• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Herpa Trabant op de IAA

Auteur: autoblogger, gepost 5 september 2007 om 23:23 – 38 Reacties

Herpa Trabant


Een waardige concurrent voor de Fiat 500 en al dat andere Retro grut? Wat dacht je van de Trabi? Juist, dat was ook de gedachte van Herpa, een Duitse fabrikant van modelauto’s. Op de IAA zal Herpa namelijk een miniatuur studie van een nieuwe Trabant tonen.

Herpa benadrukt dat het geen marketingtruc is, men wil de klassieke automobiel serieus nieuw leven inblazen. Wat denkt u, is er nog ruimte voor een extra retromodel?

Herpa Trabant
Herpa Trabant
Herpa Trabant
Herpa Trabant
Herpa Trabant
Herpa Trabant

Ook interessant!

  • Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
    Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - deel 1
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 1
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 3
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 3
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 4
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 4

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

iaa, iaa-2007, Retro, trabant

Vorig bericht: « Corvette ZR1 aka SS, Blue Devil, ZZ Top, Z07, etc…
Volgend bericht: Spyshots M3 CSL »

Lees Interacties

Reacties

  1. Frissegast zegt

    5 september 2007 om 23:24

    Afschuwelijk ! wie zit hier nu op te wachten ?

    Login om te reageren
  2. autoblogger zegt

    5 september 2007 om 23:25

    Gefrustreerde Dacia rijders?

    Login om te reageren
  3. Georgio zegt

    5 september 2007 om 23:26

    Cool, daar heb ik als baby nog in oost-Berlijn in rondgereden, op de “achterbank” dan.
    Krijgen we dan weer een geplastificeerdperskartonachtige carrosserie?

    Login om te reageren
  4. vØlvØ frǽk  zegt

    5 september 2007 om 23:26

    het is net een 300C met dat lage dak en van voren een mini grill..
    nee hier is toch echt geen plaats meer voor ;-)

    Login om te reageren
  5. Klassiekerrally zegt

    5 september 2007 om 23:27

    Goh… Herpa… Ik ken ze van de 1:87 modelletjes voor bij de trein.
    Dus nu willen ze dit in 1:1 gaan bouwen?
    Een beetje een kruising tussen een Nissan Figaro en de een of andere Chrysler. Wel grappig, maar of ik ’t ook serieus neem?

    Wat is de technische basis eigenlijk?

    Login om te reageren
  6. GJ zegt

    5 september 2007 om 23:44

    Waaat? Wordt dit soms de opvolger voor de Multipla als lelijkste auto op het wegennet?

    Login om te reageren
  7. Floryn zegt

    5 september 2007 om 23:44

    i give it a go vind m wel sexy met z’n shootingbreak lijn maar eigenlijk natuurljik gewoon een 4drs hatchback

    Login om te reageren
  8. MrSelected zegt

    5 september 2007 om 23:46

    €3000 excl, en €5000 in de showroom in NL? Waarom niet?

    Ziet er iig beter uit dan de Logan..

    Login om te reageren
  9. rgseidl zegt

    6 september 2007 om 00:28

    De Herpes 50! Bijzonder kenmerk: personen onder de 1.95m kunnen niet uit de ramen kijken.

    Login om te reageren
  10. zondagsrijder zegt

    6 september 2007 om 08:15

    leuk initiatief. Ook weer eens een design dat niet hopeloos afgezaagd is. absolute verrijking van het straatbeeld. Misschien niet qua schoonheid maar iig wel qua speelsheid.

    Login om te reageren
  11. mats89 zegt

    6 september 2007 om 08:26

    Vind hem eigenlijk wel vet…beetje een kruising tussen een chrysler 300c en een mini. Als die niet te veel zou gaan kosten zou het best een succes kunnen worden.

    Login om te reageren
  12. Yellomello zegt

    6 september 2007 om 08:55

    Doen! Ik vind hem niet perse erg mooi, maar het verrijkt het straatbeeld meer dan de nieuwe Suzuka, Nassin, Toyita modellen. Onee, het is Suzuki, Nissan en Toyota, ik haalde ze alweer doorelkaar…

    Login om te reageren
  13. Thelis zegt

    6 september 2007 om 09:02

    Het ligt allemaal een beetje in het verlengde van de autoblog-design contest met betrekking tot een nieuwe DAF-personenauto. Zelfs het uiterlihjk van de auto.

    Login om te reageren
  14. JD zegt

    6 september 2007 om 09:02

    Hm een Chrysler 300c gekruist met een mini en daarna gespoten in de kleuren van trabant. Ach het is weer eens wat anders.

    Login om te reageren
  15. Greg zegt

    6 september 2007 om 09:22

    zoiets hoort in een tekenfilm thuis…

    Login om te reageren
  16. pomoek zegt

    6 september 2007 om 09:40

    Leuk, doen, goedkoop maken en veel verkopen!

    Login om te reageren
  17. DAT zegt

    6 september 2007 om 09:57

    Wat een onprofessionele rendering!

    Dit kan je toch niet serieus nemen?

    Login om te reageren
  18. Jan C. zegt

    6 september 2007 om 10:14

    Jongens, jongens. Ik denk niet dat Herpa de middelen heeft om dit daadwerkelijk te produceren. In andere woorden, dit is een studie. Ik vind het wel erg jammer dat Herpa een inderdaad niet bijzonder fraaie rendering heeft gemaakt.

    Overigens maakt Herpa ook Playmobil auto’s (pak em beet 1:24) en vliegtuigen in 1:220. Daarnaast heeft het vroeger auto’s gemaakt in 1:66 en 1:43.

