• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Briljant verkoopargument voor de X6

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 september 2007 om 09:11 – 52 Reacties

BMW X6 Concept


De BMW X6, vorige week als ‘concept’ onthuld in Frankfurt, heeft al aardig wat emoties losgemaakt. Of je brandt de auto volledig af, of je omarmt hem. Een middenweg schijnt er niet te zijn. De verwachting is dat de X6 het vooral goed zal doen op de Amerikaanse markt, vandaar dat het definitieve model naar alle waarschijnlijkheid binnenkort in de VS wordt gepresenteerd.

De CEO van BMW Noord-Amerika, Tom Purves, heeft er natuurlijk het volste vertrouwen in dat de X6 een verkoopsucces wordt, omdat BMW de groep mensen die een hoge auto willen, maar SUV’s lelijk vinden, probeert binnen te hengelen door dit slagschip met coupe-lijn aan te bieden.

Toch wil hij kennelijk de laatste twijfelaars over de streep trekken met het volgende argument: New Yorkers zullen dol zijn op de ‘Sports Activity Coupe’ omdat de hoge zitpositie ze in staat stelt om de grote gaten in de weg op tijd te zien. Wat een geweldig argument! Nu koopt iedereen meteen een X6 natuurlijk….

Wat trouwens ook uniek is, is dat het anders zo saaie Automotive News met het brengen van dit bericht bewijst ook een beetje humor te hebben:

While BMW did not release specifications for the X6 concept, Purves said the concept and production vehicle are essentially the same size as the X5. A major difference is cargo space. The X6 has less space for cargo because of the steeply sloped roof, meaning this is not a vehicle for campers.

The X6 will be “ an absolute classic for New York City, Purves said. The vehicle provides the high driving position that helps spot road craters in the Big Apple.

I live in New York; we have big potholes, he said.

And there are buyers who don’t need all the cargo space in the X5.

So this is a romantic X5 in a way.

De conventionele X6 komt eind 2008 op de Amerikaanse markt. Een jaar later volgt de hybride-variant.

Ook interessant!

  • Koop de chique BMW X6 M van Dirk Kuyt
  • BMW maakt zichzelf belachelijk met nieuwe grille optie
    BMW maakt zichzelf belachelijk met deze grille
  • Betrouwbaar ogende BMW X6 is vurig in Brunssum
  • BMW X6 van Dirk Kuijt staat nog steeds te koop, is nu extra fout

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, BMW, tom-purves, x6

Vorig bericht: « Hoe hard is 411 km/u?
Volgend bericht: Amerikaanse rechter vernietigt rechtzaak tegen automakers »

Lees Interacties

Reacties

  1. snuru zegt

    18 september 2007 om 09:12

    Ik vind hem wel wat hebben :)

    Login om te reageren
  2. robert zegt

    18 september 2007 om 09:27

    best leuk

    Login om te reageren
  3. 360driver zegt

    18 september 2007 om 09:33

    mooie auto

    Login om te reageren
  4. MetalPig zegt

    18 september 2007 om 09:41

    Ik ben een BMW-liefhebber en SUV-hater.
    Ik vind de X6 verschrikkelijk.

    Login om te reageren
  5. alexander zegt

    18 september 2007 om 10:03

    maar het is helemaal geen suv het is een CROSSOVER of zoals ze het zelf noemen een Sports Activity Coupe oke en ik vind hem wel vet

    Login om te reageren
  6. Juicie zegt

    18 september 2007 om 10:17

    Compleet nutteloos dit soort wagens, of je maakt een echte terrein-beul zoals de Defender of maak een fatsoenlijke coupe zoals een 911 en niet dit soort wagens die er alleen maar zijn om te kunnen showen hoe goed je portemonnee gevuld is.

    BMW’s zie ik best graag vooral de eind jaren 90 wagens, maar dit vind ik echt niks.

    Login om te reageren
  7. BugattiV zegt

    18 september 2007 om 10:21

    Was Ssangyong niet iets eerder met een dergelijk model, de Actyon.
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/12/ssangyong-presenteert-actyon-crossover-in-parijs
    Deze werd door iedereen afgeschreven en mochten ze gelijk de productie stoppen van dat ‘rare’ model. Nu komt BMW ermee en dan is het wel goed. BMW is nu de kopieerder en iedereen vind het goed???? IK vind het een belachelijk model. Crossover??? Ik wil of een coupe of een SUV niet beide in een, wat komt hierna de cabrio???

