• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Corvette ZR1 aka SS, Blue Devil, ZZ Top, Z07, etc…

Auteur: autoblogger, gepost 5 september 2007 om 22:32 – 30 Reacties

Corvette Z06 combo


We hebben weer wat nieuwsgeruchten over de Corvette “Blue Devil”, de uiteindelijke naam van deze uber-vette zou namelijk ZR1 zijn. De nostalgische naamgeving zou hebben gewonnen van alternatieven als “Z07” en “Super Sport”.

Het is al een tijdje bekend dat de nieuwe Corvette tussen de 600 en 700 pk krijgt. De verwachting ligt rond de 650 pk, wat toch een nette 145 pk meer is dan de Z06 aan boord heeft…

Chevrolet’s 650-horsepower Corvette, developed under the codename “Blue Devil,” will be called ZR1. That badge will appear on the January 2008 Detroit show car, and on the production version set to go on sale later next year as a 2009 model.

Bron: motortrend.com (via jalopnik).

Anyway… Zit er daadwerkelijk iemand te wachten op een 650pk Corvette? Behalve Ruben en RobUSA uiteraard. Nee? Zullen we dan gewoon hiernaar kijken?

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Petrolhead shockeert met 'Ferrari F40' Corvette
  • Corvette water
    Corvette eindigt in sloot week na restauratie

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Corvette, ZR1

Vorig bericht: « Fisker Automotive ECO-CHIC
Volgend bericht: Herpa Trabant op de IAA »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    5 september 2007 om 22:38

    ja
    daar zitten we op te wachten, het is zo’n prachtige auto.
    Dus hoe meer pk’s hoe beter…

    Login om te reageren
  2. Arodin zegt

    5 september 2007 om 22:38

    Is er zoiets als te veel pk ?……. ehh, nope.
    Bring it on …. ben benieuwd naar de overige specs.
    Zouden ze dit keer eindelijk dat interieur, gemaakt van oude boterhamzakjes, vervangen?

    Login om te reageren
  3. ELB zegt

    5 september 2007 om 22:55

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  4. greg zegt

    5 september 2007 om 22:56

    Kan je straks nog beschaafd optrekken met zo’n auto….???

    Lijkt me vermoeiend rijden met een auto die bij de geringste aanraking van het gaspedaal zichzelf katapulteert… Zit je niet op te wachten bij een stoplicht met verkeer voor je.

    Login om te reageren
  5. Jeroen zegt

    5 september 2007 om 23:00

    En toch blijf ik bij Amerikaanse sportief aangelegde auto’s dat een hoop vermogen problemen geeft bij bochten. Misschien me iets teveel laten meeslepen door Jeremy Clarkson…? Hard zal het wel gaan…

    –edit: gefixt, dank u–

    Login om te reageren
  6. Alwood zegt

    5 september 2007 om 23:18

    tsja… opzich vind ik de Z06 wel snel genoeg… maar het is wel een héle brute wagen :D Supercars gaat ie er in ieder geval uitrijden! en ik ben benieuwd hoeveel aangepast is tov de Z06.

    Login om te reageren
  7. Zwijntje zegt

    5 september 2007 om 23:46

    Deze corvette wordt zeker bruut.
    Veegt de grond aan met die andere amerikaanse (in mijn ogen veel mooiere) supercar, de 2008 Viper die ‘maar’ 600pk heeft.

    Login om te reageren
  8. dikke richard zegt

    6 september 2007 om 00:10

    America heeft ook recht op eigen Supercars,toch! Ik denk dat ie minder kost als 650 europeese pk’s,en zeker even spectaculair is.

    Login om te reageren
  9. TG zegt

    6 september 2007 om 00:22

    Maar goed dat het niet ‘Z07’ geworden is zeker?! Zo bestaan er al twee bij BMW.

    Zal wel een fantastische auto worden, maar op een of andere manier vind ik een Corvette niet zo heel ‘supercar’ overkomen in vergelijking met auto’s als 911 Turbo, LP640, DBS, …

    Login om te reageren
  10. Bob zegt

    6 september 2007 om 01:16

    De Corvette kost gewoon stukken minder dan een Europese supercar met vergelijkbare prestaties. Niet mijn auto echter ….

    Login om te reageren
  11. Jurgen zegt

    6 september 2007 om 01:59

    650 pk standaard ? Met een aantal turbochargers / superchargers en andere intercooler en nokkenas en versnellingsbak + chiptuning moet dit beestje makkelijk over de 1000 misschien wel 1100 pk te tillen zijn.

    Login om te reageren
  12. RubenBaeten zegt

    6 september 2007 om 02:12

    Zakte mijn stemming tot een dieptepunt door dat vorige Corvette-bericht, dit stemt mij weer vrolijk! :D

    Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    6 september 2007 om 06:31

    het enige leuke .. een prijsvechter tegen al die omhoog gevallen europese supercars..

    Login om te reageren
  14. PyroZnype zegt

    6 september 2007 om 06:59

    Wellicht wordt het gewoon een streetlegal lemans corvette :D

    Login om te reageren
  15. Rob USA zegt

    6 september 2007 om 09:28

    Super al die pk’s erin en vaak door al het aftermarket aanbod gaat er bij deze Vette bij menig eigenaar toch nog wel een aantal pktjes erbij :) Uitlaatje zus,
    chipje zo,turbootje hier en lichtgewicht pulleytje daar. Das het leukste van de States je kan voor veeeel minder geld hem ook nog tunen ivm de supercars hier. Hier kan je na de stevige aankoopprijs ook stevig in de buidel voor de extra pk’s en daarom laten de meeste hem ook standaard.
    Dus je zal die ZR1 juist meer gaan zien met 800+ pk

    Login om te reageren
  16. Rob USA zegt

    6 september 2007 om 09:32

    ehhhh filmpje nog ff gekeken en ehhh erugg leuk, jammer dat het zo koud was daar en dat die dame geen kleinere riem kon vinden ;) ehhh ja nu moet ik weer aan het werk …ehh bedankt

    Login om te reageren
  17. RScosworth zegt

    6 september 2007 om 10:36

    Dit is echt zo’n bak die niet genoeg pk’s kan hebben. Dat hij haast dezelfde tijden maakt als een 911 is mooi meegenomen, deze wagen is puur voor de fun! Hoewel het in Nederland minder fun zal zijn met de benzineprijzen hier.
    Echt te mooi dat je in deze tijd voor zo weinig geld zo gruwelijk veel auto kunt krijgen.

