• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Het verhaal van de 36 verstofte Corvettes

Auteur: davefelida, gepost 2 november 2014 om 16:23 – 26 Reacties

Afbeelding Het verhaal van de 36 verstofte CorvettesAfbeelding Het verhaal van de 36 verstofte CorvettesAfbeelding Het verhaal van de 36 verstofte CorvettesAfbeelding Het verhaal van de 36 verstofte CorvettesAfbeelding Het verhaal van de 36 verstofte CorvettesAfbeelding Het verhaal van de 36 verstofte CorvettesAfbeelding Het verhaal van de 36 verstofte CorvettesAfbeelding Het verhaal van de 36 verstofte Corvettes

Corvette C1 stoffigDe mens is in staat tot ongelooflijke gruweldaden. Het laten wegteren van 36 Corvettes is er een van.

De droom van iedere autoliefhebber kwam uit voor Dennis Amodeo, een timmerman uit Long Island. In 1990 gaf televisiezender VH1 namelijk een verzameling Corvettes weg. De collectie bestaat uit 36 units, een exemplaar uit ieder jaar van 1953 tot 1989. De verzameling is om je vingers bij af te likken er er hoort meer dan twee kilo sleutels bij.

Maar alles is te koop, zelfs jongensdromen. Nog datzelfde jaar verkocht Amodeo het stuk geschiedenis aan Peter Max, een kunstenaar, voor $250.000. Het was Max’s bedoeling de auto’s te gebruiken voor een kunstproject. Hij maakte wat beginnetjes, maar zette het project niet door. En zo kwam het dat de auto’s tientallen jaren wegteerden in verschillende garages. Met de loop der tijd raakten de sportwagens meer en meer verwaarloosd. Onderdelen werden gestolen en sommige wagens werden zelfs vernield door onverlaten.

De messias die dit horrorverhaal hopelijk tot een positief einde brengt heet Peter Heller. Hij kocht de collectie onlangs voor een onbekend bedrag met als plan de auto’s te restaureren en te verkopen. (via: core77)

All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing – Edmund Burke

Ook interessant!

  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
  • Hagelnieuwe Chevrolet Corvette Z06 knalt je beeldscherm op
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette Z06 (C5) van Bas

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

barnfind, c1, c2, c3, Chevrolet, Corvette, Klassiekers, Stingray

Vorig bericht: « BMW M1 Procar: voor de man die alles al heeft
Volgend bericht: Ongestraft auto’s op de muur tekenen? Het kan nu »

Lees Interacties

Reacties

  1. porsche928 zegt

    2 november 2014 om 16:34

    Kunstenaars en autos gaan niet vaak samen! Eeuwige zonde.

    Login om te reageren
    • jag00 zegt

      2 november 2014 om 16:37

      @porsche928: *té rijke kunstenaars en autos

      Login om te reageren
  2. desjonnies zegt

    2 november 2014 om 16:53

    “De droom van iedere auto liefhebber ”
    Als normale sterveling, timmerman, chef kok, Diesel monteur of glaszetter, je hebt 36 auto’s op je rug staan die stalling, verzekering en onderhoud nodig hebben.
    ’t klinkt stoer en romantisch 36 Corvettes, maar ik begrijp die timmerman wis waarachtig wel.
    ’t pas leuk als Victor Müller heet.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      2 november 2014 om 18:41

      @desjonnies: Je selecteert de 6 leukste en verkoopt de rest. Van dat geld kan je ze best 40 jaar onderhouden en stallen hoor. Je moet alleen niet dagelijks met die krengen rijden, dan gaat het wel erg duur worden. Ik zou er als gewone sterveling in ieder geval voor tekenen!

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        2 november 2014 om 20:52

        @lekbak: Allemaal weg en een Z4 35is er voor terug lijkt me stukken leuker.

        Login om te reageren
        • 3246cm252kw zegt

          3 november 2014 om 01:20

          @bofkont: lekker! Heb je nog genoeg over voor een ander leuk speeltje :-D

          Login om te reageren
          • bofkont zegt

            4 november 2014 om 09:44

            @3246cm252kw: Idd :)

            Login om te reageren
        • mopar zegt

          3 november 2014 om 14:51

          @bofkont: Jaaa! Lekker kappersautotje heur….doet het vast beter in de PC dan zo’n klassieke Vette die tenminste nog karakter heeft ;)

          Login om te reageren
          • bofkont zegt

            3 november 2014 om 17:05

            @mopar: ja noem maar karakter die bagger afwerking en dito rijgedrag, een z4 een kappersauto?? Haha is een serieuze rijders auto en met se 35is rijdt hij menig zogenaamde echte mannen auto totaal aan stront .

