• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hier, de fraaiste Mercedes SLK (R170) die er is

Auteur: RubenPriest, gepost 13 februari 2017 om 23:01 – 53 Reacties

Afbeelding Hier, de fraaiste Mercedes SLK (R170) die er isAfbeelding Hier, de fraaiste Mercedes SLK (R170) die er isAfbeelding Hier, de fraaiste Mercedes SLK (R170) die er isAfbeelding Hier, de fraaiste Mercedes SLK (R170) die er isAfbeelding Hier, de fraaiste Mercedes SLK (R170) die er isAfbeelding Hier, de fraaiste Mercedes SLK (R170) die er isAfbeelding Hier, de fraaiste Mercedes SLK (R170) die er is

Gullwing
Omdat sommige zaken gewoon mooier worden na een cosmetische ingreep.

De Mercedes SLS AMG kun je zien als de moderne interpretatie van de iconische 300 SL met de vleugeldeuren. De SLK was dit zeker niet, al kun je het ook anders aanpakken. Dat bewijst de persoon die verantwoordelijk is voor de ombouw van deze SLK32 AMG.

Dat we hier te maken hebben met een SLK is überhaupt moeilijk te zien. In dat opzicht is de ombouw geslaagd te noemen. Het is weer eens wat anders dan de zoveelste Pontiac of Toyota MR2 die op een Ferrari wil lijken.

Het interieur van de SLK werd gegoten in rood leder en voor de buitenkant werd gekozen voor een donkergrijze kleur. Onder de kap huist nog steeds de 3.2 V6 uit de AMG. Het blok, dat dankzij de ingreep van AMG hulp heeft van een compressor, pompt er 354 pk uit.

Met een sprint naar de honderd in 5,2 seconden en een top van 250 km/u zijn de prestaties niet bijster indrukwekkend te noemen. We zijn dan ook vreselijk verwend met de idioot snelle sprinttijden van tegenwoordig. Dik vijf tellen is anno 2017 nog steeds rap te noemen.

Ben je na het lezen geïnteresseerd geraakt in de AMG dan zul je een reisje naar het zonnige Californië moeten boeken. Het aankomende weekend zal de Mercedes van de hand worden gedaan tijdens een veiling van Mecum Auctions in Los Angeles.

Ook interessant!

  • Dit is de duurste Mercedes 300 SL ooit geveild
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Dit is de goedkoopste Mercedes SLK32 AMG van Marktplaats
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen

Nieuwste artikelen

  • Video: Een bizarre verkeersruzie
  • Bied mee op een fabrieksnieuwe BMW M4 CS
  • Oscar Gräper vs. politie: de camerabeelden
  • Max Verstappen haalt op X uit naar Mercedes-coureur
FacebookTweetPinLinkedIn

300SL, gullwing, Mercedes, replica, slk, veiling

Vorig bericht: « Deze 10 puristische auto’s kun je nog gewoon kopen (in NL)
Volgend bericht: Cayman GT4 RS 4.0 per ongeluk aangekondigd door dealer »

Lees Interacties

Reacties

  1. spotcrew32 zegt

    13 februari 2017 om 23:08

    Netjes! Leuk voor naast je sl300 kan je kilometers maken

    Login om te reageren
  2. peke zegt

    13 februari 2017 om 23:11

    5.2 seconden naar de honderd niet indrukwekkend?
    Ondanks dat je hier bijna dagelijks leest over snellere auto’s is dat nog steeds indrukwekkend om mee te maken.

    Mijn oude 335d, serieus snel, haalde het bij lange na niet. Een v60 plug in hybride, snel 0-100 haalt het bij lange na niet.

    Kortom: de huidige supercars draaien hun hand er niet voor om, maar de gemiddelde bovengemiddelde auto (mooie zin:) ) komt er niet in de buurt.

    Kortom: vind het best indrukwekkend

    Ja we zijn gewoon verwend :)

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      14 februari 2017 om 00:21

      @peke: Ik had het niet beter kunnen verwoorden! Tegenwoordig schijnen een hoop mensen meer lol te beleven aan de sprint van 0 naar 100 km/u dan de handling van een auto. Jammer eigenlijk, voor mij is de sprint namelijk geen echte fun.

