• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda CR-V krijgt kleine facelift

Auteur: robbie, gepost 24 augustus 2009 om 14:04 – 38 Reacties

Honda CR-V Facelift


Die rare Honda met dat vreemde neusje gaat een facelift krijgen, en dat is maar goed ook.

De CR-V zal ongetwijfeld een prima auto zijn, maar sinds de auto in 2006 op de markt kwam heeft hij mij nooit kunnen bekoren. De versie van Mugen was al iets beter, maar echt lekker wordt het nooit.

Ook de facelift verandert helaas niet heel veel aan die rare pruilbumper. Een gemiste kans lijkt mij zo. (via: paultan.org)

Ook interessant!

  • Video: nóg een rare Honda CR-V crash
  • Honda
    Video: verwarde Honda moet deur uitdeuken
  • Video: boze meneer rijdt zichzelf omver
  • Is de Honda HR-V zo wél interessant?

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

cr-v, Honda

Vorig bericht: « Opel nog niet verkocht, Duitsers zijn boos op GM
Volgend bericht: Bell Aurens Longnose, eindelijk klaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. Gaapie'' zegt

    24 augustus 2009 om 14:13

    Wat is er veranderd?

    Login om te reageren
  2. Stephan zegt

    24 augustus 2009 om 14:13

    Als je de optionele bumpers besteld (aerobumpers) ziet de auto er een stuk sportiever uit.
    Zie http://image.motortrend.com/f/car-news/honda-tarts-up-cr-v-with-aero-performance-pack/6225964+w570+cr1+re0+ar1/honda-cr-v-aero-sport-pack.jpg.

    Ben benieuwd wat de facelift ons allemaal gaat brengen.

    Login om te reageren
  3. S2000 zegt

    24 augustus 2009 om 14:14

    Ik heb de CRV juist altijd erg mooi gevonden. En hij rijdt ook nog eens erg goed. Jammer dat er geen automaat op de diesel is (of misschien nu wel ??)

    Login om te reageren
  4. JDM__Wotevajjjj zegt

    24 augustus 2009 om 14:15

    wat is er hier nu mis mee ?
    niet alles kan so eentonig gemaakt worden als al dat premium gedoe.
    als ze hem totaal anders hadden gemaakt kwam er wrs commentaar dat het design geript is…

    Login om te reageren
  5. jelamo zegt

    24 augustus 2009 om 14:18

    ik ben het helemaal met je artikel eens
    wat je alleen vergeet is dat deze auto vooral voor de amerikaanse markt is en daar houden ze van lelijke auto’s
    hij zal daar vast heel goed verkopen

    Login om te reageren
    • S2000 zegt

      24 augustus 2009 om 14:32

      @jelamo: dan kan je ook zeggen dat de Europeanen een afwijkende smaak hebben. Ook in Azie en Oceanie is dit een heel geliefde auto ! Alleen die gekke Europeanen lopen er wat minder snel warm voor…. Vergeet niet dat Honda de 7e autofabrikant op de wereld is en dat komt niet door Europa !

      Login om te reageren
  6. Gestoordegek zegt

    24 augustus 2009 om 14:29

    Dacht dat Honda zo innovatief was met motoren. Uit een 2.2 blok 140 pk halen en dan ook nog zo slurpen is niet echt innovatief. Lelijke burgobak voor caravanbezitters!

    Login om te reageren
  7. dotternetta zegt

    24 augustus 2009 om 14:34

    Ik vind het juist mooi van Honda dat ze zulke afwijkende modellen maken. Lekker eigenwijs. Kunnen de duitsers wat van leren!

    Login om te reageren
    • S2000 zegt

      24 augustus 2009 om 14:54

      @dotternetta: helemaal mee eens. Ook wat het verbruik betreft en de trillingsvrije loop kunnen de anderen zeker wat van leren !

      Login om te reageren
  8. Polygoon zegt

    24 augustus 2009 om 14:46

    Het is inderdaad geen echt grote verandering lijkt mij.

    Login om te reageren
  9. Robin zegt

    24 augustus 2009 om 14:51

    Die Mugen versie vond ik best te pruimen eigenlijk. :)

    En bij deze facelift: Tja, wat is er veranderd..?

    Login om te reageren
  10. Prof. Dr. Vliegwiel zegt

    24 augustus 2009 om 14:54

    Voor mannen met baarden, een geblondeerde vuilniszak en een caranvan.

