• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyshots M3 CSL

Auteur: autoblogger, gepost 5 september 2007 om 23:56 – 48 Reacties

BMW M3 CSL spyshot


Er zijn wat foto’s opgedoken van een eventuele nieuwe M3 CSL…

Altijd leuk natuurlijk, weer eens wat anders dan al die M3 sedan spyshots (gaaaaap). Maar ik moet vermelden dat het uiteindelijke CSL model hier waarschijnlijk weinig op zal lijken. Volgens de commenters van m3post.com is de afgebeelde auto een testmule voor aerodynamica doeleinden… or whatever.

BMW M3 CSL spyshot
BMW M3 CSL spyshot
BMW M3 CSL spyshot
Met dank aan Tom en Rick (dos) voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: BMW M4 CSL mag weer buitenspelen
  • Video: BMW M4 rijden met alleen je handen werkt zo
    Video: boenderen met de BMW M4 'CSL'
  • 'BMW gaat CSL-label nieuw leven inblazen'
  • Nieuwe info 'bevestigt' specs en productie BMW M4 CSL

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, csl, M3, spyshot

Vorig bericht: « Herpa Trabant op de IAA
Volgend bericht: 560pk BMW M5 Evosport »

Lees Interacties

Reacties

  1. wapz zegt

    6 september 2007 om 00:12

    Reaguurders? Laten we even geen geenstijl.nl niveau gaan aannemen hier ok? Bah.
    –edit: ja bah bah, commenters dan? even ontopic aub–

    Login om te reageren
  2. wapz zegt

    6 september 2007 om 00:13

    Voor en achter hebben verschillende velgen, trouwens!

    Login om te reageren
  3. bnc zegt

    6 september 2007 om 00:16

    Wel… hij heeft al de typische csl kont :) Persoonlijk denk ik niet dat hij nog zoveel zal veranderen

    Login om te reageren
  4. P@ zegt

    6 september 2007 om 00:17

    @wapz: Die discussie is al vaker gevoerd. En autoblogger gaat gewoon met zijn eigen (geen)stijl door! toch? ;)

    Login om te reageren
  5. Alwood zegt

    6 september 2007 om 00:30

    lol… erg bruut! maar volgens mij hebben we echt al 2 jaar non stop E90(&92) 3 serie spyshots :P
    ik hoop dat ze op de CSL dit keer heeeeel veel gewicht gaan besparen. Totaal van 1300 moet eigenlijk wel lukken (hoewel ik met 1400 al wel tevreden ben). ;)

    Login om te reageren
  6. Bananenbakker zegt

    6 september 2007 om 00:38

    Errug vet hoor. Kvind hem trouwens niet zoveel verschillen van de normale nieuwe m3? Jammer dat ze wel weer rood gebruiken… Adriaan de Jager zou een mooiere kleur kiezen voor zijn M3!

    Login om te reageren
  7. Hans Zwijnenburg zegt

    6 september 2007 om 01:00

    Het is niet ondenkbaar dat de M3 CSL een 507 pk V10 uit de M5 onder de kap krijgt.

    Ice.

    Login om te reageren
  8. moris zegt

    6 september 2007 om 01:10

    waarom elke keer in rood!!

    hij is niet eens mooi in die kleur!!

    en hij verschilt heel weinig van de m3

    en beide velgen zijn niet mooi

    die achterste lijkt op mercedes

    en die voorste op s8

    Login om te reageren
  9. bnc zegt

    6 september 2007 om 01:33

    Sorry maar ik versta sommigen hier toch echt niet… het is een testmule en je zit te zagen over de 2 dingen waarover je precies niet hoeft te zagen, namelijk de kleur en de velgen… Wees blij dat ie niet in zebrapatroon gespoten is en stilaan zou je ook moeten beseffen dat velgen op testmules niet “mooi” hoeven te zijn, al liggen er nu 4 verschillende velgen onder in 4 verschillende kleuren, het is en blijft een testmule.

    Login om te reageren
  10. Marnix zegt

    6 september 2007 om 02:02

    Ik dacht dat er geen CSL ging komen?

