• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyker gaat directe concurrenten vernederen?

Auteur: evo, gepost 17 september 2007 om 23:23 – 24 Reacties

F1-team Spyker

De Formule 1-race van België verliep voor Spyker absoluut niet verkeerd. De Duitser Adrian Sutil kon de beide Super Aguri’s van Sato en Davidson achter zich houden en eindigde op een respectabele 14e plek. Reden genoeg voor de technisch directeur van het Formule 1-team van Spyker om tamelijk hoog van de toren te blazen.

In Autosport meldt Gascoyne: “It’s very pleasing. And it’s just the start of the process. We had a lot less resource to develop this car than we wanted, and a lot less time in the wind tunnel. But between now and the start of next year, we’re going to have a lot more resources and time, and I think we can embarrass some people.”

Opvallend is dat de B-spec versie van de Spyker al een raceweekend eerder op Monza is geïntroduceerd. Gascoyne meldt echter dat Monza altijd al een lastig circuit voor de auto was en dat Sutil de matige prestaties daar maar even voor lief moest nemen. De uitspraken van Gascoyne geven wel aan dat Spyker op de goede weg zit. Jammer alleen dat de auto waarschijnlijk pas echt competitief is als het Spyker Fomule 1-team in andere handen is.

Volgens Gascoyne had er in België eigenlijk nog wel meer in gezeten: “If he could have just got David Coulthard, the strategy would have really worked and we would have made up two or three extra places.”

Niet alleen Gascoyne doet van zich spreken, ook teambaas Jean Todt laat zich horen. Hij daagt McLaren uit om in hoger beroep te gaan tegen hun straf wegens de spionagezaak. Todt vindt dat Mclaren nog niet hard genoeg is aangepakt en hoopt dat McLaren in hoger beroep alsnog en zwaardere straf krijgt.

Zo zie je maar, ook na de race op Spa Francorchamps valt er genoeg te beleven in de wereld die Formule 1 heet.

Ook interessant!

  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?
  • Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Formule 1, Spyker

Vorig bericht: « Gemengde gevoelens: Fiat 500 by H&R
Volgend bericht: Hoe hard is 411 km/u? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Den_Dolf zegt

    17 september 2007 om 23:26

    spa is the best :)
    enja zo kennen we spyker zeker?

    Login om te reageren
  2. Suspic1ous zegt

    17 september 2007 om 23:36

    Eén zwaluw maakt nog geen zomer, is het oude gezegde!

    Login om te reageren
  3. Rick dos zegt

    17 september 2007 om 23:38

    ” ……and I think we can embarrass some people”

    YEAH! You go, Mike!

    ……..alleen jammer dat het in dit geval de nieuwe eigenaren zullen zijn……

    Login om te reageren
  4. Thijs zegt

    17 september 2007 om 23:47

    Ik vind ze wat te snel te arrogant. Maar ik hoop absoluut nog steeds op het merk Spyker als grote naam in de Formule 1. Toch nog een beetje dat patriotische in me waarschijnlijk.

    Login om te reageren
  5. Skinnybmw zegt

    18 september 2007 om 00:43

    Goed gezegt, Rick!

    Login om te reageren
  6. Frank zegt

    18 september 2007 om 00:47

    Wordt het straks dan Spyker Mata Hari ofzo?

    Login om te reageren
  7. Alex zegt

    18 september 2007 om 01:08

    Nee.
    Spyker Alah India ofzo iets.
    Weet ik verder veel.
    Dat horen wij vanzelf wel.

    Login om te reageren
  8. evo zegt

    18 september 2007 om 01:10

    Ik denk dat de naam Spyker er eerlijk gezegd helemaal niet meer aan verbonden zal zijn…

    Login om te reageren
  9. Romeo zegt

    18 september 2007 om 04:01

    Spyker F1 heeft niets te maken met Spyker Cars, als Michiel Mol & Co de renstal overneemt, en Spyker Cars de rug toekeert. Dus waarom zou je het Spyker F1 noemen? Michiel Mol & Co F1 lijkt me logischer.

    Login om te reageren
  10. appieflappie zegt

    18 september 2007 om 05:59

    Het moet wel klinken he Romeo LOL

    Login om te reageren
  11. Maarten zegt

    18 september 2007 om 08:28

    Tja, als je van politiek houdt, dan is er inderdaad genoeg te beleven. Doe mij maar MotoGP, gebeurd er tenminste wat in de race

    Login om te reageren
  12. Jeroen zegt

    18 september 2007 om 08:32

    De naam Spyker verdwijnt inderdaad, en de oranje kleur ook de indiase kompaan van Michiel Mol wil het team een Indiase uitstraling gevel. Michiel Mol wordt directeur van het F1 team alleen de Indiase mede investeerder heeft een meerderheidsbelang.

