• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoeveel pk’s haalt G-Power uit de BMW M2?

Auteur: Author, gepost 19 oktober 2016 om 18:12 – 33 Reacties

Afbeelding Hoeveel pk’s haalt G-Power uit de BMW M2?Afbeelding Hoeveel pk’s haalt G-Power uit de BMW M2?Afbeelding Hoeveel pk’s haalt G-Power uit de BMW M2?Afbeelding Hoeveel pk’s haalt G-Power uit de BMW M2?Afbeelding Hoeveel pk’s haalt G-Power uit de BMW M2?Afbeelding Hoeveel pk’s haalt G-Power uit de BMW M2?Afbeelding Hoeveel pk’s haalt G-Power uit de BMW M2?Afbeelding Hoeveel pk’s haalt G-Power uit de BMW M2?

Hoeveel pk's haalt G-Power uit de BMW M2?
Ook de Duitse toko uit Brunsbüttel (sjieke plaatsnaam!) vergrijpt zich aan de spirituele opvolger van de nu al legendarische 1M Coupé. Moeten we bang worden of valt het allemaal wel mee?

Dat hangt waarschijnlijk vooral van je voertuigbeheersing af, maar zeker is dat G-Power het vermogen tilt naar 410 pk, tegen 370 stuks voor het origineel. Het koppel stijgt eveneens en gaat naar 570 Nm (+ 105 Nm). Deze vermogensboost wordt voor een belangrijk deel softwarematig bereikt. De klant krijgt hierbij de keuze uit een remapping op maat (2.100 euro) of een externe power module (2.822,52 euro). Het resultaat is verder het zelfde, dus ga vooral voor de goedkopere optie. We blijven Nederlanders.

Daarmee gaat de M2 in 14,5 tellen van 0-200 km/u en de topsnelheid komt op een gezonde 290 km/u, mits je de Vmax delimiter à 668 euro in je virtuele winkelmandje gooit. Verder prijkt een titanium uitlaatsysteem met carbon eindstukken (- 5,5 kg) op de prijslijst voor de lieve som van 4.995,80 euro, evenals G-Power veerpoten à 1.888,66 euro per set. Met de volledig instelbare vering komt de M2 vóór 20-45 mm dichter bij het asfalt te liggen en achter 25-50 mm. En dan zouden we nog bijna de 20 inch velgen inclusief banden vergeten, tegen betaling van € 6.721 de jouwe.

Voor wie het allemaal wel een tandje gekker mag: HIER en DAAR vind je voorbeelden van M2’s met een zwaar opgefokt blok uit de M4.

Ook interessant!

  • BMW plant krankzinnige M2 met 1.300 pk
  • Hallelujah: Infinitas voert BMW M4 op tot 1.000 pk!
  • Video: BMW M2 crasht op rechte weg
  • Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
    Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, BMW, f87, g-power, m2, tuning

Vorig bericht: « Nederlandse racebabe reageert op AB-reaguurder
Volgend bericht: Cijfers! Zo lompsnel wordt de hypercar van Aston Martin [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    19 oktober 2016 om 18:15

    Toen ik de naam G-power las, dacht ik aan minimum 600pk. Beetje teleurstellend.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      19 oktober 2016 om 18:32

      @cossiekiller: dit is dan ook wss ‘stage 1’ voor die gasten

      Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        19 oktober 2016 om 21:35

        @lekkaah: ik denk dat de assistent hierop is gezet… 40 pk uit dat blok, zou veel meer moeten halen.

        Login om te reageren
    • baap zegt

      19 oktober 2016 om 18:57

      @cossiekiller: Ik had exact hetzelfde.

      Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      19 oktober 2016 om 19:29

      @cossiekiller: G-power kennende halen de dat er ook met gemak uit. Maar blijft de auto dan ook wel leuk rijden? Een M2 met 600PK lijkt mij niet echt nodig. Ja het kan, maar is het dan ook nog echt leuk?

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        19 oktober 2016 om 20:25

        @viezefreddyw: tuurlijk is het leuk. Maar kan je nog normaal rijden? Dat is de vraag ;)

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          19 oktober 2016 om 21:21

          @rolov: Is het leuk dan als je er niet normaal mee kan rijden?

          Login om te reageren
      • E550 zegt

        19 oktober 2016 om 22:29

        @viezefreddyw: daarnaast kan ik mij niet voorstellen dat zo’n M2 meer dan 100k km kan rijden.

        Login om te reageren
  2. denniss00 zegt

    19 oktober 2016 om 18:18

    Hmm … De normale versie vind ik al bruut genoeg!

    Login om te reageren
  3. janmetdelangeachternaam zegt

    19 oktober 2016 om 18:35

    Leuke Power upgrade, beter te rijden dan de zoveelste bak met 800pk+

    Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    19 oktober 2016 om 18:37

    Volgens de meting zijn het maximumvermogen en -koppel al bij 2000 toeren beschikbaar. Als het ook nog eens goed op de weg gezet kan worden kan je een hoop Freude am Fahren beleven met dit ding.

