
Die rare Honda met dat vreemde neusje gaat een facelift krijgen, en dat is maar goed ook.
De CR-V zal ongetwijfeld een prima auto zijn, maar sinds de auto in 2006 op de markt kwam heeft hij mij nooit kunnen bekoren. De versie van Mugen was al iets beter, maar echt lekker wordt het nooit.
Ook de facelift verandert helaas niet heel veel aan die rare pruilbumper. Een gemiste kans lijkt mij zo. (via: paultan.org)
Wat is er veranderd?
Als je de optionele bumpers besteld (aerobumpers) ziet de auto er een stuk sportiever uit.
Zie http://image.motortrend.com/f/car-news/honda-tarts-up-cr-v-with-aero-performance-pack/6225964+w570+cr1+re0+ar1/honda-cr-v-aero-sport-pack.jpg.
Ben benieuwd wat de facelift ons allemaal gaat brengen.
Ik heb de CRV juist altijd erg mooi gevonden. En hij rijdt ook nog eens erg goed. Jammer dat er geen automaat op de diesel is (of misschien nu wel ??)
wat is er hier nu mis mee ?
niet alles kan so eentonig gemaakt worden als al dat premium gedoe.
als ze hem totaal anders hadden gemaakt kwam er wrs commentaar dat het design geript is…
ik ben het helemaal met je artikel eens
wat je alleen vergeet is dat deze auto vooral voor de amerikaanse markt is en daar houden ze van lelijke auto’s
hij zal daar vast heel goed verkopen
@jelamo: dan kan je ook zeggen dat de Europeanen een afwijkende smaak hebben. Ook in Azie en Oceanie is dit een heel geliefde auto ! Alleen die gekke Europeanen lopen er wat minder snel warm voor…. Vergeet niet dat Honda de 7e autofabrikant op de wereld is en dat komt niet door Europa !
Dacht dat Honda zo innovatief was met motoren. Uit een 2.2 blok 140 pk halen en dan ook nog zo slurpen is niet echt innovatief. Lelijke burgobak voor caravanbezitters!
Ik vind het juist mooi van Honda dat ze zulke afwijkende modellen maken. Lekker eigenwijs. Kunnen de duitsers wat van leren!
@dotternetta: helemaal mee eens. Ook wat het verbruik betreft en de trillingsvrije loop kunnen de anderen zeker wat van leren !
Het is inderdaad geen echt grote verandering lijkt mij.
Die Mugen versie vond ik best te pruimen eigenlijk. :)
En bij deze facelift: Tja, wat is er veranderd..?
Voor mannen met baarden, een geblondeerde vuilniszak en een caranvan.
Een 2.2 liter 140pk diesel die 1 op 15,4 loopt en een CO2 uitstoot heeft van 173 g/km. Volgens mij kunnen we hier niks van leren.
@Prof. Dr. Vliegwiel:
Je zou voor de grap deze dieselmotor eens stationair moeten horen lopen en vervolgens de VAG 2l. dieselmotor (de allernieuwst). Zelfs de grootste Japan hater kan niets anders dan toegeven dat de Honda dieselmotor wel heel erg stil is. En het is hun eerste zelf ontwikkelde diesel !
@S2000:
Ik heb weleens in de accord gereden met deze diesel en de loop van de motor is idd erg verfijnd, net als het onderstel. Helaas verandert dat niks aan het verbruik. Rij zelf een C320 CDI en moet regelmatig mijn bijrijders ervan overtuigen dat er toch echt een diesel in het vooronder ligt.
@Prof. Dr. Vliegwiel:
Mee eens MAAR zet ze naast elkaar met de motorkappen open en je zal je mening moeten bijstellen…. Conclusie: de Mercedes motor is geweldig goed uitgevoerd met geluidsisolatie !
@S2000: alleen rij je nooit met de motorkap open. Dan maakt het toch niet uit hoe een auto met de kap open klinkt. Het gaat er toch om hoe een auto van binnen klinkt.
En bij een diesel ga je toch voor zo stil mogelijk van binnen lijkt mij. Zal mij een worst wezen of mensen buiten mijn auto weten dat ik een diesel heb.
@S2000:
Volgens mij hoef ik mijn mening niet bij te stellen. Heb namelijk al gezegd dat de loop van de Honda diesel erg verfijnd is. Nogmaals het verandert niks aan het verbruik.
