• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hitler’s Auto Union D-type racer 14 augustus onder de hamer

Auteur: Dennis, gepost 2 juni 2009 om 22:22 – 91 Reacties

Auto Union D-type racer


The fast and the Führer met in de hoofdrol een Auto Union D-type racer uit 1939. Het klassieke exemplaar was eigendom Adolf Hitler en één van zijn favoriete racebolides. Op 14 augustus zal de racewagen worden geveild en naar verwachting minimaal 6,4 miljoen euro opleveren. De auto werd in 1939 tijdens de Gran Prix gereden door Hitler’s vriend Hans Stuck. Er zouden slechts 3 exemplaren bestaan.

Vandaag de dag zou je geen enkele coureur zonder doodswens gek genoeg krijgen om achter het stuur van deze auto te kruipen. Gordels ontbreken evenals ieder andere vorm van crash-protectie. De motor heeft specificaties die zelfs vandaag de dag nog respect afdwingen. De drie liter V12 is goed voor 485 pk en brengt de racer -die nog geen ton weegt- tot snelheden van meer dan 320 km/u. Het koppel is zo groot dat zelfs bij een snelheid van 160 km/u de wielen nog kunnen spinnen wanneer extra gas wordt gegeven.

Het is een interessant collectors-item en dan vergeten we even dat de auto van Hitler is geweest. Ik ben zeer benieuwd voor welk bedrag de bolide straks van eigenaar zal wisselen. Op dergelijke veilingen trekt men zich meestal niet zoveel aan van de crisis. Er zou veel belangstelling zijn vanuit Rusland. (bron: bonhams.com via: dailymail)

Met dank aan Geert voor de tip!

Auto Union D-type racer

Auto Union D-type racer

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Honda Civic Type R (FK8) van Mark
    Mijn Auto: Honda Civic Type R (FK8) van Mark
  • Integra Type S 'bevestigd', maar niet de auto
  • Extreem impopulaire auto
    Extreem impopulaire auto TOCH in 24 uur uitverkocht
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

auto-union, Klassiekers, Racing, type-d

Vorig bericht: « Russische autodesigners werken aan Porsche Cayenne Coupé
Volgend bericht: Roze Lamborghini LP640 »

Lees Interacties

Reacties

  1. MMQuint zegt

    2 juni 2009 om 22:24

    Zal wel op gas lopen deze auto

    Login om te reageren
  2. bartholomeo zegt

    2 juni 2009 om 22:24

    prachtig stukje techniek; maakt niet uit wie de eigenaar was, als je deze klassieker kan kopen en bewaren verhoogt hij alleen maar in waarde

    Login om te reageren
  3. Guy zegt

    2 juni 2009 om 22:25

    geile bak!

    Login om te reageren
  4. vla zegt

    2 juni 2009 om 22:27

    @ MMQuint
    De tonnetjes Zyklon B worden erbij geleverd.

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    2 juni 2009 om 22:27

    Ik wist niet dat Hitler een autofan was? Benieuwd welke neo-nazi we binnenkort hierin zien rondcrossen!

    Lol @ The fast and the Führer. :D

    Login om te reageren
  6. Entwicklung88 zegt

    2 juni 2009 om 22:27

    Misschien is het maar beter dat je uit de auto geslingerd wordt bij zulke prestaties..
    Erg indrukwekkend voor een auto van 60 jaar oud!

    Login om te reageren
  7. VonStroke zegt

    2 juni 2009 om 22:27

    Duizelingwekkende cijfers en dat voor die tijd. Ongelofelijk. (maar de gedachte dat hij van Hitler geweest is maakt het er niet prettiger op)

    Login om te reageren
  8. JPM zegt

    2 juni 2009 om 22:27

    Ja? Bent u zeer benieuwd hoeveel hij opbrengt? Want ja 5,9 miljoen of 6,3 miljoen dat is interessant. Prachtige auto trouwens, erg premium.

