• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoe hard is 411 km/u?

Auteur: evo, gepost 18 september 2007 om 00:05 – 63 Reacties

Plankende SSC Ultimate

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat de Veyron z’n meerdere heeft moeten erkennen in de SSC Ultimate Aero TT. Het 1183 pk sterke monster haalde tijdens de eerste run een snelheid van 414 km/u. Tijdens de tweede run kwam de SSC niet boven de 408 km/u uit. Dit zorgde voor een gemiddelde van 411 km/u. In theorie zou de Aero TT 437 km/u moeten halen, maar dat lijkt toch net wat te hoog gegrepen. Wellicht dat de auto binnenkort weer eens moet opdraven als de Veyron Pur Sang de 411 km/u-barrière heeft doorbroken. Kunnen ze die theoretische top dan maar eens proberen te halen.

En hoé hard is 115 metertjes per seconde nou?

Met dank aan Tada voor de tip!

Ook interessant!

  • Video - SSC Tuatara flink beschadigd tijdens transport
  • Video: waarom je niet moet snapchatten met 160 km/u
  • Video: politieachtervolging 200 km/u+ voor spookvoertuig
    Video: politieachtervolging 200 km/u+ vanwege spookvoertuig
  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

maximumsnelheid, record, ssc, Supercars, ultimate-aero, Video

Vorig bericht: « Spyker gaat directe concurrenten vernederen?
Volgend bericht: Briljant verkoopargument voor de X6 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Paulus zegt

    18 september 2007 om 00:14

    Beetje een saai filmpje, maar wel een knappe technische prestatie!!!

    Login om te reageren
  2. robbie zegt

    18 september 2007 om 00:15

    Is it a bird?
    Is it a plane?
    No! It’s a SSC Ultimate Aero TT!

    Login om te reageren
  3. Karaya zegt

    18 september 2007 om 00:23

    Belachelijk om deze opgefokte Camaro met een Veyron te vergelijken.

    Het wachten is op de eerste gepimpte M3 met 8 turbo’s die de 500 doorbreekt.

    Login om te reageren
  4. Carfreak zegt

    18 september 2007 om 00:31

    @ Paulus ; Wat ??! een saai filmpje ?
    als er iets bestaat dat niet saai is dan is het dit wel !!
    Ik zie dit 10 x liever dan een saai gelijnde veyron die nog niet eens zo mooi is.
    Prachtig dit filmpje, dit auto, en het geld haha.

    Login om te reageren
  5. S65 AMG zegt

    18 september 2007 om 00:31

    Is dit wel echt? Dit kan toch niet man so fucking snel

    Login om te reageren
  6. Paragon zegt

    18 september 2007 om 00:33

    Wat de Veyron betreft: ze hebbe toch ook de Pegaso Edition nog!??

    Met 200 extra moeten zie de 411 kmh wel kunnen halen lijkt me.

    Login om te reageren
  7. Sysopje zegt

    18 september 2007 om 00:40

    Met een snelheid van 411 km/u hadden ze toch wel een leuker filmpje kunnen maken.

    Login om te reageren
  8. evo zegt

    18 september 2007 om 00:44

    Tja Sysopje, niet iedereen heeft de skills van Ruben…

    Login om te reageren
  9. moris zegt

    18 september 2007 om 01:03

    en nu maar eens kijken wat ie door de bochten doet!!

    but damnnnnn … thats fast!!

    @peragon.. volgens mij is er maaar 1 model van die pegaso edition? of heb ik t verkeerd?

    en denk niet dat de 100 kilo minder van de pur nog wat ertoe doen bij 400 km per uur

    Login om te reageren
  10. Davidov zegt

    18 september 2007 om 02:06

    Leuk filmpje :)

    Login om te reageren
  11. Mikeee zegt

    18 september 2007 om 02:19

    De slideshow aan het einde van de videoclip laten een veel mooiere auto zien dan wat ik zag in het vorige bericht. Hij ziet er behoorlijk stoer uit zo maar toch…hij lijkt echt veels té veel op een Laborghini (de typische Lambo-look).

