• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda Civic Mugen RR

Auteur: evo, gepost 19 september 2007 om 12:00 – 40 Reacties

Honda Civic Mugen RR


Voor Japanse trackfreaks is een JDM Honda Civic Type R een zeer populair strijdmiddel. Dit heerlijke toerenmonster laat menig sportwagen in het stof bijten. Je begrijpt dan natuurlijk dat Japanse raceboys bijna geen adem meer kunnen halen als Honda met een nog snellere Mugen RR komt aanzetten. CumthjiekieTjakkaaaa! Géén 201 pk zoals in ‘onze’ Civic, géén 225 pk zoals in de vierdeurs Civic Type-R, maar 240 pk heeft dit Japanse beestje maar liefst onder de motorkap.

Naast de (geringe) vermogenstoename beschikt de Mugen RR over grotere remmen, een andere wielophanging, speciale racebanden en een aerodynamisch tupperware-pakketje. Dit alles zou ervoor zorgen dat een rondje op het Japanse circuit Tsukuba 1:06.38 in beslag neemt. Geen flauw idee wat een andere gepeperde auto ‘doet’ (anyone?), maar deze tijd zal ongetwijfeld snel zijn. Slechts 300 exemplaren zullen er worden gebouwd en blijven tevens in vaderland Japan.

Op 14 september 09:00 uur lokale Japanse tijd konden orders voor deze Civic geplaatst worden. En laat nu net tien minuutjes later Mugen RR numero 300 verkocht zijn. Lullig als je je net verslapen hebt… (via: es.autoblog)

UPDATE: om een idee te krijgen hoe snel de Mugen RR is. Met dank aan Vincent996 voor de tip!

Porsche GT3 (997): 1’04″842
Ferrari 599 GTB: 1’05″92
Honda NSX-R: 1’06″132
Mine’s Nissan Fairlady Z: 1’06″687
JDM Honda Civit Type-R: 1’07″947
Mazda 3 MPS: 1’10″267
Porsche Cayenne Turbo: 1’11″65 (Tijdens Race)
BMW 130i A: 1’11″885

Honda Civic Mugen RR
Honda Civic Mugen RR
Honda Civic Mugen RR
Honda Civic Mugen RR

Ook interessant!

  • Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
    Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
  • Je kunt nu al een 'Type R' maken van je nieuwe Civic
  • Onopvallende Civic Type-R
    Onopvallende Civic Type-R in het echt is incognito
  • nieuwe Civic Type R
    Aankomende Civic Type-R wordt absolute verkoophit

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

civic, Honda, mugen, type-r

Vorig bericht: « Spyker wallpaper
Volgend bericht: Meer info Toyota Land Cruiser V8 »

Lees Interacties

Reacties

  1. clijde zegt

    19 september 2007 om 12:02

    Zal wel het zelfde blok zijn als de S200, super snel natuurlijk

    Login om te reageren
  2. TomRS6 zegt

    19 september 2007 om 12:06

    Alle tuningfreaks helemaal over de zeik omdat er weinig meer aan te verbouwen valt.

    Login om te reageren
  3. Juicie zegt

    19 september 2007 om 12:07

    Voor zover ik weet is het S2000 blok een in lengte geplaatst exemplaar. Of ze moeten hem hebben aangepast maar het blok in deze civic is toch echt wel dwars geplaatst.

    Wel echt een mooie wagen, jammer dat ie niet naar NL komt.

    Login om te reageren
  4. Robin zegt

    19 september 2007 om 12:08

    Het is niet hetzelfde blok als in de S2000, maar hetzelfde blok als in de andere Civic Type-R’s (wat op zijn beurt wel grote gelijkenissen toont met de S2000 blokken).

    Login om te reageren
  5. speedlimit zegt

    19 september 2007 om 12:09

    Ziet er goed uit en de achterkant heeft wel wat weg v/d toyota aurion :)

    Login om te reageren
  6. Jackel zegt

    19 september 2007 om 12:10

    Komt toch over als een evo wannabe

    Login om te reageren
  7. Coolguy zegt

    19 september 2007 om 12:15

    Ik vind hem prachtig. :]

    Login om te reageren
  8. Silverarrow zegt

    19 september 2007 om 12:16

    Hele vette wagen, maar waarom nu weer een gelimiteerde opgave? En ook nog eens alleen in Japan, erg jammer.