    Login om te reageren
  9. Entwicklung88 zegt

    2 juni 2009 om 22:28

    @ Stupid me

    70 jaar oud..!

    Login om te reageren
  10. ErwinLagcher zegt

    2 juni 2009 om 22:33

    Alleen jammer dat hij geen sterwielen heeft ;)

    OT. Bizarre specs voor die tijd, eigenlijk gewoon een bom op wielen.

    Login om te reageren
  11. Klassiekerrally zegt

    2 juni 2009 om 22:34

    Hey, frickin’ hell! Deze heb ik gemist! :(
    Ik heb wel de Bugatti van Ettore…

    Login om te reageren
  12. Klassiekerrally zegt

    2 juni 2009 om 22:37

    Overigens: Hitler stimuleerde de racerij. Pure propaganda. Er zijn hele interessante verhalen over te lezen. Zelfs over een Britse coureur die voor het Derde Rijk reed… Ben slecht in namen… Wie kijkt even op Google?

    Login om te reageren
  13. AMG Powerrr zegt

    2 juni 2009 om 22:37

    Fast and the Fuhrer is :) :)

    @Citrofiel,

    haha, ik ben eigenlijk ook best wel benieuwd welke neonazi er in gaat rijden.

    Ik vind het zelf ook wel wat hebben, al zie ik liever de Mercedes SSK van de Fuhrer. Alleen die auto heeft van die opzichtige vlaggetjes waardoor je gelijk als de nieuwe Fuhrer wordt gezien. En dat is waarschijnlijk ook niemands bedoeling.

    Misschien een leuk idee om te kijken wat voor tijd de auto doet op de Nordschleife.

    Login om te reageren
  14. bozewolf zegt

    2 juni 2009 om 22:42

    Ongelofelijk apparaat. Hebben ook wel wat dappere jonge mannen het leven in gelaten. Stond nog stukje in TG magazine vorige maand.

    Login om te reageren
  15. RenesisHP zegt

    2 juni 2009 om 22:42

    Hitler was zeker verstandig genoeg om deze auto niet zelf te besturen?

    Ik vraag mij af hoe het verhaal had gelopen als dit wel het geval was.

    Login om te reageren
  16. Mutina zegt

    2 juni 2009 om 22:44

    @JPM daarvoor alleen al zou ik een krant kopen…of toch niet
    lol je hebt wel gelijk!

    Login om te reageren
  17. Thomaz zegt

    2 juni 2009 om 22:45

    Met single frame grill, zo retro.

    Login om te reageren
  18. Mutina zegt

    2 juni 2009 om 22:45

    …of gewoon op het net lezen hoeveel ie ging

    Login om te reageren
  19. RenesisHP zegt

    2 juni 2009 om 22:45

    @AMG Powerrr.

    Waarschijnlijk geen tijd. Voor het einde van het rondje ben je dood. :twisted:

    Login om te reageren
  20. Larrs zegt

    2 juni 2009 om 22:47

    Maakt niet uit van wie deze bolide geweest is, het merk en de techniek is vele male interessanter.

    Login om te reageren
  21. Klassiekerrally zegt

    2 juni 2009 om 22:48

    Ik moet opeens denken aan een film waarin per ongeluk een Mercedes van Adolf bij een Museum gejat wordt die -dom genoeg- op een podium landt van een Neo Nazi bijeenkomst… Hoe heet die film ook al weer?

    Login om te reageren
  22. Nijntje_ zegt

    2 juni 2009 om 22:51

    Wow, prestatie zat voor zo ’n oude bak!
    lol @ fast & führer ::D

    Login om te reageren
  23. Polygoon zegt

    2 juni 2009 om 22:51

    Misschien iets voor een of ander hitler museum

    Login om te reageren
  24. Fova zegt

    2 juni 2009 om 22:53

    Rat Race?

    Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    2 juni 2009 om 22:53

    @ klassiekerrally; Leuk hè, die slechte films. ;) Helaas kan ik ook niet op de titel komen… :?

    Login om te reageren
  26. G_deGroot zegt

    2 juni 2009 om 22:53

    @KLassiekerrally

    Ik weet wel dat ze bij Rat Race uiteindelijk kwamen bij een Amerikaanse veteranen bijeenkomst met Hitler’s Mercedes-Benz.

    Login om te reageren
  27. Heyhuub zegt

    2 juni 2009 om 22:53

    http://www.youtube.com/watch?v=myxMudtFX6g&translated=1

    Iedereen moet dit filmpje van deze 3 verschillende Auto Union replica’s moeten zien. Gereden door volgens mij onder andere Allen Mcnish en Frank Biela.

    Ongeloofelijk wat voor geluid er uit deze machines komt.

    Login om te reageren
  28. Mee zegt

    2 juni 2009 om 22:54

    @Klassiekerrally
    Richard Seaman ;)

    Login om te reageren
  29. Golfke zegt

    2 juni 2009 om 22:54

    @ Klassiekerrally
    Jij bedoeld “Rat Race” maar daarbij werd de auto per ongeluk op het podium van een oorlogsveteranen bijeenkomst gereden. Leuke film, erg grappig.

    Login om te reageren
  30. vla zegt

    2 juni 2009 om 22:56

    @ Fova
    Correct!

    @ Klassiekerrally
    Heb die film ook gezien. ;)

    Login om te reageren
  31. Klassiekerrally zegt

    2 juni 2009 om 22:58

    @ G_deGroot: dat was het inderdaad… Ze waren juist op de vlucht voor de Neonazi’s…
    En inderdaad Citrofiel, af en toe zijn die B-films (of verder in het alfabet) best leuk ;)

    @ Mee: Ja, inderdaad! Hier is meer info te vinden.

    Login om te reageren
  32. frank zegt

    2 juni 2009 om 22:58

    het schijnt dat deze machines niet op benzine lopen, maar op een of ander mengsel waardoor de tranen je uit de ogen lopen als je er achter langs loopt met draaiende motor…

    arbo wetten hadden ze nog niet in die tijd

    Login om te reageren
  33. Klassiekerrally zegt

    2 juni 2009 om 22:59

    @ frank: ethanol?

    Login om te reageren
  34. gilein brouwer zegt

    2 juni 2009 om 23:03

    ik ben benieuwd hoe deze veiling verloopt. ze hebben toch in het verleden wel eens problemen gehad met veilen van een enexemplaar omdat de geschiedenis van de auto niet klopte ofzo iets??? er waren toen geloof ik te veel onderdelen vervangen. weet het ook niet zeker maar zoiets.

    Login om te reageren
  35. lincoln zegt

    2 juni 2009 om 23:04

    Hitler !! Hitler !!
    is dat niet die kerel van 1 europa en 1 munt-eenheid enzo ??

    kei mooi karretje iig ..

    Login om te reageren
  36. lincoln zegt

    2 juni 2009 om 23:05

    Napoleon en J.Cesar waren dan weer helden ..

    Login om te reageren
  37. vla zegt

    2 juni 2009 om 23:06

    @ frank
    Als we bij mij thuis de oldtimer met volle choke starten, prikt het ook in de ogen hoor. ;)

    Login om te reageren
  38. AMGJunk zegt

    2 juni 2009 om 23:07

    Krijgen we aan het eind van het jaar ook een top 10 met beste comments van het jaar?
    Dan moet MMQuint zowizo in de lijst voorkomen!
    Met de reactie: “Die zal wel op gas lopen deze auto”
    :lol: :mrgreen:

    Login om te reageren
  39. Klassiekerrally zegt

    2 juni 2009 om 23:07

    @ vla: hahaha! Herkenbaar!
    (laat de boomknuffelaars het niet horen! ;) )