    Login om te reageren
  8. SugarFree zegt

    18 september 2007 om 10:25

    Het is überhaupt lastig je aankoop van een X6 te verdedigen, naar wie dan ook.
    Maar welke man vertelt zonder omhaal van woorden dat hij ‘m gekocht heeft omdat ie dan de kuilen in de weg goed ziet aankomen…? Nee… :(

    Maar, positief ingesteld als ik ben, ik houd van de X6 omdat het (zoals Sir Smokalot terecht opmerkt) een auto is waar je óf van houdt, of van walgt (vrij vertaald). Uitgesproken zaken (of het nu meningen zijn, auto’s, mode of muziek) spreken mij wel aan. Helaas voor BMW hoor ik bij de laatste van de hierboven beschreven groepen.

    Login om te reageren
  9. Mikeee zegt

    18 september 2007 om 10:27

    The vehicle provides the high driving position that helps spot road craters

    Ja zeg! Op die manier bestond de hoge beemer al lang!

    En nog veel meer… http://www.jtruck.net/misc/4x4cars/

    Ik vroeg mij al een poos af waarom ik die X6 toch stiekem zó’n rip-off vond. *bingo* Hetzelfde truukje van auto-met-hoogte danwel wannabe-monstertruck bestond al veel langer.

    Login om te reageren
  10. helmirossi zegt

    18 september 2007 om 10:32

    Ik ben een Audi liefhebber en een SUV-hater, maar ik moet zeggen dat ik de X6 wel een mooie lijn vind hebben. Vind de X3 helemaal niks en de facelift van de X5 nou ook niet zo spectaculair. De X6 is dus een welkome verrassing.

    Login om te reageren
  11. Tephlon zegt

    18 september 2007 om 10:37

    “Of je brandt de auto volledig af, of je omarmt hem.” en het is een SUV, Sorry “SAC”.

    Lijkt me dat het behoorlijk populair wordt, als ik my de Cayenne goed herinner….

    Login om te reageren
  12. joep zegt

    18 september 2007 om 10:55

    wat een hanzen ding is het toch….

    Login om te reageren
  13. Chrizzzie zegt

    18 september 2007 om 10:57

    Ik zie dit wel een succes worden aangezien de ontwikkelingskosten erg laag zijn aangezien het gewoon een X5 is.

    Login om te reageren
  14. MarcO zegt

    18 september 2007 om 10:58

    Toen al gezegd en nu dus weer: Achterlijke bak. Een X5 heeft al nauwelijks ‘cargo space’. Wat kan je hier dan mee? Gaten zien? Dat kan ook als je op de fiets rijd. En volgens mij heb je daar in New York meer aan dan aan deze nutteloze creatie.

    Login om te reageren
  15. MarcO zegt

    18 september 2007 om 10:59

    …. kortom: het zal wel weer een succes worden.

    Login om te reageren
  16. D.D.B. zegt

    18 september 2007 om 11:06

    Ik was vorige week nog niet overtuigd, het kon beide kanten nog uit zeg maar. Maar ik merk dat ik hem steeds mooier begin te vinden. Ben benieuwd…

    Login om te reageren
  17. Piston zegt

    18 september 2007 om 11:11

    Gelijkaardige commentaren hoorden we toen Mercedes zijn CLS uitbracht… ‘waarom 4 deuren als je een echt coupé kunt kopen’, ‘als je 4 deuren nodig hebt, koop dan een E-klasse’….

    Ik vond de CLS een welgekomen verschijning op onze wegen! En zal hetzelfde gevoel hebben bij deze X6.

    Het valt me op hoe oerconservatief sommigen toch zijn. Als het van bepaalde personen afhing reden er enkel maar 3, 5 en 7 reeksen rond in klassieke berline versie.

