Het bewijs dat Ferrari’s wél hoge tellerstanden kunnen halen

Auteur: , 32 Reacties

Als ze niet eerst in de fik vliegen tenminste.

De grappen zijn al vaak gemaakt; Ferrari’s smelten in de regen en als ze dat niet doen, dan vliegen ze wel in brand. Als het motorblok er tenminste niet uitgehaald is omdat er een nieuwe bougie geplaatst moet worden. Wat al gauw iedere 1500 kilometer het geval is. Wat je waarschijnlijk niet eens haalt omdat voor die tijd de lagers, cilinderkoppen of distributiekettingen vervangen moeten worden. Voor andere exemplaren die een prijs hebben als waren ze van massief goud gemaakt. Maal 8. (Daarom is DEZE ‘Ferrari’ helemaal nog niet zo’n slecht plan, doch dit geheel terzijde.)

Maar dat is heus niet altijd zo, bewijst deze (schitterende) gele 355 GTS die in Engeland op een nieuw baasje wacht. Want dit stukje techniek met 40 kleppen uit 1997 is gebruikt waar hij voor gebruikt moet worden; rijden. Er is 242.000 kilometer mee afgelegd. Hoppa!

De verkoper is erg positief over deze parel. Zo heeft hij pas 2 eerdere eigenaren gehad, is hij extreem goedkoop en daarom dus een top-investering en zit het stuur aan de juiste kant, te weten links. Hij heeft dus ook nog een iets groter afzetgebied, mocht je hem zelf weer willen verkopen.

Grappig is ook dat er trots wordt vermeld dat er voor £92.000 aan de wagen is gesleuteld. In Hollandse Ekkermannen is dat 108.863, tegen de huidige wisselkoers. Per kilometer is dat nog geen 45 cent, valt best mee. Totdat je het eens anders gaat uitrekenen. 108.863 euro gedeeld door 19 jaar is 5727,63 euro per jaar aan kosten. Dat is 477 per maand. 17 euro per dag. En dan heb je nog geen meter gereden. And counting!

Goed, als dit soort kosten je niet afschrikken, HIER kun je de advertentie bekijken en een leuk bod uitbrengen. Oh ja, de vraagprijs is 47.000 pond. Leve de Brexit, want dat is maar 55.000 euro en een beetje. Sla je slag!



32 reacties

Ziet er erg netjes en nog een redelijk schappelijke prijs. Lekker kleurtje ook!
Motor is absoluut rijp voor revisie, wat zijn die 355 trouwens rap duur geworden in NL, al 80/100k.
Nog niet zo lang geleden was dat de helft.
@bofkont: Die diagnose heb je toch snel gesteld.
@reistje: hij is het neefje van Yomanda.
@reistje: Het kan uiteraard meevallen met dit exemplaar, kameraad van mij heeft een 4200GT masserati, ik ga nog wel eens mee naar zijn garage een Ferrari specialist in Wolvega, en dan hoor je nog wel eens wat.
http://www.autobedrijfheinicke.com/
@bofkont: Voor de 100.000 euro die verspijkert is zal er ook wel een motorrevisie tussen hebben gezeten?
@fanboy: Ja dat zou idd goed mogelijk zijn.
Ik zou dit aandurven. Een plausibel verhaal ook. Met een beetje onderhandelen haal je hem onder de 50K op.
2JZ swap
@deef: haha gedurfde reactie! Maar ik vond ‘m wel grappig.
Wat mij betreft het sterkste onderblok die Ferrari ooit heeft geleverd, dus ben ik ook niet verbaasd met deze km.stand…..
Diepe buiging voor de vorige eigenaren! En het beestje staat er nog zeer strak bij, mooi hoor. En ja waarom zou je het niet aandurven? Je hebt er een prachtige auto voor in een knaller van een kleur.
@viezefreddyw: diepe buiging voor de diepe zakken van de vorige eigenaren? Want het is niets meer dan verblind door liefde het beestje steeds naar de garage brengen. Maar gelukkig laat een Ferrari harten op hol springen en hierom stijgen ze ook ik waarde! Anders kan je ze stuk voor stuk Total loss verklaren.
@jorden: Naja niet zozeer een diepe buiging voor de diepe zakken van de vorige eigenaren. Maar een diepe buiging dat zij er zoveel kilometers mee hebben gereden. Dit kom je namelijk vrijwel nooit tegen. Ik vind het prachtig.
@jorden: de spijker op den kop.
@jorden: als je een Astra 20 jaar lang dealeronderhoud geeft zit je ook ruim over de helft van de aanschafwaarde, en dan is het niet eens gevoelige techniek…
Geen NAP, dus hij is vast vooruitgedraaid.
Ook nog één van de mooiste! Was m’n eerste schaalmodel destijds :)
Mocht de 57FTTH nog “onder ons” zijn, die heeft 300k+ gelopen. Dit valt allemaal nog wel mee. Maar, zal al wel 2e blok in liggen en 3e versnellingsbak waarschijnlijk!
@TheMaster: zijn APK is vorige maand afgelopen. Misschien staat hij zolang in de winterstalling en mag hij volgend jaar weer voor de keuring.
Klant van mij heeft een Ferrari 599. Toen nieuw gekocht. Meneer rijd er elk jaar met ze vrouw mee naar Italië. Zal hem is keertje vragen naar de km stand.
@gerjan: die man is toevallig geen docent Nederlands gok ik ;-)
@stuko: Ik denk dat ie bij PON werkt
Als je gewoon normaal rijd kan zon ding toch makkelijk 242k halen. Zo hoog is dat niet behalve als je bij elk stoplicht als eerste weg wilt zijn.
@thomasthomas: Dagelijks “het nieuwe rijden” doen met een Ferrari, dat zou ik doen…
Blijft een schitterende wagen! En ook hier staat geel top op een Ferrari!
Daarom is een normale oude Volvo in feite specialer dan een Ferrari. Ferrari’s hebben grote kapitaalinjecties nodig om rijdend te blijven (as good as it gets, but short) terwijl Volvo’s met regulier onderhoud bij deze kilometerstand net ingereden zijn.

Een auto die je in weer en wind nooit de steek laat kan specialer zijn dan het pkmonster dat je 12 weekends per jaar kunt uitlaten. Maar dat is subjectief ;)
@dare2think: weeg de onderhoudskosten van een Volvo over 20 jaar genomen eens af tegen de aanschafprijs ;)
Wat staat geel toch goed he op auto’s!
@nicolasr “Totdat je het eens anders gaat uitrekenen. 108.863 euro gedeeld door 19 jaar is 5727,63 euro per jaar aan kosten. Dat is 477 per maand. 17 euro per dag. En dan heb je nog geen meter gereden. And counting!”

Euh nog geen meter gereden? Die kosten zou je natuurlijk niet hebben als je die kilometers niet zou rijden. Dus dan heb je 242K kilometer gereden.
Ik heb eenmaal een auto gehad met een lagere km-stand dan 242K. En daar ben ik flink op leeggelopen.
Doe mij maar auto’s die aantoonbaar veel gereden hebben, tot het moment van koop serieus in gebruik waren, en in goede staat van onderhoud zijn.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).