    Login om te reageren
  18. Bruine zegt

    6 september 2007 om 11:33

    veel pk’s hebben is echt niet alles hoor. kijk maar eens naar het top gear filmpje van de sl brabus, die heeft zo veel pk’s dat ie onbestuurbaar wordt. Een goeie sportwagen is volgens mij echt wel meer dan een wagen met veel pk’s. hij moet goed liggen in de bochten en snelle rondetijden kunnen neerzetten op een circuit! probeer dat maar eens met een opgefokte wagen, waar enkel aandacht besteed wordt aan het nummerjte pk’s dat erin zit.

    conclusie: meer pk’s in de corvette? graag, zolang je nog een bocht kunt nemen zoals het hoort

    Login om te reageren
  19. tt zegt

    6 september 2007 om 11:40

    is er trouwens een richtprijs voor dit juweeltje? Brute amerikaanse power kan me wel bekoren…

    Login om te reageren
  20. Barry330cd zegt

    6 september 2007 om 15:01

    @Bruine: de huidige Corvette stuurt heel goed en bochten neemt ‘ie met gemak, dus dat zal bij de uitvoering ook wel goedkomen hoor.

    Login om te reageren
  21. MurcieBoy zegt

    6 september 2007 om 15:35

    dan wacht ik liever op die babe!! :P

    Login om te reageren
  22. Benny1 zegt

    6 september 2007 om 16:24

    De volgende post over dit onderwerp, moet een filmpje bevatten met de sound van deze nieuwe V8 ;)

    Login om te reageren
  23. L-M zegt

    6 september 2007 om 16:28

    Mooie foto

    Login om te reageren
  24. tibor zegt

    6 september 2007 om 17:47

    @ bruine
    de z06 is heel goed in de bochten hoor want zitten veel koolstofonderdelen enzo in dus bij corvette word echt wel aandacht aan handling besteed

    Login om te reageren
  25. Esprit_de_Flandre zegt

    6 september 2007 om 18:55

    Bob heeft gelijk: de Corvette is een goedkoop alternatief. Bijna niemand – in Europa – ziet hem als volwaardige sportwagen.

    Pas op, de oudere modellen vind ik prachtig! Maar ik ben afgehaakt bij de C5. Te veel rondingen, de ‘bio’. De C4 (A-TEAM!) was de laatste mooie. De C3 was de mooiste. Die had het gewoon. Nu zijn ze saaier dan een Jap.

    Login om te reageren
  26. phantom zegt

    6 september 2007 om 19:17

    zr1 is een goede naam voor de vette, de snelste uitvoering van de c4 heette immers ook zr1

    Login om te reageren
  27. Brecht zegt

    6 september 2007 om 19:29

    Maar hopen dat de versnellingsbak beter gespreid is.
    En ook wat makkelijker bediend kan worden, want dat was lekker stroef schakelen.
    Voor de rest is het wachtte op de duivel zkr ;)

    Login om te reageren
  28. RScosworth zegt

    6 september 2007 om 20:14

    @ Esprit de Flandre
    Moeten ze hem dan een halve ton duurder maken zodat het wel een volwaardige sportwagen wordt? Is dat bij een Lotus of Ariel Atom dan ook, die kosten ook werkelijk geen snars voor wat je er voor terugkrijgt.
    Ik vind de C5 overigens lichtelijk geniaal wat voornamelijk komt door zijn geluid, van mijn part nu al een klassieker. Je kunt 100 auto’s voorbij horen komen maar die C5 haal je er probleemloos uit, wat een geluid. Iets wat bij de C6 weer helemaal verdwenen is, jammer!

    Login om te reageren
  29. bob zegt

    6 september 2007 om 21:03

    Hebben ze bij de C6 niet enorm veel aandacht besteed aan het rijgedrag ? Brand name is vooral ‘perceptie’ …. anders kun je nooit verklaren waarom een Skoda Superb niet meer verkoopt dan een vergelijkbare Merc. Op zich is de Corvette gewoon een goede auto .. heeft dan misschien wel niet het mystique dat een 911 heeft in Europa .. maar als het komt op ‘plezier/fun per Euro’ dan wint de Corvette het gewoon. Hij is goedkoper in aanschaf, goedkoper in onderhoud en gaat als de brandweer.

    Login om te reageren
  30. Beaven zegt

    1 januari 2008 om 19:24

    @ greg
    Zo te lezen heb je nog nooit in een auto gezeten met meer als 150 pk, een auto met veel vermogen is niet saai en dus ook niet vermoeiend.

    @ tibor
    Corvette gaat altijd al beter door de bocht als andere amerikanen met een starre achteras. Corvette heeft onafhankelijke wielophanging rondom, en ligt daarom beter op de weg in een bocht, koolstof onderdelen hebben hier wel wat mee te maken maar dat is alleen het gewicht.

    @ tt
    zal wel rond de 150, 180 k liggen

    @ bruine
    veel pk’s is altijd leuk als je echt van auto rijden houdt!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North