• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hier is de vernieuwde Mercedes-AMG E-klasse

Auteur: RubenPriest, gepost 25 september 2020 om 14:06 – 38 Reacties

Mercedes-AMG E-klasse

In één klap alle varianten van de Mercedes-AMG E-klasse op je beeldscherm. Van 435 pk tot en met 612 pk!

Na de Mercedes-Benz E-klasse facelift konden de AMG-modellen natuurlijk niet achterblijven. Op deze najaarsdag brengt Mercedes-AMG het zonnetje in huis in vorm van de E53 en E63. Van sedan tot estate en van coupe tot de cabriolet. Voor ieder is er wat te kiezen.

Helaas zijn we geen Oprah Winfrey en kunnen we je er eentje toewijzen. Daar wilt Mercedes-AMG toch echt eerst wat pegels voor zien. Hoeveel weten we nog niet, daar komt in een later stadium een antwoord op.

Aan het recept van de Mercedes-AMG E-klasse varianten is niets veranderd. Zo heb je nog altijd 435 pk in het geval van de E53, met een tijdelijke 22 pk boost dankzij de mild hybride constructie. De E63 is goed voor 571 pk of zelfs 612 pk met de E63S.

Het snelste ben je met de Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ sedan. Deze sprint in 3,4 seconde naar 100 km/u met een begrensde topsnelheid van 300 km/u. Standaard heb je in alle gevallen een 9-traps AMG SPEEDSHIFT automaat.

  • Mercedes-AMG E-klasse zijkant
  • Mercedes-AMG E-klasse voorkant
  • Mercedes-AMG E-klasse

De AMG’s hebben altijd de inmiddels welbekende Panamericana grille. Het speciale is daar wel vanaf. Tegenwoordig zie je die grille ook op A 160 lesauto’s, maar dat geheel terzijde.

De Mercedes-AMG E-klasse facelift kun je herkennen aan de nieuwe koplampen, achterlichten en bumpers. Ook is er nieuwe keuze voor de velgen. In het interieur tref je het nieuwe Mercedes sportstuur en twee joekels van schermen.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Is dit de eerste Taycan die méér waard is geworden?
  • Pas op: je kunt vanaf nu een boete krijgen van een focusflitser
  • Koop een 205 GTi voor weinig bij de Belgische overheid!
  • Wat voor gedrocht is Ferrari hier aan het testen…?
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, e53, e63, e63s, Mercedes, mercedes-amg, Video

Vorig bericht: « Ferrari Omologata is een one-off 800 pk monster
Volgend bericht: De meest luxe Mercedes Sprinter ombouw voor 24.000 euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. grasvreter zegt

    25 september 2020 om 14:12

    Schijn je het de politie A6 best moeilijk mee te maken.

    Login om te reageren
    • povel zegt

      25 september 2020 om 15:22

      @grasvreter: was dat een amg ? Dan is het nog best lullig als een 6 cilinder diesel je er zo makkelijk mee bijhoud

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        25 september 2020 om 15:33

        Volgens mij was dat geen AMG. Hij had in ieder geval niet 4 uitlaten.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          26 september 2020 om 07:06

          @berlinetta: en wielen met veel spaken een elegance of zo. Je mag het eigenlijk niet zeggen maar volgens mij was dat gewoon een basismodel C-klasse met een vrij competente bestuurder.

          Login om te reageren
    • Mercbenz zegt

      25 september 2020 om 20:32

      @grasvreter: was een E350e

      Login om te reageren
  2. str8six zegt

    25 september 2020 om 14:23

    Mooie cockpit, verder meh.

    Login om te reageren
  3. erics zegt

    25 september 2020 om 14:35

    Doe mij de blauwe station (sorry…T Model) maar. Nog redelijk beschaafd en luxe maar ondertussen…..wat een beest
    De grijze sedan….smaken verschillen maar ik vind hem ordinair

    Login om te reageren
  4. neymar zegt

    25 september 2020 om 14:47

    Leuk en aardig maar de M5 is absoluut de grote vedette van deze klasse!

    Login om te reageren
    • rrk147 zegt

      25 september 2020 om 18:35

      @neymar: Nou het geluid van een M5 is een stuk minder, en AMG heeft het met de driftmodus erg goed voor elkaar. Denk dat ze aardig aan elkaar gewaagd zijn.

      Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      25 september 2020 om 19:29

      Haha, de E63s zal je bedoelen? De M5 competition komt nog een beetje in de buurt met het laatste model, maar dan is de Merc nog steeds vele malen mooier kwa uiterlijk en zeker het geluid.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 september 2020 om 07:09

      @neymar: u is de RS6 vergeten? Ik heb de indruk dat die het best verloopt van die drie.

      Login om te reageren
  5. Rob zegt

    25 september 2020 om 14:48

    Oei, wat een afschuwelijk interieur, wat een kermis. Snap wel dat er tegenwoordig steeds meer gadgets op een auto zit en dat alles via een touchscreen ook niet geweldig is, maar dit kan toch niet joh…?

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      25 september 2020 om 14:56

      @Rob: ik kan opzich de interieurs van Mercedes altijd wel waarderen. Maar dat nieuwe stuur heeft niet veel goed gedaan voor het geheel. Ik vond dat tweespaaks stuurwiel in de S-Klasse W222 (pre-facelift) altijd gaaf. Mocht van mij in meerdere modellen komen.

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        25 september 2020 om 21:06

        @loek; normaal ben ik niet zo’n pietlut betreft interieur. Je kijkt immers toch naar buiten als je rijdt.
        Maar het totale gebrek aan harmonie stoort mij enorm. Het is ratatouille aan stijlen en vormen door elkaar.
        De grap is dat ze het wél kunnen; zie Aston Martin. Vind het niet perse mooi, maar het is in ieder geval een bij elkaar passend geheel.