    Login om te reageren
  18. MINI-rijder zegt

    18 september 2007 om 11:23

    Ik weet echt niet waarom, maar imo moet je deze auto kopen als je de keuze hebt. Kan het echt niet verklaren. Heel goed gedaan van BMW. En hij is zo fout dat de hybride variant zelfs nog stoerder is.

    Login om te reageren
  19. smokin zegt

    18 september 2007 om 11:33

    Nou “vet” is ie zeker.

    Login om te reageren
  20. pomoek zegt

    18 september 2007 om 11:34

    Hoewel het argument van de BMW-bobo wat vergezocht klinkt zit er een kern van waarheid in. De wegen in de VS, en zeker ook NY zijn van een slechte kwalitiet. Een van de redenen waarom auto’s in de VS wat soepeler geveerd zijn en waarom de SUV’s daar zo populair zijn. Uiteraard zijn er tig betere en goedkopere alternatieven te vinden voor de NewYorkers om zich te vervoeren. Volgens mij hebben ze daar een aardig metronetwerk…

    Login om te reageren
  21. FrankyCash zegt

    18 september 2007 om 11:37

    @Piston
    Hoe kun je dit nou vergelijken met de CLS? Als je de CLS ziet zie je toch een mooi geheel, de X6 is echt zo geforceerd. Als je iemand vraagt de contouren van een auto te tekenen krijg je veel meer CLS dat X6. Daarbij komt dat niemand zit te wachten op een SUV-Coupe. De X6 is gewoon het kenmerk van de zieke gedachte die BMW, Audi en ook Mercedes hebben dat er ieder jaar een nieuwe carosserievorm geintroduceerd moet worden. Het lijkt alleen nog maar te gaan om nieuwe markten, maar of deze winstgevend zijn is nog maar de vraag. Ze moeten weer terug naar de basis…. Want alle ontwikkelingskosten voor deze achterlijke modellen zien wij als ‘burgers’ weer terug in de prijs die we voor een leuke C-Klasse, 3-Serie of A4 moeten betalen!

    Login om te reageren
  22. peter zegt

    18 september 2007 om 11:53

    Ziet er wel goed uit, maar wat een walgelijk fout concept. Dit is de wagen die in alles sucked.

    zuinig? neen
    terreincapaciteit? neen
    groen? neen
    sportief? neen
    kofferruimte? neen
    veilig? neen
    snel? neen
    ….

    Nu kan je zeggen dat die sneller is dan een Toyota Aygo, maar je moet vergelijken binnen zen budgetcategorie

    Het concept is trouwens gestolen van de walgelijke Ssangyong Actyon. Hoe laag moet je vallen om daar iets van over te nemen ?
    Ik zou zeggen, koop deze wagen als je echt wil dat iedereen weet dat je een klein piemeltje hebt

    Login om te reageren
  23. Racer X zegt

    18 september 2007 om 12:06

    Ik begin langzaam een beetje te wennen aan ’t ding, maar ik ben nog steeds geen liefhebber van auto’s die hoog op de poten staat.

    Login om te reageren
  24. Racer X zegt

    18 september 2007 om 12:06

    staat=staan

    Login om te reageren
  25. Piston zegt

    18 september 2007 om 12:07

    @Frankycash
    Ik vergelijk X6 helemaal niet met CLS qua design. Mijn punt was dat er een nieuwe carroserievorm wordt uitgebracht waarmee de mensen niet vertrouwd zijn en waaraan men gewend moet worden. En ik begrijp niet waarom van een klassiek berline model wel een coupé zou mogen afgeleid worden en van een SUV niet?

    Ik ben persoonlijk voor verscheidenheid, ben echt gelukkig dat men in de lage landen af is van het Golf syndroom, tot een paar jaar geleden stond aan elk kruispunt 4-5 golfjes, tegenwoordig heeft men zo’n verscheidenheid aan wagens!

    Wat betreft de ontwikkelingskosten zou ik niet onmiddellijk overgaan tot een boutade zoals je ze geformuleerd hebt. Op een 3 of A4 wordt vanuit de fabriek slechts met marges gewerkt van een paar honderd euro, terwijl op zo’n dikke bak je snel spreekt over een paar duizend tot tienduizend euro. Alles hangt natuurlijk af van hun kostprijsallocatiesysteem.