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        14 februari 2017 om 08:35

        @viezefreddyw: Dan moet je die sprint effe in een tunnel afleggen!

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          14 februari 2017 om 08:58

          @fanboy: Dat doe ik vaak zat, is inderdaad erg leuk. Ik haal alleen dan wel meer voldoening uit het geluid dan uit de snelheid.

          Login om te reageren
          • fanboy zegt

            14 februari 2017 om 10:34

            @viezefreddyw: Ja ik begrijp het. Ik haal eigenlijk nog meer plezier uit de Apex :D

            Ik heb ook (oude) middenmotor wagen, en die is ook een feest in tunnels. Ondanks dat het een 4 cilinder is. Uitzondering op de regel dat 4 cilinders niet mooi klinken. (en ik bedoel mooi, niet persee hard)
            Zoals een vriend omschreef, die auto wil echt harder als je hem intrapt, zo gretig reageert hij met bijbehorend geluid. En die vriend heeft zelf een snellere Opel Speedster haha.

            Login om te reageren
            • viezefreddyw zegt

              14 februari 2017 om 10:39

              @fanboy: Ik haal daar ook veel meer plezier uit. In Kroatië was het hemels met de F430. Heel veel bochtige wegen met tussendoor kleine tunneltjes. Eigenlijk rij je 80% van de tijd in de derde versnelling en af en toe haal je even flink door. Meer is niet nodig.

              Wat voor auto rij je?

              Login om te reageren
              • fanboy zegt

                14 februari 2017 om 10:44

                @viezefreddyw: MR2 uit 1985.
                Poor mans ferrari hahaha. (of een “back to the future auto” volgens de politie)

                Moet nu weer kijken of hij weer op de weg gaat. Hij heeft weer even 2,5 jaar stil gestaan. Maarja, nieuwe accu-tje erin en binnen 10 seconden draaide hij weer alsof er niks was gebeurt.
                Weer even wat laten lassen en weer gaan met die banaan. Heb hem al 10 jaar kwam ik achter.
                Ooit voor 1250 euro gekocht, en laatst stond hij op nummer 2 in de top 10 van snelst stijgende klassiekers.
                Maar hij is er om te rijden. Voornamelijk op het circuit.

              • viezefreddyw zegt

                14 februari 2017 om 10:47

                @fanboy: Geweldig! Zo zie je maar dat je met de kleinste bedragen ook het meeste lol kunt beleven. Zo’n MR2 is natuurlijk erg leuk en het verbaast mij dan ook niets dat het een snelstijgende klassieker is.

                Lekker houden dat ding en veel liefde geven. Goedkoper lol hebben dan dit gaat je niet lukken. En over een pakweg 15 jaar zijn ze onbetaalbaar, zegt de kristallenbol.

              • celicatwincam zegt

                14 februari 2017 om 10:58

                @viezefreddyw: aaah 4age :) toch een van de beter klinkende 1600 4cilinders imo. Rij zelf in een MR2 van de 2e generatie (SW20) en dan een japans turbo model. Qua kart gevoel komt mijn SW niet in de buurt van je AW, maar toch nog een stuk meer dan een willekeurige moderne auto. Laatst van de zaak een audi A5 2.0 tfsi met sportonderstel mee gehad, maar dat voelde in de bochten toch als een behoorlijk schommelschip :)

    • baklava zegt

      14 februari 2017 om 06:57

      @peke:

      Inderdaad zeg! Ik vind 8 sec naar de 100 al rap. En lekker boeiend hoe snel een auto naar de 100 gaat. Dat is tegenwoordig niet meer relevant. Tussensprints en hoe een auto door de bocht gaat, dat is wat er van belang is.

      Login om te reageren
      • epimetheus zegt

        14 februari 2017 om 09:08

        @baklava: ik vind het heerlijk om een duidelijk snellere auto te vervelen in het bochtenwerk waar de mijne sneller is! ?

        Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      14 februari 2017 om 08:27

      @peke:
      Autobloggers leven in een andere wereld.
      Doen de drive-tru bij de Mac bijvoorbeeld in 2.3/10 seconde, en dat is inclusief afrekenen.