    Login om te reageren
  19. Coolguy zegt

    6 september 2007 om 10:23

    Herpes 500?
    Een SOA is aantrekkelijker dan deze auto.

    Login om te reageren
  20. Niels zegt

    6 september 2007 om 10:25

    Het lijkt het meest op zo’n mislukte Daihatsu Trevis…

    Login om te reageren
  21. Roger zegt

    6 september 2007 om 10:33

    Niets retro aan; die benaming is m.i. voorbehouden aan een uitvoering met treeplanken en échte wielkappen. De jaren 30….hmmm.

    Login om te reageren
  22. wimbers zegt

    6 september 2007 om 10:37

    ik vindt hem tof!
    het is nu nog een beetje een karikatuur en heeft wat werk nodig..
    Trek hem een beetje strak, iets meer ruimte achter de achterbank, moderne snufjes zoals led headlights etc, gewicht max 1000kg en 100pk tjes met een dsg bak. verbruik van 1 op 18 moet haalbaar zijn met zo’n gewicht.
    prijsje van rond de 10-15.000 en dan hebben we daar ook weer eens een toffe kar.

    komt u maar!

    Login om te reageren
  23. DAT zegt

    6 september 2007 om 11:11

    @wimbers
    Het is goed dat er ook optimisten zijn in deze wereld.

    Login om te reageren
  24. Funnyjacket zegt

    6 september 2007 om 13:22

    doe mij de oude trabbi maar…

    Login om te reageren
  25. chukka zegt

    6 september 2007 om 13:37

    Heeft de vorm van een Phantom

    Login om te reageren
  26. swa zegt

    6 september 2007 om 13:41

    herpa zal de DDR missen

    Login om te reageren
  27. je oma zegt

    6 september 2007 om 17:41

    zou wel leuk zijn

    Login om te reageren
  28. Esprit_de_Flandre zegt

    6 september 2007 om 18:45

    Lijkt nergens op. Een Trabant moet er goedkoop-goedkoop uit zien. Hier hebben ze chique-goedkoop van willen maken, en het is nog mislukt ook.

    Zelfde opmerking als ik al gemaakt heb bij de Citroën C-Cactus, die volgens sommige de opvolger is van de 2CV: Niet het design, maar het idee van de auto is belangrijk voor een waardige opvolger. Trabant verdient trouwens geen opvolger, het was een rotkar. Als de naam Trabant terug opgepikt wordt moet het een Skoda-Dacia tussenslag worden. Goede kwaliteit, redelijk design, redelijke uitrusting, redelijke prijs.

    Login om te reageren
  29. Rutgertje zegt

    7 september 2007 om 01:34

    Inderdaad, een kruising tussen een Daf 33, Autobianchi A112, Austin Maxi, Mazda 1500, Citroen Diane, Peugeot 204, Fiat 125, Zundapp Janus, Syrena, Seat 1430, Datsun Sunny, Renault 6, Iso Rivolta, Suzuki Fronte, Nissan Figaro en Renault 5.Laat maar komen deze retrokar.

    Login om te reageren
  30. Trabi zegt

    2 januari 2008 om 20:16

    ’t Is even wennen maar dan is het toch helemaal top dat er een opvolger is voor de oude pruttelende Trabi!

    Login om te reageren
  31. DafMaf zegt

    27 januari 2008 om 23:25

    Ik wil de Daf 33 (A-type) en Daf 44/55/66 (B-Type) terug!

    Login om te reageren
  32. Kevin zegt

    27 januari 2008 om 23:41

    Onze Beierse vrienden van Bee-Em-Doppelvau waren toch op zoek naar een volgend merk?!

    Je reinste upgrading van het merk lijkt me.

    Login om te reageren
  33. Trabi zegt

    28 januari 2008 om 07:31

    De DAF 33 is uiteraard een hele toffe auto en z’n grotere broers mogen ook zeker niet ontbreken. Wellicht dat Herpa ook daar een “opvolger” voor kan ontwerpen.

    Login om te reageren
  34. Neovo Geesink zegt

    1 februari 2008 om 13:38

    Goh…. Mijn vader rijdt nu nog immer in een Trabant P601
    Op de elektrische installatie na 12V i.p.v. 6V nog helemaal origineel.
    Zelfs de 2-cylinder tweetakt motor zit er nog in.

    Ik kan nu niet zeggen dat het Herpa model nou mooier is…
    Doet mij denken aan het zien van een trabant via een oude televisie waarvan de verticale liniairiteit gestoord is, waardoor de onderhelft uitgerekt wordt weergegeven, en de bovenhelft in elkaar is gedrukt… (Veroorzaakt dat bekende EI-vormig Testbeeld…) “Een Test-Ei, misschien iets voor Pasen?”

    Neovo

    Login om te reageren
  35. ik zegt

    6 februari 2008 om 10:15

    geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ik koop hem direct.

    Login om te reageren
  36. harm de groot zegt

    20 februari 2008 om 13:18

    ik heb al een paar trabants p50 en3 601 2 takts de new tabi ziet er gelikt uit daarom ga ik hem direkt kopen zodra dat kan.

    Login om te reageren
  37. Knight of Ni zegt

    19 augustus 2009 om 12:21

    Wat iedereen hier kennelijk mist is dat dit ding, in de vertrouwde H0 (1:87) schaal, al een jaar of twee gemaakt wordt…

    Is toch leuk op je modelspoorbaan?

    Login om te reageren
  38. lode (belgie) zegt

    16 september 2009 om 22:20

    laat maar komen die handel best de moeite waard !!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North