• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hodge Hawk: driewieler concept uit Nieuw-Zeeland

Auteur: Dennis, gepost 1 januari 2009 om 20:19 – 21 Reacties

Hodge Hawk Concept


We hebben weer een creatie voor in ons steeds dikker gevulde dossier met driewielers. Ditmaal de Hodge Hawk, een fraai concept uit het verre Nieuw-Zeeland.

Het ontwerp komt uit de pen van Alex Hodge, een industrieel ontwerper uit Nieuw-Zeeland. Dit theoretische concept wordt aangedreven door een Honda RC51 V-twin 999cc motor. Met dit blok jaag je de toerenteller tot 10.000 omwentelingen per minuut en het vermogen is goed voor 120 pk op het achterwiel. De topsnelheid ligt op 233 km/u. De lichtgewicht eenzitter weer fatsoenlijk tot stilstand brengen zal geen probleem zijn. Achter de drie 19 inch lichtmetalen velgen huizen stevige remschijven en het achterwiel heeft er zelfs twee. Van buiten is veel glasvezel gebruikt en van binnen voornamelijk gegoten kunststof en leer.

Een driewieler moet het beste van twee werelden verenigen: de flexibiliteit van een motorfiets, met het comfort van een auto. Echt lekker doorbreken doen dit soort voertuigen niet, want je komt er zelden of nooit één tegen. Toch bevreemdt mij dat aan de ene kant een beetje. Er zijn miljoenen fans van motorfietsen en miljoenen liefhebbers van auto’s, maar voor een mengvorm zou dan geen animo te vinden zijn? Zelf zou ik mij graag lekker onderuit in zo’n capsule van A naar B verplaatsen.

Aan de ambitie van de designers zal het niet liggen, want er zijn concepten in overvloed. Het zal er vooral mee te maken hebben dat een driewieler naast het beste van twee werelden, tegelijkertijd een aantal belangrijke praktische voordelen mist. Voor dagelijks gebruik is ‘ie vanwege de beperkte ruimte een stuk minder handig dan een auto. Tegelijkertijd is ‘ie ook niet zo lekker compact als een motorfiets die je gemakkelijk overal even neerzet. Tot slot is ook het prijskaartje vaak niet het meest aantrekkelijke aan een driewieler. Maar het ziet er wel strak uit. (bron: alex hodge)

Hodge Hawk Concept

Hodge Hawk Concept

Ook interessant!

  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Lezersvraag: welk concept van 2021 wil jij onder de kerstboom?
    Lezersvraag: welk concept van 2021 wil jij onder de kerstboom?

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, driewieler, nieuw-zeeland

Vorig bericht: « Donderdagavond caption contest: The TreeHugger
Volgend bericht: Ford vreest tekort aan accu’s voor hybride Fusion »

Lees Interacties

Reacties

  1. BmwMPower zegt

    1 januari 2009 om 20:28

    Erg mooie concept!
    Ik hoop stiekem dat dit ding in productie gaat :)

    Login om te reageren
  2. papa zegt

    1 januari 2009 om 20:31

    die wil ik ook wel!

    Login om te reageren
  3. Race_Kees zegt

    1 januari 2009 om 20:38

    De VandenBrink Carver heeft toch al bewezen dat er geen animo is voor zo’n geval. De Carver is ook wel erg duur trouwens maar goed, komt ook door het kantelsysteem gok ik..
    Zie ook de Kawasaki T-rex, erg tof maar wel weer open:

    Login om te reageren
  4. bub zegt

    1 januari 2009 om 20:38

    Mooi..Dingetje…

    Wie weet komt hij..:)..
    Laten we hopen;)

    Login om te reageren
  5. CRASH zegt

    1 januari 2009 om 21:01

    de prijs is het struikelblok
    als je dit soort voertuigen voor onder
    de 30.000 euro kan aanbieden
    gaan ze als warme broodjes vermoed ik

    Login om te reageren
  6. Gnermo zegt

    1 januari 2009 om 21:06

    Zijn die velgen niet een beetje buiten proprtie?

    Login om te reageren
  7. bleegh zegt

    1 januari 2009 om 21:39

    vooral van gegoten kunstof, moet zijn kunststof

    -edit: yep, is inmiddels aangepast-

    Login om te reageren
  8. Jan Rap zegt

    1 januari 2009 om 22:07

    Het ziet er heel gaaf uit, maar ik ben het niet eens met CRASH.
    Als warme broodjes voor 30.000?
    Als ie 8000 kost wordt ie voor mij interessant.
    Anders is het een auto zonder bagageruimte en andere zitplaatsen. Het enige verschil is dat ie dicht kan, maar daar win je de oorlog ook niet mee.
    Motorfietsen vind ik stom, maar dit ding zou ik nog wel willen hebben als plezierapparaat naast een normale auto. Zolang de prijs maar ruimschoots onder de 10000 blijft.