    Login om te reageren
  40. ErwinLagcher zegt

    2 juni 2009 om 23:09

    Je kan wel vol GAS de boomknuffelaars om zeep helpen :)

    Oeps ik dwaal af…………. ;)

    Login om te reageren
  41. vla zegt

    2 juni 2009 om 23:11

    @ Klassiekerrally
    En dan moet ik nog eens kijken of hij mooi achteruit over de smeerput rijdt. :roll: Maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik het niet graag doe! :P

    Login om te reageren
  42. frank zegt

    2 juni 2009 om 23:15

    over de mercedes w25: Initial power ratings for the car was 314 bhp at 5,800 rpm. Using a new fuel mixture provided by Standard Oil that replaced the gasoline/benzol with methyl alcohol horsepower was bumped to 354 bhp. A new golden era of racing had begun.

    over de mercedes w25: Like Auto Union, they took their very successful W25 GP car and equipped it with the latest version of their supercharged eight-cylinder, M25B, that was still under development for the 1935 GP season. The displacement was 3.992 cc and the power output, using the special W.W. fuel, was 430 HP (other sources say 398 HP).

    over de mercedes w125: Fuel used was a custom mix of 40% methyl alcohol, 32% benzol, 24% ‘A’thyl alcohol and 4% gasoline light.

    ik kan over de auto union even niets vinden, maar deze auto’s waren concurrenten, dus ze zullen dezelfde soort brandstof gebruikt hebben

    Login om te reageren
  43. Windhoos zegt

    2 juni 2009 om 23:17

    Dit is racemachine in de roots, geen hulpmiddelen en elk foutje kan letterlijk dodelijk zijn. Iedereen die hier in durft te rijden is iig superdapper (of supergestoord…) ;-)

    Login om te reageren
  44. W1ck3D-78 zegt

    2 juni 2009 om 23:24

    Toegeven, hier gaat mijn petrolhead hartje sneller van slaan.
    Dit is mooi.

    Login om te reageren
  45. Joost zegt

    2 juni 2009 om 23:24

    Dit is vast niet roadlegal?
    Wat zijn de 0-100 specs?

    Login om te reageren
  46. RDS zegt

    2 juni 2009 om 23:46

    Echte coureurs willen geen rollbar, echte coureurs gebruiken hun hoofd. :D

    Login om te reageren
  47. JPM zegt

    2 juni 2009 om 23:48

    @ lincoln

    Nee dat was die kerel die een bevolkingsgroep als zwart schaap aanwees en ze allemaal weg wilde hebben… ownee dat is Wilders.. ach wat maakt het uit.. komt op hetzelfde neer

    Login om te reageren
  48. woem zegt

    2 juni 2009 om 23:51

    @ lincoln

    niemand houdt van verliezers…

    Login om te reageren
  49. Stefan-Venema zegt

    2 juni 2009 om 23:57

    Als er 1 auto in de wereld is die ik graag zou willen, dan is het deze. Een magnifiek stuk techniek :!:

    Login om te reageren
  50. BmwMPower zegt

    3 juni 2009 om 00:21

    LOL @ The Fast and The Führer! :lol:

    Login om te reageren
  51. gogogomagazine.com zegt

    3 juni 2009 om 00:40

    @Klassiekerrally: Ahh, Richard ‘Dick’ Seaman, ik weet toch zeker dat ik daar laatst op techno classica een boek over heb gezien??

    Is dit niet een van die Auto Union’s die is opgeknapt door die engelse firma Croswaite & Gardiner, of is dit die ene die door de Russen in beslag was genomen en uiteindelijk in stukken in de jaren 80 weer Oost-Duitsland uit gesmokkeld is? En daarna natuurlijk weer in elkaar is gezet?