    Login om te reageren
  12. appieflappie zegt

    18 september 2007 om 06:03

    Whahaha de voorkant is zo lelijk dat ze maar de helft laten zien. En tevens laten ze alleen maar de achterkant zien wat op zich wel wat heeft. Maar die voorkant is echt verpest

    Login om te reageren
  13. NLX zegt

    18 september 2007 om 07:30

    haha wat een mafkees ben jij Robbie:p Ik had eerst de foute link gestuurt, vervolgens daarna de goede, ik zeg Tada, omdat hij die keer goed was, wie heeft hem ingestuurt?:p hahahaha

    Login om te reageren
  14. trekveer zegt

    18 september 2007 om 07:43

    Heb ook een filmje van gumball ergens gezien komt er ook een volgas voorbij!!! zal hem wel ff opzoeken!!

    Login om te reageren
  15. rider zegt

    18 september 2007 om 08:01

    aan rider: de pegaso edition is niet een officieel door bugatti geprepareerd model! En het blijft raden naar het vermogen van dat model. (1200pk!???)
    bugatti moet inderdaad reageren met de Pur Sang versie. 100kg lichter!? moet hij die top wel kunnen halen. meer vermogen heeft niet zo heel veel zin. het gewicht moet naar beneden.

    Login om te reageren
  16. Jeroen zegt

    18 september 2007 om 08:27

    Alleen blijft een Veyron nog een mooie auto om te zien en dit is alleen snel. En ik zou me in een Veyron denk ook veiliger voelen met die snelheid. Tja en dan om maar even over de kwaliteitsverschillen nog maar te spreken.

    Login om te reageren
  17. Zoef zegt

    18 september 2007 om 09:59

    Op naar de 500!

    Login om te reageren
  18. hairry zegt

    18 september 2007 om 10:12

    Hoe is 115 m/s ?
    BANGELIJK snel !
    Alleen waar kun je hier zo een snelheid benutten ? Want je moet al een behoorlijke aanloop hebben om het te halen.

    Login om te reageren
  19. Koopman zegt

    18 september 2007 om 10:23

    toch is en blijft het een gekloonde diablo

    Login om te reageren
  20. a_buis zegt

    18 september 2007 om 10:39

    Lelijk hok, volgestampt met turbo’s, dit hard rechtdoor kan. Erg knap. Vergelijking met Bugatti is idd belachelijk. Verder had ik wel graag een filmpje vanuit de auto gezien bij die snelheid. Want 400+ kan een weg zo maar eens lekker smal maken denk ik…

    Login om te reageren
  21. Suspic1ous zegt

    18 september 2007 om 11:03

    Hard rechtdoor is 1 ding, ik zou deze auto toch graag een keer aan het werk zien op de Nordschleife. Dan praten we verder.

    Login om te reageren
  22. Juppe zegt

    18 september 2007 om 11:44

    @Rider,
    meer vermogen heeft niet zo heel veel zin. het gewicht moet naar beneden.

    Eh nee.. gewicht maakt voor topsnelheid geen zak uit. Het duurt alleen langer tot je de topsnelheid haalt. Vermogen moet je hebben om zoveel lucht te verplaatsen.
    Colin Chapman’s ’to add speed, add lightness’ werkt niet altijd :)

    Login om te reageren
  23. ippon zegt

    18 september 2007 om 11:52

    En toen stak er een knert over, kruising tussen een konijn en hert whoehaha!

    Login om te reageren
  24. Jeffrey zegt

    18 september 2007 om 12:18

    Dit filmpje doet me een beetje denk aan die reclame van Renault van een aantal jaren geleden….. Getupahhhh

    http://youtube.com/watch?v=dQdcVtjGGUg

    Login om te reageren
  25. Racer X zegt

    18 september 2007 om 12:37

    Wat een klotefilmpje, de auto lijkt niet eens zo heel hard te gaan.

    Login om te reageren
  26. Drifter. Kimi zegt

    18 september 2007 om 14:26

    wat een fucking lelijk gebakje. mijn moeders magnetron is mooier. wil ik nog niet dood in gevonden worden.

    Login om te reageren
  27. Brutus zegt

    18 september 2007 om 15:04

    Maar ik heb ooit is gelezen dat deze op benzine rijd met een octaanhoogte van boven de 100 ofzo? Daar is toch onmogelijk mee te rijden hier?? aangezien wij alleen maar 95 en 98 hebben..

    Login om te reageren
  28. Autobandventieldopje zegt

    18 september 2007 om 15:04

    Grappig..de camera danwel videoplayer kan de snelheid niet helemaal verwerken..de auto hakkelt door het beeld heen…of ligt ´t toch aan mijn pc?…was bij topgear uitzending met topsnelheid van Veyron ook al zo…ondanks dat ze bij Topgear met een highspeedcamera werken voor mooiere beelden op snelheid e.d..hakkelt de auto door het beeld heen..