    Login om te reageren
  9. ErikV zegt

    19 september 2007 om 12:24

    Er zit een K-series (K20) blok in deze auto, deze is dwarsgeplaatst. De S2000 heeft een F-series (F20C) erin hangen welke in de lengterichting hangt.

    K20 is superieur qua techniek en performance tov de F20C welke als zwakker bekend staat onder tuners.

    Login om te reageren
  10. Herman zegt

    19 september 2007 om 12:25

    Zelfde blok als in de S2000 alleen ecu aangepast hier en daar..want hij trekt ook net zo netjes als de S2000 naar de 9000rpm. in de S zit het blok anders omdat deze auto achterwiel is aangedreven en de civic voorwiel.

    Login om te reageren
  11. ErikV zegt

    19 september 2007 om 12:27

    Neen Herman, dit is niet waar.

    De K20 en F20C zijn fundamenteel anders opgebouwd, oftewel, compleet andere serie.

    Login om te reageren
  12. Bobbejaan zegt

    19 september 2007 om 12:33

    precies een s2000 blok draait de andere kant op ;)

    Login om te reageren
  13. Bobbejaan zegt

    19 september 2007 om 12:35

    2007 17th Annual Revspeed Super Battle at Tsukuba Circuit

    * 1st place- #13 M-Speed R34 Nissan Skyline GT-R (Best Lap: 55.23sec, Top Speed: 287.282km/h)
    * 2nd place- #1 Cyber Evo CT9A Mitsubishi Lancer Evolution (Best Lap: 55.864sec, Top Speed: 220.678km/h)
    * 3rd place- #22 Pro-Staff R Magic FD3S Mazda RX-7 (Best Lap: 55.947sec, Top Speed: 217.742km/h)
    * 4th place- #12 Nagisa Auto R34 Nissan Skyline GT-R (Best Lap: 56.510sec, Top Speed: 227.082km/h)
    * 5th place- #16 Decide R33 Nissan Skyline GT-R (Best Lap: 56.630sec, Top Speed: 233.615km/h)
    * 6th place- #14 Garage Kagotani R34 Nissan Skyline GT-R (Best Lap: 56.833sec, Top Speed: 227.416 km/h)
    * 7th place- #31 ASM Honda S2000 (Best Lap: 57.398sec, Top Speed: 188.055km/h)
    * 8th place- #18 Best Motor Sports R32 Nissan Skyline GT-R (Best Lap: 57.422sec, Top Speed: 220.994km/h)
    * 9th place- #15 Osaka Tuning Factory R33 Nissan Skyline GT-R (Best Lap: 57.504sec, Top Speed: 224.346km/h)
    * 10th place- #17 Keiyo Jiko R32 Nissan Skyline GT-R (Best Lap: 55.658sec, Top Speed: N/A)
    * 11th place- #3 Jun Auto CT9A Mitsubishi Lancer Evolution (Best Lap: 57.824sec, Top Speed: 211.640km/h)
    * 12th place- #19 Auto Gallery R32 Nissan Skyline GT-R (Best Lap: 58.081sec, Top Speed: 223.881km/h)
    * 13th place- #21 Garage R32 Nissan Skyline GT-R (Best Lap: 58.282sec, Top Speed: 216.650km/h)
    * 14th place- #5 Varis CT9A Mitsubishi Lancer Evolution (Best Lap: 58.456sec, Top Speed: 211.102km/h)
    * 15th place- #4 Steelway CT9A Mitsubishi Lancer Evolution (Best Lap: 58.484sec, Top Speed: 204.468km/h)

    tis nog redelijk rap als je dit ermee vergelijkt

    Login om te reageren
  14. Frank zegt

    19 september 2007 om 12:52

    Wat zal het heerlijk zijn om in dit karretje aan S6 o.i.d. aan snot te rijden :)

