• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het bewijs dat Ferrari’s wél hoge tellerstanden kunnen halen

Auteur: nicolasr, gepost 6 december 2016 om 20:40 – 32 Reacties

Afbeelding Het bewijs dat Ferrari’s wél hoge tellerstanden kunnen halenAfbeelding Het bewijs dat Ferrari’s wél hoge tellerstanden kunnen halenAfbeelding Het bewijs dat Ferrari’s wél hoge tellerstanden kunnen halenAfbeelding Het bewijs dat Ferrari’s wél hoge tellerstanden kunnen halenAfbeelding Het bewijs dat Ferrari’s wél hoge tellerstanden kunnen halenAfbeelding Het bewijs dat Ferrari’s wél hoge tellerstanden kunnen halenAfbeelding Het bewijs dat Ferrari’s wél hoge tellerstanden kunnen halenAfbeelding Het bewijs dat Ferrari’s wél hoge tellerstanden kunnen halen

KOOP DAN!!!!!!!!!
Als ze niet eerst in de fik vliegen tenminste.

De grappen zijn al vaak gemaakt; Ferrari’s smelten in de regen en als ze dat niet doen, dan vliegen ze wel in brand. Als het motorblok er tenminste niet uitgehaald is omdat er een nieuwe bougie geplaatst moet worden. Wat al gauw iedere 1500 kilometer het geval is. Wat je waarschijnlijk niet eens haalt omdat voor die tijd de lagers, cilinderkoppen of distributiekettingen vervangen moeten worden. Voor andere exemplaren die een prijs hebben als waren ze van massief goud gemaakt. Maal 8. (Daarom is DEZE ‘Ferrari’ helemaal nog niet zo’n slecht plan, doch dit geheel terzijde.)

Maar dat is heus niet altijd zo, bewijst deze (schitterende) gele 355 GTS die in Engeland op een nieuw baasje wacht. Want dit stukje techniek met 40 kleppen uit 1997 is gebruikt waar hij voor gebruikt moet worden; rijden. Er is 242.000 kilometer mee afgelegd. Hoppa!

De verkoper is erg positief over deze parel. Zo heeft hij pas 2 eerdere eigenaren gehad, is hij extreem goedkoop en daarom dus een top-investering en zit het stuur aan de juiste kant, te weten links. Hij heeft dus ook nog een iets groter afzetgebied, mocht je hem zelf weer willen verkopen.

Grappig is ook dat er trots wordt vermeld dat er voor £92.000 aan de wagen is gesleuteld. In Hollandse Ekkermannen is dat 108.863, tegen de huidige wisselkoers. Per kilometer is dat nog geen 45 cent, valt best mee. Totdat je het eens anders gaat uitrekenen. 108.863 euro gedeeld door 19 jaar is 5727,63 euro per jaar aan kosten. Dat is 477 per maand. 17 euro per dag. En dan heb je nog geen meter gereden. And counting!

Goed, als dit soort kosten je niet afschrikken, HIER kun je de advertentie bekijken en een leuk bod uitbrengen. Oh ja, de vraagprijs is 47.000 pond. Leve de Brexit, want dat is maar 55.000 euro en een beetje. Sla je slag!

Ook interessant!

  • Ferrari F355 Berlinetta
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, geel, occasion

Vorig bericht: « Winterbanden: in welke Europese landen zijn ze verplicht?
Volgend bericht: Stoffel Vandoorne treedt in de voetsporen van Prost »

Lees Interacties

Reacties

  1. pinut187 zegt

    6 december 2016 om 20:46

    Ziet er erg netjes en nog een redelijk schappelijke prijs. Lekker kleurtje ook!

    Login om te reageren
  2. bofkont zegt

    6 december 2016 om 20:47

    Motor is absoluut rijp voor revisie, wat zijn die 355 trouwens rap duur geworden in NL, al 80/100k.
    Nog niet zo lang geleden was dat de helft.

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      6 december 2016 om 22:43

      @bofkont: Die diagnose heb je toch snel gesteld.

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        7 december 2016 om 07:49

        @reistje: hij is het neefje van Yomanda.

        Login om te reageren
      • bofkont zegt

        7 december 2016 om 09:47

        @reistje: Het kan uiteraard meevallen met dit exemplaar, kameraad van mij heeft een 4200GT masserati, ik ga nog wel eens mee naar zijn garage een Ferrari specialist in Wolvega, en dan hoor je nog wel eens wat.
        http://www.autobedrijfheinicke.com/

        Login om te reageren
    • fanboy zegt

      7 december 2016 om 11:08

      @bofkont: Voor de 100.000 euro die verspijkert is zal er ook wel een motorrevisie tussen hebben gezeten?

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        7 december 2016 om 11:24

        @fanboy: Ja dat zou idd goed mogelijk zijn.

        Login om te reageren
  3. cpp1 zegt

    6 december 2016 om 20:48

    Ik zou dit aandurven. Een plausibel verhaal ook. Met een beetje onderhandelen haal je hem onder de 50K op.

    Login om te reageren
  4. deef zegt

    6 december 2016 om 20:49

    2JZ swap

    Login om te reageren
    • raceface zegt

      6 december 2016 om 21:39

      @deef: haha gedurfde reactie! Maar ik vond ‘m wel grappig.

      Login om te reageren
  5. sjaterantekomen zegt

    6 december 2016 om 20:52

    Wat mij betreft het sterkste onderblok die Ferrari ooit heeft geleverd, dus ben ik ook niet verbaasd met deze km.stand…..

    Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    6 december 2016 om 20:53

    Diepe buiging voor de vorige eigenaren! En het beestje staat er nog zeer strak bij, mooi hoor. En ja waarom zou je het niet aandurven? Je hebt er een prachtige auto voor in een knaller van een kleur.

    Login om te reageren
    • jorden zegt

      6 december 2016 om 23:19

      @viezefreddyw: diepe buiging voor de diepe zakken van de vorige eigenaren? Want het is niets meer dan verblind door liefde het beestje steeds naar de garage brengen. Maar gelukkig laat een Ferrari harten op hol springen en hierom stijgen ze ook ik waarde! Anders kan je ze stuk voor stuk Total loss verklaren.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        7 december 2016 om 00:27

        @jorden: Naja niet zozeer een diepe buiging voor de diepe zakken van de vorige eigenaren. Maar een diepe buiging dat zij er zoveel kilometers mee hebben gereden. Dit kom je namelijk vrijwel nooit tegen. Ik vind het prachtig.

        Login om te reageren
      • kle500 zegt

        7 december 2016 om 00:46

        @jorden: de spijker op den kop.

        Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        7 december 2016 om 13:09

        @jorden: als je een Astra 20 jaar lang dealeronderhoud geeft zit je ook ruim over de helft van de aanschafwaarde, en dan is het niet eens gevoelige techniek…

        Login om te reageren
  7. perry_snijders zegt

    6 december 2016 om 20:57

    Geen NAP, dus hij is vast vooruitgedraaid.

    Login om te reageren
  8. volvoturbo zegt

    6 december 2016 om 20:57

    Ook nog één van de mooiste! Was m’n eerste schaalmodel destijds :)

    Login om te reageren
  9. TheMaster zegt

    6 december 2016 om 21:13

    Mocht de 57FTTH nog “onder ons” zijn, die heeft 300k+ gelopen. Dit valt allemaal nog wel mee. Maar, zal al wel 2e blok in liggen en 3e versnellingsbak waarschijnlijk!

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      7 december 2016 om 08:03

      @TheMaster: zijn APK is vorige maand afgelopen. Misschien staat hij zolang in de winterstalling en mag hij volgend jaar weer voor de keuring.

      Login om te reageren
  10. gerjan zegt

    6 december 2016 om 21:16

    Klant van mij heeft een Ferrari 599. Toen nieuw gekocht. Meneer rijd er elk jaar met ze vrouw mee naar Italië. Zal hem is keertje vragen naar de km stand.

    Login om te reageren
    • stuko zegt

      6 december 2016 om 21:28

      @gerjan: die man is toevallig geen docent Nederlands gok ik ;-)

      Login om te reageren
      • timspaans zegt

        6 december 2016 om 21:44

        @stuko: Ik denk dat ie bij PON werkt

        Login om te reageren
  11. thomasthomas zegt

    6 december 2016 om 22:10

    Als je gewoon normaal rijd kan zon ding toch makkelijk 242k halen. Zo hoog is dat niet behalve als je bij elk stoplicht als eerste weg wilt zijn.

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      6 december 2016 om 23:13

      @thomasthomas: Dagelijks “het nieuwe rijden” doen met een Ferrari, dat zou ik doen…

      Login om te reageren
  12. toyotafortuner zegt

    6 december 2016 om 23:44

    Blijft een schitterende wagen! En ook hier staat geel top op een Ferrari!

    Login om te reageren
  13. dare2think zegt

    7 december 2016 om 00:00

    Daarom is een normale oude Volvo in feite specialer dan een Ferrari. Ferrari’s hebben grote kapitaalinjecties nodig om rijdend te blijven (as good as it gets, but short) terwijl Volvo’s met regulier onderhoud bij deze kilometerstand net ingereden zijn.

    Een auto die je in weer en wind nooit de steek laat kan specialer zijn dan het pkmonster dat je 12 weekends per jaar kunt uitlaten. Maar dat is subjectief ;)

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      7 december 2016 om 13:10

      @dare2think: weeg de onderhoudskosten van een Volvo over 20 jaar genomen eens af tegen de aanschafprijs ;)

      Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    7 december 2016 om 08:33

    Wat staat geel toch goed he op auto’s!

    Login om te reageren
  15. kilum zegt

    7 december 2016 om 10:53

    @nicolasr “Totdat je het eens anders gaat uitrekenen. 108.863 euro gedeeld door 19 jaar is 5727,63 euro per jaar aan kosten. Dat is 477 per maand. 17 euro per dag. En dan heb je nog geen meter gereden. And counting!”

    Euh nog geen meter gereden? Die kosten zou je natuurlijk niet hebben als je die kilometers niet zou rijden. Dus dan heb je 242K kilometer gereden.

    Login om te reageren
  16. MaartenD zegt

    7 december 2016 om 11:44

    Dan liever voor een paar k meer deze rode die gewoon in Nederland te koop staat. Overigens ook met best al wat km op de teller 133k. http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ferrari/m1113199086-ferrari-f355-f-355-berlinetta-scuderia-emblemen-challenge.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=93503

    Login om te reageren
  17. mout zegt

    7 december 2016 om 12:17

    Ik heb eenmaal een auto gehad met een lagere km-stand dan 242K. En daar ben ik flink op leeggelopen.
    Doe mij maar auto’s die aantoonbaar veel gereden hebben, tot het moment van koop serieus in gebruik waren, en in goede staat van onderhoud zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North