    Login om te reageren
  29. Brutus zegt

    18 september 2007 om 15:07

    “De auto kost 654.500 dollar. Potentiële kopers moeten één praktisch bezwaar overwinnen: de Ultimate Aero neemt alleen genoegen met benzine met octaangetal 104.”

    Bron: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4796

    Login om te reageren
  30. Nick zegt

    18 september 2007 om 15:10

    @S65 AMG:
    Tuurlijk wel, Audi heeft dit record in 1937 al verbroken met 432 km/u (én nóg accelerend!) totdat Bernd Rosenmeyer last kreeg van het ground effect.

    411 km/u betekent eigenlijk niet eens zo gek veel, zelfs niet voor een straatlegale auto.
    Het is alleen de manier hoe.

    Ik vind een Phaeton bij 290 km/u veel interessant omdat het zo rustig gaat.

    Dit is gewoon een dragauto, en nog een langzame ook aangezien dragauto’s over de 500 kilometers per uur halen.

    Login om te reageren
  31. phil zegt

    18 september 2007 om 15:57

    dit is zeer snel maar is deze auto nu getuned of niet??? het kan zijn dat deze auto getuned is en de veyron niet met andere woorden dan zou de veyron deze auto nog altijd verslaan. maar als hij niet getuned is, dan wint deze auto wel denk ik.

    Login om te reageren
  32. Egon zegt

    18 september 2007 om 15:58

    Emotieloze auto…

    Login om te reageren
  33. SimonMc zegt

    18 september 2007 om 16:03

    @phil: Wat bedoel je met “getuned”?Je bedoelt dan waarschijnlijk een reeds bestaande auto nemen en een paar dingen aanpassen?

    Dat is dus niet het geval, deze ultimate aero bestond nog niet, en is alleen in deze versie te verkrijgen.

    Vind het wel idioot dat deze auto alleen maar op benzine met octaangehalte 104 kan rijden !

    Login om te reageren
  34. phil zegt

    18 september 2007 om 16:38

    @simonmc: ik bedoelde eigenlijk of hij wel standaard was. de veyron is toch ook standaard of niet soms??

    en 104?? :s :s omg dat is inderdaad idioot

    Login om te reageren
  35. Reventón zegt

    18 september 2007 om 18:17

    Ik ben toch wat meer te vinden voor de Veyron, iets meer emotie!

    Dit is meer een dragracer.

    Login om te reageren
  36. TIMO zegt

    18 september 2007 om 18:22

    Ik zat al naar de blauwe lucht te zoeken naar een vliegthuig!!

    Login om te reageren
  37. VeyronLover zegt

    18 september 2007 om 19:43

    Echt heel mooi gedaan, maar toch va ik liever voor de Vyron dan voor de SSC; de veyron is (waarschijnlijk) meer handelbaar dan een SSC… Want een milionair is geen racepiloot :-)
    Ik denk ook dat de luxe uitstraling van de Veyron menig millionairs zal aantrekken.
    Maar goed, tijd om een drag-race :-D

    Login om te reageren
  38. Citrofiel zegt

    18 september 2007 om 21:11

    Op zo’n filmpje komt het toch niet echt over…

    Login om te reageren
  39. juventino zegt

    18 september 2007 om 21:41

    de snelheid ok .maar de uiterlijk trekt maar op niks

    Login om te reageren
  40. CSL zegt

    18 september 2007 om 22:44

    dat die niet opstijgt! :O

    Login om te reageren
  41. Arash zegt

    18 september 2007 om 22:46

    slaat nergens op :P

    op 26 seconden zie je trouwens wel nog een leuk s-bochtje…..vraag me af hoe ie daar er doorheen gaat. En ik vraag me af of ie ook een beetje te handlen/sturen is in lange bochten met 400 km/h

    Login om te reageren
  42. Jerro zegt

    18 september 2007 om 23:13

    ik reageer dan normaal wel niet zo vaak, maar ik kon het nu puur door stommiteit niet meer laten. ZOALS JULLIE ALLEMAAL WEL WETEN: De veyron is BEGRENSD op 407,5 km/h. BEGRENSD, dat betekend dus dat ie nog harder kan…
    DAARNAAST: dit is amerikaans,.. zit er überhaubt nog een stuur in of hadden ze bij de ontwikkeling al dóór dat het niet nodig zou zijn, sturen kunnen ze toch niet…
    DUS!…

