
Een waardige concurrent voor de Fiat 500 en al dat andere Retro grut? Wat dacht je van de Trabi? Juist, dat was ook de gedachte van Herpa, een Duitse fabrikant van modelauto’s. Op de IAA zal Herpa namelijk een miniatuur studie van een nieuwe Trabant tonen.
Herpa benadrukt dat het geen marketingtruc is, men wil de klassieke automobiel serieus nieuw leven inblazen. Wat denkt u, is er nog ruimte voor een extra retromodel?











Afschuwelijk ! wie zit hier nu op te wachten ?
Gefrustreerde Dacia rijders?
Cool, daar heb ik als baby nog in oost-Berlijn in rondgereden, op de “achterbank” dan.
Krijgen we dan weer een geplastificeerdperskartonachtige carrosserie?
het is net een 300C met dat lage dak en van voren een mini grill..
nee hier is toch echt geen plaats meer voor ;-)
Goh… Herpa… Ik ken ze van de 1:87 modelletjes voor bij de trein.
Dus nu willen ze dit in 1:1 gaan bouwen?
Een beetje een kruising tussen een Nissan Figaro en de een of andere Chrysler. Wel grappig, maar of ik ’t ook serieus neem?
Wat is de technische basis eigenlijk?
Waaat? Wordt dit soms de opvolger voor de Multipla als lelijkste auto op het wegennet?
i give it a go vind m wel sexy met z’n shootingbreak lijn maar eigenlijk natuurljik gewoon een 4drs hatchback
€3000 excl, en €5000 in de showroom in NL? Waarom niet?
Ziet er iig beter uit dan de Logan..
De Herpes 50! Bijzonder kenmerk: personen onder de 1.95m kunnen niet uit de ramen kijken.
leuk initiatief. Ook weer eens een design dat niet hopeloos afgezaagd is. absolute verrijking van het straatbeeld. Misschien niet qua schoonheid maar iig wel qua speelsheid.
Vind hem eigenlijk wel vet…beetje een kruising tussen een chrysler 300c en een mini. Als die niet te veel zou gaan kosten zou het best een succes kunnen worden.
Doen! Ik vind hem niet perse erg mooi, maar het verrijkt het straatbeeld meer dan de nieuwe Suzuka, Nassin, Toyita modellen. Onee, het is Suzuki, Nissan en Toyota, ik haalde ze alweer doorelkaar…
Het ligt allemaal een beetje in het verlengde van de autoblog-design contest met betrekking tot een nieuwe DAF-personenauto. Zelfs het uiterlihjk van de auto.
Hm een Chrysler 300c gekruist met een mini en daarna gespoten in de kleuren van trabant. Ach het is weer eens wat anders.
zoiets hoort in een tekenfilm thuis…
Leuk, doen, goedkoop maken en veel verkopen!
Wat een onprofessionele rendering!
Dit kan je toch niet serieus nemen?
Jongens, jongens. Ik denk niet dat Herpa de middelen heeft om dit daadwerkelijk te produceren. In andere woorden, dit is een studie. Ik vind het wel erg jammer dat Herpa een inderdaad niet bijzonder fraaie rendering heeft gemaakt.
Overigens maakt Herpa ook Playmobil auto’s (pak em beet 1:24) en vliegtuigen in 1:220. Daarnaast heeft het vroeger auto’s gemaakt in 1:66 en 1:43.
Herpes 500?
Een SOA is aantrekkelijker dan deze auto.
Het lijkt het meest op zo’n mislukte Daihatsu Trevis…
Niets retro aan; die benaming is m.i. voorbehouden aan een uitvoering met treeplanken en échte wielkappen. De jaren 30….hmmm.
ik vindt hem tof!
het is nu nog een beetje een karikatuur en heeft wat werk nodig..
Trek hem een beetje strak, iets meer ruimte achter de achterbank, moderne snufjes zoals led headlights etc, gewicht max 1000kg en 100pk tjes met een dsg bak. verbruik van 1 op 18 moet haalbaar zijn met zo’n gewicht.
prijsje van rond de 10-15.000 en dan hebben we daar ook weer eens een toffe kar.
komt u maar!
@wimbers
Het is goed dat er ook optimisten zijn in deze wereld.
doe mij de oude trabbi maar…
Heeft de vorm van een Phantom
herpa zal de DDR missen
zou wel leuk zijn
Lijkt nergens op. Een Trabant moet er goedkoop-goedkoop uit zien. Hier hebben ze chique-goedkoop van willen maken, en het is nog mislukt ook.
Zelfde opmerking als ik al gemaakt heb bij de Citroën C-Cactus, die volgens sommige de opvolger is van de 2CV: Niet het design, maar het idee van de auto is belangrijk voor een waardige opvolger. Trabant verdient trouwens geen opvolger, het was een rotkar. Als de naam Trabant terug opgepikt wordt moet het een Skoda-Dacia tussenslag worden. Goede kwaliteit, redelijk design, redelijke uitrusting, redelijke prijs.
Inderdaad, een kruising tussen een Daf 33, Autobianchi A112, Austin Maxi, Mazda 1500, Citroen Diane, Peugeot 204, Fiat 125, Zundapp Janus, Syrena, Seat 1430, Datsun Sunny, Renault 6, Iso Rivolta, Suzuki Fronte, Nissan Figaro en Renault 5.Laat maar komen deze retrokar.
’t Is even wennen maar dan is het toch helemaal top dat er een opvolger is voor de oude pruttelende Trabi!
Ik wil de Daf 33 (A-type) en Daf 44/55/66 (B-Type) terug!
Onze Beierse vrienden van Bee-Em-Doppelvau waren toch op zoek naar een volgend merk?!
Je reinste upgrading van het merk lijkt me.
De DAF 33 is uiteraard een hele toffe auto en z’n grotere broers mogen ook zeker niet ontbreken. Wellicht dat Herpa ook daar een “opvolger” voor kan ontwerpen.
Goh…. Mijn vader rijdt nu nog immer in een Trabant P601
Op de elektrische installatie na 12V i.p.v. 6V nog helemaal origineel.
Zelfs de 2-cylinder tweetakt motor zit er nog in.
Ik kan nu niet zeggen dat het Herpa model nou mooier is…
Doet mij denken aan het zien van een trabant via een oude televisie waarvan de verticale liniairiteit gestoord is, waardoor de onderhelft uitgerekt wordt weergegeven, en de bovenhelft in elkaar is gedrukt… (Veroorzaakt dat bekende EI-vormig Testbeeld…) “Een Test-Ei, misschien iets voor Pasen?”
Neovo
geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik koop hem direct.
ik heb al een paar trabants p50 en3 601 2 takts de new tabi ziet er gelikt uit daarom ga ik hem direkt kopen zodra dat kan.
Wat iedereen hier kennelijk mist is dat dit ding, in de vertrouwde H0 (1:87) schaal, al een jaar of twee gemaakt wordt…
Is toch leuk op je modelspoorbaan?
laat maar komen die handel best de moeite waard !!!