    Login om te reageren
    • edje zegt

      19 oktober 2016 om 22:43

      @moveyourmind: nog een keer kijken..
      Max vermogen bij 6000
      Max draaimoment bij 2000

      Login om te reageren
  5. cpp1 zegt

    19 oktober 2016 om 18:38

    Iedere gemiddelde chiptune boer bereikt deze waarde. Niets bijzonders, next.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      19 oktober 2016 om 18:41

      @cpp1: da’s waar, alleen je wilt natuurlijk de lineaire vermogensopbouw zoveel mogelijk behouden

      Login om te reageren
  6. bartsmit zegt

    19 oktober 2016 om 18:43

    Neem gewoon de M-Performance uitlaat. Kost je veel minder.

    Login om te reageren
  7. ej20g zegt

    19 oktober 2016 om 18:43

    Ga vooral voor de mapping op maat, niet omdat dat goedkoper is (vreemd overigens), maar omdat er bij een mapping op maat rekening gehouden wordt met de specifieke auto die de mapping krijgt.

    Vind een vermogenswinst van 40 pk wat mager, zeker voor G-Power. 105 Nm extra koppel is dan wel weer erg lekker, maar ik vind het standaard koppel van 465 Nm op 370 pk nogal zwak om eerlijk te zijn. Al heeft G-Power daar natuurlijk niks mee te maken.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      19 oktober 2016 om 18:46

      @ej20g: hij mag natuurlijk niet ‘beter’ zijn dan de m3/m4 :)

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        19 oktober 2016 om 19:45

        @lekkaah: sneller niet nee, maar beter is de m2 eigenlijk al

        Login om te reageren
      • Rhyo zegt

        19 oktober 2016 om 19:46

        @lekkaah: G-Power is geen BMW. Dat interesseert ze weinig. Is gewoon een stage 1 tuning voor ontzettend veel geld.

        Login om te reageren
    • menbren zegt

      19 oktober 2016 om 20:02

      @ej20g: gok dat de remap goedkoper is omdat je bij de externe tuning ook een stukje hardware nodig hebt om de OEM ECU te omzeilen. Voordeel hiervan is dat de auto altijd 100% stock naar de dealer kan. Kabeltjes los en klaar. Wel zo fijn om geneuzel met de garantie enz. te voorkomen.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        19 oktober 2016 om 21:02

        @menbren: zit een kern van waaheid inderdaad, maar de standaard mapping is door G-Power ook in 10 minuten terug te zetten mocht dat nodig zijn. Al kost dat al met al natuurlijk wel wat meer tijd.

        Login om te reageren
    • boris9397 zegt

      20 oktober 2016 om 13:31

      @ej20g: “ik vind het standaard koppel van 465 Nm op 370 pk nogal zwak om eerlijk te zijn”
      Serieus? Heb je er al mee gereden dan? Hoeveel koppel wil je dan meer hebben? Ik kan wel vertellen dat 465 Nm zeker meer dan genoeg is hoor, das meer dan wat elke M3 voor het huidige model gehad heeft.

      Login om te reageren
  8. jayamg zegt

    19 oktober 2016 om 18:55

    Ik ben terug jongens! Dutchcorvette in een ander jasje?

    Login om te reageren
  9. diesel78 zegt

    19 oktober 2016 om 19:46

    Ze huizen in Beieren (Autenzell) btw. Wel ooit begonnen in Brunsbüttel :-).

    Login om te reageren
  10. rolov zegt

    19 oktober 2016 om 20:27

    Ik zou het laten doen als ik een m2 had. Geen probleem met die limiter eraf . 3 ruggen kijke of het contant mag en klaar.

    Login om te reageren
    • ablogjunk zegt

      19 oktober 2016 om 22:02

      @rolov: ok, wat zei je ook alweer?

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        19 oktober 2016 om 22:37

        @ablogjunk: ja een beetje in stijl van het foute volk dat als 2e eigenaar zon ding aanschaft ;) ik zou dus het hele pakket nemen. Stage 1 en limiter eraf.

        Login om te reageren
  11. dannyvdberg zegt

    19 oktober 2016 om 21:45

    PURE OPLICHTERIJ voor dat geld… Voor €1200 kan je bij BR Performance het zelfde vermogen halen en heb je echt software op maat..

    https://www.br-performance.nl/nl-nl/chiptuning/1-wagens/5-bmw/7365-m2/7366-f87-2016/7784-m2/

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      19 oktober 2016 om 22:39

      @dannyvdberg: nou ja oplichterij? Het is een keuze. De belastingen op onze benzine zijn oplichterij . Rutte die ons lachend belazerd is oplichterij. Een keuze hebben en dan voor de naam g-power gaan is een keuze. ;)

      Login om te reageren
  12. pinut187 zegt

    20 oktober 2016 om 07:15

    Die velgen staan hem goed.

    Login om te reageren
  13. e39540itouring zegt

    20 oktober 2016 om 07:20

    De curve van vermogen/koppel van de G wijkt erg af van de zo karakteristieke BMW curve. Jammer imo.

    Login om te reageren
  14. Gulli zegt

    20 oktober 2016 om 07:52

    Dus voor de prijs van een setje wielen óf een uitlaat die een fractie lichter is dan het origineel kun je ook je Fiesta ST laten ombouwen tot een nog leuker bommetje dan het al was? Ok…

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    20 oktober 2016 om 10:26

    Mooi karretje zo!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North