
Het zal jullie niet ontgaan zijn dat de Veyron z’n meerdere heeft moeten erkennen in de SSC Ultimate Aero TT. Het 1183 pk sterke monster haalde tijdens de eerste run een snelheid van 414 km/u. Tijdens de tweede run kwam de SSC niet boven de 408 km/u uit. Dit zorgde voor een gemiddelde van 411 km/u. In theorie zou de Aero TT 437 km/u moeten halen, maar dat lijkt toch net wat te hoog gegrepen. Wellicht dat de auto binnenkort weer eens moet opdraven als de Veyron Pur Sang de 411 km/u-barrière heeft doorbroken. Kunnen ze die theoretische top dan maar eens proberen te halen.
En hoé hard is 115 metertjes per seconde nou?
Met dank aan Tada voor de tip!
Beetje een saai filmpje, maar wel een knappe technische prestatie!!!
Is it a bird?
Is it a plane?
No! It’s a SSC Ultimate Aero TT!
Belachelijk om deze opgefokte Camaro met een Veyron te vergelijken.
Het wachten is op de eerste gepimpte M3 met 8 turbo’s die de 500 doorbreekt.
@ Paulus ; Wat ??! een saai filmpje ?
als er iets bestaat dat niet saai is dan is het dit wel !!
Ik zie dit 10 x liever dan een saai gelijnde veyron die nog niet eens zo mooi is.
Prachtig dit filmpje, dit auto, en het geld haha.
Is dit wel echt? Dit kan toch niet man so fucking snel
Wat de Veyron betreft: ze hebbe toch ook de Pegaso Edition nog!??
Met 200 extra moeten zie de 411 kmh wel kunnen halen lijkt me.
Met een snelheid van 411 km/u hadden ze toch wel een leuker filmpje kunnen maken.
Tja Sysopje, niet iedereen heeft de skills van Ruben…
en nu maar eens kijken wat ie door de bochten doet!!
but damnnnnn … thats fast!!
@peragon.. volgens mij is er maaar 1 model van die pegaso edition? of heb ik t verkeerd?
en denk niet dat de 100 kilo minder van de pur nog wat ertoe doen bij 400 km per uur
Leuk filmpje :)
De slideshow aan het einde van de videoclip laten een veel mooiere auto zien dan wat ik zag in het vorige bericht. Hij ziet er behoorlijk stoer uit zo maar toch…hij lijkt echt veels té veel op een Laborghini (de typische Lambo-look).
Whahaha de voorkant is zo lelijk dat ze maar de helft laten zien. En tevens laten ze alleen maar de achterkant zien wat op zich wel wat heeft. Maar die voorkant is echt verpest
haha wat een mafkees ben jij Robbie:p Ik had eerst de foute link gestuurt, vervolgens daarna de goede, ik zeg Tada, omdat hij die keer goed was, wie heeft hem ingestuurt?:p hahahaha
Heb ook een filmje van gumball ergens gezien komt er ook een volgas voorbij!!! zal hem wel ff opzoeken!!
aan rider: de pegaso edition is niet een officieel door bugatti geprepareerd model! En het blijft raden naar het vermogen van dat model. (1200pk!???)
bugatti moet inderdaad reageren met de Pur Sang versie. 100kg lichter!? moet hij die top wel kunnen halen. meer vermogen heeft niet zo heel veel zin. het gewicht moet naar beneden.
Alleen blijft een Veyron nog een mooie auto om te zien en dit is alleen snel. En ik zou me in een Veyron denk ook veiliger voelen met die snelheid. Tja en dan om maar even over de kwaliteitsverschillen nog maar te spreken.
Op naar de 500!
Hoe is 115 m/s ?
BANGELIJK snel !