    Login om te reageren
  11. binkie zegt

    6 september 2007 om 02:25

    en weer een post met die lelijke 3.. zucht

    Login om te reageren
  12. speedlimit zegt

    6 september 2007 om 03:09

    Blijkbaar ben ik dus niet de enige die de 3 lelijk vind.
    Motorisch vast dik in orde maar kwa uiterlijk zo lelijk als de nacht…blijft de IS-F als enige mooie sportsedan over :) (ja ik weet ’t dit is de csl dus coupe versie)

    Login om te reageren
  13. xavier zegt

    6 september 2007 om 05:17

    Ik had ook gedacht dat er geen CSL meer ging komen. Het carbon dak zit toch ook op de “gewone” M3? Dit was toch het grootste kenmerk niet?
    Enkel de bodemplaat van de koffer zullen ze nog wijzigen geloof ik maar voor de rest kunnen ze hem toch niet zo veel lichter meer maken.

    Login om te reageren
  14. Renny zegt

    6 september 2007 om 07:13

    Als dit een testmule is voor aerodynamica dan ben ik André Hazes.
    Dit is een bijna final version mijn gedacht. En de reden dat ze er verschillende velgen opzetten is om jullie te laten geloven dat hij een testmule is.

    Zie je trouwens computers, schermpjes, antennes in en op de auto ?
    Nope, gewoon iemand die het rijgedrag aan’t testen is.

    Login om te reageren
  15. Eric zegt

    6 september 2007 om 08:05

    Er mag een CSL komen. Ze kunnen nog gewicht sparen door bijvoorbeerd de achterbank eruit te zwieren en een rolkooi in de plaats. Airco en elektrische ruiten eruit. Verwarmde en elek stoelen eruit en Recaro’s erin. Dit bespaart aanzienlijk. En kleine motortuning tot 460 pk en zie daar een CSL!!!

    Login om te reageren
  16. Casey zegt

    6 september 2007 om 08:23

    Morris, wat zit je te zeiken?

    Denk je nou werkelijk dat wanneer het definitieve model alleen in het rood te verkrijgen is en verschillende velgen eronder heeft zitten?!

    En deze opmerking van je…:

    ‘en hij verschilt heel weinig van de m3’

    …kon je ook wel achter wegen laten wanneer je het artikel helemaal had gelezen. Daar staat namelijk het volgende in:

    ‘ik moet vermelden dat het uiteindelijke CSL model hier waarschijnlijk weinig op zal lijken. Volgens de commenters van m3post.com is de afgebeelde auto een testmule voor aerodynamica doeleinden… or whatever.’

    Dus…

    Login om te reageren
  17. AbarthMkII zegt

    6 september 2007 om 08:42

    Wordt daar zo NIET goed van, dat gezannik over verschillende wielen etc. Zelfde gezannik was er al eerder bij de F430 Scuderia/Challenge Stradale. Mensen dit is een test auto/test mule, stop met zeuren over het uiterlijk!

    De CSL kenmerkt zich niet alleen met een Carbon dak en een kartonnen kofferbak vloer. Zoals Eric al aangeeft, gooi al de luxe extra’s eruit, kietel de motor en je hebt het concept van de CSL !!

    Login om te reageren
  18. autoblogger zegt

    6 september 2007 om 08:53

    Er scheen overigens geen achterbank in dit gespotte model te zitten…

    Login om te reageren
  19. Erik zegt

    6 september 2007 om 08:58

    xavier: het carbonfiber dak was een van de meest opvallende uiterlijke kenmerken ja. Maar wat de CSL de CSL maakt, is dat ie een stuk lichter, sterker en sportiever is dan de ‘gewone’ M3. Als ze er bij deze wat kilootjes af werken, wat pk’s extra uit het blok knijpen en er een spijkerhard onderstel onder zetten, dan is er prima een CSL van te maken ;)

    Login om te reageren
  20. pipil zegt

    6 september 2007 om 09:05

    dat is nog niet de csl hoor. ze testen de nieuwe dsg-like gearbox van bmw.