        Login om te reageren
    • dalmore zegt

      25 september 2020 om 14:57

      @Rob: En dan heb je het nog niet eens over al dat lelijke Carbon wat er (op de foto) nog nepper uit ziet dan het ‘Carbon’ van Kia

      Login om te reageren
      • clubbtraxx zegt

        25 september 2020 om 20:11

        Op de foto misschien, in werkelijkheid is het echt carbon en een stuk mooier om te zien.
        Maar ik zou zelf denk ik evengoed iets anders kiezen.

        Login om te reageren
    • karhengst zegt

      25 september 2020 om 16:29

      Voor potentiële kopers/leasers hoop ik vooral dat de optie wordt gelaten om het interieur ook zonder (nep?)carbon te kunnen specificeren. Wel jammer dat de klassieke tellers geen optie meer zijn.

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      25 september 2020 om 16:38

      ik vind het nieuwe stuur echt een afknapper. Ik heb de pre-facelift en het stuur is een stuk netter. Ook zonder die rare Ferrari-achtige start knoppen: het is ene E, geen AMG GT voor op het circuit.
      Ook heb ik de versie met het zwart hout ipv deze carbon galore (het carbon interieur is natuurlijk duurder); daar wordt de auto een stuk rustiger van.

      Login om te reageren
      • kniesoor zegt

        25 september 2020 om 18:13

        @gregorius: Ik zou die Mk.1 nog even houden, inderdaad mooier dan deze Mk.2, m.n. aan de binnenzijde. Ik heb helemaal niets met digitale dashboarden, in mijn beleving slechts trendy gadgetry om indruk mee op de buurman (m/v/x) te maken, spiegeltjes-en-kralen meuk. Heb ook nog even naar een Mk.1 gekeken, maar een kleine 190K voor een daily driver was me toch wat gortig.

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        26 september 2020 om 07:11

        @gregorius: ik vind het stuur met die vier horizontale spaken met bedieningselementen juist geweldig. Oogt niet massief en daardoor juist sportief.

        Login om te reageren
    • Gulli zegt

      25 september 2020 om 16:46

      Ik vind al die zilverkleurige accentjes in die Mercedessen tegenwoordig er zo ontzettend kitcherig uitzien! Maar iedereen lijkt ermee weg te lopen.

      Login om te reageren
    • kle500 zegt

      25 september 2020 om 17:33

      @Rob: kermis en Mercedes/AMG. Ik zie wel een match..

      Login om te reageren
  6. dalmore zegt

    25 september 2020 om 14:55

    Ik vind het toch best zeldzaam dat Mercedes de achterkant beter voor elkaar heeft dan de voorkant. De koplampen lijken niet in verhouding met de rest

    Login om te reageren
  7. ty5500 zegt

    25 september 2020 om 14:55

    De sedan vind ik best mooi. Maar die achterkant van die break, buh..

    Login om te reageren
  8. neymar zegt

    25 september 2020 om 15:32

    Interieur kan echt niet meer haha

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    25 september 2020 om 15:34

    Ik vind hem niet echt heel fraai. De laatste AMG’s vind ik sowieso allemaal minder mooi ogen dan hun non-AMG broertjes.

    Login om te reageren
  10. scrmeagle zegt

    25 september 2020 om 16:04

    Je zal er maar mee gestraft worden. Dit is en blijft bijzonder zo’n AMG. Voor mij de E63S Break.

    Login om te reageren
  11. Graafke zegt

    25 september 2020 om 16:25

    Bij de sedan zie ik aan de achterkant echt een verschil, maar de station lijkt vrijwel onveranderd te zijn?

    Login om te reageren
  12. Pordon zegt

    25 september 2020 om 16:42

    Ben nooit echt de grootste fan geweest van de huidige E-klasse en ook de facelift is nog niet helemaal je van het.
    Wel is de achterkant van de sedan nu een stuk beter. Interieur blijft wel fantastisch, al zou dit niet mijn samenstelling zijn met het carbon en die gele stiksels… Ow en graag het stuur van voor de facelift.

    Login om te reageren
  13. iz_person zegt

    25 september 2020 om 16:45

    Ik ben benieuwd naar zijn kleine broertje C,

    Login om te reageren
  14. Gulli zegt

    25 september 2020 om 16:47

    Doe mij maar een station met V8, kan dat nog? De rest vind ik niet zo geslaagd

    Login om te reageren
  15. goodvibrations zegt

    25 september 2020 om 17:56

    Moet wennen aan de voorkant.. Gevoel dat de verhoudingen vreemd zijn.. Achterkant wel erg mooi..

    Login om te reageren
  16. Peugeot 308sw7p + Citroën C2 zegt

    25 september 2020 om 18:06

    Kan je die 63s estate ook nog bestellen met een bankje in de kofferbak?

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      25 september 2020 om 22:30

      @p308sw7p: ja, inclusief een sticker van de kinderbescherming op de achterruit.

      Login om te reageren
      • Peugeot 308sw7p + Citroën C2 zegt

        25 september 2020 om 22:31

        @eklasse: ik zie de nekjes al knakken en de hoofdjes bungelen.

        Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    25 september 2020 om 18:16

    Wat is die blauwe station mooi zeg!

    Login om te reageren
  18. vonklausenburg zegt

    25 september 2020 om 19:05

    Verrassend ingetogen voor een beest. Elegant kleurtje, relatief anonieme velgen eronder en alle badges eraf! Mag zo hier voor de deur neergezet worden.

    Login om te reageren
  19. MoeWat zegt

    25 september 2020 om 19:33

    Wat een prachtig ding die sedan! Zo laten en niks meer aan doen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North