Alleen waar kun je hier zo een snelheid benutten ? Want je moet al een behoorlijke aanloop hebben om het te halen.
toch is en blijft het een gekloonde diablo
Lelijk hok, volgestampt met turbo’s, dit hard rechtdoor kan. Erg knap. Vergelijking met Bugatti is idd belachelijk. Verder had ik wel graag een filmpje vanuit de auto gezien bij die snelheid. Want 400+ kan een weg zo maar eens lekker smal maken denk ik…
Hard rechtdoor is 1 ding, ik zou deze auto toch graag een keer aan het werk zien op de Nordschleife. Dan praten we verder.
@Rider,
meer vermogen heeft niet zo heel veel zin. het gewicht moet naar beneden.
Eh nee.. gewicht maakt voor topsnelheid geen zak uit. Het duurt alleen langer tot je de topsnelheid haalt. Vermogen moet je hebben om zoveel lucht te verplaatsen.
Colin Chapman’s ’to add speed, add lightness’ werkt niet altijd :)
En toen stak er een knert over, kruising tussen een konijn en hert whoehaha!
Dit filmpje doet me een beetje denk aan die reclame van Renault van een aantal jaren geleden….. Getupahhhh
http://youtube.com/watch?v=dQdcVtjGGUg
Wat een klotefilmpje, de auto lijkt niet eens zo heel hard te gaan.
wat een fucking lelijk gebakje. mijn moeders magnetron is mooier. wil ik nog niet dood in gevonden worden.
Maar ik heb ooit is gelezen dat deze op benzine rijd met een octaanhoogte van boven de 100 ofzo? Daar is toch onmogelijk mee te rijden hier?? aangezien wij alleen maar 95 en 98 hebben..
Grappig..de camera danwel videoplayer kan de snelheid niet helemaal verwerken..de auto hakkelt door het beeld heen…of ligt ´t toch aan mijn pc?…was bij topgear uitzending met topsnelheid van Veyron ook al zo…ondanks dat ze bij Topgear met een highspeedcamera werken voor mooiere beelden op snelheid e.d..hakkelt de auto door het beeld heen..
“De auto kost 654.500 dollar. Potentiële kopers moeten één praktisch bezwaar overwinnen: de Ultimate Aero neemt alleen genoegen met benzine met octaangetal 104.”
Bron: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4796
@S65 AMG:
Tuurlijk wel, Audi heeft dit record in 1937 al verbroken met 432 km/u (én nóg accelerend!) totdat Bernd Rosenmeyer last kreeg van het ground effect.
411 km/u betekent eigenlijk niet eens zo gek veel, zelfs niet voor een straatlegale auto.
Het is alleen de manier hoe.
Ik vind een Phaeton bij 290 km/u veel interessant omdat het zo rustig gaat.
Dit is gewoon een dragauto, en nog een langzame ook aangezien dragauto’s over de 500 kilometers per uur halen.
dit is zeer snel maar is deze auto nu getuned of niet??? het kan zijn dat deze auto getuned is en de veyron niet met andere woorden dan zou de veyron deze auto nog altijd verslaan. maar als hij niet getuned is, dan wint deze auto wel denk ik.
Emotieloze auto…
@phil: Wat bedoel je met “getuned”?Je bedoelt dan waarschijnlijk een reeds bestaande auto nemen en een paar dingen aanpassen?
Dat is dus niet het geval, deze ultimate aero bestond nog niet, en is alleen in deze versie te verkrijgen.
Vind het wel idioot dat deze auto alleen maar op benzine met octaangehalte 104 kan rijden !
@simonmc: ik bedoelde eigenlijk of hij wel standaard was. de veyron is toch ook standaard of niet soms??
en 104?? :s :s omg dat is inderdaad idioot
Ik ben toch wat meer te vinden voor de Veyron, iets meer emotie!
Dit is meer een dragracer.
Ik zat al naar de blauwe lucht te zoeken naar een vliegthuig!!
Echt heel mooi gedaan, maar toch va ik liever voor de Vyron dan voor de SSC; de veyron is (waarschijnlijk) meer handelbaar dan een SSC… Want een milionair is geen racepiloot :-)
Ik denk ook dat de luxe uitstraling van de Veyron menig millionairs zal aantrekken.