      Login om te reageren
  3. bmwm3gtr zegt

    13 februari 2017 om 23:11

    Vind die velgen ook nog niet eens zo gek staan. Vind het sowieso helemaal geen gekke ombouw.

    Login om te reageren
    • E550 zegt

      14 februari 2017 om 02:06

      @bmwm3gtr: beetje retro idee met die velgen en stuur.

      Login om te reageren
  4. MoeWat zegt

    13 februari 2017 om 23:24

    Die voorbumper hangt er een beetje sip bij..
    Voor de rest in mijn ogen, zeer geslaagd !

    Login om te reageren
  5. suheyl zegt

    13 februari 2017 om 23:33

    Prachtig gedaan!

    Login om te reageren
  6. dare2think zegt

    13 februari 2017 om 23:43

    Met instappen ben je wel even bezig met die hoge dorpel…

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      14 februari 2017 om 07:03

      @dare2think: ja? Je weet toch hoe een oude SL gullwing eruit ziet neem ik aan? En waarom die dorpels er zijn?

      Login om te reageren
  7. rynnus zegt

    13 februari 2017 om 23:51

    Sorry, ik vind het niets. De SLK en de SL zijn afzonderlijk prachtige auto’s, maar zo samengevoegd wordt het er niet beter op. Al helemaal niet met die moderne velgen.

    Login om te reageren
  8. viezefreddyw zegt

    14 februari 2017 om 00:03

    Eigenlijk is hij mooi van lelijkheid. Heb wel waardering voor hoe hij is omgebouwd, ziet er netjes uit. Maar het is het toch net niet he…

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      14 februari 2017 om 00:13

      @viezefreddyw: eigenlijk perfect. En toch zou ik hem niet willen hebben. Gek is dat.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        14 februari 2017 om 00:20

        @mercedesclk350: Precies. Het is zo’n type auto wat leuk is als een van je vrienden hem bezit. Dan kan je oprecht genieten van de ritjes die je met hem maakt en af en toe zelf achter het stuur zit. Maar hem zelf willen bezitten is dan weer het tweede..

        Login om te reageren
        • mercedesclk350 zegt

          14 februari 2017 om 00:33

          @viezefreddyw: dat doet me dan weer denken aan een oude kameraad die, eigenlijk als een soort yolo-aankoop, een Citroen CX voor €3500 heeft gekocht.
          Wat een briljante auto was dat, heerlijk over verlaten weggetjes blazen, die auto geeft echt een King of the Road gevoel.
          Elke keer als hij mij sms-te (we hebben het hier over 2003, mind you) of ik een stukje wou meerijden was het zonder twijfel “ik kom eraan!”

          Dit deed hij overigens maar een paar keer per jaar. En de reden werd duidelijk toen we een roadtrip wouden maken door Frankrijk. We hebben de zuidgrens met België niet eens gehaald.
          De Belgische wegenwacht heeft ons 5 keer geholpen. Zo vaak ging hij stuk, en steeds was er iets anders kapot.
          Ze boden uiteindelijk aan om de CX in te nemen en ons op pad te sturen met een, toen gloednieuwe, Renault Laguna. Toen we uitlegden dat het ons nou juist niet om de bestemming maar om de “geweldige CX” ging, werden we keihard uitgelachen en per sleepwagen naar de lokale Citroën dealer gesleept. Per trein zijn we weer terug naar Groningen gegaan.
          De CX hebben we nooit meer terug gezien. Volgens de dealer had hij liefde nodig, die ze hem voor 1750 euro konden geven. De helft van het aankoopbedrag dus.
          Van dat geld heeft mijn vriend een Golf 3 gekocht, en wat denk je, die heeft hij nog steeds. Naast een compleet gerestaureerde CX 25 GTi.

          Ik word nog wel eens uitgenodigd, nu via WhatsApp, om een blokje om te gaan met de CX. Wat twijfelachtiger dan vroeger, doen we dit nog steeds. Maar deze CX, waar veel meer ‘amour’ (en kosten) in is gestoken, doet het perfect. En dan merk je weer wat een absoluut klassiek stuk auto dat is. Geweldig.