    Login om te reageren
  11. Prof. Dr. Vliegwiel zegt

    24 augustus 2009 om 15:04

    Een 2.2 liter 140pk diesel die 1 op 15,4 loopt en een CO2 uitstoot heeft van 173 g/km. Volgens mij kunnen we hier niks van leren.

    Login om te reageren
    • S2000 zegt

      24 augustus 2009 om 15:16

      @Prof. Dr. Vliegwiel:
      Je zou voor de grap deze dieselmotor eens stationair moeten horen lopen en vervolgens de VAG 2l. dieselmotor (de allernieuwst). Zelfs de grootste Japan hater kan niets anders dan toegeven dat de Honda dieselmotor wel heel erg stil is. En het is hun eerste zelf ontwikkelde diesel !

      Login om te reageren
      • Prof. Dr. Vliegwiel zegt

        24 augustus 2009 om 15:28

        @S2000:

        Ik heb weleens in de accord gereden met deze diesel en de loop van de motor is idd erg verfijnd, net als het onderstel. Helaas verandert dat niks aan het verbruik. Rij zelf een C320 CDI en moet regelmatig mijn bijrijders ervan overtuigen dat er toch echt een diesel in het vooronder ligt.

        Login om te reageren
        • S2000 zegt

          24 augustus 2009 om 15:37

          @Prof. Dr. Vliegwiel:
          Mee eens MAAR zet ze naast elkaar met de motorkappen open en je zal je mening moeten bijstellen…. Conclusie: de Mercedes motor is geweldig goed uitgevoerd met geluidsisolatie !

          Login om te reageren
          • Rob zegt

            24 augustus 2009 om 15:51

            @S2000: alleen rij je nooit met de motorkap open. Dan maakt het toch niet uit hoe een auto met de kap open klinkt. Het gaat er toch om hoe een auto van binnen klinkt.
            En bij een diesel ga je toch voor zo stil mogelijk van binnen lijkt mij. Zal mij een worst wezen of mensen buiten mijn auto weten dat ik een diesel heb.

            Login om te reageren
          • Prof. Dr. Vliegwiel zegt

            24 augustus 2009 om 16:16

            @S2000:

            Volgens mij hoef ik mijn mening niet bij te stellen. Heb namelijk al gezegd dat de loop van de Honda diesel erg verfijnd is. Nogmaals het verandert niks aan het verbruik.

            Login om te reageren
            • S2000 zegt

              24 augustus 2009 om 16:23

              @Prof. Dr. Vliegwiel:
              Uiteraard verandert jouw mening niets aan het verbruik !
              Maar een verbruik van 1:15,4 is helemaal niet slecht voor een midi-SUV van > 1500 kg !

              Login om te reageren
        • S2000 zegt

          24 augustus 2009 om 15:37

          @Prof. Dr. Vliegwiel:
          Mijn ouders rijden een Accord CtDI en ze rijden 1:17 – 1:19. Niks mis mee lijkt me zo.

          Login om te reageren
  12. Lan_Evo zegt

    24 augustus 2009 om 15:07

    Ja, beetje standaard SUV-geval. Niet veel bijzonders…

    Login om te reageren
  13. vla zegt

    24 augustus 2009 om 15:39

    Huh? Veranderd? Facelift? Is dit überhaupt wel een Honda?

    Login om te reageren
  14. Rob zegt

    24 augustus 2009 om 15:53

    On topic:
    Een beetje bejaarden bak, maar toch niet slecht.

    Login om te reageren
  15. Bobby Orlando zegt

    24 augustus 2009 om 15:55

    Robbie, een saaie duitse SUV zal jouw uiteraard meer bekoren dan een rare Honda.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      24 augustus 2009 om 16:04

      @Bobby Orlando: SUV’s kunnen mij sowieso niet bekoren :D

      Login om te reageren
  16. Bruce zegt

    24 augustus 2009 om 15:58

    Prachtige,mooie wagen naar mijn mening….
    En de onwaarheden die hier verteld worden zijn een teken onkunde&afgunst….
    De 2.2 diesel levert 150pk en niet 140….
    De 140pk versie zat in de diesel 2003,die internationaal verkozen werd tot beste diesel in zijn klasse,neen geen bmw,mercedes en zeker geen auto uit de VW(nog pompinjectoren) groep.