Maar goed, tijd om een drag-race :-D
Op zo’n filmpje komt het toch niet echt over…
de snelheid ok .maar de uiterlijk trekt maar op niks
dat die niet opstijgt! :O
slaat nergens op :P
op 26 seconden zie je trouwens wel nog een leuk s-bochtje…..vraag me af hoe ie daar er doorheen gaat. En ik vraag me af of ie ook een beetje te handlen/sturen is in lange bochten met 400 km/h
ik reageer dan normaal wel niet zo vaak, maar ik kon het nu puur door stommiteit niet meer laten. ZOALS JULLIE ALLEMAAL WEL WETEN: De veyron is BEGRENSD op 407,5 km/h. BEGRENSD, dat betekend dus dat ie nog harder kan…
DAARNAAST: dit is amerikaans,.. zit er überhaubt nog een stuur in of hadden ze bij de ontwikkeling al dóór dat het niet nodig zou zijn, sturen kunnen ze toch niet…
DUS!…
Ja maar straks komt de dikkeluleditie van de Veyron! Ja dat zien we dan straks wel dat is koffiedik kijken. Waarschijnlijk verdwijnen die toch in een of ander zandkasteel.
Vooralsnog blijf ik dit een vet heftige machine vinden. Ik zit niet te wachten op schots lammetjesleer en een oma-vriendelijke besturing. Ik ben de baas, ik wil het zelf doen ik kan het aan ik kan hem houden,
waarschijnlijk niet maar toch het proberen waard?
@ Jerro
‘zit er überhaubt nog een stuur in’
Dat vraag ik me bij die Franse volksauto ook wel eens af met al die elektronica. Misschien was een toetsenbord wel meer op zijn plaats geweest. Of een laptop die kun je meenemen scheelt je weer in de verzekeringspremie!
Klein quizje, welke wagen gaat 400+ Km/h en heeft ford focus koplampen?
U raad het goed.
Man, man wat heeft deze wagen een lelijke voorkant.
“Lelijk hok, volgestampt met turbo’s, dit hard rechtdoor kan. Erg knap. Vergelijking met Bugatti is idd belachelijk.”
Zo te zien aan je comment is dit niet sarcastisch bedoeld….
Je hebt toch wel meegekregen dat deze auto het doet met “maar” 2 turbo´s? Je weet wel daar waar de Veyron het doet met 4 turbo´s…..
“dit hard rechtdoor kan. Erg knap.”
Ja, idd. Gelukkig staat de Veyron bekend om zijn agiliteit….
eigenlijk wel, Rick dos… wat vooraf werd gevreesd door velen is ontkracht door Bugatti zelf… gezien ze hebben bewezen voor het torenhoge wagengewicht nog een enorm goede handling neer te zetten.. ik denk niet dat deze uit z’n voegen gescheurde corvette het beter zou doen op een circuit.
Wat ik bedoel is hetvolgende. Met veel vermogen als een dragster naar voren katapulteren is niet zo heel knap. En of het voertuig dan beschikt over 2 of 4 turbo’s maakt dan even niet uit. Een bugatti is in de basis ontwikkeld voor hard gaan en niet alleen rechtdoor. Of course zorgen 4WD en electronica ervoor dat bochtendraaien goed gaat, agiel heb je me niet horen zeggen. Verder zijn opnames matig en hoop ik op beter camerawerk.
@Henk en a_buis
Voor mij hoeft er geen discussie te komen over hoe goed de Veyron wel niet is. Maar ik zie in vele comments nogal wat opmerkingen waarvan ik een potketelzwart smaak van krijg. En ik kan je verzekeren dat dat een vieze smaak is! ;)
@Henk: hah!Deze auto kan maar wensen dat hij de handling heeft van een corvette.Aan de handling van een corvette, kan een veyron wel een puntje zuigen!
