• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hete Alfa Romeo Junior Veloce krijgt meer pk’s dan beloofd!

Auteur: machielvdd, gepost 19 juni 2024 om 18:08 – 14 Reacties

De naam is niet het enige wat er veranderd is sinds de onthulling.

De Alfa Romeo Milano Junior wordt niet door alle Alfisti met gejuich ontvangen, maar de Italianen hebben toch nog geprobeerd een sportieve draai te geven aan deze auto. Van de Junior komt er namelijk wél een snellere versie, waar de andere Stellantis cross-overs het allemaal moeten doen met maximaal 156 pk.

De Junior Veloce werd meteen al bij de onthulling gepresenteerd (toen nog als Milano uiteraard), maar nu krijgen we weer een persbericht binnen. Oud nieuws, zou je denken, maar toch is er wat nieuws te melden. De Veloce blijkt namelijk opeens meer vermogen te hebben. Dat is natuurlijk een leuke bonus.

De Junior Veloce was aangekondigd met 240 pk, maar dat is nu 280 pk geworden. Daarmee heeft de Junior Veloce nu evenveel vermogen als de Giulia Veloce. Ook weten we nu hoeveel koppel deze versie krijgt: 345 Nm. Dit zijn geen cijfers waar we stijl van achterover slaan anno 2024, maar deze Junior is gewoon lekker vlot.

Alfa Romeo Junior Veloce
Alfa Romeo Junior Veloce
Alfa Romeo Junior Veloce
Alfa Romeo Junior Veloce

Een EV wat meer vermogen geven is natuurlijk heel makkelijk, maar Alfa heeft meer gedaan dan dat. De Veloce is ook voorzien van een Torsen-sperdifferentieel, het onderstel is met 25 millimeter verlaagd en de stabilisatorstangen zijn aangepast. De Veloce zou dus echt een stukje strakker op de weg moeten liggen dan een huis-tuin-en-keuken-Junior.

De besturing is tevens aangescherpt, waarmee de Junior Veloce volgens Alfa een van de meest direct sturende auto’s in zijn soort zou moeten zijn. De remmen zijn ook aangepast, met 380 millimeter grote remschijven voor. Verder heeft de Veloce 20 inch velgen, met speciale banden.

De Junior Veloce is vooralsnog een uniek aanbod binnen het Stellantis-gamma, maar – hoe kan het ook anders – niet voor lang. Er komt namelijk ook een Abarth 600e met dezelfde aandrijflijn. Ook die was aangekondigd met 240 pk, maar je kunt er vanuit gaan dat ook de Abarth 280 pk krijgt.

De Junior Veloce stond al in de prijslijst, voor €48.000. Dat is een meerprijs van 9 mille ten opzichte van de versie met 156 pk. Hopelijk hoef je niet extra te betalen voor de 40 pk die er nu bij komt.

Ook interessant!

  • Alfa Romeo 4C krijgt nog één kans
  • Officieel: Alfa Romeo gaat elektrisch met de Milano
  • Alfa SZ
    Alfa SZ keert terug in 2026 met achterwielaandrijving
  • Alfa Romeo Milano mag niet zo heten, aldus minister

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, junior, veloce

Vorig bericht: « Video: A45 AMG probeert met 230 km/u van politieheli te ontsnappen
Volgend bericht: Krijg 2,2 miljoen korting op deze garage! »

Lees Interacties

Reacties

  1. sleepyj zegt

    19 juni 2024 om 18:20

    De kentekenplaat aan de voorkant zit verkeerd voor een Alfa.

    Login om te reageren
    • jippie zegt

      19 juni 2024 om 19:10

      Dat moet van de EU-overlords.

      Login om te reageren
    • gezondverstand zegt

      20 juni 2024 om 12:00

      Eindelijk verlost van die lelijke asymmetrie :)

      Login om te reageren
  2. Specht zegt

    19 juni 2024 om 18:40

    Dus dit hok wordt sneller als een Giulia en Stelvio Veloce terwijl die meer kosten? Kansloos weer.

    Login om te reageren
    • rwdftw zegt

      19 juni 2024 om 19:54

      In 2017 (lang geleden, ik weet) had je een Giulia Super met 180pk JTDm, 8 traps ZF, getinte ramen, in delen neerklapbare achterbank (ja dat was een optie, alles voor stijfheid). gele remklauwtjes, 17″ Competizione velgen, Tobaco lederen interieur, xenon verlichting en het grote multimedia scherm voor hetzelfde bedrag.

      Ik weet wel wat ik zou kiezen.

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      19 juni 2024 om 23:53

      Zal het echt sneller zijn?

      Login om te reageren
  3. piebepost zegt

    19 juni 2024 om 18:41

    Een SUV verlagen.. Schiet mij de kerstboom maar in. Ik weet het, gebeurd onderhand al decennia, maar wat een armoei met al die dinky toys.

    Login om te reageren
  4. Wolflow zegt

    19 juni 2024 om 19:24

    Jammer dat het een electrisch hok is.

    Login om te reageren
  5. tenaci zegt

    19 juni 2024 om 19:38

    Zo zonde dat uitgerekend Alfa met een SUV komt op dit platform. Mijn voorkeur gaat nu uit naar de Lancia

    Login om te reageren
  6. 24qv zegt

    19 juni 2024 om 19:52

    Wat is het toch een afzichtelijk hok, die nieuwe Renault Captur. Ook al heeft ie wat meer pk’s en ligt ie dichter bij de grond.

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    20 juni 2024 om 09:12

    Eerlijk is eerlijk, voor een B segment crossover op basis van de 2008 hebben ze er best wel een knappe auto van gemaakt. Kun je nagaan wat ze hadden kunnen doen als er gewoon een C segment hatchback was gekomen…
    Ik denk alleen dat het niet zo’n tijdloze schoonheid is als bijvoorbeeld de Giulia.

    Hopelijk wordt de opvolger van de Giulia weer net zo tof als de huidige, dus een premium rwd platform IPV een Opel/Peugeot onderstel, wél leverbaar als station, en als plug-in en volledig elektrisch.

    Login om te reageren
  8. gezondverstand zegt

    20 juni 2024 om 12:05

    280pk voor de snelste versie… Wow. Dat is voor menige made in China de instapper.

    Login om te reageren
  9. Batterijlikker zegt

    20 juni 2024 om 12:11

    Zo op die eerste foto ziet de neus er nog best ok uit. In close-up gaat het mis.

    Snelle Alfa’s zijn leuk!

    Login om te reageren
  10. PunicaOase zegt

    20 juni 2024 om 12:45

    Neus goed gelukt, de rest niet, vooral dat ongespoten plastic aan de achterkant :-(
    280 PK lijkt me er een vlotte auto van maken..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North