• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda en Ford roepen samen 3,6 miljoen auto’s terug

Auteur: sir_smokalot, gepost 6 augustus 2011 om 09:47 – 23 Reacties

Ford- en Honda-recall


Het was weer een recall-festijn deze week: Honda roept 2,5 miljoen modellen teug voor een software-update, en niet minder dan 1,1 miljoen Ford F-series moeten terug vanwege mogelijke roestvorming bij de brandstoftank.

In Europa merken we hier weinig van: Honda heeft dit keer geen last van knallende airbags, maar vertrouwt de software in zijn automatische versnellingsbakken niet (bij rap schakelen kan schade ontstaan). Het trekt echter voornamelijk op de Amerikaanse en Chinese markt auto’s terug.

Ford, dat bang is dat (door doorgeroeste bevestigingsriempjes) de brandstoftank van F-150’s en F-250’s los laat, heeft ook bijna alle modellen op de thuismarkt rond rijden. Voor Ford is het trouwens de tweede keer dit jaar dat er meer dan een miljoen F-series terug moeten.

Voor Honda is het een tweede bittere pil in één week tijd. Eerder deze week werd namelijk de nieuwe Honda Civic door de Amerikaanse consumentenbond afgefakkeld. Waar de Civic (goed voor zo’n 20% van de Honda-afzet) in het verleden steevast bij de aanbevolen auto’s stond, kreeg de wagen nu de volle ‘thumbs down‘. Goed nieuws voor bijvoorbeeld de Koreanen, die achter de schermen staan te trappelen om meer marktaandeel bij fabrikanten als Honda weg te snoepen. Laten we voor Honda hopen dat dit geen omen is voor het Europese model, dat in september op de IAA zijn intrede doet.

Ook interessant!

  • Honda maakt eigen auto's tot hondenhok
    Honda maakt eigen auto's tot hondenhok
  • Mijn Auto: Honda Civic Type R (FK8) van Mark
    Mijn Auto: Honda Civic Type R (FK8) van Mark
  • Mercedes roept meer dan een miljoen auto's terug
  • Deze splinternieuwe Ford kostte meer dan 1 miljoen dollar

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, Honda, terugroepactie

Vorig bericht: « MaartenMemorial 2011: Noble M12 GTO leeft zich uit
Volgend bericht: Video: Tesla Roadster en Model S samen in woestijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. rechercheur zegt

    6 augustus 2011 om 10:02

    Dit lijkt aan de orde van de dag, volgens mij haalt ieder merk met regelmaat bepaalde modellen terug. Nu gaat het dan wel over heel veel exemplaren, zal dan ook goed verkocht zijn…

    Zo had Hyundai bijvoorbeeld drie maanden terug in de USA een recall op de Santa Fe (modeljaar 2010) i.v.m. een falende versnellingsbak en de Hyundai Tucson i.v.m. falende verlichting. Ook allemaal vrij recente (2010) exemplaren.

    http://www.autorecalls.us/aut-01/recalls/hyundai/index.html

    :-)

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      6 augustus 2011 om 10:14

      @rechercheur: inderdaad bijna ale merken doen mee.
      Bmw moest in october alleen voor de VS zo’n 150.000 stuks terugroepen vanwege problemen met de brandstofpomp

      Login om te reageren
    • norge zegt

      6 augustus 2011 om 10:15

      @rechercheur: Het VAG concern roept nooit terug, daar mag de klant hopen dat de problemen in de garantietijd naar boven komen en anders mogen ze het zelf betalen.

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        6 augustus 2011 om 10:17

        @norge:

        Toch echt even beter je huiswerk doen, voordat je gaat blaten, want ook VW roept auto’s terug …

        http://www.autorecalls.us/aut-01/recalls/volkswagen/index.html

        Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      6 augustus 2011 om 10:17

      @rechercheur: http://blogs.wsj.com/drivers-seat/2010/10/26/bmw-to-recall-150000-cars-and-suvs-to-fix-fuel-pumps/

      Login om te reageren
    • bpc zegt

      6 augustus 2011 om 11:40

      @rechercheur: jij bent echt geobsedeerd door hyundai , al aan therapie gedacht?… is ge oma misschien overhoop gereden door een hyundai ? veel jeugdtrauma’s kan een goede psychiater ng oplossen hoor…

      Login om te reageren
      • werner zegt

        6 augustus 2011 om 12:33

        @bpc: en jij staat vandaag op een van de boten in amsterdam?? Of hou je het nog geheim en vergrijp je je aan kinderen????

        Dit is net zo’n stom antwoord als wat jij geeft….

        Login om te reageren
        • bpc zegt

          6 augustus 2011 om 13:04

          @werner: jep ;) hou je kroost maar binnen vandaag , ik heb een slechte slechte dag gehad en moet wat frustratie kwijt

          Login om te reageren
    • MAB zegt

      6 augustus 2011 om 13:53

      @rechercheur: even serieus he meneer rechercheur, wat heb jij met hyundai? ik vind het ook gewoon een klote merk hoor maar bekant in al jou reacties kun wel de naam hyundai vinden? heb je slechte ervaring waarvan wij niet wete?