UPDATE: hier is ook e.e.a. te bezichtigen:
http://www.shelbysupercars.com/multimedia.php#worldrecord
DUS de veyron en ssc zijn dus niet standaard of, juist wel?? als het waar is dat ssc 2 turbo’s heeft hoeveel zou die dan hale met 4 turbo’s?? langs de andere kant zou het ook wel kunne dat de veyron idd begrensd zou zijn.
en de vraag blijft idd ook of deze ssc handelbaar is of niet?? als het zo zou zijn dan isset officieel dat deze car de veyron verslaagt in AL zijn capaciteiten. het is dus nog wat wachten voor de pur sang een verbetering doet.
@phil: jawel, de veyron en ssc zijn standaard, ze worden beiden zo geproduceerd.T’is niet dat ssc 2 extra turbo’s erop heeft geschroefd juist voor dit snelheidsrecord.
En reken maar dat de veyron op hoge snelheid handelbaarder is ( 4-wiel aandrijving ).
Lamborghini na-apers
@SimonMc das cool dan ga ik toch liever voor de veyron. ik ben niet zeker maar ik heb een klein gevoel dat de pur sang het record nog eens zal verbreke. het is dan wel zo dat ze hem 100 kg lichter hebben gemaakt en dat hij niet meer standaard is. is natuurlijk wel spijtig want ik hoopte dat de veyron niet zou verslagen worde door een minder mooie auto als de veyron zelf.
Dat ding klinkt alsof hij op Vmax niet genoeg lucht krijgt. Echt lekker “rond” loopt hij niet. Ik lees daarnaast het e.e.a. over 4 turbo’s op de Veyron en 2 op de SSC. Weet iemand ook hoe groot die stofzuigers op de SSC zijn dan? En octaan 104… de Nederlandse overheid kent dat spul gelukkig niet, want als je er ook nog accijns over moet gaan betalen…
Neem dan de Koenigsegg CCX-R, die loopt tenminste op die Amerikaanse drap en op RON95 en op Bio-Ethanol…
wat een verspilling van alles en nog wat! Poehee.. het ding gaat dik 400 km/u.. ja en? wat hebben we er aan? Heel goed geraden! Helemaal NIKS!
Get real guys….
Wat heb je nou aan zo`n wagen , netalsof je hier in nederland zoveel kan rijden
En hoeveel benzin of wat voor soort vloeistof drinkt hij nou wel ?
ik denk per 100km zo`n 40-50 liter.. gezien de snelheid misschien zelfs meer.
Dus als je op vakantie gaat elke kwartiertje op topsnelheid tanken . heb je wat aan! zeker in duitslanddd heletijd tanken pff 8-)
” hij gaat toch ietjes sneller als mijn fiets ”
maar wat heb je aan zo`n auto in nederland als je met em op de autobaan mee veegt wordt je op 1 KM al minstens 2 keer geflitst
maar als je je zo`n auto kunt kopen val je wel meteen op in het verkeer
als je snel rijd kun je in een paar uur zo van onder in limbrg zo naar het stille groningen rijden maar dan moet je natuurlijk geen files hebben
En hoé hard is 115 metertjes per seconde nou?
hard
O.k., octaangetal 104, meer geld dan ik in mijn leven ga verdienen….. goed……. heeft iemand al eens gedacht aan de milieuconsequenties van dit soort spielerei? Hoeveel van die onmogelijke peut slurpt dit hok, en al die andere hokken erbij? En nu we het er toch over hebben: kunt U zuiniger rijden dan U nu doet?
hij gaat snel maar echt geen 411 kmh. dat is gewoon bulshit. kijk naar dat filmpje van die murcielago die 352 gaat dat lijkt nog sneller dan dit
Zo Jasper, jij hebt scherpe ogen!
op naar de testtrack van volkswagen waar topgear de veyron testte, zet de veyron en dit vage figuur naast elkaar.
gelijk klaar met de discussie!