          Login om te reageren
          • granlusso zegt

            14 februari 2017 om 01:31

            @mercedesclk350: Haha leu stuk. Maar heeft ie de CX zonder enige vorm van verkoop gewoon laten staan?

            Login om te reageren
            • mercedesclk350 zegt

              14 februari 2017 om 06:28

              @granlusso: die is overgekocht door de Belgische dealer voor de helft van het aankoopbedrag.

              Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            14 februari 2017 om 06:44

            @mercedesclk350: Prachtig verhaal man. Afgelopen nacht gelezen en heerlijk van geslapen haha. Ik heb het hier vaker geroepen maar zeg het nog maar eens. Het leven is veel te kort. Ook de Citroën CX is een auto die ik ooit eens wil bezitten. Ik vind het een prachtig ding. Maar er zijn zoveel auto’s die ik wil hebben dat het leven dus te kort is.

            Mooi verhaal van je met je kameraad. Ook leuk dat hij alsnog een CX heeft.

            Login om te reageren
            • desjonnies zegt

              14 februari 2017 om 08:22

              @viezefreddyw:
              Neem altijd de II serie van de CX, de allereerste zijn het meest eigenwijs qua dashboard met de cyclopen als tellers, de radio tussen de voorstoelen, maar ze roesten als de neten hebben de oude DS motoren, vaak geen vijfbak.
              De Series II, herkenbaar aan de kunststof bumpers was een hele vooruitgang, een GTI is leuk, maaaaarrrr de 2.2 liter Talbot motor (die uit de vergeten Talbot Tagora kwam) is een fantastisch goede en betrouwbare motor die overigens ook in de groep B BX 4TC is gebruikt en de 505 Pigot. Me zou voor een 2.2 TRS gaan van na 1985.

              Login om te reageren
              • viezefreddyw zegt

                14 februari 2017 om 08:39

                @desjonnies: Bedankt voor de tips Sjon! Ikzelf vind de Serie 2 ook een stuk knapper dan Serie 1. Komt goed uit dus. Wat ik persoonlijk het mooiste zou vinden is een 25 Prestige Turbo. In mijn ogen vind ik een verlengde versie een stuk mooier en doet de auto goed.

                Wellicht komt het er ooit eens van. Maar ja, ik vind te veel auto’s mooi om ze allemaal eens te bezitten…

              • rufctr01 zegt

                14 februari 2017 om 09:31

                @viezefreddyw: deze vind ik schitterend!

                http://www.ginacollectorcars.com/citroen-cx-25-prestige-turbo-1985-gris-perle/

              • viezefreddyw zegt

                14 februari 2017 om 09:33

                @rufctr01: Ik ken hem. Ik vind hem ook schitterend. Alleen wel aardig aan de prijs als je het mij vraagt.

              • Freewarefreak zegt

                14 februari 2017 om 09:52

                @rufctr01: Alleen die stoelen al, je ziet aan de foto gewoon al dat die heerlijk zitten.

  9. jasbelle zegt

    14 februari 2017 om 00:40

    Bij het zien van dit soort auto’s vraag ik me altijd af waarom mensen kiezen voor het uiterlijk van een bestaande auto in plaats van zelf iets te tekenen. De kans is groot bij een replica dat de proporties net niet kloppen en als het wel echt lijkt, is het nog steeds “maar” een replica.
    Voor mij is dit een beetje verspild talent. Het is ontzettend knap dat iemand zoiets kan bouwen, maar als je dit kan, dan kan je ook wel een eigen design verzinnen. Zo heb je tenminste echt iets unieks.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      14 februari 2017 om 08:46

      @jasbelle: dat is nu juist waarom goede ontwerpers veel verdienen. Goeds iets kunnen ombouwen is een, zelf iets bedenken iets heel anders.

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      14 februari 2017 om 08:53

      @jasbelle:

      Mwah .. dit is echt wel “uniek” te noemen hoor ..

      Login om te reageren
  10. stfu zegt

    14 februari 2017 om 00:47

    Waarom zie je altijd bij dit soort ombouwsels dat de velgen er niet bij staan?!