    Login om te reageren
  43. RScosworth zegt

    18 september 2007 om 23:35

    Ja maar straks komt de dikkeluleditie van de Veyron! Ja dat zien we dan straks wel dat is koffiedik kijken. Waarschijnlijk verdwijnen die toch in een of ander zandkasteel.
    Vooralsnog blijf ik dit een vet heftige machine vinden. Ik zit niet te wachten op schots lammetjesleer en een oma-vriendelijke besturing. Ik ben de baas, ik wil het zelf doen ik kan het aan ik kan hem houden,
    waarschijnlijk niet maar toch het proberen waard?

    @ Jerro
    ‘zit er überhaubt nog een stuur in’
    Dat vraag ik me bij die Franse volksauto ook wel eens af met al die elektronica. Misschien was een toetsenbord wel meer op zijn plaats geweest. Of een laptop die kun je meenemen scheelt je weer in de verzekeringspremie!

    Login om te reageren
  44. Stefaan zegt

    18 september 2007 om 23:38

    Klein quizje, welke wagen gaat 400+ Km/h en heeft ford focus koplampen?
    U raad het goed.
    Man, man wat heeft deze wagen een lelijke voorkant.

    Login om te reageren
  45. Rick dos zegt

    19 september 2007 om 00:16

    “Lelijk hok, volgestampt met turbo’s, dit hard rechtdoor kan. Erg knap. Vergelijking met Bugatti is idd belachelijk.”

    Zo te zien aan je comment is dit niet sarcastisch bedoeld….

    Je hebt toch wel meegekregen dat deze auto het doet met “maar” 2 turbo´s? Je weet wel daar waar de Veyron het doet met 4 turbo´s…..
    “dit hard rechtdoor kan. Erg knap.”
    Ja, idd. Gelukkig staat de Veyron bekend om zijn agiliteit….

    Login om te reageren
  46. Henk zegt

    19 september 2007 om 00:23

    eigenlijk wel, Rick dos… wat vooraf werd gevreesd door velen is ontkracht door Bugatti zelf… gezien ze hebben bewezen voor het torenhoge wagengewicht nog een enorm goede handling neer te zetten.. ik denk niet dat deze uit z’n voegen gescheurde corvette het beter zou doen op een circuit.

    Login om te reageren
  47. a_buis zegt

    19 september 2007 om 00:31

    Wat ik bedoel is hetvolgende. Met veel vermogen als een dragster naar voren katapulteren is niet zo heel knap. En of het voertuig dan beschikt over 2 of 4 turbo’s maakt dan even niet uit. Een bugatti is in de basis ontwikkeld voor hard gaan en niet alleen rechtdoor. Of course zorgen 4WD en electronica ervoor dat bochtendraaien goed gaat, agiel heb je me niet horen zeggen. Verder zijn opnames matig en hoop ik op beter camerawerk.

    Login om te reageren
  48. Rick dos zegt

    19 september 2007 om 00:59

    @Henk en a_buis

    Voor mij hoeft er geen discussie te komen over hoe goed de Veyron wel niet is. Maar ik zie in vele comments nogal wat opmerkingen waarvan ik een potketelzwart smaak van krijg. En ik kan je verzekeren dat dat een vieze smaak is! ;)

    Login om te reageren
  49. SimonMc zegt

    19 september 2007 om 01:28

    @Henk: hah!Deze auto kan maar wensen dat hij de handling heeft van een corvette.Aan de handling van een corvette, kan een veyron wel een puntje zuigen!

    Login om te reageren
  50. evo zegt

    19 september 2007 om 12:11

    UPDATE: hier is ook e.e.a. te bezichtigen:

    http://www.shelbysupercars.com/multimedia.php#worldrecord

    Login om te reageren
  51. phil zegt

    19 september 2007 om 12:35

    DUS de veyron en ssc zijn dus niet standaard of, juist wel?? als het waar is dat ssc 2 turbo’s heeft hoeveel zou die dan hale met 4 turbo’s?? langs de andere kant zou het ook wel kunne dat de veyron idd begrensd zou zijn.

    en de vraag blijft idd ook of deze ssc handelbaar is of niet?? als het zo zou zijn dan isset officieel dat deze car de veyron verslaagt in AL zijn capaciteiten. het is dus nog wat wachten voor de pur sang een verbetering doet.