    Login om te reageren
  13. Bart zegt

    18 september 2007 om 09:01

    Dat de naam snel verdwijnt moeten we nog maar zien. Volgens de regels mag dit maar eens in de 5 jaar…

    Login om te reageren
  14. pomoek zegt

    18 september 2007 om 09:09

    Vraag me af hoe dat zit met die Indiër. Het F1-team kost 80mio. MM wil het team kopen door 70mio aan schulden kwijt te schelden aan Spyker. Dan heeft hij toch een ruime meerderheidsbelang?

    Login om te reageren
  15. bradley zegt

    18 september 2007 om 10:51

    altijd gevaarlijk zo hoog van de toren blazen….zeker wanneer je de prestatie nog niet enkele keren hebt kunnen bevestigen.

    Login om te reageren
  16. Chrizzzie zegt

    18 september 2007 om 10:59

    @ Romeo: Mol is 1/3de eigenaar van Spyker NV en zal zodoende nog graag de naam Spyker aan zijn F1 team willen vinden om via de associatie meer dividend te verkrijgen op zijn aandelen in Spyker NV.

    @ Pomoek: Die indier kan zich ook inkopen in de onderneming van Mol. Zo gaat het eigenlijk in de meeste gevallen. Als het de Indier vervolgens lukt om Tata of Mahindra bij het verhaal te betrekken zie ik wel een toekomst weggelegd. Via de connecties die Tata heeft bij Fiat kunnen ze meer technische steun krijgen van Ferrari. Via Mahindra zijn er mogelijkheden bij Renault. Echter weet ik niet hoe het zakenleven van Indie die Mallya ziet als een partner aangezien het toch wel een playboy is.

    Login om te reageren
  17. Harie zegt

    18 september 2007 om 12:50

    Hopelijk valt die Indiase invloed nog wel mee….

    Van de andere kant lijkt het me ook wel weer grappig om een f1 auto te zien met zo’n kralenmatje op het stoeltje en zo’n boeddhabeeldje en wierookstokjes op het dashboard… :D

    Login om te reageren
  18. Alex zegt

    18 september 2007 om 12:58

    Harie

    Zou inderdaad erg grappig zijn ja. :)
    Zo`n boedahbeeldje op de plaats waar nu het Spykerlogo staat hahaha….LOL.

    Login om te reageren
  19. J. zegt

    18 september 2007 om 16:14

    @ Rick Dos, met emarrass some people wordt in dit geval gedoeld op het team van Red Bull.

    Ze geven miljarden uit, en weten in Spa een auto neer te zetten die nauwelijks sneller is dan de Spyker, die van een team komt met een fractie van dat budget.

    Ik zie het dit seizoen nog wel gebeuren dat de Spyker daar een keer voor terecht komt, aangezien Red Bull een lachertje is.

    @Romeo: Die Vallya ofzo uit India heeft (als de verkoop door gaat) een meerderheidsbelang in het team. De naam gaat veranderd worden naar ‘something with India in it’, en de kleur gaat bestaan uit de kleuren die je ook terug ziet in de vlag van India.

    Login om te reageren
  20. Romeo zegt

    18 september 2007 om 16:47

    Blijft die Michiel Mol nou wel of niet betrokken in Spyker Cars ? Want dat was toch juist de bedoeling? Dat ie juist de F1 car zou trekken zonder belangenverstrengelingen met Spyker Cars??

    Ik snap het niet meer. Misschien moeten we maar ff afwachten.

    Login om te reageren
  21. Markus zegt

    18 september 2007 om 17:08

    De Formule 1 is vast de enige tak van sport waar mensen blij zijn met een 14e plaats… En als er nou 100 teams waren dan was ik het met ze eens, maar dit?

    Login om te reageren
  22. Dylan zegt

    18 september 2007 om 21:24

    J.

    Miljarden ? :/

    Toyota heeft het grootste budget, namelijk 1 miljard. Dus dat van Red Bull is helemaal geen miljarden.

    Natuurlijk heeft Spyker idd nog veel minder geld ter beschikking t.o.v. Red Bull.

    Login om te reageren
  23. lierse boy zegt

    18 september 2007 om 21:35

    Wat een gedoe voor zo’n hopeloos team als …spyker!
    Waarom komt er eens niet een nieuwe figuur als Van Rossem, remember? veel mee gelachen, maar zijn team ‘moneytron’ heeft ten minste eens puntjes gesprokkeld. Zo’n ‘gekte’ hebben we sinds jaren niet meer gezien…spijtig.
    Geef toe, het F1 circus is de laatste jaren wel wat saai geworden. gelukkig is er nog de Grote prijs in Francorchamps…

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    18 september 2007 om 21:52

    gisteren nog op tv gezien… Red Bull had een budget van 400miljoen dollar voor 3 jaar als ik het goed heb.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North