    Login om te reageren
  52. deepep zegt

    3 juni 2009 om 01:14

    auto union type-C graag ! met een w16 uit 1934

    Login om te reageren
  53. Guido zegt

    3 juni 2009 om 07:10

    Aj, je moet het maar durven, snelheden op die bandjes :P

    Login om te reageren
  54. Arnoud zegt

    3 juni 2009 om 08:29

    Effe ’n klein bommetje droppen voor de Audi boys: Welk meesterbrein zit er achter de ontwikkeling van deze Grand Prix wagen? Jawel: Ferdinand Porsche.

    Login om te reageren
  55. ferrenzi206 zegt

    3 juni 2009 om 08:44

    dan ben ik toch eerder voor de auto’s van de dag tegenwoordig.

    Neemt niet weg dat dit een mooi staaltje van techniek is…

    Login om te reageren
  56. Jansen zegt

    3 juni 2009 om 09:18

    Er zit geloof ik nog een Frans staartje aan dit verhaal; er was een tijdschrift wat in Frankrijk 1.000.000 Ffr uitloofde voor de (Franse) autoproducent die deze dingen kon verslaan. Allemaal hebben ze meegedaan en uiteindelijk lukte het Delahaye… Deze Auto-Unions waren dus helemaal niet zo lang ubermachtig…. Ik kan echter op internep zo snel niets vinden om mijn stelling te bewijzen.

    Login om te reageren
  57. Nuvolari zegt

    3 juni 2009 om 09:20

    @ Original_Arnoud

    Audi had toen nog niets met Autounion te maken.

    Login om te reageren
  58. 6C Jordy zegt

    3 juni 2009 om 09:43

    @Original_Arnoud,

    Doe dan 2 bommetjes.
    Adolf was niet alleen eigenaar van deze wagen maar ook de financieerder van de race-activiteiten van Auto-Union. (en Mercedes)

    Login om te reageren
  59. Lustigson zegt

    3 juni 2009 om 09:45

    @ Nuvolari
    Zeker wel: Audi was een van de merken in Auto Union.

    @ Original_Arnoud
    Overigens werkte Porsche in de jaren 30 voor zowel Auto Union als Mercedes-Benz, en ook nog eens voor de Kraft durch Freude-wagen… ofwel de latere kever.

    Login om te reageren
  60. Nuvolari zegt

    3 juni 2009 om 09:53

    @ Lustigson

    Audi opereerde separaat van Auto Union. De sportieve successen van Auto Union mogen daarom toe worden toegerekend aan Audi. In dat geval moeten de successen van Ferrari, Maserati en Alfa Romeo worden toegerekend aan Fiat.

    Login om te reageren
  61. Jurrian zegt

    3 juni 2009 om 10:12

    Bijzonder interessant wat er allemaal in de reacties staat mannen! dat filmpje is ook leuk, het geluid klinkt als van die dragracers.

    Login om te reageren
  62. Lustigson zegt

    3 juni 2009 om 10:50

    @ Nuvolari

    Dat is wat anders, inderdaad. Want onder Auto Union produceerden alle merken — naast Audi ook Horch, DKW en Wanderer — hun eigen modellen. In die zin staan Audi en Auto Union los van elkaar.

    Login om te reageren
  63. Nuvolari zegt

    3 juni 2009 om 10:53

    @ Lustigson

    Uiteraard gebruikt het huidige Audi dit onrechtmatig als marketing. ;)

    Login om te reageren
  64. Bert zegt

    3 juni 2009 om 11:09

    Nog een reden om geen Duits premium spul te kopen voor mij dan.

    Login om te reageren
  65. Marco zegt

    3 juni 2009 om 12:03

    Nazi-Racer, hahaha ik zie het al voor me, The Fast & The Fuhrer, hahaha zo zittend met ze snorretje met 300 km/h langs knalle in die bak.