    Login om te reageren
  21. pelezinho zegt

    6 september 2007 om 09:05

    tblijft toch een zeer geile bak die coupe

    Login om te reageren
  22. bnc zegt

    6 september 2007 om 10:02

    Exacte quote uit een interview met Gerhard Richter, Vice President van de BMW M Divisie : “The last M3 CSL was very successful and fun to drive. From now on, there will always be a CSL version of the M3”

    Login om te reageren
  23. autoblogger zegt

    6 september 2007 om 10:07

    @bnc: http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/24/voortaan-altijd-een-m3-csl

    Login om te reageren
  24. august zegt

    6 september 2007 om 10:20

    lijkt me sterk dat ze de V10 in de CSL zouden leggen. Grotere motor, nóg minder ruimte en méér gewicht in de neus. Zou het weggedrag niet ten goede komen, mijns inziens niet logisch; eerst de boel ‘slechter’ maken om vervolgens ook dat nog op te moeten lossen.

    Login om te reageren
  25. Egon zegt

    6 september 2007 om 10:24

    Welke velgen zijn dat die voorste…? Iemand? Ik vind ze mooi!!!

    Login om te reageren
  26. moris zegt

    6 september 2007 om 10:26

    @casey

    ey bmwfan:)

    dat snap ik ook wel dat ie in andere kleuren verkrijgbaar is:S

    maarja laat maar keer een ander kleurtje zien!! damn desnoods in geel ofzo!! keertje wat anders:)

    en tjah hoop ook dat ie hier weinig op gaat lijken:)

    Login om te reageren
  27. babbaloerie zegt

    6 september 2007 om 10:31

    Er zit nu wel een soortgelijk spoilertje op net als de vorige CSL, nu die kont nog iets lager/dikker net als de vorige CSL :P

    Login om te reageren
  28. bnc zegt

    6 september 2007 om 10:31

    @ Egon: Individual V spoke – style 152

    Login om te reageren
  29. bnc zegt

    6 september 2007 om 10:32

    http://www.kalach.easynet.be/style/style_152.htm

    Login om te reageren
  30. clijde zegt

    6 september 2007 om 10:45

    de coupe maakt het helemaal, heerlijke wagen, de kleuk is persoonlijk, net als de wielen.

    Login om te reageren
  31. Hylke zegt

    6 september 2007 om 11:32

    Ik vind hem gewoon zó vet hea:)

    Login om te reageren
  32. Nog een M Power zegt

    6 september 2007 om 11:34

    Hallo koekerts,

    Als jullie terugkijken in de geschiedenis… zul je zien dat BMW van èlke M een snellere of lichtere versie heeft gebouwd. Sport evo, GT, CSL etc. etc.
    En dat zullen ze zo blijven doen. BMW is een merk met een rijke (race)historie en zal dat traditiegetrouw uitbouwen/continueren.

    Dus… ook weer een CSL-achtige.

    Pieter

    Login om te reageren
  33. majinstar zegt

    6 september 2007 om 11:42

    Geef mij maar liever “de wat subtielere” M3 , dan deze bombastische CSL.

    Login om te reageren
  34. Casey zegt

    6 september 2007 om 12:24

    @ Moris

    Juist…

    Bij de weg…ik ben geen BMW fan.

    Login om te reageren
  35. SimonMc zegt

    6 september 2007 om 13:01

    Ah…Een csl van deze wagen niet lichter kunnen maken dan de gewone m3 is onzin.

    T’is niet omdat ze al een carbon dak hebben gebruikt, dat alle opties op zijn.Akkoord, de motorkap is ook al van alluminium, maar er zijn vast nog genoeg mogelijkheden om hem lichter te maken.

    Dan denk ik bv aan een stuk lichtere velgen, achterbank eruit, lichtere stoelen, geen luxe erin, hopelijk deze keer een manuele versnellingsbak, enz…

    Lukt wel hoor, alleen ook wel geen 200 kg natuurlijk.