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        6 augustus 2011 om 14:27

        @MAB:

        Jazeker, samen met Kia het grootste consumentenbedrog wat momenteel gaande is, onder de noemer ‘garantie’ …

        Login om te reageren
  2. Sm0keGun zegt

    6 augustus 2011 om 10:07

    niets is probleemloos …

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    6 augustus 2011 om 10:20

    Probleem voor Honda is dat het moeilijk is om dit soort ellende bij onderhoud mee te nemen.. die dingen rijden niet zoveel km’s per jaar (veel ouderen rijden Honda) en niet regulier onderhoud/reparaties komen ook nauwelijks voor…

    Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    6 augustus 2011 om 10:24

    de premium merken onderscheiden zich weldegelijk dmv een doofpot ipv een recall ..

    dat begrijpt iedereen die niet zo dom is om een auto op afbetaling te kopen ..

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      6 augustus 2011 om 10:28

      @lincoln:

      Meestal vind ik je een blaat-aap, maar je standpunt inzake een auto kopen op afbetaling deel ik volledig …

      Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    6 augustus 2011 om 10:55

    Het lijkt wel een trend in Amerika om je auto’s slechter te maken. Als je het onderzoek ziet, heb ik even een flashback momentje met de Jetta, die kreeg dezelfde kritieken, slechte bouwkwaliteit, goedkoop interieur, verouderde techniek. Ik snap best dat in sommige gevallen de prijs naar beneden moet, maar de Yanks zijn ook niet meer zo dom als eerst, die verwachten gewoon beter van VW en Honda. Slecht voor je reputatie lijkt mij. En dat in de grootste afzetmarkt ter wereld.

    Login om te reageren
    • raphael zegt

      6 augustus 2011 om 11:44

      @E34M5Touring: Nee hoor, dat is China.

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        6 augustus 2011 om 12:52

        @raphael: No. This…is…Spartaaaa! Maar serieus: het leeuwendeel rijdt op de Noord-Amerikaanse markt rond, bij Honda ook een niet-onaanzienlijk deel in China, maar nog steeds 2 x minder dan in de VS.

        Login om te reageren
        • raphael zegt

          6 augustus 2011 om 13:10

          @sir_smokalot: Ah als je naar Honda en Ford kijkt ja, ik dacht even dat hij de grootste markt uberhaupt bedoelde.

          Login om te reageren
  6. consumptieverplicht zegt

    6 augustus 2011 om 13:03

    Auto’s worden voortdurend complexer, terwijl de life-cycle van een auto juist korter wordt. Dwz; er is steeds minder tijd (en soms geld) voor de ontwikkeling en het testen. Je wil immers je auto zo vroeg mogelijk op de markt introduceren

    Als reactie dat een auto complexer wordt, besteedt een autofabrikant de productie en ontwikkeling van haar onderdelen steeds vaker uit, bijv: software, kunstofonderdelen, bevestingsonderdelen etc. (=desintegratie van de supply chain).

    Je kunt je voorstellen dat het coordineren van de samenkomst van al die losse onderdelen ook een gigantische complexe taak is. Want wie garandeert dat alles werkt al een geheel?

    Login om te reageren
    • niels940 zegt

      6 augustus 2011 om 13:38

      @consumptieverplicht: Second that.
      Het is zo heerlijk eenvoudig om kritiek te hebben op automerken omtrent terugroep actie’s en dan vooral ook het populistische “de kwaliteit is nu niet meer wat het vroeger geweest is” te roepen. Dat stemt me altijd wat verdrietig.

      Zoals je al aangeeft, vroeger deed men er zomaar 8 tot 10 jaar over om een auto te ontwikkelen. Nu gaat het van schets naar productiemodel in twee tot drie jaar en is de complexiteit zo waanzinnig, met vaak honderden toeleveranciers, dat er ergens in die hele keten wel eens iets -onder extreme omstandigheden- kan falen.

      Login om te reageren
  7. dennisr zegt

    6 augustus 2011 om 13:09

    Dat gebeurt alle merken een keer, zelfs het betrouwbare merk Toyota moest er aan geloven. (vorig jaar?)

    Login om te reageren
  8. tarquesh zegt

    6 augustus 2011 om 20:37

    Van Ford geen wonder, maar van HONDA des te meer want daar komt nooit iets aan. mijn ervaring met 14 jaar rijden met dit merk. kwam nooid iets aan maar alles roest naar 13 jaar. software, dat is knap lastig, maar Honda kennende is dat probleem zo opgelost. Terug naar mechanica en vaarwel Microsoft en consorte. Let’s drive!

    Login om te reageren
  9. GOD zegt

    7 augustus 2011 om 00:03

    Ford Ka’s hadden ook al zon probleem.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North