen? Ik vermoed toch dat er veel onderdelen zijn die sneller vervangen zullen moeten worden door hem zo op te drijven. Mijn logica zegt dit althans, anders zou Mercedes AMG hem standaard wel met meer pk’s leveren hé.

    OT: Wel knap dat ze dit hebben bereikt zonder onderdelen aan te passen.
    Het “hennessey” logo op de koffer vind maar lelijk.

    Login om te reageren
    • autobart zegt

      12 augustus 2012 om 19:53

      @vale46: Nou nee, het is RWD dus je moet niet je banden op staan te roken als je een keer lekker snel volgas wegtrekt… En ze moeten aan milieueisen voldoen.

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      12 augustus 2012 om 20:26

      @vale46:

      iedereen weet inmiddels dat Hennessy niet loopt te kutten in de marge ..

      Login om te reageren
  6. CL65 zegt

    12 augustus 2012 om 20:39

    Het geluid hebben ze goed verneukt

    Login om te reageren
    • bruinbeer zegt

      12 augustus 2012 om 21:59

      @CL65: idd, de gewone AMG’s klinken echt heerlijk! deze ook wel maar wel veel minder dan een gewone AMG.

      Login om te reageren
  7. alassad zegt

    12 augustus 2012 om 21:07

    De E-klasse ziet er.zowaar mooi uit..

    Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    12 augustus 2012 om 21:13

    Wat een heerlijke bak zeg. E klasse AMG sowieso heerlijke auto.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      12 augustus 2012 om 23:33

      @E34M5Touring: ..mjam..in het beige..en dan met zo’n lichtkrantje op het dak..smul.. ;)

      Login om te reageren
  9. shicomm zegt

    12 augustus 2012 om 23:12

    Dit is voor hennessey’s doen nog vrij braaf imho…
    Helemaal omdat ze maar 2 dingen aanpassen:

    HPE700 Upgrade Package Includes:
    • HPE Air Induction System Modification
    • HPE Engine Management Calibration

    Aan de uitlaat doen ze bijv. niks.
    Opmerkelijk ook dat alleen door deze 2 ingrepen de auto al niet meer door de milieu eisen komt.
    Door toepassing van de turbo’s krijg je al veel meer ruimte en aangezien ze het geheel voor bijna 58.000 km van garantie voorzien gaat het niet tot in extremen lijkt me.
    Hoe krap is de marge dan wel niet op de standaard wagen ?

    Login om te reageren
  10. Megakix zegt

    12 augustus 2012 om 23:32

    550Pk op de wieltjes..kortom, een M5 kan’m nog bijbenen. Jammer van die lelijke uitlaatpijpjes; kunnen ze die niet gewoon ovaal rond maken en geïntergreerd in de bumper ? Zo issie direkt sjonnie Bravo !

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      13 augustus 2012 om 14:01

      @Megakix: een m5 heeft geen 500pk op de wieltjes hoor…

      Login om te reageren
  11. mark88 zegt

    12 augustus 2012 om 23:39

    Is en blijft een taxi.

    Login om te reageren
  12. mightymike zegt

    13 augustus 2012 om 00:10

    Serieus die velgen een spoiler en die letters dan?? Laat hem gewoon zo en dan 700pk klaar

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 augustus 2012 om 00:13

      @mightymike:

      spoilertjes en lettertjes ??

      dat noemt men “Duitse tuning” ..

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North