    Login om te reageren
  36. Nathan zegt

    6 september 2007 om 14:25

    wat doet die lijn toch denken aan een ouder type skyline…
    vind achterzijde dan ook afschuwlijk lelijk !
    maar ja das mijn mening

    Login om te reageren
  37. wimbers zegt

    6 september 2007 om 16:37

    ze zouden alle auto’s moeten voorzien van kunststof spatborden, daken, aluminium motorkappen etc. dat zou behoorlijk schelen in de kilo’s.
    gaat toch nergens over dat een beetje station tegenwoordig 1500 kilo weegt.
    allemaal terug naar de 1000 zeg ik

    Login om te reageren
  38. marruk zegt

    6 september 2007 om 18:25

    Eric, jij schrijft echt bullshit, ongelooflijk.
    Het wordt geen concurrent voor een 911 GT3 RS ofzo!?

    en BNC; hoe zie jij een ’typische’ CSL-kont?
    Dat mag je mij wel ns uitleggen,
    want ik zie ‘m niet. Als je zou zeggen typische
    BMW-neus bij een spyshot van de nieuwe 7
    zou ik zeggen oké, maar een typische CSL-kont? Ik denk dat je lult.

    En voor de rest denk ik idd niet dat er een CSL komt,
    en al helemáál niet dat ie de V10 van de M5 & 6 erin zal krijgen.
    En als ze er één maken, zou het ook wel vet zijn
    als Mercedes over 2 jaartjes ofzo met een
    C63 BlackSeries zal komen (A)
    Of heb ik nu óók te veel fantasie?

    Login om te reageren
  39. autoblogger zegt

    6 september 2007 om 18:34

    @marruk: heb je alles goed gelezen? Er komt WEL een CSL, dus nogmaals:
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/24/voortaan-altijd-een-m3-csl

    Login om te reageren
  40. Rick dos zegt

    6 september 2007 om 18:43

    Leuk hoor dit nieuws, maar het is duidelijk wat het echte nieuws is in deze topic.

    “Met dank aan Tom en Rick (dos) voor de tip”

    Jaaaaa, beetje soebatten maar dan heb je ook niks natuurlijk, hè? :P ;)

    Login om te reageren
  41. bnc zegt

    6 september 2007 om 18:45

    Zucht, hier meneer Marruck:

    E46 M3:
    http://www.diseno-art.com/images/2006-BMW-M3-back.jpg

    E46 M3 CSL:
    http://www.ssip.net/upload/bmw-m3-csl-back-2_57.jpg

    en kijk nu nog es naar het onderste plaatje bovenaan…

    Login om te reageren
  42. phantom zegt

    6 september 2007 om 19:13

    perfect!, hier zouden ze het een en ander aan kunnen passen waar zij bij de standaard m3 de plank mis hebben geslagen, bijv een geintegreerde achterspoiler i.p.v. een plaklijstje…

    Login om te reageren
  43. phantom zegt

    6 september 2007 om 22:15

    trouwens, ze zetten altijd wielen van andere huidige bmw modellen eronder, nu zijn het van voren bmw individual wielen en van achteren wielen van de 6 serie, lol

    Login om te reageren
  44. Conundrum zegt

    16 september 2007 om 17:26

    Bij de nurburgring nog een exemplaar zien staan. Deze foto’s staan op autojunk. Hierin zat wel een achterbank (er reden zelf mensen mee op de achterbank) en er was verder geen electronica en of meetapparatuur te zien.

    link van autojunk volgt.

    Login om te reageren
  45. luuk zegt

    28 september 2007 om 21:07

    een woord:vet!

    Login om te reageren
  46. CSL zegt

    28 september 2007 om 23:25

    Ik zou bijna niet durven te zeggen dat de E46 CSL te verbeteren valt! Maar meer vermogen mag altijd.

    Login om te reageren
  47. w0o0dy zegt

    28 september 2007 om 23:32

    @CSL: de E46CSL misschien niet, maar de E92 M3 duidelijk wel…..

    Login om te reageren
  48. CSL zegt

    17 oktober 2007 om 19:31

    Zou wel lachen zijn als ze met een 6-inlijn aan kwammen zetten.
    Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk aangezien BMW al bezig is met een V8 in de Z4!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North