    Login om te reageren
  15. Alan zegt

    19 september 2007 om 13:06

    Bobbejaan,

    Als we het over standaard auto’s hebben dus niet zwaar getunde dan zullen de tijden van de:

    Honda NSX R, impreza, evo9, 350z en de normale civic type r sedan zal liggen tussen 1m06sec – 1m08sec door ervaren bestuurders.

    afgelopen zomer heb ik in japan de civic type r in het echt gezien!! in het wit!! heel erg mooi!!! :D

    Login om te reageren
  16. peter zegt

    19 september 2007 om 13:16

    @Frank zonder iets negatief te zeggen over deze wagen, zou ik dat nu niet bijzonder vinden. Een S6 is geen zuiver scheurijzer en schreeuwt er vind ik ook niet zo om als deze wagen.

    Geef mij maar een onopvallende wagen, die liefst nog stijlvol is.

    Natuurlijk is het wel leuk om met een “volkse” wagen een perf. topper van het premium segment aan te pakken.

    Login om te reageren
  17. peter zegt

    19 september 2007 om 13:18

    Misschien stomme vraag. Maar wordt deze carroserie verkocht in de Benelux? Nog nooit gezien denk ik.

    Login om te reageren
  18. Alan zegt

    19 september 2007 om 13:20

    nee als ik het goed heb is deze alleen voor japan, wellicht dat deze via import in andere asian countries verkrijgbaar zal zijn.

    Login om te reageren
  19. Roadronner zegt

    19 september 2007 om 13:31

    Deze carrosserie wordt hier volgens mij wel verkocht, als Honda Civic Hybrid ;)

    Ik heb hem in elk geval in het lichtblauw wel eens voorbij zien komen (Enschede).

    Login om te reageren
  20. mbvt zegt

    19 september 2007 om 13:36

    @peter: deze carroserie wordt volgens mij gebruikt voor de Honda Civic Hybrid.

    Login om te reageren
  21. McParts zegt

    19 september 2007 om 13:42

    hij is wel vet.

    Login om te reageren
  22. Olleh zegt

    19 september 2007 om 13:49

    Ik vind hem een beetje op een oude “gepimpte” Opel Vectra (model 1999 ofzo) lijken? Niet dat je daar echt vrolijk van wordt..

    De specs zijn veelbelevend, zo’n japans toerenmonstertje is altijd leuk :). Met Gran Turismo 4 had ik met mijn Ford GT ronde tijden rond de 51 seconden op dat circuit, maar die had 850+ pk, dus ik vind dit een behoorlijk goede ronde tijd!

    Login om te reageren
  23. Suspic1ous zegt

    19 september 2007 om 14:09

    zo’n toerenmachine is natuurlijk altijd heel mooi. Zelf vind ik de 3-deurs Civic een veel mooier ontwerp.

    Login om te reageren
  24. Mies zegt

    19 september 2007 om 14:31

    Vlgs mij hadden ze zo een bij 5th gear afgezet tegen een “normale” civic-R…(heel gaaf) Echt een auto zonder enige compromis voor luxe maar puur voor het circuit. Naar mijn mening prima want je koopt zoon ding voor een heerlijk dagje Nordschleife en dan wil je zoiets hebben (lijkt me).

    Login om te reageren
  25. Tijmen zegt

    19 september 2007 om 15:06

    Soms snap ik echt niet wat mensen nou mmoi vinden aan dit ‘gedrocht’. Vooral die vierdeurs versie..

    Login om te reageren
  26. sus zegt

    19 september 2007 om 15:20

    ff een kleine mededeling … heeft niet veel met de post te maken maar… !!
    Alle honda blokken draaien in de ”verkeerde” richting!
    Dus niet alleen het blokkie van de s2000

    Login om te reageren
  27. Tenck zegt

    19 september 2007 om 15:29

    Model vind ik niet mooi, dus doet u mij maar dat blok en die stoelen in mijn EP3.