            Login om te reageren
            • mopar zegt

              3 november 2014 om 22:28

              @bofkont: jammer dat geen enkele “man” gezien wil worden in zo’n yuppenbak dan. Dat is dan een deal, jij in een Z4 en ik in een C1 of C2, kijken wie meer plezier/bekijks heb. Niet te vergeten dat je voor de prijs van een C1 of split window C3 ongeveer 2 van die kappersauto’s van je kan kopen.

              Daarnaast is de bagger afwerking pas vanaf die C3 begonnen dus zelfs een dashboard knuffelaar zoals jij zou het kunnen uithouden in een klassieke vette met hun aluminium en lederen dash ;)

              Login om te reageren
              • bofkont zegt

                3 november 2014 om 22:39

                @mopar: Ah het gaat je om de aandacht dus, ik ga voor het rijden. Dus wie is hier nu de yup ??
                Nogmaals kaperswagen ?? Duidelijk weet je niet waar je over praat.

              • mopar zegt

                4 november 2014 om 07:29

                @bofkont: oh ik weet zeker wel waarover ik praat bofkont :) en nee het gaat me niet zozeer om het bekeken worden. Maar als je anoniem door het verkeer wilt gaan dan moet je ook geen klassieke corvette gaan rijden.

                Dan is die zielloze roadster met het design van een broodtrommel inderdaad een beter keuze. Met zo’n antieke 3 serie als je jouwe kom je natuurlijk ook nergens he ;)

              • bofkont zegt

                4 november 2014 om 09:50

                @mopar: Die mooie E46 328i is al weer even verkocht, maar die antieke 3 serie rijdt die net zo antieke 300c van jou helemaal aan stront. Nu heb ik een SLK 320, zelfde verhaal ;)

                Laten we het er maar op houden dat smaken verschillen, wij worden het toch niet eens.

              • mopar zegt

                4 november 2014 om 10:34

                @bofkont: ahh de SLGay, nog zo’n mooi voorbeeldje :) In de states heb ik m’n 5.7 John Varvatos 300C en ik denk niet dat die E46 daar tegenop kan hoor :)

                En die oude 300C in NL, daar ligt inmiddels een 6.4 in met aangepast onderstel en dito remmerij….kan ik tenminste goed lachen wanneer jij uit die ultieme wijvenbak stapt ;)

  3. uncivilsum zegt

    2 november 2014 om 16:55

    Hij dacht zeker: dit lijkt nergens op dus laat ik alle auto’s gewoon ergens en ik doe er niks mee. Wat bezielt iemand om zo met auto’s om te gaan

    Login om te reageren
  4. cthijs zegt

    2 november 2014 om 18:19

    Och ja ik had ook nog ergens wat auto,s neergezet!

    Login om te reageren
  5. muscledraggin zegt

    2 november 2014 om 18:55

    Wauw ,, dit ziet er pijnlijk uit..

    Login om te reageren
  6. Hupke zegt

    2 november 2014 om 19:40

    Het zou leuk zijn, maar het enige dat ik met een vette zou doen is het circuit opgaan, dus liever 1 hele sneller C4,C5 of C6 dan 36 garage queens.

    Login om te reageren
  7. hplh zegt

    2 november 2014 om 20:00

    Dat is wel een van de weinige kunstenaars met een handelsgeest.
    250, 000 dollar lijkt me een koopje.

    Login om te reageren
    • dikdraak zegt

      2 november 2014 om 20:04

      @hplh: In de 90’s nog niet.
      Afschrijving’s a bitch.

      Login om te reageren
      • dikdraak zegt

        2 november 2014 om 20:04

        @dikdraak: Woops, dat moet uiteraard inflatie zijn.

        Login om te reageren
  8. MaartenD zegt

    3 november 2014 om 00:01

    Op die oudere corvettes na is de rest allemaal waardeloze rotzooi

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      3 november 2014 om 14:53

      @maarten020: dan weet jij niet heel veel van de waarde van die dingen af…

      Login om te reageren
      • MaartenD zegt

        3 november 2014 om 15:03

        @mopar: is dat zo? ik dacht dat de vettes vanaf de jaren 80 niet zo heel veel waard zijn…

        Login om te reageren
  9. mazdarx zegt

    3 november 2014 om 08:51

    Dit is echt een project voor Gas Monkey (van dat program op Discovery, Fast n Loud). Die lappen deze beesjes zo weer op zodat er weer een dikke Amerikaan in kan rond toeren, zoals het hoort.

    Login om te reageren
    • 599gto zegt

      4 november 2014 om 09:56

      @mazdarx: Gas Monkey houdt het niet orgineel en maakt er een oldtimer met nieuwe Amerikaanse techniek van ik kan me voorstellen dat heel veel mensen dat juist niet willen.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North