Hoe aanstootgevend is deze MINI-advertentie?

Auteur: , 26 Reacties

Heel aanstootgevend, aldus de Britse advertentiewaakhond ASA. Gelukkig is dit walgelijke stukje propaganda vanaf nu dan ook VERBOTEN in het Verenigd Koninkrijk.

Bah, bah, BAH!

Wat precies het probleem is met de advertentie die langs de Britse A532 hing, vraagt u? Sorry hoor, maar als je dat niet ziet… Het gebruik van gekleurde streep-effecten achter de MINI suggereert duidelijk het rijden met een hoge snelheid, wat gelijk staat aan het propageren van roekeloos rijgedrag. Niks ‘fun’, keiharde ‘DANGER’!

En nou niet vergoeilijkend zeggen ‘dat valt allemaal toch mee’. Als jouw kind wordt aangereden door een bezopen, doorgesnoven, luid vloekende en veel te hard rijdende idioot die voorheen een keurige gereformeerde jongen uit Rouveen was in het laatste jaar van zijn studie econometrie, maar na het zien van dit billboard besloot dat hard rijden ‘vet cool’ is en van God los raakte, dan piep je wel anders.

We zijn erg blij dat de Britse Advertising Standards Agency scherp waakt over dit soort vreselijke reclame-uitwassen en hebben besloten nooit meer voet te zetten in een MINI. Bovendien vinden we dat elke MINI-rijder (m/v) kaalgeschoren dient te worden en voor straf een jaar Reliant Robin moet rijden.

De motivatie van de waakhond vind je hier. (via)



26 reacties

Waar mensen zich allemaal druk om maken
@wout441: idd.. Komkommer!!0
All that sarcasm.. :p
only in GB ..
Ja, want Reliant Robins staan bekend om hun veiligheid…
@fimo: schijnen ook enorm stabiel te zijn in snelle bochten!
Denk dat het meer om die lelijke auto gaat.
Haha, mooi stukje.
als je het niet leuk vindt dan regeer je toch gewoon niet, of zoiets…
@Volkswagen: als u op een auto site, gelezen door mensen met brede interesse voor alles met 4 wielen enkel kunt lokken met het argument goedkoop dan zegt dat wel een boel over uw aanbod.
Leuk stukje .. ??
Ze mogen de ASA dankbaar zijn! Mini kan het verbod door deze organisatie vast wel op een heel subtiele manier verwerken in een volgende advertentie.
@moveyourmind: Precies, dit is wat iedere reclamemaker prachtig vind. Gratis extra aandacht in de media. Zelfs op autoblog.
Helemaal terecht, want kijk eens op het plaatje wat die MINI hier allemaal uitstoot, meer rode en gele gassen dan een uitbarstende vulkaan. SUVs zijn een gevaar voor het milieu. Het is lovenswaardig dat MINI daar geen geheim van maakt maar beter was helemaal niet voor SUVs te adverteren.
Hahaha erg goed geschreven stuk. Lekker sarcastisch.
Maar..maar….maar: Reliant Robins zijn prachtig!!
En nou niet vergoeilijkend zeggen ‘dat valt allemaal toch mee’. Als jouw kind wordt aangereden door een bezopen, doorgesnoven, luid vloekende en veel te hard rijdende idioot die voorheen een keurige gereformeerde jongen uit Rouveen was in het laatste jaar van zijn studie econometrie, maar na het zien van dit billboard besloot dat hard rijden ‘vet cool’ is en van God los raakte, dan piep je wel anders.


Geniaal stukje smoke. Moest toch even ongemakkelijk grinniken in het openbaar vanachter m’n laptopje.
Ik dacht dat jullie bedoelde dat A532 van een afstandje op ass lijkt. Dat zag ik er tenminste in. Maar goed, ik heb gisteren dan ook teveel gezopen.
Waarom altijd “als je kind….”.
Als de rest van mn familie wordt aangereden is het minder erg soms?
En nee ik heb ze idd niet.
Mini had er ook wel e juiste weg voor uitgezocht: de A532 bij Crewe. Een en al industriegebied met dichte bebouwing en huizen vlak langs de weg. Zie Google Maps en Streetview.
@oxymoron: Crewe kun je maar beter heel hard uitrijden. De midlands zijn vergane glorie…
Ik verdomme twee minuten zoeken op die foto naar ‘wat ik niet zie’. Puzzelen op dat woord. Staat het ergens voor? Geen idee.


Blijkt het om de streepjes te gaan -_- Wat een feestnummer moet je dan zijn, om je daar druk over te moeten maken.
Ik dacht aan een lange sluitertijd. Dus.
Back to the future part 5
Gewoon jaloezie m.b.t. de special effects op de advertentie! Zou ik ook hebben!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).