    Login om te reageren
  26. Prius zegt

    18 september 2007 om 12:15

    Grappig, iedereen vond de Infiniti FX35 mooi. Want daar komt dit hele vormgevingsidee vandaan, niet van SsangYong. En deze vindt iedereen opeens lelijk…?

    Login om te reageren
  27. Reyn zegt

    18 september 2007 om 12:26

    Ik ben BMW hater en SUV lover, ik digg die X6 wel!
    Type auto als een Infinity FX, ook al zo bloedmooi….

    Login om te reageren
  28. fuel86 zegt

    18 september 2007 om 12:39

    mooie wagen !

    Login om te reageren
  29. Adriaan zegt

    18 september 2007 om 12:57

    idd Reyn, ik dacht ook meteen aan Infiniti.. ook best speciaal deze wagen..voelt ook lekker exclusief aan :)

    Kopen zal ik het waarschijnlijk niet doen.. liever een sportauto :)

    Login om te reageren
  30. Statler&Waldorf zegt

    18 september 2007 om 13:03

    Ik ben ook niet zo weg van de aflopende daklijn.

    Login om te reageren
  31. funcup zegt

    18 september 2007 om 13:12

    topmotor wordt de 4.8i twin turbo!!!!
    vermogen + 300 Kw

    Login om te reageren
  32. Swinkels zegt

    18 september 2007 om 13:48

    Wordt denk ik wel een klein succesje voor BMW. Is gewoon een mooie auto en die huisvrouwtjes krijgen hun boodschappen heus wel achterin, hebben ze de exta ruimte van de X5 niet voor nodig.

    Login om te reageren
  33. mashell zegt

    18 september 2007 om 14:08

    De X6 is gewoon een SUV die niet het uiterlijk heeft van een tereinwagen wat ie ook niet is.

    Login om te reageren
  34. ralf zegt

    18 september 2007 om 14:44

    Sorry hoor maar waarom zeikt iedereen hier dat het geen “echte” terrein auto is??? Dat is ook nooit de bedoeling geweest maar ook andere suv van andere merken zijn geen echte terrein wagens!!! Get over it!!!! Alsof je hele/elke dag door de blubber rijdt!!! En voor peter wou ik graag dit zeggen, dat jij daar helemaal geen uitspraken over kunt doen want je hebt er niet mee gereden waarschijnlijk dus moet je je domme opmerkingen maar voor je houden. Sommige mensen hier kunnen alleen andere merken afzeiken maar owee als het “hun”merk is. Ben trouwens niet speciaal BMW fan ofzo maar het getuigd wel van lef waar het sommige autofabrikanten de laatste jaren vaak aan ontbreekt. Ik vind het een leuke aanvulling op het BMW gamma.

    Login om te reageren
  35. peter zegt

    18 september 2007 om 15:25

    @Ralf BMW is mijn merk, dus ik ben geen merk aan het afzeiken.

    En ik hoef niet met een X6 te rijden om te weten dat die zoiezo slechter zal rijden dan eender welke BMW berline, das elementaire fysica….

    Login om te reageren
  36. peter zegt

    18 september 2007 om 15:32

    @ralf..

    maar je hebt gelijk dat het overbodig is te “zeiken” dat een suv geen terreinwagen is.

    Het hele punt is echter wat ie dan wel is ? Ik ben inderdaad tegen elke SUV, het bestaan van FWD SUVs bewijst hoe belachelijk het hele concept is

    Login om te reageren
  37. Luc zegt

    18 september 2007 om 15:35

    de x6 is de ultieme wagen voor mensen zonder enig idee wat de x6 is

    Login om te reageren
  38. Solstice zegt

    18 september 2007 om 16:52

    So this is a romantic X5 in a way.

    Ik vind dit eigenlijk een nog veel beter argument, I like that! :-)

    Login om te reageren
  39. Aston Martin Rapide zegt

    18 september 2007 om 17:17

    Ook al ben ik geen liefhebber van SUV’s, maar de X6 vind ik er wel goed uitzien.

    Login om te reageren
  40. jodocus zegt

    18 september 2007 om 17:27

    toch jammer, van dat schuin aflopende coupé-dak,
    zo kan je veel minder bagage stouwen in de kofferbak !