    Login om te reageren
    • S2000 zegt

      24 augustus 2009 om 16:11

      @Bruce: bedankt voor je juiste feiten !!
      En dan is dit de eerste, volledig in eigen huis ontwikkelde diselmotor van Honda. Er zijn merken die al een eeuw dieselmotoren bouwen: Peugeot, Mercedes etc. En dan wordt je door Honda verslagen !! Dat zegt wat over wat voor motorenbouwer dit is ! Nog een voorbeeld: oude CRX’jes etc. zie je bijna nooit olie verbruiken (‘ roken’ ). Oude BMW’s doen niet anders !!

      Login om te reageren
    • Prof. Dr. Vliegwiel zegt

      24 augustus 2009 om 16:38

      @Bruce:

      Beter opletten: We hebben het hier over de 2.2 uit de CR-V en deze heeft 140 pk anno 2009.

      Login om te reageren
  17. BmwMPower zegt

    24 augustus 2009 om 16:34

    Ik zie deze auto best vaak, en hij is echt niet lelijk!
    Ik denk dat als je de juiste kleur, plus aftermarket velgen er onder zet, dit echt wel mooi staat.

    Login om te reageren
  18. Prof. Dr. Vliegwiel zegt

    24 augustus 2009 om 17:00

    @S2000:

    Het ongeveer net zo zuinig als mijn 1600 kilo zware, 224pk sterke 3 liter v6. Niet zo bijzonder dus. Jij post eerder dat er qua verbruik nog wat te leren is van deze auto en ik probeer nog steeds uit te vinden wat we dan wel kunnen leren.

    Als je goed had gelezen had je overigens kunnen opmaken dat ik niet refereerde aan mijn mening, maar aan de verfijnde loop van de Honda diesel.

    Login om te reageren
  19. Drivemycar zegt

    24 augustus 2009 om 17:22

    LOL @ hondafanboys die de specificaties niet kennen en gepwned worden door vliegwiel.

    Login om te reageren
  20. Commentaar zegt

    24 augustus 2009 om 18:15

    @Drivemycar haha, inderdaad, gebeurt opvallend veel bij Honda-topics op alle fora. Ik vind het een vreemd fenomeen dat bij bijvoorbeeld Toyota veel minder voorkomt. Maar om op het topic terug te keren: onafhankelijk van het merk vind ik het een lelijke auto, maar dat heb ik bij alle SUV’s of SUV-achtigen. Honda kennende zal het ding wel niet kapot te krijgen zijn, en zal het dus heel lang duren eer het uit ons straatbeeld verdwenen is. Spijtig dat ze hun tijd daarin steken in plaats van die CR-Z sneller op de markt te krijgen.

    Login om te reageren
  21. WizardOfOss zegt

    24 augustus 2009 om 22:26

    Ik heb er twee jaar geleden in China opvallend veel rond zien rijden, dat zegt wel iets over het uiterlijk lijkt me…

    Login om te reageren
  22. MattCurlew zegt

    25 augustus 2009 om 13:30

    Ik vond hem op foto’s altijd mislukt maar irl een stoere en chique verschijning

    Login om te reageren
  23. BananaFlip zegt

    25 augustus 2009 om 15:56

    Jammer, blijft lelijk.
    Maar toch verkoopt het redelijk.
    Hé, dat rijmt :lol: .

    Login om te reageren
  24. anoniem zegt

    25 augustus 2009 om 16:26

    ach ja hele dikke auto om te zien!! naar mijn verwachting gaat hij ook leverbaar worden met diesel automaat! zeker weten doe ik het nog niet maar denk ook dat hier de 150pk diesel in komt hoor ipv 140. trouwens de vorige motor stond dat hij op papier 140pk had maar de honda fans (kenners) weten dat dit blok er standaard meer had….

    Login om te reageren
  25. johan zegt

    25 augustus 2009 om 17:22

    deze auto verkoopt als warme broodjes in andere landen, net terug uit mexico en ook daar zie je ze veel rondrijden.

    toch wel knap, als honda’s echt zo lelijk zijn, hoe kan het dan dat het als nog zelfstandig merk groter is als een bmw of mercedes….

    Login om te reageren
  26. Leo zegt

    27 augustus 2009 om 21:11

    Ja hoor… daar is ie weer… Zal eens een positief bericht over Honda geschreven worden op autoblog…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North