@Prof. Dr. Vliegwiel:
Uiteraard verandert jouw mening niets aan het verbruik !
Maar een verbruik van 1:15,4 is helemaal niet slecht voor een midi-SUV van > 1500 kg !
@Prof. Dr. Vliegwiel:
Mijn ouders rijden een Accord CtDI en ze rijden 1:17 – 1:19. Niks mis mee lijkt me zo.
Ja, beetje standaard SUV-geval. Niet veel bijzonders…
Huh? Veranderd? Facelift? Is dit überhaupt wel een Honda?
On topic:
Een beetje bejaarden bak, maar toch niet slecht.
Robbie, een saaie duitse SUV zal jouw uiteraard meer bekoren dan een rare Honda.
@Bobby Orlando: SUV’s kunnen mij sowieso niet bekoren :D
Prachtige,mooie wagen naar mijn mening….
En de onwaarheden die hier verteld worden zijn een teken onkunde&afgunst….
De 2.2 diesel levert 150pk en niet 140….
De 140pk versie zat in de diesel 2003,die internationaal verkozen werd tot beste diesel in zijn klasse,neen geen bmw,mercedes en zeker geen auto uit de VW(nog pompinjectoren) groep.
@Bruce: bedankt voor je juiste feiten !!
En dan is dit de eerste, volledig in eigen huis ontwikkelde diselmotor van Honda. Er zijn merken die al een eeuw dieselmotoren bouwen: Peugeot, Mercedes etc. En dan wordt je door Honda verslagen !! Dat zegt wat over wat voor motorenbouwer dit is ! Nog een voorbeeld: oude CRX’jes etc. zie je bijna nooit olie verbruiken (‘ roken’ ). Oude BMW’s doen niet anders !!
@Bruce:
Beter opletten: We hebben het hier over de 2.2 uit de CR-V en deze heeft 140 pk anno 2009.
Ik zie deze auto best vaak, en hij is echt niet lelijk!
Ik denk dat als je de juiste kleur, plus aftermarket velgen er onder zet, dit echt wel mooi staat.
@S2000:
Het ongeveer net zo zuinig als mijn 1600 kilo zware, 224pk sterke 3 liter v6. Niet zo bijzonder dus. Jij post eerder dat er qua verbruik nog wat te leren is van deze auto en ik probeer nog steeds uit te vinden wat we dan wel kunnen leren.
Als je goed had gelezen had je overigens kunnen opmaken dat ik niet refereerde aan mijn mening, maar aan de verfijnde loop van de Honda diesel.
LOL @ hondafanboys die de specificaties niet kennen en gepwned worden door vliegwiel.
@Drivemycar haha, inderdaad, gebeurt opvallend veel bij Honda-topics op alle fora. Ik vind het een vreemd fenomeen dat bij bijvoorbeeld Toyota veel minder voorkomt. Maar om op het topic terug te keren: onafhankelijk van het merk vind ik het een lelijke auto, maar dat heb ik bij alle SUV’s of SUV-achtigen. Honda kennende zal het ding wel niet kapot te krijgen zijn, en zal het dus heel lang duren eer het uit ons straatbeeld verdwenen is. Spijtig dat ze hun tijd daarin steken in plaats van die CR-Z sneller op de markt te krijgen.
Ik heb er twee jaar geleden in China opvallend veel rond zien rijden, dat zegt wel iets over het uiterlijk lijkt me…
Ik vond hem op foto’s altijd mislukt maar irl een stoere en chique verschijning
Jammer, blijft lelijk.
Maar toch verkoopt het redelijk.
Hé, dat rijmt :lol: .
ach ja hele dikke auto om te zien!! naar mijn verwachting gaat hij ook leverbaar worden met diesel automaat! zeker weten doe ik het nog niet maar denk ook dat hier de 150pk diesel in komt hoor ipv 140. trouwens de vorige motor stond dat hij op papier 140pk had maar de honda fans (kenners) weten dat dit blok er standaard meer had….
deze auto verkoopt als warme broodjes in andere landen, net terug uit mexico en ook daar zie je ze veel rondrijden.
toch wel knap, als honda’s echt zo lelijk zijn, hoe kan het dan dat het als nog zelfstandig merk groter is als een bmw of mercedes….
Ja hoor… daar is ie weer… Zal eens een positief bericht over Honda geschreven worden op autoblog…