    Login om te reageren
  52. SimonMc zegt

    19 september 2007 om 13:49

    @phil: jawel, de veyron en ssc zijn standaard, ze worden beiden zo geproduceerd.T’is niet dat ssc 2 extra turbo’s erop heeft geschroefd juist voor dit snelheidsrecord.

    En reken maar dat de veyron op hoge snelheid handelbaarder is ( 4-wiel aandrijving ).

    Login om te reageren
  53. Jasper zegt

    19 september 2007 om 16:35

    Lamborghini na-apers

    Login om te reageren
  54. phil zegt

    19 september 2007 om 17:50

    @SimonMc das cool dan ga ik toch liever voor de veyron. ik ben niet zeker maar ik heb een klein gevoel dat de pur sang het record nog eens zal verbreke. het is dan wel zo dat ze hem 100 kg lichter hebben gemaakt en dat hij niet meer standaard is. is natuurlijk wel spijtig want ik hoopte dat de veyron niet zou verslagen worde door een minder mooie auto als de veyron zelf.

    Login om te reageren
  55. Dennis zegt

    20 september 2007 om 21:13

    Dat ding klinkt alsof hij op Vmax niet genoeg lucht krijgt. Echt lekker “rond” loopt hij niet. Ik lees daarnaast het e.e.a. over 4 turbo’s op de Veyron en 2 op de SSC. Weet iemand ook hoe groot die stofzuigers op de SSC zijn dan? En octaan 104… de Nederlandse overheid kent dat spul gelukkig niet, want als je er ook nog accijns over moet gaan betalen…

    Neem dan de Koenigsegg CCX-R, die loopt tenminste op die Amerikaanse drap en op RON95 en op Bio-Ethanol…

    Login om te reageren
  56. marcel zegt

    27 september 2007 om 21:46

    wat een verspilling van alles en nog wat! Poehee.. het ding gaat dik 400 km/u.. ja en? wat hebben we er aan? Heel goed geraden! Helemaal NIKS!
    Get real guys….

    Login om te reageren
  57. Mario zegt

    16 oktober 2007 om 14:04

    Wat heb je nou aan zo`n wagen , netalsof je hier in nederland zoveel kan rijden

    En hoeveel benzin of wat voor soort vloeistof drinkt hij nou wel ?
    ik denk per 100km zo`n 40-50 liter.. gezien de snelheid misschien zelfs meer.
    Dus als je op vakantie gaat elke kwartiertje op topsnelheid tanken . heb je wat aan! zeker in duitslanddd heletijd tanken pff 8-)

    Login om te reageren
  58. gangster zegt

    18 november 2007 om 00:28

    ” hij gaat toch ietjes sneller als mijn fiets ”

    maar wat heb je aan zo`n auto in nederland als je met em op de autobaan mee veegt wordt je op 1 KM al minstens 2 keer geflitst

    maar als je je zo`n auto kunt kopen val je wel meteen op in het verkeer

    als je snel rijd kun je in een paar uur zo van onder in limbrg zo naar het stille groningen rijden maar dan moet je natuurlijk geen files hebben

    Login om te reageren
  59. Lamborghini zegt

    16 december 2007 om 14:44

    En hoé hard is 115 metertjes per seconde nou?

    hard

    Login om te reageren
  60. Sortof zegt

    23 december 2007 om 09:48

    O.k., octaangetal 104, meer geld dan ik in mijn leven ga verdienen….. goed……. heeft iemand al eens gedacht aan de milieuconsequenties van dit soort spielerei? Hoeveel van die onmogelijke peut slurpt dit hok, en al die andere hokken erbij? En nu we het er toch over hebben: kunt U zuiniger rijden dan U nu doet?

    Login om te reageren
  61. jasper zegt

    23 februari 2008 om 17:13

    hij gaat snel maar echt geen 411 kmh. dat is gewoon bulshit. kijk naar dat filmpje van die murcielago die 352 gaat dat lijkt nog sneller dan dit

    Login om te reageren
  62. evo zegt

    23 februari 2008 om 17:36

    Zo Jasper, jij hebt scherpe ogen!

    Login om te reageren
  63. Gerrit zegt

    24 februari 2008 om 11:46

    op naar de testtrack van volkswagen waar topgear de veyron testte, zet de veyron en dit vage figuur naast elkaar.

    gelijk klaar met de discussie!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North