    Login om te reageren
  9. audi0holic zegt

    1 januari 2009 om 22:19

    @Gnermo, die zien er wel wat groot uit, maar vinden wij dat erg? Vind die neus wel iets weg hebben van een Gallardo… of ligt dat aan mij?
    @ Jan Rap voor 8.000 euro kun je ook een Lada kopen of een mooie tweedehands Ducati. 15.000 euro lijkt mij een zeer goede prijs voor zoiets dergelijks.

    Login om te reageren
  10. Jandepandaman zegt

    1 januari 2009 om 22:21

    Tja, het is allemaal al genoemd:
    – Ruimte: Je kunt meer autobinnenruimte krijgen voor het zelfde voertuigformaat
    – Formaat: Veel motorfietsen tegenwoordig zijn bijna net zo luxe maar je flitst er wel veel makkelijker mee door het verkeer en je parkeert ze ook veel makkelijker.
    – Geld: Voor dat soort geld koop je waarschijnlijk een luxere auto óf een net zo toffe motorfiets plús eeen aardige boodschappen-auto erbij.
    – Die T-Rex is er inderdaad ook al en daar kun je tegenwoordig ook gesloten ruitwerk voor krijgen, dus dat marktsegment is ook al voorzien.

    Goed- Als onze staatssecretaris voor verkeerszaken nu 3x zoveel wegen aanlegt voor ons, iedereen vrijstelt van BPM, wegenbelasting en de brandstof-accijnzen fors omlaag schroeft, en oh ja ook nog subsidies gaat geven op de bouw van extra privé-garages voor je extra vervoermiddelen, dán…. Heeft dit voertuig echt méér dan uitstekende bestaansgronden gekregen!

    Máár- Léúke vormgeving! Alleraardigst! Voor als Science Fiction Realiteit wordt.

    Login om te reageren
  11. BMW M3 zegt

    1 januari 2009 om 22:38

    zo dat is keurig niet niks en trouwens lijkt net z’on donkervoort uitvoering!!

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    1 januari 2009 om 23:52

    Zeker weten dat het geen HotWheels is? Die velgen… :o Des te stoerder als hij daadwerkelijk met zulke verhoudingen op de weg rijdt.

    Login om te reageren
  13. RA999 zegt

    2 januari 2009 om 00:16

    Een beetje rare proporties, het lijkt nu een beetje op zo’n mini-supercar :)
    http://www.flickr.com/groups/mini-supercars/pool/

    Login om te reageren
  14. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    2 januari 2009 om 01:56

    T’is weer eens wat anders, heeft wel wat.

    Login om te reageren
  15. blokker5 zegt

    2 januari 2009 om 02:41

    Als honda zelf hier serieus mee aan de slag zou gaan (wat ik niet verwacht als ik de site van de ontwerper bekijk) dan denk ik niet dat dit voertuig €30000 zou kosten. Ik heb even gegoogled(raar woord) en de motor (die met twee wielen) waarin dat honda rc51blok zit kost $10000. Ontwerpkosten hebben ze in ieder geval niet meet…

    Login om te reageren
  16. Davidov zegt

    2 januari 2009 om 07:41

    Hij zou wel voor mini-batbike door kunnen gaan. En dat derde wiel kan toch nooit 19 inch zijn?

    Login om te reageren
  17. Dennis zegt

    2 januari 2009 om 08:27

    @Davidov: Ik ben met je eens dat het achterwiel kleiner lijkt, maar de ontwerper zelf heeft het over drie 19 inch lichtmetalen velgen, dus zullen we zullen ‘m maar gewoon geloven.

    Login om te reageren
  18. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    2 januari 2009 om 09:43

    Cool!
    Ziet er mooi uit.
    Voor een design-concept vind het wel het verschil klein met ‘anderen’ zoals de Carver en de T-Rex…

    Login om te reageren
  19. Buyck zegt

    2 januari 2009 om 11:38

    Een nog extremere variant van Ariel Atom en van KTM vierwielers. Zeer futuristisch zeker een kick om mee te rijden!

    Login om te reageren
  20. Erra zegt

    2 januari 2009 om 16:10

    WAT IS DÁT?!

    Gatverdamme.

    Login om te reageren
  21. J zegt

    15 augustus 2009 om 14:37

    Ook zit je erg dicht met je gat op het de grond.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North