    Login om te reageren
  28. Robin zegt

    19 september 2007 om 16:19

    @sus: enkele jaartjes onder een steen geleefd?
    De S2000 had de eerste motor die de ‘juiste’ kant op draait (juist=zoals andere autofabrikanten), en daarna iedere nieuwe motor van honda (de K-serie, de N-serie, de R-serie).

    @ErikV: De F20C van de S2000 lijkt toch verdomde veel op een K20. Zo erg zelfs dat je veel onderdelen uit kan wisselen (krukas zelfs!). Kijk goed naar die motor en je ziet dat het een echte doorontwikkeling is.

    Login om te reageren
  29. Sei zegt

    19 september 2007 om 17:56

    denk dat er al snel weinig over blijven van de 300 die verkocht gaan worden. Vele gaan crashen, omdat de meeste mensen hem toch gaan gebruiken om te racen:(

    Login om te reageren
  30. Stefan zegt

    19 september 2007 om 17:57

    Op Tsukuba is de tijd waar het om gaat de 1 minuut grens doorbreken. In het Japanse autoprogramma Best of Motoring wordt dit circuit gebruikt voor de tests. Er zijn wat getunede Nissan Skylines geweest die het gehaald hebben, bijvoorbeeld de Mine’s Skyline GT-R V-Spec N1.

    Login om te reageren
  31. Mikeee zegt

    19 september 2007 om 18:13

    Kijk eens aan; deze cijfers geven zelfs nog méér kracht aan mijn reactie in het Mazda topic http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/19/nieuwe-mazda-coupe-in-tokyo#comment-684727

    De mazda RX-en gooiden ooit hoge ogen met de hoge redlines van hun motorblokken. Not any more.

    Login om te reageren
  32. Jur zegt

    19 september 2007 om 18:44

    @Robin

    De F20C is nogal anders dan de K20A alleen omdat de eerste in de lengterichting is geplaatst en de tweede dwars en slag & boring schelen ook… Buiten dat heeft de K20A i-vtec en de F20C enkel vtec… i-vtec is een stuk geavanceerder.. soort van variabele vtec.

    Verder erg mooi dingetje (voor op het circuit :D )

    Login om te reageren
  33. nigel zegt

    19 september 2007 om 20:09

    Echt een mooi ding..
    dit word zeker een van me favo. onder de “normale” auto’s

    Login om te reageren
  34. binkie zegt

    19 september 2007 om 20:17

    Prachtig! Honda techniek en rijeigenschappen vind ik al onovertroffen in normale uitvoeringen, dus deze moet geweldig rijden. Het is toch wel het allermooiste Japanse merk.. ik zou erg graag dit ding eens uitlaten :)

    Login om te reageren
  35. Sander zegt

    19 september 2007 om 20:19

    Hij zal wel best wel snel zijn, maar die honda’s worder steeds lelijker. Liever een italiaan.

    Login om te reageren
  36. CSL zegt

    19 september 2007 om 21:35

    gruwelijk.

    Login om te reageren
  37. Jeffrey zegt

    19 september 2007 om 22:35

    Strak wagentje zow!!! Zag laatst nog wel een andere kit voor deze honda op internet staan…. die was mooooooiiiiiiii

    Login om te reageren
  38. moris zegt

    20 september 2007 om 00:48

    wedden dat t uiteindelijke model 10 keer minder is ..

    net als die honda civic type r

    eerst die bloedmooie gele foto van die type r

    uiteindelijke model mooi maar teleustelling

    Login om te reageren
  39. Type-R zegt

    20 december 2007 om 13:08

    Waarom komt die 4-deurs Type-R nu niet naar hier!? :/

    Login om te reageren
  40. Rudolf zegt

    21 februari 2009 om 13:10

    Evo wannabee?Tja ik vind dat je ze allemaal los van elkaar moet zien.

    Civic, Lancer en Impreza…
    De Civic vind ik echt heerlijk ogen, jammer dat ie alleen in Japan blijft…

    Zo kan ik natuurlijk nooit een rondje in deze bak rijden ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North