    Login om te reageren
  41. bmwF zegt

    18 september 2007 om 18:10

    jawel peter, je “zeikt” bmw af, terwijl wat jij “afzeikt” normaal is bij een suv,, nu is het eet suv-coupé.. moet hij dan specialere presaties en mogendheden hebben? neen;-) coupé bij suv dan moet je niet gaan denken zoals bij een gewone coupé bij bmw. het oogt gewoon sportiever daar willen ze mee uitpakken. idem dito voor het argument

    Login om te reageren
  42. Sem zegt

    18 september 2007 om 18:47

    dit word een succes voor bmw, ik weet zeker dat andere fabrikanten deze trent gaan volgen.
    puristen: eat your heart out!

    Login om te reageren
  43. Apache zegt

    18 september 2007 om 18:50

    ik ben geen SUV- hater, noch merkenfreak, maar primaire emotie is wel erg belangrijk bij een auto en deze doet daar een erg goeie gooi naar, maar uiteindelijk is het er toch wel over, en het ziet er nogal wannabe uit, lekt persoonlijkheid en lijkt alsof het iets moet compenseren. Ik heb niks tegen een premium merk die luxe-SUV’s op de markt brengt hoor, integendeel: moet kunnen. De beste BMW lijkt mij nog steeds de (liefst gefacelifte) 6-serie en de 3-serie coupé.

    – Apache

    Login om te reageren
  44. binkie zegt

    18 september 2007 om 19:21

    Ik verbaas mezelf er over dat ik het typ, maar ik vind hem mooi :) Ik vind ‘m stoer, maar niet lomp en mooi gelijnd. Stukken minder Bangle, die lelijke hoekigheid van recente BMW’s is er af en dit is ineens de BMW die ik het liefst voor de deur zou hebben. Niet dat ik hem koop, want ik ben nu eenmaal cabrio verslaafd, maar ja: dit is een mooie auto en dat heb ik jaren niet van een BMW kunnen zeggen.

    Login om te reageren
  45. Windhoos zegt

    18 september 2007 om 20:22

    Volgens mij is hij lichtelijk schizofreen………………………….

    Login om te reageren
  46. Xemurai zegt

    18 september 2007 om 20:45

    @binkie

    Oh … OOhhhh dus jij zegt dat de nieuwe m3 lelijk is? :P Ga u schamen!

    Vorige keer dat iemand zoiets zei, liep het slecht af. Diegene is nu dakloos en alcoholverslaafd. Pas op met autobloggers! :)

    Login om te reageren
  47. Citrofiel zegt

    18 september 2007 om 21:13

    :lol: Lekker argument om de X6 te verkiezen boven die tientallen andere SUVs.

    Login om te reageren
  48. Windhoos zegt

    18 september 2007 om 21:14

    Als dat een argument is dan kan je beter een vrachtwagen kopen………………….

    Login om te reageren
  49. peter zegt

    18 september 2007 om 21:28

    @bmwF heb je de post ook maar gelezen?

    Login om te reageren
  50. Rick dos zegt

    19 september 2007 om 00:07

    Hoe vaker ik deze auto zie des te mooier ik het begin te vinden……het is volgens mij weer zo´n BMW that grows on you….

    Waar ik me welzorgen over maak is dit ding.

    ……of moet dit ook weer z´n tijd hebben…..

    Login om te reageren
  51. Hugo zegt

    19 september 2007 om 00:26

    Hebben jullie enig idee hoe slecht de wegen in NYC zijn? Een vriend van me heeft daar zijn E46 M3 aan gort gereden door met 30mph over een putdeksel te rijden. Helemaal niks meer over van de voorkant/onderstel.

    Login om te reageren
  52. John zegt

    7 november 2007 om 20:34

    New Yorkers zullen dol zijn op de ‘Sports Activity Coupe’ omdat de hoge zitpositie ze in staat stelt om de grote gaten in de weg op tijd te zien. Wat een geweldig argument! Nu koopt iedereen meteen een X6 natuurlijk….

    Nou nee, zat eigenlijk meer aan een Kenworth of een Peterbilt te denken …

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North