    Login om te reageren
  11. schreute01 zegt

    14 februari 2017 om 01:05

    Waarom dan het dashboard niet mooi klassiek gemaakt?

    Login om te reageren
  12. focusrs1 zegt

    14 februari 2017 om 06:29

    Echt een prachtige wagen – jammer van de kleur van het interieur.

    Login om te reageren
  13. martijn11 zegt

    14 februari 2017 om 07:04

    Die vleugeldeuren blijven fantastisch!

    Login om te reageren
  14. porsche928 zegt

    14 februari 2017 om 08:59

    Mooi gemaakt, maar die velgen moeten vervangen worden, dat staat voor geen meter.

    Login om te reageren
  15. 406_v6 zegt

    14 februari 2017 om 09:28

    Braak…. Sjesus wat een gedrocht. Doe mij maar een originele SL. Wil deze voor niks nog niet hebben.

    Login om te reageren
  16. rufctr01 zegt

    14 februari 2017 om 09:32

    Waarom zulke lelijke velgen????

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      14 februari 2017 om 09:35

      @rufctr01: zijn de originele C/ slk 32 amg velgen.

      Login om te reageren
  17. guido4scuderia zegt

    14 februari 2017 om 09:51

    Prachtig ding inderdaad helaas van de velgen.
    Ik zou zeggen breng maar in productie

    Login om te reageren
  18. gash zegt

    14 februari 2017 om 09:53

    Kwam er laatst eentje tegen die in Duitsland te koop staat. Vraagprijs 40k als ik me niet vergis. Moest nog gespoten worden, interieur erin en al het chroomwerk ontbrak. Had volgens mij wel correcte velgen niet deze gruwels.

    Login om te reageren
  19. Freewarefreak zegt

    14 februari 2017 om 10:04

    Geweldig. Zet hem maar op de oprit. Replica of niet.. supermooi ding. En ook absoluut verdedigbaar onder autoliefhebbers, het is geen echte – en iedereen weet het en dat gaan we ook niet beweren – maar dat maakt deze auto in mijn ogen niet minder mooi. Ik ben het wel met iedereen eens, er moeten wel tijdgebonden wielen onder, dat maakt hem zo veel mooier.

    Mijn droom ombouw/restomod/replica-achtige is toch nog steeds de Mercedes-Bent. Die blijft met stip op 1. Die wil ik ooit bezitten. :)

    http://www.mercedesheritage.com/2011/10/600hp-190sl-mercedes-bent/

    Login om te reageren
  20. sracert zegt

    14 februari 2017 om 10:15

    Met een sprint naar de honderd in 5,2 seconden en een top van 250 km/u zijn de prestaties niet bijster indrukwekkend te noemen.?. Hahaha wat rijd je zelf dan binnen de 5 sec. naar de honderd als dagelijkse kar? Mooie ombouw trouwens.

    Login om te reageren
  21. mrrallycross zegt

    14 februari 2017 om 10:24

    Mooi, alleen die beelden kunnen echt niet

    Login om te reageren
  22. desjonnies zegt

    14 februari 2017 om 10:49

    Ik wil hem.
    Heb die SLK altijd een gedrocht fevonden.
    Met een ECHTE gullwing rijd je toch geen meter met al die idioten hier op de weg, alleen een paar velgen laten maken bij Kindig die op de originele lijken.
    Let’s go Wyoming is waiting

    Login om te reageren
  23. 3246cm252kw zegt

    14 februari 2017 om 11:51

    Serieus leuke auto zo op de foto. Even een setje oldschool wielen er onder en het is een hele knappe kar! Interieur is ook leuk aangepast ziet er goed uit :-)

    Login om te reageren
  24. lextacy zegt

    14 februari 2017 om 12:53

    Prachtig het straalt Mercedes uit en dan is het zeker niet verkeerd

    Login om te reageren
  25. elemento zegt

    14 februari 2017 om 18:16

    Sorry maar ik vind hem.wel.echt cool…… betaalbaar eventueel. Ik.vind oude lijnen super…..

    Login om te reageren
  26. roeldriesvink zegt

    15 februari 2017 om 08:08

    Alles is top behalve de velgen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North