    Maar oke, wel een supervette auto, zou er zelf wel in willen rijden

    Login om te reageren
  66. gogogomagazine.com zegt

    3 juni 2009 om 12:43

    Ja nu weten we het wel, alle duitse automerken zijn uiteindelijk allemaal nazi, feit. Gelukkig maken ze wel allemaal nog auto’s van überragende qualiteit…

    Login om te reageren
  67. JanC zegt

    3 juni 2009 om 13:22

    Gut de ene historische fout na de andere.

    Login om te reageren
  68. JanC zegt

    3 juni 2009 om 13:29

    Laat me het zo stellen. Ik denk dat je de Daily Mail niet als serieuse bron moet gebruiken.

    Login om te reageren
  69. JanC zegt

    3 juni 2009 om 13:35

    Auto Union omvatte de merken Audi, DKW, Wanderer en Horch. Overigens alle gevestigd in wat we een tijdlang Oost-Duitsland noemden. Op alle auto’s van Audi, DKW, Horch en Wanderer uit die tijd (en nog veel later) zagen we de 4 ringen, ongetwijfeld geïnspireerd op het Olympische logo, van Auto Union terug, het logo dat later VAG aannam om DKW’s onder de naam Audi te verkopen. Auto Union deed alle marketing voor de vier merken.

    Audi is natuurlijk ook het enige merk van de vier dat nog “leeft” en dus is de vergelijking niet zo schreef als sommigen hier beweren.

    Login om te reageren
  70. nick zegt

    3 juni 2009 om 13:35

    Geef mij dan maar de 1937 Auto Union Type C Streamliner
    meer dan 400 km/h in die tijd!!!

    Login om te reageren
  71. M-lover zegt

    3 juni 2009 om 13:57

    *kwijl*

    Lekker die dingen, en voor die tijd absolute top!

    Hitler mag dan wel een beetje rare opvattingen hebben over sommige dingen, maar hij had zeker wel smaak wat betreft auto’s!

    Login om te reageren
  72. LJ zegt

    3 juni 2009 om 16:51

    heel gaaf! en zeer nette spec zeg! jammer dat hij van Hitler is geweest maar desalniettemin een prachtbak!

    Login om te reageren
  73. Oxymoron zegt

    3 juni 2009 om 17:21

    Waar staat dat Hitler de eigenaar van deze auto was? Het blijkt nergens uit de toelichting van Bonhams en die zouden zo’n prijsverhogend detail vast niet weggelaten hebben. Was Dennis nog een beetje roezig na Pinkpop?

    Login om te reageren
  74. Noodle zegt

    3 juni 2009 om 17:32

    Ik heb afgelopen weekend deze in Autostadt zien staan, maar volgens mij was dat een v16 variant.. Weet iemand hier meer over? Ik zal de foto’s nog even op autojunk zetten!

    Login om te reageren
  75. W115 zegt

    3 juni 2009 om 18:36

    @M-lover

    Ja Hitler had zeker smaak wat autos betreft, het volk Volkswagen laten rijden terwijl hijzelf Mercedes reed. Deze Audi is ook leuk, maar ik zou niet durfen om voluit te gaan met zo’n ding, niks geen electrische hulp, Just you, the engine and the wheels :D

    Login om te reageren
  76. CowboyHenk zegt

    3 juni 2009 om 18:36

    Mooie auto, geweest van een mooie man.

    Login om te reageren
  77. Klassiekerrally zegt

    3 juni 2009 om 18:47

    @ CowboyHenk: speelde jij in Brokeback Mountain, of heb jij een khaki uniformpje en de neiging om een armpje de lucht in te steken? :?

    Login om te reageren
  78. CowboyHenk zegt

    3 juni 2009 om 20:22

    Ik vrees dat ontkennen van het in bezit hebben van een Afrikakorps uniform inderdaad zinloos is. Dit overigens groenkleurige uniform heeft me een behoorlijke tijd gekost om er aan te geraken. Maar de moeite was het zeer zeker waard. Hangend aan een torso bij de ingang van mijn huis siert dit exemplaar het lichte halletje.

