• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Huidige Nissan GT-R wordt een heuse hybride

Auteur: willeme, gepost 24 maart 2021 om 14:27 – 4 Reacties

Huh? Die stokoude huidige Nissan GT-R willen ze nog een nieuwe motor geven? Heeft dat nut dan?

Het is een van de evergreens van de prijslijsten. De Nissan GT-R is namelijk nog altijd gewoon leverbaar. Nu is dat op zich niet zo heel erg vreemd. De Nissan GT-R was bij de introductie een ware sensatie. Godzilla maakte gehakt van de concurrentie.

Sterker nog, ook aanzienlijke duurdere auto’s hadden de grootst mogelijke moeite met de supersnelle GT-R. Tegenwoordig staat het model nog steeds te koop en er zal vast een optimistische dealer zijn die er eentje in de showroom heeft staan. Zoals het een Japanse auto betaamt, wordt de GT-R zo nu en dan voorzien van een update. De laatste stamt alweer uit 2016, dus hoog tijd voor een refresh.

huidige Nissan GT-R

Hybride Nissan GT-R

Volgens het Japanse Best Car staat er een flinke update in de planning voor de huidige Nissan GT-R (R35). Het meest belangrijke nieuws: de auto krijgt hybride aandrijving! Nee, gelukkig geen PHEV-aandrijflijn met zware accu’s. het gaat om een flinke 48V-generator. Deze zal 20 kW leveren boven de 419 kW die de auto standaard al levert.

huidige Nissan GT-R

Dat betekent een maximum vermogen van 439 kW, oftewel precies 597 pk. Het is de bedoeling dat deze hybride Nissan GT-R vanaf 2022 geleverd gaat worden, die dan tot 2024 gebouwd gaan worden. Daarna is het over en uit voor de R35 GT-R. Over een opvolger is helemaal niets zinnigs te zeggen. Er gaan geruchten over een hybride hypercar, maar die zijn al een tijdje niet ‘ververst’.

Final Edition

Gek genoeg zal de sterkste Nissan GT-R géén 48V-generator krijgen. Nog altijd schijnt de Final Edition het uitzwaaimodel met 720 pk te worden. Met slechts 20 te bouwen exemplaren moet dat een heel zeldzame auto gaan worden. Uiteraard is dat even koffiedik kijken.

huidige Nissan GT-R

Vorig jaar werden er namelijk 304 stuks van de huidige Nissan GT-R verkocht in de Verenigde Staten (de grootste markt voor de auto). Dat is niet echt veel. Ondanks dat een 48V-generator de auto sneller en efficiënter kan maken, betwijfelen we of het verschil groot genoeg is om nog een paar jaar productie te rechtvaardigen.

Of de hybride Nissan GT-R überhaupt naar Nederland komt, is nog maar de vraag. De Nissan 400Z komt bijvoorbeeld niet naar Europa.

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Video: zo maak je zelf een Nissan GT-R van Lego
    Video: zo maak je zelf een Nissan GT-R van Lego
  • Volgende Nissan GT-R
    Volgende Nissan GT-R toch niet elektrisch?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Hybride, Nissan, r35

Vorig bericht: « Video: daarom moet je niet appen achter het stuur
Volgend bericht: Video: dom zijn vereist ook doorzettingsvermogen »

Lees Interacties

Reacties

  1. mattr zegt

    24 maart 2021 om 15:03

    -edit: klopt helemaal, scherp! Is inmiddels aangepakt!-

    Login om te reageren
  2. ghost zegt

    24 maart 2021 om 16:46

    Als de uitstoot daardoor lekker laag is, en dus ook de BPM, des te leuker!

    Login om te reageren
  3. Wouter zegt

    24 maart 2021 om 17:52

    Stoppen op het hoogtepunt was wellicht een beter idee dan maar eeuwig door blijven gaan. Best zonde, want het was een icoon.

    Login om te reageren
    • Stefje zegt

      24 maart 2021 om 22:52

      @Wouter: niet eens; hierdoor kun je ook nog relatief verse exemplaren kopen na afschrijving als het nieuwe model er is. Wel zo fijn voor de normale stervelingen die niet 2 ton per jaar verdienen en nog huis/boom/beest moeten onderhouden. Of wil je R34 GTR-achtige prijzen over 5-10 jaar?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North