    Login om te reageren
  79. RenesisHP zegt

    3 juni 2009 om 20:33

    Who shit. Weirdo alert.

    Login om te reageren
  80. m5 zegt

    3 juni 2009 om 20:59

    heb een tijdje geleden een boek gelezen over Bernd rosemeyer die heeft met zulke auto’s gereden en is er helaas ook mee verongeluk . wat een godenzonen moeten dat geweest zijn toendertijd om met zulke auto’s over de 400kmh te rijden

    Login om te reageren
  81. lincoln zegt

    3 juni 2009 om 21:16

    @m5 ..
    je mag snelheid metingen uit die periode gerust met een flinke schep zout nemen ..
    dat deden ze toen met een koekoeksklok ..

    Login om te reageren
  82. m5 zegt

    3 juni 2009 om 21:32

    @ lincoln klopt vroeger waren de metingen niet zo nauwkeurig als nu .
    btw die 400kmh werd niet met de D-type gehaald maar met een stromlinienwagen volgens het boek liep die 430kmh laten we voor het gemak eens zeggen dat ze er 40kmh naast zaten kom je uit op 390kmh dat is nog steeds zeer snel voor toen ;)
    kwam nog een mooi filmpje tegen
    http://www.youtube.com/watch?v=B3h89rc7HJ0

    Login om te reageren
  83. Lotus-Omega zegt

    3 juni 2009 om 21:42

    dit vind ik héél gaaf! oude racers, zoals bugattie typ 35 enzo!

    gaaf!

    Login om te reageren
  84. lincoln zegt

    3 juni 2009 om 21:48

    @m5 .. zal het filmpje op youtube opzoeken .. krijg hier geen connectie ..
    maar ik ken de strekking ..
    een hoop herrie .. mannen gooien petten in de lucht ..
    chauffeur op schouders .. een hoop bombarie ..

    zal best spektaculair geweest zijn .. maar die “snelheden” waren meer een marketing stunt dan een tijdswaarneming ..

    Login om te reageren
  85. lincoln zegt

    3 juni 2009 om 21:49

    @Klassiekerrally .. zeg er eens wat van !!

    Login om te reageren
  86. Klassiekerrally zegt

    3 juni 2009 om 21:56

    @ lincoln: hoezo? pesten ze je? :twisted:
    Ik ben druk met het omzetten van klassiekerrally.nl, geen tijd voor autoblog.nl op het moment! ;)

    Login om te reageren
  87. CrazyHenkie zegt

    3 juni 2009 om 23:02

    ´´Met dank aan Geert voor de tip!´´

    Geert Wilders zeker? ;)

    @ Klassiekerrally

    Jazeker, om de superioriteit van Duitsland op technisch gebied te laten blijken ;) en Rosenmeyer, die was toch omgekomen toen hij met een Stromliner +/- 400 op een afgesloten Autobahn reed, en er een windvlaag onder kwam?

    Login om te reageren
  88. Lustigson zegt

    4 juni 2009 om 08:54

    Overigens, om wat meer over Auto Union, Mercedes-Benz, jaren 30 Grands Prix en hun connectie met de NSDAP te lezen, kan ik ‘Hitler’s Motor Racing Battles’ van Eberhard Reuss zeer aanbevelen.

    Login om te reageren
  89. Sjoerd zegt

    4 juni 2009 om 19:03

    Misschien een beetje laat maar nog een geweldig filmpje. Echt het bekijken waard!

    http://www.youtube.com/watch?v=myxMudtFX6g&NR=1

    Het geluid is geweldig.

    Login om te reageren
  90. ZwerverRoodbaard zegt

    5 juni 2009 om 21:17

    Wat is dat een prachtig kunstwerkje :D

    Vooral dat blok ziet er fantastisch uit.

    Login om te reageren
  91. JanC zegt

    10 juni 2009 om 12:14

    @Oxymoron: Inderdaad, dat krijg je als je die krant als bron neemt…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North